نباید خواهان نابودی ادیان دیگر بود !
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ کد خبر: 157851 منبع: پرینت

آدینه‌ی خونین نیوزیلند؛ هشداری است به تمام ادیان که تروریسم مرز و دین نمی شناسد و اگر این شجره‌ی خبیثه پربار شد، واتیکان و مکه و مسجد و کلیسا ندارد،پس بهتراست برای محو تروریسم، پیروان تمام ادیان بخصوص اسلام، در ذهن و تفسیر و معرفت دینی خود بازنگری اساسی نمایند.

محو تروریسم؛ به انقلاب بنیادین در تفسیر و نگرش اساسی در معرفت دینی تمام ادیان مربوط می شود، زیرا به صورت بالقوه تمام ادیان می تواند در بستر افراطیت حرکت نماید و زمینه‌ی جنایت و ترور و قتل عام را فراهم بسازد.
تا زمانیکه پیروان افراطی هر دین برای نابودی ادیان دیگر دعا می نمایند و سعادت دنیا و عقبا را فقط برای خود می طلبند، در واقع مزرعهٔ تنفر و بستر ترور را فراهم می سازند.

اگر زمانیکه یک کلیسا در مصر و پاکستان و سوریه و عراق و... مورد حملات تروریستی قرار می گیرد، در مساجد کسی برای آنان دعا نمی کند و اشک نمی ریزد، معنی اش این است که پیروان این دین بین خود و انسانیت مرز کشیده اند.
زمانیکه کسانی از انفجار؛ معبد و کنیسه و کلیسا و بازار و مدرسه و رستورانت در کشور های اروپایی خوشحال می شوند، در واقع ذهنیت تروریسم را در ضمیر ناخودآگاه خود آگاهانه پرورش می دهند.

انفجار خونین در مساجد نیوزیلند، نشاندهندهٔ این امر است که مدیریت تروریسم آسان نیست و بذر تنفر و تعصب ثمر جز تنفر ندارد، اصلاح را از خود و متون معرفتی خود باید آغاز کنیم تا دنیا و آخرت خود و جهان را به جهنم تبدیل نکنیم.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیوزلند
ادیان
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار عالی فرمودید سربلند باشید

>>>   جناب خراسانی
خیلی زیبا نوشتید
اگر حکومت هابرای بقای خود در زیر پرورش تروریزم زندگی می کنند، حداقل انسان های بیطرف جوامع ، لازم است که بع دین و باور های دینی دیگران احترام داشته باشند
اختلاف عقیدتی و برتری خواهی و چپاول ثروت های کشور های دیگر باعث تقویت تروریزم و کشتار افراد بیگاه می شود
این نفرت پراکنی و حادثه خونباری که در مساجد نیوزیلند به وقوع پیوست ، سرمنشه اش در گام نخست امریکاست .
امریکا و افراطیون مذهبی باعث این تنفر اند .
زمانی که انسان های جهان از همدیگر متنفر می شود آن زمان است که فاتحه ارزش های انسانی خوانده می شود.

>>>   هیچ متدینی درپی نابودی دیگر ادیان نیست بجز مسلمانان ،جهان از شر مسلمانان در آشوب است ، وظیفه اینان فقط کشتن کشتن است

>>>   اقای خراسانی از دل و دماغ من گپ زدید. من بار ها با ذکر مثال ها و چشم دید ها از شهر هایی در جهان و برداشت تفسیری و تآویلی از متون مبتنی با
تغیُرات اما با اساس قرار دادن اصالت ولی آمیخته با شرایط با دیگرگونی رفتار ها ، کمنت ها و نظر ها داده ام . معنای این تذکر مختصرم اینست که متون هرکدام
در جای خودش و زمان خودش خلا قیت دارد .فرایند ذهنی را نه باید با خشونت جواب داد جزم گرایی محض ره به منزل امن نمی برد .
م. ش. ف

>>>   همه ادیان دروغ بیش نستند پس نباید برای حمایه یک ادیان دیگر را قربانی کرد

>>>   خیلی تحلیل یک جانبه- مسلمانان هزگر خواهان تحمیل دین خود به دیگران نیستند و ایت قران کریم واضح بیان نموده که در دین اجبار نیست. بلکه دیگران مخصوصان مسیحیان به هر نوع که میتوانند دین خود را تحمیل میکنند و از طریق رسانه ها اسلام را خشن معرفی میکنند. اسلام دین صلح است و یک مسلمان واقعی به همه احترام دارد و هرگز از مرگ یک انسان بیگناه خشنود نمیشود. لطفا تحلیل یک جانبه ننماید.
بااحترام میوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است