از مجسمه بودا تا تنديس جهالت و بربريت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ کد خبر: 157760 منبع: پرینت

در چنين روزهايى بود كه طالبان متحجر و بدوى اقدام به تخريب مجسمه منحصر بفرد بودا در باميان نموده، جهانيان را در حيرت فرو بردند.

طالبان با تخريب مجسمه بودا، نشان دادند كه با قدامت تاريخى و ميراث فرهنگى اين سرزمين تعلقى ندارند. آنها بودا را تخريب كردند تا تنديس جهالت و بربريت خود را در دل كوه و در آدرس تاريخى آن، حك نمايند تا نسل هاى آينده بدانند كه روزگارى كتله ى جاهل و گمراهى كه آميزه ى از تحجر دينى و تعصب قبيلوى بودند، در اين مرز و بوم، شغال صفت جولان داده اند.

آنها مقدم تر و فراتر از پليدى و پلشتى، همقماشان تروريست داعشى شان كه اماكن مقدسه و بنا هاى تاريخى را در خاور ميانه تخريب نمودند، مذبوحانه تلاش كردند تا با تخريب مجسمه بودا بعنوان سمبول دينى بودائيان و انفجار برجهاى تجارت جهانى بمثابه نماد قدرت اقتصادى مسيحيان و يهوديان، اسلام و مسلمانان را در تقابل پيروان اديان بزرگ دنيا قرار دهند.

چنين اقدامى ضد دينى و ضد فرهنگى از جانب مردمانى متصور و توجيه پذير است كه احساس غربت فرهنگى در محيط اجتماعى شان مى نمايند و فاقد اصالت تاريخى اند.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بودا
جهالت
نظرات بینندگان:

>>>   آقای منصوری !!!
مثل مشهور است که میگویند زورم به خر نمیرسد به پالانش میزنیم.

کلچر مجسمه ستیزی از زمان آغاز اسلام بوجود آمده است. شما طالبان را ملامت میکنید، لطفا واضح و روشن بگویید که این مذهب است که به هر نام و عنوانی بوده تباهی برای بشریت در طول سده ها آورده است و امروز مذهب و دین وسیله ی تباه کن در دست سیاست قرار گرفته است.جهالت و باربریت این نیست که مسلمانان از آغاز اسلام زن را جزءغنیمت حساب میکردند و این کلچر تا کنون باقی مانده است.بربریت این نیست که دختر نه ساله را پیامبر برای همبستر شدن با سامان بازی اش از خانه ی ابوبکر به خانه ی خود آورد،
بربریت این نیست که اهالی غیر مسلمان سال‌های برای حفظ مقدسات شان باید باج میپرداختند!!بربریت این نبود که در ماه محرم الحرام بنا بر موافقت محمد حمله بر کاروان تجارتی قریش صورت گرفت.، هزاران مثال بر جسته وجود دارد نه تنها در مورد اسلام بلکه در مورد یهودیت ، عیسویت حتی دین زردشتی که روحانیون آن در زمان ساسانیان در سرکوب مردم و حصول مالیات با طبقه ی بالا همکاری میکردند این مذهب است که در هندوستان طبقه ی زحمت کش جامعه را بنام Dalit یا مردمانی که تماس و دست دادن با آنها توسط مذهبیون ممنوع قرار داده شده است و به اصطلاح طبقه ی پست جامعه معرفی کرده اند و اگر اتفاقا پسری از این طبقه خیال ازدواج با دختری از طبقه ی بالا تر کند به گونه ی به قتل می‌رسد...هر مذهب به نحوی طوق برد گی را بر گردن مردم انداخته است و اسلام هم از همینگونه مذاهب است و تخریب بت بامیان بدست طالبان بیانگر اطا علت صادقانه ی آنها از اساسات دین اسلام آست.
شفقت از نواباد ده افغانان کابل

>>>   اولین مجسمه بودا را حزب وحدت در سال 1367 به مجرد سقوط بامیان به توپ بست و از ان یاداوری نمی کنید یا آگاهی تان محدود است و یاهم عادت سبیل تان است که دزد من روا و از دیگران ناروا است.

>>>   طالبا خو آن کار را کردند و امروز هزاره ها کار دیګر را شروع کرده که بنام شب با بودا در بامیان دختران نازک هزاره با مردان شب ګردی کرده فحاشی میکنند و ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است