هشدار تاریخی به زنان افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ کد خبر: 157727 منبع: پرینت

پیش از آن که طالبان به عنوان قدرت مستقل و یا شریک قدرت در آینده نزدیک برسرنوشت شما حاکم شوند، پیش از آن که ارزش های نیم بند امروزی تان زیرفرمان شریعت اسلامی طالبانی به تاراج برود، پیش از آن که شلاق طالبان تن ظریف تان را سیاه و کبود کند و اگر هم وحشت و بربریت گذشته اش اندکی فروکش کرده باشد که تن تان را سیاه و کبود نکند، اما وحشت تباری و دینی اش همپا با وحشت قبیله یی روان و سرنوشت تان را سیاه و کبود خواهد کرد و دیگر نشانی از جامعه مدنی، حقوق زن، آزادی های رسانه یی و اعتراضات مدنی نخواهید داشت.
تاريخ‌ ما نشان‌ مى‌دهد که‌ زنان و مردان ما حافظۀ تاريخى‌ ندارند، حافظۀ دست‌ جمعى‌ ندارند، هيچگاه‌ از تجربيات‌ عينى‌ و اجتماعي شان چيزى‌ نياموخته‌ وهيچ‌گاه‌ از آن‌ بهره‌ يى‌ نگرفته‌ اند، از ابتذالى‌ به‌ ابتذال‌ ديگر می لغزند، همه به جان هم افتاده اند .

پس چه باید کرد؟
هنوز بحث طالبان در جامعه جهانی داغ است، شما زنان، مردان روشنفکر، جوانان، خبرنگاران رسانه ها، نویسندگان، استادان دانشگاه، نخبگان کشور از برج عاج بیرون شوید و فرصت دارید تا یک جبهه متحد فرهنگی و مبارزاتی بسارید و از تربیون آن بحث حقوق و آزادی زنان، آزادی اندیشه، ازادی مطبوعات ورسانه ها را که با قوانین قرون وسطایی طالبان در تضاد حاد قرار دارد به شیوۀ منطقی به بحث بکشانید، و به آینده نامعلوم تان در حکومت مشترک طالبان شک کنید، از شک ومباحثه منطقی نهراسید، چرا که‌ تنها و تنها شک‌ است‌ که‌ آدمى‌ را به‌ حقيقت‌ مى‌رساند. انسان‌ آگاه فقط‌ به‌ چيزى‌ که‌ خودش‌ با تجربۀ منطقى‌ ،عينى‌، علمى‌، عملى‌ و فلسفى‌ خودش به دست آورده باور می کند و با دخالت‌ دادن‌ همۀ شرايط‌ زمانى‌ و مکانى‌ اش، احکام‌ بسته‌ بندى‌ شده ودگم عصرحجر را نمی پذیرد.
پس از این نشست های روشنفکرانه و هدفمند با یک برنامه دقیق سیل اعتراضات تان را پشت درهای بسته سفارت امریکا و انگلیس و نمایندگی سازمان ملل متحد بکشانید با بیرق ها و شعارهای حقوق و آزادی زنان و رسانه ها و حفظ ارزش های هنری و فرهنگی. تا رسیدن به یک نتیجه نسبی و مطلوب عقب نشینی نکنید. هنوز دیر نشده و طالبان برسرنوشت تان فرمان نمی راند.

هراسم از آن است که روزی پشیمان شوید و بر رسالت روشنفکری تان نفرین بفرستید که چرا به موقع صدای اعتراض علیه معامله های پشت پرده بلند نکردید.
باور داشته باشید هیچ پیروزیی بدون مبارزه و قربانی به دست نمی آید.

ثریا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
بها
نظرات بینندگان:

>>>   بلی ثریا جان مصلیکه تو خودت را هزار ها بار لعنت فرستادی به اینکه اتهام های نا بخشودنی به شهید داکتر نجیب الله زدی و خود را به اغوش مسعود و مسعودیان انداختی حالا تو شناخته شده ای کسی مضمون های بی معنایت را نخواهد خواند تو یک منافق رانده شده پله بین هستی هر طرف سنگین شد خود مطابق آن عیار میکنی .
ارزو

>>>   مردان شریف در خانه های خود برابری را میان. دختر و پسر شان تامین کنند و خودشان در حمایت زن با سر بلند از خانه به جامعه برآیند.
۲. زنان شرف و آزادی خواه از خانه آغاز کنند. بی عدالتی را در برابر دختر ، عروس، ننو و خشو پایان دهند. در تفاهم و همدلی با هم در جامعه به مبارزه مشترک بروند! تا نفس زن ستیزان دینی و سنتی و سیستم مرد سالاری را بگیرند ! درود به برابری و آزادی !!!

>>>   آیا این رسم صداقت است؟

>>>   شما در امریکا همرای سگ عروسی نموده اید و حالا به همجنسبازی رجوع نموده اید ولی زنان شریف افغانستان زنده گی آسوده و آرام زیر چتر اسلام میخواهند چیزی که اسلام گفته است وحقوق ‌آزادی که اسلام داده است کفر هیچ وقت داده نمیتواند کوشش مکن که زنان افغانستتان را مانند خودت گمراه نمایی همان لواطت همجنسگرایی و شراب خوری که میکنی انشالله که همرایت حساب خواهد شد اگر ایمان نداری باید این را قبول نمایی حساب ‌کتاب هست این دنیا ابدی نیست در پهلوی مارکسیسم لیننیزم و امپریالیزم یک اندازه مطالعه در باره اسلام و حقوقی اسلامی نیز کنید اگر خداوند بالای تان رحم نماید

>>>   حمله وحشيانه بردران پشتون رييس ج امحکوم - روز زنان خوش و به مناسبت زبان مادرى: ای زبان فارسی! ‌ای دُرّ دریای دَریای تو میراث نیاکان،ای زبان مادری!
ای زبان فارسی
ای زبان فارسی،ای در دریای دری
ای تو میراث نیاکان،ای زبان مادری

در تو پیدا فَرّ ما، فرهنگ ما، آیین ما
از تو برپا، رایتِ دانایی و دانشوری

کابل و تهران و تبریز و بخارا و خُجند
جمله ملک توست تا بلخ و نشابور و هری
جاودان زی،‌ ای زبان دانش و فرزانگی!
تا به گیتی، نور بخشد آفتاب خاوری
فارسی را پاس می‌داریم، زیرا گفته‌اند
قدر زر، زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری

شعرِ بالا اثرِ طبعِ دکتر غلامعلی حداد عادل، ریاست محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی ست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است