زن، مادر گيتي است
زن خالق و پرورش دهنده ى احساس است و شعور و سازنده ى مهر است و مهربانى و نيز بر انگيزاننده مودت است و رحمت، او جنباننده ى عشق است و حرمت و سلسله جنبان عرفان است و طهارت 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۱    ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ کد خبر: 157684 منبع: پرینت

زن، فرشته گونه اي كه وي مادر گيتي است.
زن كه در شأن وي پيامبر اسلام، ان رحمة للعالمين (ص) فرمود كه: (الجنة تحت اقدام الامهات)؛ زن يعني، خواهر است و مادر و همان همسر و او دختري است كه نام زن بر او نهاده اند. روز هشتم مارچ (در اذهان و عرف بين المللي) روز زن است، روز مبارزه با ظلم و جفا و روز احقاق حقوق و عدالت و برابري جنسيتي بين زن و مرد.

هركدام از ان نامهاي اسماني و مقدس كه بر او نهاده اند (خواهر ، مادر و همسر) و ويژگيهاي خدادادي وجود زن، چه به عنوان مادر، يا خواهر و يا همسر، بار معنوى و درخشش أثار ويژه خود را دارد و مي بايست گفت: زن است كه از دامن پر مهر او مرد به كمال و به سمت معراج و معنويت و به اوج و قله انسانيت ميرسد و نيز به يُمن كوثر وجود او است كه پهنه جهان هستی گرم، سيال، روان و جارى و مواج است و هر روز و هر لحظه در هرگوشه از خانواده با كرامت بشري، تولد دخترى نشان از تداوم حيات و زندگي است.
بشارت به مولودي فرشته خوي (دختر) خبر از تشكل خانواده ها و نويد از عنوان مادري و خواهري و نيز همسري است در اينده كه رخ دنيا را همچنان دگرگون مي سازد.

همچنان خانه به وجود و تولد او در كنار مولودي به نام (پدر، برادر و نيز شوهر) مهر انگيز تر مي گردد و فضاي خانه و دامن هستي را رنگين تر ساخته و محيط زندگي را گرم و با آرامش و مهرباني ويژه مي بخشد.
او همان است كه در بهشت جان هر انساني اعم از زن و مرد، محبت و مودت و رحمت و عشق مي آفريند و در جام وجود انها شراب عشق مي ريزد.

قرآن: (و من آياته ان خلق لكم ازواجا من انفسكم لتسكنوا اليها و جعل بينكم مودة و رحمة)؛ بدانيد كه خلقت وى از آيات و نشانه هاي ما است و او از شيره و زلال جان و وجود شما براى آرامش و آرايش خانه دل شما آفريده شده است، تا پيام اور سكون و مودت و رحمت و عشق در عمق جان و جسم و بهشت وجدان شما باشد.

اري ! بخشش اين هديه الهى به نام (زن) براى انهايی است كه صاحب فكر و فرهنگ و فرهيختگى و دوري از سياهي و ضلالت باشند.
حضور سبز و زيباي او است كه جانها را حياتي ديگر مي بخشد و تن ادمي را مي پوشاند و لباس پيكر و جان مرد ميشود كه خدا فرمود: (هن لباس لكم و انتم لباس لهن)؛ او لباس شما هست و شما لباس او.
تو خوب بيانديش! كه چگونه زيبايي لباست را پاس ميداري و حريم خانه ات را نگهباني ميكنى!
و تو! به شايستگي بيانديش در اينكه مبادا لباست نا تميز و نا مرتب گردد!
مبادا كهنه و مندرس شود!
مبادا دست و چشم ناپاك ديگران نظافت و طهارت و زيبايي جامه ات را آلوده نمايد!
مبادا اين لباس كج و معوج گردد و كرنج و رنجور شود!
و سرانجام اينكه، مبادا اين لباس زيبا را كسي ديگر بر تن نا زيباي خويش بيارايد!

هان! مبادا كه از آن لباس غافل شوى! كه فرستاده خدا گفت: من از دنياي شما سه چيز را برگزيدم (بوي خوش (عطر) و راز و نياز (نماز) و نيز (زن زندگي).
مبادا كه غبار غم و كدورت بر رخسار همچون گل مانند او سايه افكند، كه على (ع) فرمود: (المرئة ريحانة فليست بقهرمانة) او قهرمان ميدان هاى كُشتى كج و راست و وزنه برداري و فهرمان بُكس نيست، او همچون برگ هاى نازك شقايق و لاله و گلاب و ريحان است كه فرود قطره اي هم در تردامنى و آزار و در روح شكننده ى او سخت اثر ميگذارد و چه بسا كه فرود و جريان مهربانانه شبنم هم بر جان او طوفان است و سخت و سهمگين و نيز سنگين خواهد بود و باعث لرزش جان و تن وي مي گردد.

دريغا!
چه رسد به ضرب تازيانه سياه و شلاق و شكنجه، توسط نامردان متعفن طالب نما و داعش و جاهل و متعصب و نيز مردان زن ستيز و رجال خرفت و عارى از شعر و شعور و احساس و هنر و عشق و خالي از مروت و مردانگى!

بدون شك زن بر حسب طبيعت خويش، نه فرمانده جنگ است و نه قاضى قطع دست و نه سنگ دست سنگ بدستان سنگسار و رجم مردان لجوج و جاهل و نه هم كارگر ميدان هاى آسفالت و سنگ شكن خيابانهاى خلوت شبانه!
او خالق و پرورش دهنده ى احساس است و شعور و سازنده ى مهر است و مهربانى و نيز بر انگيزاننده مودت است و رحمت، او جنباننده ى عشق است و حرمت و سلسله جنبان عرفان است و طهارت، كه خداوند(ج) در شآن او فرمود: (يا مريم ان الله اصطفاك و طهرك على نساء العالمين)؛ مريم ! خدا تو را در پاكى، الگوي زنان آفريد و برهمه ى زنان عالم سرورى و برترى داد.
و تو نيز پروردگار خويش را بخوان و به پيشگاه او از باب شكر سر بر خاك بنه و بر او سجده نما و با راكعان درگاه او ركوع فرما!
وآي! دريغا! كه؛ (زن) هميشه مورد سوء استفاده مردان هرزه و سفله گان متعصب و جاهل قرار گرفته و مورد توهين و تحقير رجال نامرد و خودخواه و جاهل و متعصب و بخيل قرار گرفته و نيز در گذشته هم اينچنين بوده است و مستوجب توبيخ و ملامت و عامل انحراف (آدم) در بهشت خدا قرار گرفته است.
به گفته خالق و افريننده زن: (اذا بشر احدهم بالانثي ظل وجهه مسودا و هو كظيم) بلي هرگاه جامعه اي عقب افتاده و خالى از فكر و فرهنگ و شعر و شعور و عاطفه و مروت و جوانمردى و نيز غرق در تعصب و افراطيت و سنگدلى و تحجر باشد، از ديدن روي زن و شنيدن نام و صداي وي سخت بر خود مي لرزد.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زن
هشتم مارچ
نظرات بینندگان:

>>>   مردم ما از پیش یک حرف آماده دارند که با شنیدن نام زن وحق زن فورا آنرا استعمال میکنند آن اینست:
((آنقدرکه اسلام برای زن حقداده هیچ دین دیگرنداده است))
اما درعمل مسلمانان همه چیز برعکس است

>>>   سلام هم وطن قدری زن در پیش طالبان آدم کش
به ارزیش چه است
قدری زن پیش طالبان به ارزیش یک دانه تری
تفنگ قدیمی نیست قدری بچه در پیش طالبان زیاد
است مخصوص بچه درشت چشم سفید صورت
وبرای آنهای که آدم است قدری زن ناتمام است
وسلام هم وطن خاریج از کشور

>>>   روز زن به همه انسان هاي جهان خوشقدم وملاك باد

>>>   "بزرگترين تهديد و مانع كه زنان و آزادى هاى مدنى آنها را تهديد ميكند و زمينه رشد فرهنگ وحشت را مساعد ميسازد "كود پشتون والى" و يا غيرت افغانى و سنت هاى قرون وسطايى ميان شهروندان افغانستان است كه بايد با اين كودهاي كهنه و ناپسند پشتوني و قومي مبارزه و پيكار جدي صورت گيرد"
#شيرل_بنارد، همسر زلمي خليلزاد

>>>   این یک واقعت است که زن مادر است همسر است و گیتی است ولی شما زن را مانند کیسه حمام استعمال میکنید صبح صیغه میکنید ‌شام همرایش خدا حافظی میکنید و صرف برای خواهشات جنسی از آن استفاده میکنید بگذارید که دیگران این سخنان را بگوید

>>>   زن و مرد هردو زاده طبیعت هستند.
در طبیعت دو نوع تکثر وجود دارد،یکی تکثر غیر زوجی که یک حجره و یا موجود زنده در اثر گرفتن مواد غذایی از طبیعت و تبدیل این مواد غذایی در اثر تعاملات بیوشیمی و تبدیل آن به انرژی و در نتیجه بزرگ شدن و رشد و نموی حجرات که منجر به رشد و نموی موجود زنده میشود،موجود زنده تقسیم میشود و بدینترتیب موجود زنده جدید بمیان می آید و بدینصورت تولید مثل میکنند.
دوم تکثر زوجی است که در آن از القاخ تخمه مذکر و مونث،موجود جدیدی بمیان می آید و بدینصورت تولید مثل صورت میگیرد.
انسان در جمله موجوداتی است که از طریق تکثر زوجی بمیان می آیند.
نحوه زندگی مشترک موجودات زنده یی که تکثر زوجی میکنند،نیز در طبیعت فرق میکند،در بعضی از آنهاپرورش چوچه ها مشترکاً صورت میگیرد،در بعضی ها پرورش جوجه ها وظیفه جنس مونث است و در بعضی ها نیز وظیفه جنس مذکر.
در انسانها که در جمله حیوانات پستاندار محاسبه میشوند،نظر به ضرورت شیر دادن به طفل غرض رشد و نموی آن،از میلیون سال قبل،پرورش طفل به دوش جنس مونث بوده است.
اما با پیشرفت تخنیک و تکنالوژی و بوجود آمدن شیر خشک غرض تغذیه اطفال و انواع و اقسام دیگر خوراکی ها و مواد ضروری برای حفظ و مراقبت اطفال،حالا وظیفه بزرگ کردن اطفال،وظیفه مشترک هردو جنس یعنی هم زن و هم شوهر است.
در بعضی کشور ها مثل آلمان،بعد از تولد طفل،یک سال خانم ها رخصتی از کار میگیرند تا به پرورش اطفال شان برسند و یک سال نیز مرد ها رخصتی میگیرند تا به پرورش اطفال برسند.
البته در جریان رخصتی شان،از طرف دولت معاش آنها پرداخته میشود.
بنأ ما در قرن بیست و یکم زندگی میکنیم و دیگر ما نمیتوانیم خانم ها را ،با تعریف و توصیفی مانند مادر بودن و خواهر بودن و مادر کلان بودن و خیاشنه بودن و ننو بودن و غیره،فریب بدهیم و حقوق آنها را از نگاه دین و قرآن و غیره برایشان تشریح کنیم.
آنها عمل میخواهند،نه گفتار.
بنأ در قرن بیست و یکم زن و مرد هردو مکلفیت هایشان را هم در زندگی شخصی شان و هم در زندگی فامیلی شان و هم در زندگی اجتماعی شان دارند.
اگر قرار به این باشد که زن ارسال و یا دوسال بعد یک طفل به دنیا بیاورد و مادام العمر مصروف بزرگ ساختن طفل در خانه باشد،دیگر وقتی غرض کار در بیرون خانه و فعالیت های تحصیلی و کاری در اجتماع برایش باقی نمی ماند.
گذشته از آن ما و شما میدانیم که فعلاً در روی کره زمین در حدود هفت و نیم ملیارد نفر زندگی میکند و ارسال هشتاد میلیون نفر دیگر به این تعداد اضافه میشود و بزرگترین نرخ زاد و ولد در کشور های عقب مانده یی افریقایی و آسیایی صورت میگیرد که زن ها صرف مصروف بدنیا آوردن اطفال و بزرگ ساختن آنها هستند.
اگر ما این سیستم زندگی مردن را در کشور های آسیایی و افریقایی توسط انقلاب های فیمینیستی و گرفتن حقوق زن ها توسط خود شان از مردان حمایت نکنیم.جامعه جهانی ار نگاه رشد نفوس که سبب کمبود آب و مواد غذایی در بین آنها و در نتیجه جنگ های خانمان سوز بین کشور ها میگردد،بسوی نابودی خواهد رفت.
بنأ ما از تمام روحانیون جامعه میخواهیم تا خطراتی را که در اثر عدم موجودیت عدالت شخصی و فامیلی و اجتماعی در بین مرد ها و زن ها بوجود خواهد آمد،برای مردم گوشزد کنند تا جلو راد و ولد زیاد گرفته شود و زن و مرد مساویانه در تمام امور زندگی مشترک شان سهم بگیرند.
امید وارم نشر شود،زیرا یک موضوع حیاتی است که بقأ جامعه بشریت به آن ارتباط میگیرد.

>>>   در مورد حقانیت تجاوز بالای اطفال معصوم دربین مسجددرین متن چیزی نیامده است.
پاکزاد

>>>   زن مادر گیتی است اما!
-مثل مرد اجازه طلاق ندارد.
-نیم مرد مستحق میراث است.
-اجازه ریس جمهور شدن ندارد.
-در وقت نکاح یک مرد باید وکیلش باشد.
-و....
بیحیایی خوب است اگر سرحد میداشت.
تخاری

>>>   *مکه و حاجی شدن*
*چرا محمد حج را واجب کرد؟* جواب را در اواسط صفحه نوشته ام.
*چرا باید رفتن به خانه خدا فقط برای ثروتمندان مقدور باشد؟* مگر فقرائی که قدرت مالیشان اجازه نمیدهد به مکه بروند بنده او نیستند؟ آیا تهیدستان ارزش مهمان بودن در خانه خدا را ندارند؟ *آیا این خود یک تبعیض طبقاتی نیست؟*
چرا خدا بجای مکه تمام مساجد را خانه کعبه نکرد؟ و اگر مساجد نیز خانه خدا هستند پس چرا رفتن به مکه واجب شد و چرا فقط مکه رفته ها لقب حاجی را بدست میآورند و آنرا به اسم خود افزوده و به آن میبالند؟؟؟؟؟
آیا حاجی بمعنی این نیست که پول و دارایی ات را از هموطنت که ترا دوست دارد میگیری و به عربی که از تو نفرت دارد و خونت را حلال میداند تقدیم میکنی؟

*آیا این را افتخار میدانی؟*
*زمانیکه در سال دهم هجری، مسلمانان مکه را فتح کردند، محمد فرمان داد که بتهای مکه را شکسته و از بین ببرند. مردم مکه بخصوص اقوام نزدیک محمد که کلید دار مکه بودند به او اعتراض کرده و گفتند که بتهای مکه منبع اصلی در آمد آنان میباشد چون مردم عرب برای زیارت این بتها به مکه میآیند و مشتریان خوبی برای کاروانسرا ها و بازارهای آنان بوده و اقتصاد مکه و درآمد مردم مکه وابستگی شدیدی به این مسافرین و زائرین داشته و با از بین رفتن این بتها، مکه و مردم آن بهیچ وجه نمیتوانند از نظر اقتصادی و مالی خود را تامین کنند و خود و شهرشان محکوم به فنا خواهد بود.*
*بهمین سبب چیزی نگذشت که محمد زیارت مکه را جزو واجبات دینی گردانید تا مکیان از وی ناراضی نگردند.*

*زیارت مکه هیچ ارزش دینی ندارد و فقط یک فرمانیست که شهر مکه را از نابودی و رونق کسب و کار نجات داد.*
*کسانیکه باور دارند کعبه، خانه خداست بهتر است با خود فکر کنند که خدائیکه جهان و کهکشان ها را آفرید چه احتیاجی به داشتن خانه در آن صحرای خشک، ریگزار و خشک و بی آب و علف دارد؟*
*آیا هیچ دلیل دیگری میتوان برای واجب بودن حج آورد؟*
*آیا خداوند احتیاج به محل مخصوصی برای زندگی کردن دارد؟*
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هموطن،
*موثر ترین رسانه گروهی برای مبارزه با این خرافات همین دستگاهیست که تو در دست داری و نوشته های مرا میخوانی، تلفن همراه تو.*
*این پیام را همگانی کن*
درود
از صفحه دوست خوب سلسله جان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است