خلاصهٔ وقایع روز گذشته در کمیسیون انتخابات
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ کد خبر: 157678 منبع: پرینت

عصمت الله مل و مولانا عبدالله کاندید ریاست کمیسون انتخابات بوده اند. خانم نورستانی و حنیف دانشیار به معاونیت کمیسیون. در همین گیر و دار اقای قوقندی با اتفاق ارا به صفت منشی انتخاب شده بود.
در مدت نیم ساعت کمپاین و انصراف عصمت الله مل از اتاق بیرون میشود در برگشت از نامزدی ریاست کمیسون انصراف داده ‌و خود دوباره برای معاونیت درخواست فورمه میکند، در ضمن میگوید که کاندید او به ریاست خانم نورستانی است.
نورستانی هم «زنگ مهم» تلفن دریافت میکند و سپس درخواست فورمه نامزدی به ریاست میدهد.

اورنگ‌زیب هم که علاقمند ریاست بوده هنگام انصراف گفته به نورستانی رای خواهد داد.

از منابع مختلف که فعلن ذکر ان را با به صلاح نمی بینم در جریان انتخابات که حدود سه ساعت دوام کرده به کمشنران زنگ تلفن میامده اما در فرجام زنگ فیصله کن را غنی به خانم نورستانی میزند و به او میگوید که بتو شرم نیست به تاجیک او هم پنجشیری رای میتی. اگه رای دادی باز گله نکنی.

به اینصورت قاعده سرچپه میشود، مل‌ و اورنگ‌زیب به دستور مستقیم غنی و دانشیار به اشاره دانش و مدبر به خانم نورستانی رای میدهند و او با ۴ رای برنده میشود و مولانا عبدالله با سه رای خودش، خانم ظریفی و قوقندی از رده خارج میشود.

دانشیار که تمام پروسه را به نفع کمپ ارگ کمپاین کرده بود خودش در معاونیت به نفع مل می‌بازد.

هارون معترف
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون
جلسه
نظرات بینندگان:

>>>   اگرواقعیاهمین حرف راآقای غنی فاشیست به خانم نورستانی گفته باشه ازوی کرده انسان خبیث وپست درکره زمین دیگرموجودنخواهدبود.
جبار

>>>   سالی که نیکوست از بهارش پیداست

>>>   Salam
نظام فدرال معناى مرگ حاكميت قبيله است ، اگر واقعن به اين پايان باور داريد از فدرال و فدرال خواهى پشتيبانى كنيد . هيچ گزينه يى ديگر به استبداد قبيله پايان نخواهد بخشيد.

>>>   Bakhshi Zafari
ما هميشه ميگيم كه آب از بالا خِت است.
قيمت مواد سوخت (تيل)وسايط وزارت دفاع در بازار ٥٦ روپيه ،اشرف غني قرار دادش را به برادر زاده اش به ٧٨ روپيه عقد نموده است.
طرح و ديزاين ماستر پلان شهرك اداري واقع دارلامان با شركت مجهول الهويه ي لبناني به ١٨ مليون دالر توسط اشرف غني قرار داد شد.در حالي كه شركت هاي داخلي حاضر اند با دو مليون دالر اين كار را بهتر انجام دهند.
بحث دزدي ١٨٠ مليون دالري و انتقال ١٥٠ مليون دالر به حساب پسرش توسط رولا جان غني بماند سر جايش.

>>>   از چوکی ریاست کمیسیون‌ پاین اش کردند اما خاموشان قرن همچنان خاموش اند !
رامین حمیدی

>>>   Azadi
غنی احمدزی بر حوا علم نورستانی می‌گوید؛ شرم نیست به یک تاجیک و اون هم یک پنجشیری رای می‌دهید ! خودت می‌توانی ریس کمیسیون انتخابات باشی، بعد ازآن انتخابات باردیگر شکل می‌گیرد و محمد عبدالله حذف می‌شود.

>>>   اگر این قسم باشه پس معلوم است که این کمیسیون نوکر و در دست غنی اشرف است. آینده انتخابات بدتر از انتخابات قبل و در نتیجه خطرناکتر از انتخابات قبل در قسمت قبولی رای خواهد بود.
شرم باد او غنی. یک کمی خجالت بکش تو...
شاهین شمالی

>>>   Hashmat Radfar
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل...
روز اول؛ اگر شفاف و بیطرفانه عمل نکنید، محکمه در انتظار تان است.
روز دوم؛ از پشت خط تلفن به یکی از کمشنران زن، بتو شرم نیس، خجالت نمیکشی که به یک تاجیک او هم یک پنجشیری رای بتی، باز اگه رای دادی گله نکنی..!!

>>>   همه امورات انتخابات با زور گوئي پيش ميرود ، ما كجا و اخلاق سياسي و انتخاباتي كجا ؟ تا به حال بزرگان نما هاي حقير ما با چهار پاي ميروند ، از ملت فقير و بي سواد چه گله ؟

>>>   عطا صفوی
مفهوم انتخابات و دموکراسی ازنظر امریکا ..!!
---------------------------------------------
/ برگردان یک بخش عمده ای نوار بفارسی - صاحب این قلم/
عزیزانیکه به زبان انگلیسی ویا روسی بلدیت دارند لطفآ به این نوار2 دقیقه ای گوش بدهند که رهبران امریکا با چه دیگاه و روش شرم آوری آنهاییکه وخصوصا باشندگان کشور های اشغال شده که منتظر نتیجه انتخابات اند با چه زبانی تحقیر آمیز توهین میکند ونیشخند میزنند. قضاوت بعدی به شماست....
درحقیقت دراین نوار "سی آی ای " خود افشا میکند که در انتخابات جهان چطور به شکل بیشرمانه مداخله میکند وحتی وبا ابراز خوشی پنهان هم نمیکنند.
خبر نگارفاکس نیوز امریکا به این تازگی ازرییس اسبق سی آی ای آقای "جیمز" پرسان میکند: آیا ما هم گاهی شده است که در انتخابات دیگر کشور ها مداخله کرده باشیم؟
جواب : امکان دارد ...بلی این مداخله بخاطر جلوگیری از قوی شدن وبه قدرت رسیدن کمونیست ها ومخالفین بود که نتوانند به قدرت برسند ودقیقا ما بخاطر منافع از نظام امریکا این کار را انجام داده اییم. مثلا درسالهای 1947- 1948-1949 وسالهای بعدی دریونان - ایتالیا ....ما چنین کاری را انجام دادیم وموفق هم شدیم.

سوال : آیا اکنون ما در امور انتخاباتی دیگران بازهم مداخله میکنیم؟
جواب: هوم.هوم .میم -میم ..وبعد با لبخند شرم آور وخنده معنی دارمیگوید : بلی بخاطر منافع ملی امریکا وتامین " دموکراسی !!! " اینکار را میکنیم.
توجه کنید به اظهارات چند شخص مهم دیگر امریکایی درمورد:
نظر ا آقایی ستیفن با 30 سال سابقه استخباراتی درصحبت با نیویارک تایمز میگوید : ولی اگر یک کارمند استخبارات چنین سوال نمایید دقیقآ انکار میکنند ، ولی درحقبقت مااین عملیات را انجام داده اییم و من امید وارهستیم باید به این کار ادامه دهیم.
نظر جاسوس دیگر اسبق استخباراتی امریکا لوک جانسون که فعلا استاد در دانشگاه جورج امریکا اند.:
ما از سالهای 1947 به اینطرف مصروف این کار هستیم ؛ معلومات جعلی را پخش میکنیم ؛ مطبوعات واشخاص را میخریم انگلیس ها آنرا " ملکه شاه ویا تاج شاه " یعنی " صندوق پول ها " میگویند.
صحبت دیگر کارمند سی آی ای آقایی مارک واید باتلویزیون سی ان ان : ما بکس های پراز پول ها را به این خاطر برای افراد خویش سالهای سال به مصرف رسانیده اییم واین کار ادامه میابد.
وبقیه اوضاع دریوگوسلویای قبلی ، روسیه درسال 1990 ؛ گرجستان ، قرغزیستان، اوکرایین ، بهار عربی .... همه وهمه از همین مرکز سوق واداره میشود.

دوستان گرامی !
انتخابات افغانستان هم محصول همین مراکزاست .....
گرچه این نوار را سال پار نیز پخش کرده بودم ؛ اما بخاطر یاد آوری بیشتر بار دیگر بخاطر آنعده هموطنان ما گلو پاره میکنند و واژه انتخابات به کلمه زبان شان تبدیل شده است خواستم دوباره پخش نمایم...

>>>   صفوى انهاى كه امريكا را ميشناسند دموكراسى انها را براى ديگران نيز ميشناسد ، امريكايى ها در شورش مردم كيف اوكراين پول توزيع نمودند تا مردم را عليه حكومت وقت تحريك كنند كه كردند اما انقلاب مردم يمن را كه هم زمان با شورش اوكراين شروع شد و انقلابيون همه كشور را ازاد نمودند ، امريكا ، انگليس و شركاى نفتى اعراب ان ، ان انقلاب مردم يمن را به توپ بستند و كودكان ان سر زمين را به گرسنگى گرفتند اما ان مردم با پاى برهنه تا حالا مقاومت كردند و امريكا و غرب و شاهان نفتى از يك ادم به نام هادى منصور حمايت ميكنند كه رقيب انتخاباتى اصلن نداشت

>>>   #ترکیب_قومی؟!؟!؟
یک واژه ترکیبی در سیاست کشور جایگزین شده است، که سخت جلو رشد استعداد ها و توانمندی های جوانان ما را است.

اصل باید لیاقت و استعداد های فردی باشد نه قومی. اگر تمام کارمندان یک ارگان دولتی ازهمان قومی باشد که ما میخواهیم، ولی عملی کننده برنامه های قومی و گروهی دیگران باشد و هیچ خدمتی برای قانون و مردم نکند، پس آیا ما به جایی خواهیم رسید.

این فرهنگ ناکاره را سلطان فساد کرزی جابجا کرد، که تا کنون یک دولت ناکام و خدمت گذاران غلام صفت از تمام اقوام در تمام ادرات دولتی داریم.

>>>   مگر نفوس کُلی پشتونها ؛ دوبرابر تاجیکان است که باید دو برابر آنها کمیشنر در کمیسیون انتخابات داشته باشند؟

این نه آن دیو است که به لاحول بشود!
چون تو پیش آیی شهامت کار میشود!

ادریس خراسانی

>>>   نتایج پارلمانی چطو شد؟

>>>   تعارض منافع!
حوا علم "تره خیل" نورستانی، در حال به حیث رئیس کمیسیون انتخابات تعیین شده که خودش از حوزه کابل کاندیدا بوده و تا کنون نتایج نهایی انتخابات معلوم نیست.
اما در لیست نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی حوزه کابل اسم بانو تره خیل به چشم نمی خورد.
#نوت: انتخاب بانو تره خیل خلاف "اصل حقوقی تضاد منافع" است. یک کاندیدا هر گز نمی تواند قبل از اعلام نهایی نتایج بحیث کمیشنر کمیسیون انتخابات تعیین شود.
مثلا شما نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوید... آیا کسی می تواند قبل از اعلام نتایج شما را بحیث کمیشنر تعیین کند؟

>>>   من چلنج میدهم که اگر حضرت محمد رئیس کمیسیون انتخابات، حضرت ابوبکر معاون و داگر صحابۀ کرام منحیث اعضای کمیسیونها انتخاباتی تعیین شوند، این مردم در مورد آنان نیز چیزی خواهند گفت! ملائک مقرب هم قناعت مردم را برآورده نخواهند کرد و خداوند (ج) این مسولیت را نخواهد گرفت، پس چه باید کرد؟
فقط یک کار ممکن است! آن اینکه این جغرافیا را با اهل اش با یک بمب اتم اتم از میان برداشت و ملت جدیدی را در این وطن متوطن ساخت.
م.ز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است