یادمانده هایی از آخرین میراث غرب در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۷    ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ کد خبر: 157667 منبع: پرینت

هرگاه کشت تروریسم، استخراج و سرقت کوه های از معادن قیمت بهای اورانیوم و لیتیوم، سطح تولید ۹۰۰۰ تن مواد مخدر و اعتیاد سه میلیون شهروند افغانستان به آن، صدها هزار گور نشاندار و بی نشان و صد ها خندق خون که توسط غرب و تروریست های نیابتی آن در افغانستان ساخته شد و چند فابریکه تابوت سازی غرب را فراموش نماییم، اما تصاویر زشت و مضحک و تحقیر و توهین نوامیس ملی ما بدست سربازان متجاوز آمریکا، هرگز از بایگانی تاریخ، حافظه مردم و خاطر اطفال که در این صحنه های دلخراش حضور داشته و با دیدگان نمناک در عالم بی‌دفاعی به مادران شان زیر این سایه ترس و وحشت نگاه میکنند، پاک نخواهد شد.

بعد از شکست و ترک سربازان متجاوز آمریکا و ناتو یگانه میراثی که برای ابد در افغانستان ماندگار باقی خواهد ماند همین تصاویر و صحنه های سوزناک خواهد بود.
این است سمبول دموکراسی امریکایی، این است نماد حقوق بشر استعماری و این است حقوق زن در مکتب امپریالیستی، در فرهنگ استعمار و تجاوز و رژیم های دست نشانده!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
غرب
نظرات بینندگان:

>>>   میراق زیادی ازانها باقیمانده که هرلحظه تصاویر آنان را با چشم می بینیم مثلا همیتنشیر پورها از کدام پول است ؟ بلند منزل ها از کدام پول است ؟؟
همه اینها از دالر امریکائی ساخته شده اند

>>>   اندیشمند
سر انجام داوودزي مسلما به اشاره و ديكته رييس جمهور غني موقف درست در مورد مذاكرات صلح امريكا و طالبان گرفت. او گفت:
١- پيمان امنيتي را دولت با امريكا امضا كرده و خروج و عدم خروج قواي امريكا به دولت افغانستان و دولت امريكا مربوط مي شود.
٢- طالبان به حيث يك گروه تروريستي كه با القاعده يكجا بودند نمي توانند تضمين دهند كه از افغانستان عليه امريكا حمله تروريستي نمي شود ونن اين حق را دارند. چنين تضميني كار دولت است.

>>>   صفوی
سزایی قروت آب گرم .."!!
------------------------
" آنهاییکه تاهنوز خصلت این رژیم متعصب گندیده استبداد گر قبیلوی را درک نکرده اند ویاهم درک کرده اند ولی بازهم به این راه ننگین به همبستگی ادامه میدهند ومنتظر هستند که ممکن از کلوخ آتش خواهد پرید , درحقیقت این بی خصلت وبی خاصیت بودن شخصیت خود شان را به نمایش میگزارند ".
بنآ وقتی سردمداران این رژیم مستقیما وعریان بردهن شما میکوبد وخون از دهن تان جاری میشود ، توهین وتحقیر تان مینماید و آبرو وعزت شمار را برباد میدهد ، باشما همچون اطفال بازی کودکانه مینمایند ، برای یک لحظه شما را رییس ولحظه بعد هم حذف چون کاغذ تشناب به بیرون پرت میکنند . واقعآ این خود تحقیرانسانی است که درتاریخ این سرزمین بعد از عبدالرحمن خان و دوره مومند وجو د نداشته است ؛ اینکه شما هنوز ترحم از گرگ درنده دارید وبا کلمات معجزانه الحمد الله و خیر است خود را تسلی میدهید ؛ اینرا بدانید اگر دعوایی انسانی وانسانیت دارید گرگ درنده هرگز برادر وهموطن شما نخواهد شد. ، این بدین معناست که بی ظرفیت بودن شما را به نمایش میگزارد و دقیقا شما به مشکل درک منطق انسانی گرفتار هستید.واین ذلت را هم خود به شخصیت خویش روا داشته ایید . "سزای قروت آب گرم..بس همن . "خود کرده را نه درد است نه درمان.".

>>>   وقتی گله دزد ها قلعه را میخواستند شبانه تاراج کنند به سگ های قلعه گوشت و استخوان های مسموم می انداختند تا مصروف باشند و مزاحم نشوند.
درد ملت من درد جهالت و درس نگرفتن از تاریخ است.

>>>   چپاولگران و دزدهای امریکای تمام دنیا را چپاول و غارت کردند

>>>   جناب عالی اگر قهر نشوید افغانستان مستحق چنین مجازات بوده است .زمانیکه امریکایها اصلا در افغانستان وجود نداشت ما میراث زیادی داشتیم
1 کشت و زرع تریاک در افغانستان مجاز بود
2 جوی های خون برادر کشی چور و چپاول در کشور روان بود
3 وطن فروشی بی ناموسی در کشور جریان داشت
4 از معادن گرفته الی طیارات جنگی بشمونل درختان کشور به پاکستان طور علنی برده میشد
5 زنان اسیر شده افغانی از مسیر جلال آباد به کمپ ناصر باغ پاکستان برده میشد و بعد به عرب ها فروخته میشد.

>>>   اشتباه نکنید من طرف دار امریکانیستم و طرف دار هیچ کشوری خارجی نیستم ولی افسوس میخورم میراث های یکه از نابسامانی های خود مان بجا مانده هیچ یادی نمیکنیم ظاهرشاه 40 سال پادشاه بود میراث آن چه بود شما بگوید
1 میراث ظاهرشاه عیش ونوش در12 برج سال
2 تفریح رفتن در ولایات مختلف کشور جهت خوش گذرانی
3 شکار رفتن در فصول سال و در زمستان در مناطق گرم سیر
4 فضای کاملا صلح امنیت اما خوابیده
5 مردم کرسنه یک لقمه نان به سختی بدست مردم میامد
6 تامین خرج و مصارف دربار جناب صاحب از مالیات مردم بیوه بیچاره دهقان از زمین گرفته الی مواشی گاو گوسفند تامین میشد
7 لطفا یک کارنامه ملی ظاهرشاه خان را نام ببرید؟
8 از دیگر شاهان چیزی نمیگویم چون بهانه جنگ ها دارد
9 میراث که اکنون فرزندان این وطن بدوش میکشد جنگ است اگر شما استدلال میکنید که جنگ از طرف کشور ها بالای ما تحمیل شده دلیلش همین بی کفایتی همان شاهان دربار است چرا در خواب غفلت بوده چرا به باز سازی کشور توجه نکرده زبان عامیانه بگویم چرا خیله بوده شما بار کنید که گرگان غرب بالای کشور های بیدار هرگز حمله نمیکند بهترین شکار برای آنها کشور های مثل افغانستان که رهبرانش معامله گر خواب برده باشد حمله میکند امروز شکایت میکنیم که میراث امریکا برای ما رنج تولید میکند میدانم امریکا دوست افغانستان نیست باید این رنج را تحمل کنیم چون اگر شما صادق هستین من خاین هستم دو برادر در یک خانه یکی مخالف دیگر است

>>>   مگر بيناموسي های دهه70 ویا قبل از آن دوره امین غدار ویا دختر فروشی طالبان به عربها را فراموش کردی.بعد از احمد شاه دراني.دیگر هرناکسي سری قدرت آمد خاين وحرامزاده مرتد ومعامله گر بود.چون اینها فاسد بودن .تعداد از مردم افغانستان هم فاسد شدن.ما فعلا خود ما از الف گرفته تا یا فاسد.بدنفس بدبخت و مرتکب هزار ها جرم هستیم.همه تکه وپاره کردن ها فقط بخاطر نفس بد که داریم.اشخاص هستند که برای بدست آوردن پول های کثیف خودش را به هر درودیوار میزند هیچ وقت به همان حق و اندازه خودشان قانع نمی باشند گر چه10 ها بار و دفه ها در این چهار دهه جنگ خیلی از مردم افغانستان بدبخت و آواره دربدر.وبی آبروشدن بدبخت شدن باز هم پند نمیشود عبرت نمی گیرند.ما فقط وفقط بنام مسلمان اما اعمال از صدتا کافر هم بدتر است.
(بادام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است