حکومت المان ملاها را در مساجد کنترول می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۳    ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ کد خبر: 157662 منبع: پرینت

در آینده برای افرادی که برای موعظه دینی به المان می آیند، دادن ویزا برای شان با آشنایی با زبان آلمان مرتبط می باشد.
وزارت داخله آلمان تصور می کند که شمار پناهجویان در چند سال اخیر افزایش یافته است به همین ترتیب نیاز به مراقبت های مذهبی نیز افزایش یافته است.

وزرات داخله المان برای همه روحانیون که در آینده به آلمان می آیند قوانین سخت تر را اعمال می کند. حکومت فدرال آلمان برای روحانیون خارجی که میخواهند در المان کار کنند گفته، باید اثبات کنند که مهارت به زبان آلمانی برای انها اجباری می شود.

یک سخنگوی وزارت داخله آلمان گفت در حال برنامه ریزی تغییرات مربوط به شرایط ورود آنها به المان است که باید ثابت کنند آلمانی میدانند درنظر گرفته شده است. تا کنون اثبات مهارت های زبان آلمان نیازی به ثبت نام نداشت، وزارت خارجه المان میگوید با توجه به افزایش تعداد پناهجویان در سالهای اخیر نیاز به آموزش و مراقبت دینی برای خارجی ها افزایش خواهد یافت.

یکی از وظایف روحانیون مشاوره در جامعه برای زندگی مسالمت آمیز فرهنگ ها و مذاهب مختلف می باشد و همچنین برای ادغان موفق مهاجرین در المان تعیین کننده است، اکر روحانیون به زبان آلمانی آشنایی داشته باشند بهتر میتوانند در ادغام موفق تر عمل کنند.
درخواست فرا گرفتن زبان المانی برای روحانیون اسلامی که از خارج به المان می ایند، همیشه در گذشته وجود داشته، اخیرا رییس انجمن اتحادیه اتحادیه اروپا، کارسن لینمنن، گفته برای واعظان که برای امور دینی به المان می ایند دادن ویزا برای آنها با مهارتهای زبان آلمانی مرتبط می باشد.

به گفته ( ان تی فو) بیش از ۲۰۰۰ ملا که در مساجد المان سخنرانی می کنند که فاقد آشنایی با زبان آلمانی میباشند. (در خبر دیگری گفته میشود یک مولوی افغان در فرانکفورت آلمان سالها است که بین مسلمانان و اقلیت های مذهبی جنگ راه می اندازد و در تشویق نمودن افراطگریان برای داعش به سوریه جنگجو می فرستد)

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
مساجد
نظرات بینندگان:

>>>   اگر درکشورهای اسلامی یک کشیش وکلیسا وتبلیغ باشد آن زمان برخورد ملا هارا خواهی دید که چی میکنند ، کمتر از کشتن راضی نمیشوند اما برعکس خود شان کشورهای اسلامی رابدوزخ تبدیل کرده حالا رفته اند تا آنجارا هم ویران کنند ،
اکثریت ملاها آنچه درخطابه ها و.تبلیغات پوچ وخرافاتی خود ارائه میکنند نه در قرآند مجید است ونه دراحادیث بلکه قصه های غیر واقعی وخود بافتگی ودور از حقیقت است

>>>   تصميم عالي بايد اين ملاه هاي مسلمان در المان تحت مراقبت جدي باشند زيرا در گذشته ده ها جوان از ترس دوزخ رفتن خود كشي كردند
زيرا بعضی از ملاه هاي بی عق براي شان گفته بود كه هر كاري را كرده اند تاخالي همه گناه بوده و گناه كار شده اند از همين سبب چند سال پيش چند پسران خود كشي كردند كه بهتر است بميريم كه مرتكب گناه نشويم . من صد فيصد طرفدار كمره و وديو كمره در مساجد مسلمانان هستم كه مراقبت شوند كه چه موعظه ميكنند ؟ كه جوانان را مغز شوهي نكنند
ح از.

>>>   ملا ها را بايد هميشه كنترول كرد چونكه اكثر ملا ها دست از پا خطا ميكنند.

>>>   مقصود منجم زاده از ملا افغانی در فرانکفورت آلمان است که سادات نام دارد و در تلویزیون پیام افغان که عمرخطاب پیش میبرد،پروگرام دارد و عمر خطاب و سادات هردو طالبانی هستند و طالبان را منحیث مجاهدین میشمرند.

>>>   همین کار، یعنی کنترول ملا ها باید در افغانستان نیز صورت بگیرد، که آیا اینها واقعاّ از زبان عربی چیزی می فهمند که در هر موقع مناسب یا نامناسب یک جملۀ عربی را نشخوار میکنند.

>>>   آقای منجم زاده خودت یک انسان شر انداز ومخرب هستی ودر بسیاری دسیایس و جنگ اندازی افغان ها دخیل هستی و همیشه کوشش میکنی نفاق در بین افغان ها به شکلی از اشکال راه بیندازی در نوشته هایت این چیزها به وضاحت دیده میشود.
کوشش کن انسان نیک و خیر خواه باشی و در نوشته هایت تعادل را حفظ کنی ،یکی را بخاطر قومگرایی ودرز انداختن در بین اقوام افغانستان چیزی خراب مینویسی و. دیگر روز بیدون معلومات درست و کافی در حق عالمان دین چیزی مینویسی ،کوش کن با ادب باشی و از زمره مردمان نیک بقا کنی
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است