طالبان: گفتگوی بین الافغانی پس از مذاکرات با آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ کد خبر: 157637 منبع: پرینت

سهیل شاهین، سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان اعلام کرد که طالبان هنوز حکومت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد اما از سویی تاکید کرد که طالبان در مرحله‌های بعدی با افغان‌ها گفتگو می کنند.

سخنگوی هیات مذاکره کننده طالبان افزود: «از نظر ما این گفتگوها دو بعد دارد؛ یکی بعد خارجی که شامل گفتگو با آمریکا در مورد خروج از افغانستان و همچنین اطمینان آن‌ها از این مساله می‌شود که افغانستان در برابر آنان و متحدان‌شان استفاده نشود؛ پس از آن، شامل بعد داخلی می‌شود که ما با افغان‌ها گفتگو خواهیم کرد».
وی همنین تاکید کرد که این گروه به‌دنبال از بین بردن نهادها و بازگشت به گذشته نیست و تنها می‌خواهد در این نهادها از جمله ارتش، اصلاحاتی به میان آید.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بین الافغانی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان ترورست که خود شان اجیران ای اس ای پاکستان و فرمانبرداران نظامیان و استخبارات پاکستان واله دست انکشور هستند در مورد سرنوشت و نظمیان کشور ما هیچ نوع حق مداخله و سمت و سو دادن انها را ندارند اگر طالبان غیرت دارند و از وطنفروشی به پاکستان دست بردار نشده باشند هیچ نوع صحبت و صلاحیت را درین کشور ما ندارند طالبان بدستور ای اس ای و کمک نظامی و استخباراتی پاکستان هر روز از مردم ما بدستور کشور اجنبی قربانی میگیرد و با دشمن کشور ما پاکستان همدست شده مردم ما طالبان را از خود رانده و بحیث شهروند اینکشور نمیشناسند طالبان منافق شیطان صفت بزیر نام شریعت اسلامی در حالیکه عمل شان مخالف شریعتن غرای محمدی است از هیچ نوع جنایت و نقض حقوق بشری در حق این ملت و کشور ما دریغ نکرده و نمیکنند ...

>>>   اینها نظرات آی اس آی را تطبیق میکنند حتی اگر نخواهند مجبور هستند به آن عمل کنند چون فامیل های شان نزد پاکستانی ها گروگان است
ر

>>>   زن های طالبان گروگان پاکستانی ها است.
این جانور های وحشی هرگز در افغانستان به آرمان کثیف شان که واگذاری افغانستان به پاکستان است نمیرسند.

>>>   اشــــرار قدیم ما هم همینطور روش داشتند با نجیب نمی نشتند اما با گرباچف می نشستند

>>>   چرا پاکستان و پاکستانی‌ها در برابر هند جهاد نکردند؟
مگر هند کشور کافر نیست؟
آیا یک کشور کافر بر پاکستان حمله نکرده بود؟
وقتی کافر بر افغانستان حمله کرده بود، جهاد فرض شد، اما بر پاکستان فرض نشد!؟
کشوری‌که توپ دارد، تانک دارد، سلاح هستوی دارد، اردوی مجهز و تا به دندان مسلح دارد، در برابر هند همیشه دعوای برابری و حتی برتری می‌کند، اما جهاد چرا فرض نشد؟
پرسش ما از گروه‌های جنگجو و به اصطلاح مجاهدین طالب هست که باید پاسخ دهند.

چندین دهه است کشور ما را در دادید، به خاک یکسان نمودید، نه مکتب برای‌مان ماندید، نه شفاخانه، نه تاسیسات دولتی و نه مسجد و نه هم مدرسه!
اقتصادمان را ورشکسته ساختید و فرهنگ‌مان را نیز زیر خاک نمودید.
همه فقط بخاطر اینکه کافر بر کشور ما یورش برده بود و جهاد بر ما فرض شد و تا این دم همان جهاد ادامه دارد و پاکستان بر آتش این جنگ به اصطلاح عام ‘تیل می‌ریزد’.

بدبختی ما این‌جاست که از خورد تا بزرگ ما، هیچ‌وقت ندانستند که «پاکستان» در کشور خود با کافر «جهاد» نمی‌کند، چون آن‌ها زیرک و هشیار اند و می‌دانند که جهاد این‌جا یعنی «جنگ»، «ویرانی» و «بربادی» خود!

این مکاره‌گی پاکستان هست که بربادی کشور ما را «جهاد» نامید و آن‌را «مشروعیت مذهبی» بخشید اما خودش الآن در برابر کشور کافر نه جهاد را می‌شناسد و نه هم به شرعیت جهاد و فریضه جهاد باور دارد!
اگر باوری می‌داشت، الآن‌که کشور کافر بشکل آشکارا و با صدای دهل و تنبور بر آن‌ها تازیده، اما هیچ که هیچ!

شاید بدانید یا ندانید، همه پاکستانی‌ها بر روزه، نماز و شعارهای جهاد و ادعاهای مذهبی‌مان می‌خندند و خودشان را به‌مراتب «مسلمان‌تر»، «بادیانت‌تر»، «هوشیارتر» و «متمدن‌تر» از ما می‌پندارند. بارها دیدیم و شنیدیم که می‌گویند، «پتان بی‌وقوف هی» ، «افغانی اور تهذیب، واه ری واه»!

افسوس؛ ما هیچ‌وقت دشمن اصلی خود را نشناختیم!

- ا. عبیدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است