نشست اجماع ملی زنان برای صلح در کابل برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۸    ۱۳۹۷/۱۲/۱۰ کد خبر: 157612 منبع: پرینت

نشست اجماع ملی زنان برای صلح افغانستان در کابل برگزار شد.
این نشست بعد از نظرخواهی و نشست‌های دیگری با زنان در سراسر افغانستان برگزار شده است. همچنین در این نشست تذکر داده شد که در قطعنامه این نشست نظریات پانزده هزار زن سهم داشته‌اند.

محو معافیت از مجازات، فساد، فعالیت زورمندان و افراد مسلح غیرمسوول از خواست‌های دیگر زنان در این نشست بود.
در برنامه امروز شماری از زنان قربانی جنگ نیز صحبت کردند.

این نشست زنان همزمان با ششمین دور مذاکرات رو در روی نمایندگان طالبان و آمریکا در قطر برگزار شد. گفتگوهایی که از چندی به این طرف شماری از مقام‌ها و مردم را از به حاشیه رانده شدن حکومت در روند صلح نگران ساخته است.

محمد اشرف غنی، نیز در نشست زنان از پیام‌ها و خواست‌های آنان استقبال کرده و تاکید کرد که کسی نمی‌تواند صلح را به افغان‌ها تحمیل کند و هر صلحی برای مردم این کشور قابل قبول نیست".
او از کشورهای منطقه و جامعه جهانی خواست تا در تضمین صلح افغانستان همکار باشند اما "مالکیت این روند باید از افغان‌ها باشد".
او تمام ملت افغانستان را قربانی جنگ خواند و خطاب به زنان قربانی گفت تصمیم در مورد بخشیدن عاملان جنگ باید برعهده ملت و قربانیان باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   لطیف پدرام

ریاست جرگه ی مشورتی را به نوبت آقای سیاف و آقای کرزی خواهند داشت. اگر چنین باشد اقوام دیگر در همان درجه بندی های شوونیستی یعنی دوم و سوم و چهارم قرار خواهند گرفت.یعنی هیچ-در مقام شنونده.

در همان جلسه ی مسکو من شاهد بودم و به دقت نگاه می کردم اعتماد به نفس سران اقوام دیگر چه قدر است. در وقت صرف طعام، وقت تنفس های کوتاه می دویدند تا در میزی بنشینند که آقای کرزی در آن جا است. مطلقآ اعتماد به نفس نداشتند.خیال می کردند اگر دنبال کرزی راه نروند و مورد محبت او قرار نگیرند بی شخصیت معلوم می شوند حتا موقع کنفرانس های خبری جماعت را تیله و تمبه می کردند تا به آن جایی برسند که کرزی آن جا ایستاده است اگر جا پیدا نمی کردند سر و کله ی خود را دراز می کردند تا در تصویر بیایند.

آن جا بود که من آخرین امیدهایم را نسبت به این ها از دست دادم. با چه روح های حقیری مواجه شده ایم!

>>>   .....
همهء تان چون تو پدرام ، سياف ، کشاف ، اتمر ، دوستم ، ګلبدين ، کرزی و ديګر وطنفروشان و خائنين ملی نوکر و چاکر امريکا بوديد و هستيد ، فقط کرزی مداری غلام نازدانه است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است