امریکا و بریتانیا 30 میلیارد دالر ونزوئلا را دزدیده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۷/۱۲/۹ کد خبر: 157603 منبع: پرینت

وقتی امریکا دست نشانده خودرا یعنی رییس جمهور خود خوانده ونزویلا آقایی "گویدا " را ازیک منطقه نامعلوم توسط چرخبال که شباهت کامل به دیسانت شدن حضرت کرزی خودمان دارد به یکی از میدان هوایی نظامی کولمبیا با پطلون کوبایی و پای پوش " ادیداس " دیسانت کردند وهمزمان معاون رییس جمهور امریکا آقایی "مایک پنس " وی را که بی صبرانه در این منطقه منتظر بود وساعتی نگزشته بود که ملاقات ایشان درعقب درهای بسته آغاز شد , البته این رییس جمهور خود خوانده چند لحظه بعد باسروتن لباس آراسته که یقینآ از واشنگتن برایش تحفه آورده بودندظاهر شد.

معاون رییس جمهور امریکا گفت : " دولت امریکا ورییس جمهور امریکا ازشما 100 درصد دفاع میکند وشما را به رسمیت میشناسد....."
همان بود که امریکا فورا جلسه عنعنوی ویا اضطراری لویه جرگه ( جلسه شورایی امنیت ملل متحد ) که وابسته به خودش است دایر کرد واز اعضا خواست وهشدار دادکه به حاکمیت موجود ونزیولا که گویا غیرقانونی است خدا حافظی نموده وازهمکاری با این دولت ابا ورزند. واعلان کرد که امریکا درنظر دارد به اندازه 20 میلیون دالر به این کشور کمک های عاجل غذایی نماید....واز دیگران هم چنن کاری طلب نمود.

جالب اینکه واسیلی نانزانیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت :
ما میدانیم که شما مصروف چه کاری هستید ؟ ولی پیشنهاد من به دولت امریکا وانگلیس ونماینده های شان در این نشست اینست که دولت ونزویلا ضرورت به 20 میلیون دالر ریاکارانه شما ندارد ؛ زیرا اکر شما به اندازه (11) میلیارد دالر دارایی های دولت این کشور و(7 ) میلیارد دالر ماحصل شرکت های ونزویلا وبه اندازه (1.2 ) میلیارد ذخایر طلایی ونزویلا را که انگلیس توقیف کرده ودرمجموع از سال 2013 آغاز تحریم های الی اکنون علیه این کشور که به اندازه (30 ) میلیارد دالر دزدیه ایید برگردانید و تحریم ها را لغو کنید مشکل این کشور حل میشود زیرا خسارات از این ناحیه به این کشور 345 میلیار دالر تاکنون میرسد . معلوم است که نخیر شما برای سقوط این دولت کمر بسته ایید .. آیا تجربه تلخ کشور ها را فراموش تان شده است؟ در برابر یک سناریوی قدرت از تغییر دولت در ونزوئلا هشدار داد و خواستار باز شدن دارایی های ونزوئلا در کشورهای غربی شد.
این دیپلومات گفت : شما شرایطی را به کشور ها تحملیل میکنید که به گدایی مجبور شوند ؛ تا دست نشانده خود را به حاکمیت برسانید وهرچه که خواستید عمل کنید.

نتیجه : هنوز جرگه اضطراری نیویارک واشنگتن به نتیجه دلخواه نرسیده اند.
منبع- ونوستی
دیدگاه صاحب قلم براین است : از آنجاییکه امریکا ازیک طرف به اندازه 22 تریلیون دالر ( 22 هزار میلون دالر ) وام داشته ونیز به کسر بودیجه روبروست و سال به سال این کسر افزون افزونتر میگردد واز جانبی هم محققیق علم اقتصاد ودستگاه های پژوهشی امریکا وحتی از جمله بلومبرگ افشا کردند که بعد از سال 2020 امریکا آغاز سقوط اقتصادی مواجهه خواهد شد. بدین لحاظ جز اشغال کشورها و عضب منابع ، دیگر راهی به راه شان باقی نمانده است.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ونزوئلا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است