دفاع از هويت را جدي بگيريم!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۷/۱۲/۹ کد خبر: 157591 منبع: پرینت

در روزگاري كه مردم جهان بر اثر حجم رسانه ها بيدار شده اند مردم ما خفته تر شده اند! استعمار گران شرقي و غربي هنوز كه هنوز است نقش گذشته اي استعماري خود را بازي مي كنند بعد از آنكه روس ها در آسياي ميانه انگليسي ها در شبه قاره هند و شبه جزيره عربستان به نابودي زبان پارسي پرداختند اينك افغانهاي مكتب طرزي تاب تحمل ديدن زبان و فرهنگ پارسي و حتي اقليت هاي قومي را ندارند سعي در نابودي و ذوب شدن فرهنگ ها دارند و يك عده «خيانت كاران»بنام عطا، دوستم، عبدالله، قانوني، صالح شريك «جنايت كاران افغانيسم» شده اند مي خواهند همه اقوام پارسي، ازبك، بلوچ، تركمن، قزلباش و ديگر اقوام را دسته جمعي در «كوره آدم سوزي افغانيت بيندازند!» تا همه اي هويت ها، زبان ها فرهنگ ها ذوب شوند.

وضعيت اسفبار پيش مي رود دوست و دشمن براي مردم مشخص نيست، صفوف مبارزان مان بيشتر از خيانت كاراني است در ركاب پشتونيست ها براي درهم كوبيدن مبارزان مان استفاده ميشودتا رهاي بخشيدن شان از زير سلطه اي فاشيسم و در ميان تاجيك ها، هزاره ها، ازبيك ها اين خيانت كاران به روشني ديده ميشود.

اولين كارهاي كه صورت گيرد قبل از مبارزه بايد هدف باشد، صفوف دوست و دشمن مشخص باشد، آنهاي كه براي منافع شخصي و منافع مردم مبارزه ميكنند مشخص باشد. بيشتر از آنكه ضربه از دشمنان بخوريم از دوستان جاهل ميخوريم از همان دوستاني كه در مجالس براي رهبران خائن مانند عطا، دوستم، قانوني، محقق دست مي زنند.

بيایيم بپذيريم بسوي نابودي و روزهاي وحشتناك تر از امروز در حركت هستيم...
صف هارا منظم كنيم دوستان و دشمنان خود را بشناسيم خيانت كاران را از كنارمان بيرون كنيم مبادا روزهاي تكرار شود كه براي دوستم صف بستيم تركيه رفت بعد در آغوش غني سوگند وفاداري ياد كرد، براي عطا صف بستيم در زير چتر اتمر رفت قسم اتحاد خورد...!!!
دردها زياد، اشك هاي بي خاتمه، قصه هاي بي پايان سهم ما از اين مردم خفته شده است كه حتي خودشان به خودشان و آينده شان رحم نمي كنند و نمي انديشند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هویت
دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   افغان یا اوغان« پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم ناقل در اوغانستان اطلاق میگردد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است"«اوغانستان=افغانستان» مکران و یا یکی از ولایات مکران بوده است.
ظهور قبیله بنام افغان « پشتون » به علت خشکسالی طولانی از اطراف کوه های سلیمان در ( سال 1018 هجری , قمری ) , به دستور شاه عباس صفویی به سیستان در اطراف تالاب هامون هرمند سرزمین آبرفتی مسکن گزین شده اند و از اولاد شان در مقابل بقایای شاه طهماسب « شیعه دوازده امامی » نوکر به خدمت پاس بانی میگرفت. کوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از سر زمین آبایی افغانان محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان از قبایل هندی الا صل ملتانی بنام ولایت افغانستان برده است و از توابع ایالت سند و از اجزاء پاکستان کنونی می باشد.
در یا داشتهای تاریخی بعضی از نویسنده گان انگلیسی منجمله ( جنرال ادوارد فلینستون ) مولف کتاب افغانان نماینده انگلیس در در باره شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نیشن با تفصیل آن در اطراف کوه سلیمان , خیبر پشتخوا و وپیش وژوب سرزمین آبایی افغانان می باشد و ذکر گرده است.
سید محمد یعقوب هروی در تاریخ نامه ی هرات، نیز این واقعیت را می نویسد زیستگاه اوغان« افغان » یکی از ولایات مکران بوده است. شهر مستنگ شامل دهات بسیاری بوده است چنانکه در حاشیهء کتاب تاریخنامه ی هرات هم ذکر شده است که: شهر مستنگ یا مستنج را استخری و مقدسی هر دو در آثار خود اسم برده اند.
وقتی تاریخ خراسان قدیم (افغانستان امروزی) را بررسی نماییم طایفه ی افغان و کشوری به نام افغانستان در تاریخ و جغرافیای کشور ما موجود نیست و مردم ما که امروز برخلاف صریح اسناد تاریخی افغان نامیده می شود هیچ گونه تعلقی به افغانستان دیروزی و مردم آن سرزمین که اوغان=افغانها بوده اند، ندارد.
ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.
مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.
دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»
هموطنان آگاه قلم بدست افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان امروز اینها بنام ها ی درانی و غلجائی ( غلزائی) است و افغانها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان در سرزمین امروز م بنا م افغانستان ندارند بلکه بر ضد ان هستند و تلاش دارند هویت تک قومی خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت راه نمی‌دهند.
داشتن دوکتورای غنی فقط تفرقه بهتر و سیستماتیک تر بین تمام اقوام شریف سرزمین مان و جایگزین کردن فاشیست های قبیله و کوچی های متعصب بجای آزادیخواهان نو اندیش را به ارمغان آورد .
عزیزان اقوام مختلف با سیاست های متفاوت باید بکوشند در اطراف واژه های وحدت و همدلی که یگانه راه نجات از دست متعصبان فاشیست و سران به قدرت رسیده پوشالی طاغوتی است جمع شده و با وحدت و همدلی تمام برای ساختن سرزمینی آزاد و مستقل و متکی بخود و دور از فاشیست های زمان بکوشند .
تاجیک گرسنبل است
افغان بلبل است
هزاره شاخ گل است
ازبیک خوگل است
پشه ای ساقه است
ترکمن خودل است
هرکس گوید همه افغان است
نادان , جاهل و بی ایمان است
منابع و ما خذ :
1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 -- میر محمدصدیق فرهنگ ، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص 6
5 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
6 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 . 7- افغان ( گزارش سلطنت کابل ) , مونت اسوارت افنستون , ترجمه محمد آصف فکرت 1376. 8- اقوام کوچی مجموع مقالات به کوشش حسن پاپلی یزدی 1372 .
9—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات

>>>   ادفر اویانی
حدیث تازه ی افغانیت-اسلامیت:
تا تو افغان نشوی، هیچ کشوری روادید/گذر نامه ورود به خاکش را ندهد بتو.

چه بسا ساده و بی شرمانه کشتار تباری دارند و می گویند خودکفان فرشته آسمانی (بی نشان و بی آدرس و از نا کجا) باشد و کشتار مردم، «امتحان الهی» و چه بسا ساده و بی شرمانه باور میشود.
چه بسا آسان و بی شرمانه فریبکاری دارد فاشیزم فرمانروا و چه بسا آسان و بی شرمانه باور میکند فرمانبردار خوش باور که «تا افغان نشوی، کشور های جهان روادید برون شدن از ستمستان سوزان در آتش افغانسازی را ندهند بتو».
گویی، جهان طالب شده باشد و پیرو فاشیزم افغانسازی.
خر شدن هم مرزی باید داشت!

>>>   Ziai
همه این کارها از دست رهبران دزد و مافیایی است که با فاشیزم دهن جوال گرفته اند. در غیر ان چطور یک ملت بزرگ را به این حد خورد و مورد تمسخر قرار میدهند. انسان بی هویت مانند حیوان در طویله است.

>>>   Rahman
فاشیسم که در قدرت باشد از قدرت خود در برتری خواهی خودی ها و اعمال برتری خواهی خود به هر نوع استفاده میبرد

>>>   تاجیک ها ، اوزبیک ها و هزاره هابارها برای تان گفتند که ما "افغان" نیستیم ولی مرغ شما یک لنگ دارد و منطق تان منطق جعل و تزویر است.

>>>   این فاشیست های افغان اند که میخواهند در این قرن 21 قرن ترقی و پیشرفت های بشری و قرن آزادی و زنده گی شهروندی و حاکمیت دیموکراسی میخواهند هویت خودشان را بر دیگران تحمیل کنند

>>>   مناسفانه از اول یعنی از روزیکه نام این کشور افغانستان شده است تهداب این کشور غلط گذاشته شده است و اکنون سخت است که تهدابش راست شود تا از ریشه خراب نشود و تهداب جدید برایش انداخته نشود.

>>>   واحد پولی افغانی هویت افغانی فرهنگ افغانی و غیر کجایش منطق داره

>>>   زیر نام افغانستان به غیر از جنگ و خونریزی چیزی دیگری نداریم. بسیاری از کشورها و شهرها نام‌شان را تغییر داده اند و هیچ مشکلی نیز بوجود نیامده است، ما هم می‌توانیم چنین کنیم

>>>   هویت چیزی نیست که بخشیده شود،او که این جعل توهین زا را به زور بالای همه تحمیل میکند ما چگونه بر سر، نام و نشان فرهنگ و تاریخ مان با این همه دانشمتدوشاعر و فیلسوف پا بگذاریم واوغون شویم

>>>   ملت گوسفندی! همینگونه بخوابید و در برابر جنایت مهر سکوت بر لب بکوبید، فردا نوبت هر کدام شما خواهد رسید.

>>>   اوغان ها اصلا از کوه سلیمان اند ، به غیر از کوه سلیمان ، در هر جایی اوغانستان که هستند ناقل هستند . تاریخ بخوانید .

>>>   به چى نام افغان افتخار كنم به انتحاريش به وطن فروشى مادرزنا هايش به نادانى افغان هايش به ايكه ميليون ها مهاجر داره به ايكه فاسدترين كشور جهان شناخته شد به ايكه وحشتناك ترين نام فعلا در جهان شده به چى نام افغان افتخار كنم هيچ بشرى انتحارى نمى كنه اما همي افغان هاى با افتخار انتحارى مى كنه

>>>   خراسان با افتخار و بدبختانه افغانستان انتحار و انفجار و برده . اين يك أصل پذيرفته شده جهاني است.

>>>   واقعیت امر این است که از هر طرف که مطالعه بفرمایید خاستگاه و زادگاه افغان کوه سلیمان و نواحی آن است.
بهترین راه برای حفظ یکپارچگی کشور رفتن به طرف یک ریفرندم با دو گزینه خراسان و افغانستان هستیم تا تکلیف برای همیشه مشخص گردد.

>>>   Homayun Atayee
خیلی زیبا نوشتید بزرگوار

>>>   ستگار دهگان
توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی با تحمیل هویت یک قوم بر همگان سبب وحدت، اتحاد و همدلی میان شهروندان کشور نه، بلکه سبب نفرت، نفاق و تفرقه میان آنان میگردد. شناسنامه‌های الکترونیکی باید مطابق قانون توشیح شده توزیع شود؛ نه به سفارش چند انسان جاهل و عقده مند. وحدت ملی با زور، جعل و حذف حاصل نمیگردد؛ لطفن فریب توصیه های احساساتی به بهانه ی وحدت ملی دروغین را نخورید.
در کشوریکه انگلیس ها افغانستانش نام نهادند، بیش از سی و پنج تبار زیست دارند که هیچ اکثریتی در آن وجود ندارد و هیچ یک نمیتواند ادعای مالکیت آنرا داشته باشند. تحمیل هویت جعلی بر همگان، ممکن برای یک عده نا آگاه و بیمطالعه هویت کاذب ببخشد؛ اما در حقیقت توهین به شعور جمعی، امری‌ست خلاف قرآن، خلاف قانون، خلاف منطق و خلاف ارزش‌های شهروندی و اخلاقی!
خداوند "ج" در قرآن‌کریم می‌فرمایید؛ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ. وقتی خداوند "ج" فلسفه‌ی خلقت انسان‌ها را به تبار تبار و نژاد نژاد و دسته‌دسته بودن، موضوع متنوع شدن و متمایز شدن‌شان بیان می‌کند.
جامعه‌شناسان از هویت چنین تعریف دارند: "هویت عبارت از افتراق و تمیزی است که فرد بین خود و دیگران می‌گذارد". با توجه به این تعریف همگی می‌دانند هویت‌ِشان چی‌ست و با چه هویتی زندگی کنند.
امروزه کشور ما، بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همبستگی نیاز دارد که متاسفانه اصرار بر تحمیل هویت جعلی بر همگان هر روز به یأس و ناامیدی مردم میافزاید. بار سنگین مشکلاتی چون بیکاری، ناامنی و فقر هر روز سنگین‌تر از قبل میشود که بدبختانه شوونیست ها، جاسوسان و مزدوران استعمار بر اقتصاد کشور و جان و مال مردم مسلط شده‌اند، با انحصار طلبی‌ها و زورگویی‌های خود، مردم را به بیچارگی و نابودی کشانده اند؛ به جای پرداختن به حل مشکلات موجود در کشور و حل مسایل حاد ملی، مشکلات تازه ایجاد می‌کنند.
آقای غنی و شرکای شوونیست و تفرقه افگنش به جای پرداختن به مشکلات امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به نفاق و تفرقه‌یی تباری پرداخته و تمام توانش را در راستای نقاق‌افگنی میان اقوام کشور، توطئه‌گری و حذف رقبای سیاسی‌اش به مصرف می‌رساند.

>>>   اگر هویت تان نشناخته باشد .همانند حسم بی روح هستید این را همه باید بداند هیچگاهی زیر یوغ هویت تحمیلی نروید مسولیت هر فرد است تا به سهم خویش از هویت تاریخی خراسانی خود حراست کند.
س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است