عمران خان و تسهیلات جدید برای پناهندگان افغان
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۸    ۱۳۹۷/۱۲/۷ کد خبر: 157570 منبع: پرینت

عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که تسهیلات جدیدی را برای مهاجران افغان ثبت نام شده در پاکستان فراهم می سازد.

وی افزود: پس از این پناهندگان راجستر شده افغان می توانند حساب بانکی داشته باشند و بگونه رسمی در اقتصاد پاکستان سهم بگیرند.

این تازه ترین موضع گیری پاکستان در قبال پناهندگان افغان در این کشور است. عمران خان در زمانی تسهیلات بانکی و سهم گیری پناهندگان در اقتصاد پاکستان را مطرح می کند که اکنون گفتگوهای جدی صلح میان امریکا و طالبان با حمایت پاکستان انجام می شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمران خان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   لطیف پدرام:

امروز به من اطلاع دادند بدون تذکره ی افغانی که آقای غنی تصویب کرده است بعضی کشورها ویزا نمی دهند و در عین حال معاش کارمندان دولت که تذکره ی افغانی نمی گیرند پرداخت نخواهد شد.

این دو روش خطرناک اند و یک عده مجبور می شوند تذکره بگیرند و این بعدآ ادامه پیدا خواهد کرد در نهایت اگر مقابله نکنیم بقیه ی هویت ها در یک هویت قومی( افغانی) به صورت ظالمانه و غمبار منحل خواهند شد.

از همه ی عدالت خواهان در میان همه ی اقوام خواهش می کنم مساله ی هویت را جدی بگیرند و نه باید غوغاهای انتخاباتی و سر و صداهایی به نام صلح باعث فراموش شدن این موضوع مهم و حیاتی شود. ما اگر نتوانیم از هویت مان از حق و عدالت دفاع کنیم در سراشیب نابودی قرار خواهیم گرفت. اگر در برابر این اقدام آشکار شوونیستی حکومت آقای غنی عقب نشینی کنیم، آن ها قدم های ظالمانه ی دیگری هم خواهند برداشت و آن گاه مردم ما اند که به استبداد خوگیر می شوند و هر ناحق و ناروایی را می پذیرند.

متاسفانه آن تیکه دارانی که از نام اقوام مظلوم شان به گنج های قارونی رسیده اند دیری است سکوت هم نمی کنند و بر عکس همصدا با شوونیست ها در پی تحقق هویت افغانی بر دیگران اند، در هر سخنرانی ده ها بار از این ها افغان،افغانی و بین الافغانی می شنویم. کمر شان شکسته است که حداقل بین الافغانستانی یا بین شهروندی بگویند.

یک بار دیگر می خواهم برای دفاع از هویت بسیج شویم‌.

>>>   این کار پاکستانی ها صرف برای منافع خود شان است چون پول های افاغنه به بانک هاای آنها میرود و آنها با دوران انداتختن پول هاازان استفاده میکنند واگر روزی نخواستند همه حساب های شان را منجمد میسازند
ر

>>>   از حماقت زعمای افغانستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است