با عملیات ولید در سرپل؛ صدها خانواده آواره شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۱    ۱۳۹۷/۱۲/۶ کد خبر: 157564 منبع: پرینت

اسدالله خرم، عضو شورای ولایتی سرپل که در میدان نبرد بسر می‌برد، به سلام‌وطندار می‌گوید، نزدیک به 2 هزارخانواده از روستاهای تِبر و تغای‌خواجۀ ولسوالی سانچارک آواره شده‌اند با شروع عملیات ولید 38 در سرپل؛ صدها خانواده آواره شده‌اند و در حال حاضر در وضعیت بدی بسرمی‌برند.
شماری از این خانواده‌های آواره که به تازگی به مرکز سرپل و شهر شبرغان، مرکز جوزجان رسیده‌اند، می‌گویند، از زیر خمپاره‌ها فرار کرده‌اند و هیچ امکاناتی برای زندگی ندارند.

آوارگان می‌افزایند که طالبان در خانه‌های مردم جابجا شده‌اند و شماری از اعضای خانواده‌ها در میان درگیری گیر مانده‌اند.
بیجاشدگان از حکومت می‌خواهند که به وضعیت‌شان رسیدگی کرده و به آن‌ها کمک کند.

در همین حال، ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل نیز تأیید می‌کند که خانواده‌های زیادی از روستاهای تبر و تغای‌خواجۀ ولسوالی سانچارک آواره شده‌اند.
به گفـتۀ او، کارهای امدادرسانی به آوارگان آغاز شده است.
سخنگوی والی سرپل می‌افزاید، حکومت محلی ۲۴ ساعت پیش به مردم محل خبر داده بود که برای جلوگیری از خطرات و تهدیدات احتمالی، منطقه را ترک کنند

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرپل
آوارگی مردم
نظرات بینندگان:

>>>   شاید هم در عملیات ولید اصلی صدها سال قبل هزارها فامیل اواره شده با شند.
عاقل

>>>   اسم این عملیات را ولید گذاشتند معلوم نیست سبب اسم گذاری به ولید چه باشد خداکند که این اسم را ازشهرک خالید بن ولید نگرفته باشند به هر صورت شعار کمونیست ها کور ---کالی --- دودی بود که بعد ها بجای کور به مردم گور یعنی قبرستاندادند وبه عوض کالی کفن پوشانیدند وبه عوش دودی هم خون وخاک خورانیدند حال اینها هم امده اند در شرایطی که ارباب هاشان با طالب درحال مذاکره اند به هر علتی<شاید به مردم نشان بدهند که اینها طرفدار صلح با طالب نیستند ویا ویا>اینها اتش جنگ را در داده درین سرمای زمستان وفصل خنک سه هزار خانه وشاید ده هزار انسان را بدون این که تدابیری برای اسکان انها داشته باشنداواره وبیچاره ساختند این هم یکی از شهکاری های!!! عین وغین است خداوند به لطف وکرمش این دومصیبت را از وطن عزیز ما گم کند
مولانا قربان

>>>   این دولت بی هرزه مردم خانه شان را ترک کنند کجا بروند؟

>>>   اصلا این دولت غریب را جذا کی دهد بگذارد که هو ا گرم شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است