نظامیان امریکایی به ولایت فراه بازگشتند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۲    ۱۳۹۷/۱۲/۵ کد خبر: 157563 منبع: پرینت

نظامیان امریکایی روز پنجشنبه هفته گذشته برای حملات هوایی بر مواضع طالبان دوباره به پایگاه خود در ولایت فراه بازگشتند.

صمد صالحی عضو شورای ولایتی فراه گفت: نیروهای امریکایی روز پنجشنبه به فراه آمدند و از همان روز گشت های هوایی در این منطقه آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته وی، پس از ورود این نیروها به فراه، تا حدودی درگیری‌ها و حملات طالبان کاهش یافته است.

موسی نظری معاون والی فراه ضمن تایید این خبر گفت: ما اصلا خبر نشدیم که چرا رفتند و چرا هم دوباره آمدند؛ آمدن آنان هم بدون اطلاع مقام های فراه بوده است.

وی تاکید کرد: قدرت گرفتن هرچه بیشتر نیروهای امنیتی نیاز است و نیروهای امنیتی افغانستان باید بدون حضور نظامیان خارجی توانایی دفاع از خاک این کشور را داشته باشند.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به سه هفته پیش نیروهای امریکایی به ماموریت سه ماهه خود در فراه پایان دادند و بدون اطلاع از پیش این ولایت را ترک کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان آمریکایی
فراه
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه اشرف غنی احمدزی ثابت ساخته است که پیرو مکتب "امانی و طرزی" یعنی پیروی "بنیانگذار مکتب تعصب و برتری جوی قبیلوی" است مطمین هستم که هیچ کسی در این شک و تردیدی دیگر نخواهد داشت و حتی عملکرد اشرف غنی با تفکر مدرن فاشیزم قبیلوی عریان تر و مخرب تر از نیاکان و حاکمان دیروزی اش است.

گرچه خود بارها گفته است که "کار باقیمانده امان الله را تطبیق و به انجام می رسانم" و انکار هم نمی کند اما در بعضی حالات به دیدگاه و شخصیت امانی که اصلیت و هویت خود را صادقانه به مثابه یک انسان به معرفی می گیرد برعکس اشرف غنی و سایر همتباران اش به امانی توهین ناجایز تاریخی که جعل تاریخ نامیده می شود می نمایند و این خود کتمان حقایق تاریخی است که شباهت کامل به دزدان چراغ بدست دارد.

سند تاریخی که شما در پایین مشاهده می فرمایید بیانگر دو نکته اساسی، مهم و ضمنا غیرقابل انکار را بدون اگر و مگر بازگو می کند:
نخست؛ امان الله به مثابه شاه یک کشور فقط زبان "افغانی" را متعلق به تبار خود (افغان ها) می داند و بس و واژه اضافی به نام زبان پشتو و یا قوم پشتون را اصلا نمی شناسد.
سپس؛ زبان فارسی زبان رسمی و دولتی بوده و هرگز واژه زبان "دری" بکار گرفته نشده است. {و یقینا امان الله هرگز نه در ایران درس خوانده است و نه هم مهاجر شده بود که همچون حکمتیار این زبان خارجی (فارسی) را یاد می گرفت...}

بالاخره این سند بیانگر این است که بجز واژه قوم (افغان) دیگر چیزی به نام قوم پشتون و یا زبان پشتو وجود ندارد. اگر سند تاریخی و حرف امان الله درست و منطقی است بهتر است اشرف غنی و باند تبهکار فاشیستی اش به دیگران توهین نکنند اما اگر حرف امان الله و طرزی درست نیست در اینصورت بنیاد اش گنده است و باید تاریخ اش را از سر نوشت.

>>>   جناب معاون صاحب تا هنوز نمیدانند که این مملکت ملک انهاست روی هر علتی اینجا کشته داده اند وپول مصرف نموده اند وپادگان وقرار گاه ساخته اندو...وریس ارگ تعیین کرده اند ودر خانه ای دیگر کسی را وغلامی را باسم ریس شورای اجرایه نصب نموده اند ووالی صاحب وشما هم غلام غلام هستید پس از که اجازه بگیرند به این می ماند که شما هنگام برامدن از خانه از مادر اولاد ها اجازه بگیرید همین شما ها همه حیثیت مادر اولاد ها را دارید انهم مادر اولاد های افغان شاید امده اند به طالب هاسلاح ومهمات بفرستند ویا تفخص انجام دهند تا شاید چیزی نبرده مانده باشد در اینده ببرندیا برنامه وپلانهای مجهول ونامعلوم دیگر
گل نبی عیدی زاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است