دیدار نماینده های آمریکا و روسیه درباره صلح افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۷/۱۲/۵ کد خبر: 157553 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان دیدار کرده است.
به گزارش صدای آمریکا، آقای خلیلزاد در صفحه تویتر خود نوشته که در این دیدار روی تشکیل یک هیات همه‌شمول از جانب افغانستان برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان تاکید شده است که "دولت افغانستان و سایر افغان‌ها" را شامل شود.
او هم‌چنین خبر داده که روی گزینه‌های مختلف برای صدور اسناد سفر به مذاکره‌کنندگان طالبان از جانب سازمان ملل متحد بحث کرده اند.

این نخستین دیدار نمایندگان امریکا و روسیه در مورد روند صلح افغانستان است که پس از انتقادهای اخیر روسیه در مورد نقش امریکا در افغانستان صورت می‌گیرد.
آقای کابلوف، اخیرا به تکرار گفته است که امریکا در ماموریت خود در افغانستان ناکام مانده و به نیاز خروج نیروهای امریکایی از این کشور تاکید کرده است.
دیدار آقای خلیلزاد با فرستاده روسیه برای افغانستان، در سفارت روسیه در انقره انجام شده است.

روسیه در ماه‌های اخیر، دو بار میزبان نمایندگان طالبان برای گفتگوهای صلح در افغانستان بوده است. نشست آخری، با حضور گروهی از سیاستمداران افغان انجام شد، ولی در هیچ یک از این نشست‌ها، دولت افغانستان و نمایندگان امریکا حضور نداشته اند.
قرار است دور جدیدی از گفتگوها میان طالبان و نمایندگان امریکا، به تاریخ ۲۵ فبروری در دوحه برگزار شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
آمریکا روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   کشور های بزرگ روی تمام مسایل اختلاف ندارند در بسا موارد اختلافات جزءی دارند ودر یگان موضوعات با هم اهنگی کامل بسر می برند از جمله موضوع افغانستان ازاوانی که روسها ازافغانستان بیرون شدند در مذاکراتی که میان انها توافق شدهیکی این بود که نمیگذارند در افغانستان حکومت مستقل وازاد تشکیل گرددروسها در فکر انتقام جوی از ملت افغان است وانگلیس ها هم عقده ای شکست های دیرین خودرا دارند وامریکای ها هم در فکر چور وچپاول معادن وموقعیت سوق الجیشی ما است مذاکرات خلیل زاد وکابلوف نمایشی ودراماتیک است اصلا میان روس وخارجی ها قضیه ای ما افغانهادر مذاکرات بینان سیوان حل وفصل گردیده وهرقدر افغان اگر به قتل رسیده که تقریبا سه ملیون افغان از هجوم روسها تا کنون وبعد نقشه ای یوش پدر که اعلان جنگ با اسلام را نمود ماهم در نزد انها اشتباهادر شمار مسلمانها امده کشته میشویم از صلح ومذاکره خبری نیست این مذاکره به ان می ماند که رژیم وقت روسها با نجیب ویا ببرک کارمل مذاکره می نمودند اینها همه را خود ساخته اند وکاملا در اداره وکنترول شان قرار دارند خیر است که کرزی حرف های بلند بالا میزند در هر برنامه ای خارجی ها هزار ها نیرنگ نهفته است روسها هم تا ان حد بی خبر وغافل نیستند که ندانند در عقب طالب وپلانهای صلح چه میگذردویا سایر خارجی هاتا این اندازه بیچاره وناتوان نشده اند که سه چهار طالب بی وسیله وبدون پشتوانه انها را شکست دهند وبه عقب نشینی مجبور سازند اگر امریکا به ان اندازه ضعیف شده باشد چین وروس باید دریک روز حساب خودرا با انها یک طرفه نمایند از روند کار ها چنین برمی اید که طالب ها ازویزیویلاوکوبا وویتنام و... قوی تر باشند در حالی که چنین نیست وحتی روسها را مقاومت افغانها تنها شکست نداده واینها بسیار تاثیر اندک داشتندعلت اصلی فروپاشی شوروی عوامل اقتصادی وشکاف های داخلی انهابود
ولایت خان از کاپیسا

>>>   ولایت خان بچیم انچه دل من وهمه افغانهای ازادیخواه ضد استعمار بود بیان کردی وقتی در پاکستان سوار به موتر سوزوکی تردد داشتی میدانستم سیاست خارجی ها را خوب بلد شده ای امیدوارم همیشه مارا درجریان سیاست های جهانی قرار دهی نترس بچیماگر اینها نکشند بدون انهم شکر و فشار میکشد خوب است که شهید شوی
مولو الدین دوست شما از سعودی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است