پناهجویان: جریمه الین ارسون را ما پرداخت می‌کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۷    ۱۳۹۷/۱۲/۳ کد خبر: 157541 منبع: پرینت

یک دختر سویدنی که به دلیل توقف یک پرواز برای جلوگیری از اخراج یک پناهجوی افغانستانی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است، با حمایت گسترده افغان‌ها مواجه شده و برخی‌ها پیشنهاد داده اند که حاضرند این جریمه نقدی را بپردازند.

به گزارش دویچه وله، یک دختر سویدنی که در ماه جولای سال گذشته با جلوگیری از اخراج یک پناهجوی افغانستانی در نقاط مختلف دنیا خبرساز شده بود، این هفته از سوی محکمه‌ ای به دلیل نقض قانون هوانوردی به پرداخت معادل ۲۹۰ یورو جریمه نقدی محکوم شد.
با نشر این خبر، شماری از کاربران افغانستانی شبکه‌های اجتماعی به رسم حمایت از این فعال حقوق پناهجویان، آماده پرداخت پول جریمه اش شده اند.

هرچند وکیل الین ارسون گفته است که علیه این حکم محکمه استیناف خواهی می‌کند و مبلغ جریمه هم زیاد نیست، اما این اقدام افغانستانی ها بیانگر میزان گسترده حمایت و ستایش افغانستانی ها از این فعال سویدنی است.

تعداد زیادی از کاربران دویچه وله در پای گزارشی در این ارتباط ابراز همدردی کرده و آمادگی خود را نشان داده اند که جریمه نقدی الین ارسون را بپردازند.

محمد هارون ولی زاده، یکی از کاربران صفحه فیس بوک دویچه وله که آماده پرداخت این جریمه نقدی شده است، به دویچه وله گفت: «بدون این که او بداند این پناهجو از کدام دین و مذهب است و فقط انسانیت را در نظر گرفته و مانع اخراج اش می شود، پس منحیث یک انسان من هم مسؤلیت خود دانستم که این جریمه را بپردازم.»

این کاربر که در افغانستان زندگی می کند، می افزاید: «مبارزه این خانم به خاطر انسانیت بوده، نه به خاطر یک افغان و ما هم به عنوان یک افغان مبارزه این خانم را برحق می دانیم.»

ارسون که می خواست در اصل از اخراج یک پناهجوی افغان دیگر جلوگیری کند، یک تکت همان پرواز «ترکیش ایرلاینز» را خریداری کرده بود که قرار بود پناهجوی متذکره توسط آن اخراج شود. او وقتی داخل هواپیما شد، آن پناهجو را نیافت، اما متوجه شد که یک پناهجوی افغان دیگر در این هواپیما وجود دارد که اخراج می شود. او از نشستن بر روی چوکی خود خودداری کرد و گفت تا زمانی که این پناهجو در داخل هواپیما است، نمی نشیند. اخراج آن پناهجو در روزهای بعدی اش اجرایی شد.

عارف تلاش، مهاجر افغانستانی مقیم آلمان که عضو یکی از اتحادیه های افغانستانی ها است، به دویچه وله گفت که افغانستانی ها برای این که این صدای انسانیت خاموش نشود، حاضر به پرداخت این جریمه هستند: «این جریمه آنقدر گزاف نیست، اما اگر گزاف هم می‌بود افغانستانی ها حاضر هستند آن را بپردازند.»

این کاربران شبکه های اجتماعی با گذاشتن کامنت ها و پیام ها از این که این دختر به زندان محکوم نشده است، ابراز خرسندی کرده اند. آنان در کامنت های شان از پناهجویان افغان مقیم سویدن و دیگر کشورهای اروپایی و نیز نهادهای بین المللی حامی پناهجویان می خواهند تا از این دختر جوان سویدنی حمایت کنند.

الین ارسون در دسترس نبود تا در این رابطه نظرش را انعکاس بدهیم. او گفته است از این کارش هرگز پیشیمان نیست.

برگرفته از:دویچه وله


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستانی
دختر سویدنی
نظرات بینندگان:

>>>   خوب است که افغانها اظهار آمادگی نکرده اند که آن دختر را هم با چاقو بزنند !

>>>   من یک افغان هستم پناهنده و مهاجر هم نیستم و ارزو هم ندارم شوم عمل کرد این خانم سویدنی و احساس بشر دوستانه شان قابل ارج و ستایش است حساب بانکی را برایم در همین صفحه ارسال نماید پول تکت طیاره و جریمه انر من رسمی از حساب بانکی خویش به ان شماره ارسال میدارم
این خانم برای همیش در قلب مردم جهان و خاصتا افغانها جای خودرا برای همیشه دارد در صورت ضرورت خودم به سویدن می ایم و تمام پول فوق را در محکمه حضوری پرداخت میمنمایم
اسناد قانونی بدون پناهندګی با ویزه شینګن در پاسپورت افغانستان دارم
برخی اوقات شاخ میکشم که میشنوم افغان اخراچ میسود ایا عساکر نظامی شما در افغانستان چه می کند چرا انجا هستند علت معلوم است پس افغان واقعا مجبور است کسی مجبور نباشد خانه خودرا ترک مب کند کسی مجبور نباشد دروغ میګوید پس مجبوریت انسان را وادار میسازد که به خاطر نجات زنده ماندن هر عمل را انحام میدهد
جهان با عضمت و بزرګیش امرور کوچک شده است چطور انسان و کشور است که صرف راحتی را برای خود میخواهی و از دیګران را دیګر ګون میسازی
دلم میخواهد که بسیار تحریر دارم مکر با قسمتی از شعر شخصیت بزرګ جهان سعدی صیب خاتمه می دهم
بنی ادم اعضای یک دیګرند ...... که در افربنش زه یک کوهرند ......
عصمتی عمر

>>>   ضرورت به اینقدر های هوی نیست 290 یورو است انرا بپردازید گپ خلاص شود
قومندان از نیشاپور

>>>   شما چقدر مردم بی عقل هستید!
آیا شما فکر نمی کنید که شما هنگامی که جریمه یک شخص را پرداخت میکنید،در حقیقت شما به مجرم بودن شخص مذکور اعتراف میکنید؟
این را میگویند پوک گری افغانها.
مثلی که در مجلس نمایندگان افغانستان ،رحیم وردک وزیر وقت وزارت دفاع افغانستان را خواسته بودند که پسر تو چنین کرده است و چنان کرده است.
او در جواب گفت: پسر من یک فرد بالغ است و خودش جواب دهنده اعمال خویش است. به کن چه ارتباط میگیرد که او چه کرده است و یا نکرده است؟
جرم یک عمل شخصی است و بخاطر جرم یک فرد،کسی دیگری مجازات نمیشود.
شما از غیرت بیجای افغانی و مهمان نوازی بی جای افغانی و دیگر پوکی گری های بیجای افغانی تیر شوید و به عقل روی بیاورید و ببینید که قوانین و مقررات و نورم های زندگی جهانی به کدام طرف روان است و شما چه قسم رندکی میکنید؟
شما را دولت سویدن در کشورش جای داده است و از پول خیرات سویدن زندگی میکنید و بعداً با پوکی گری افغانی،ازین پول خیرات سویدن،جریمه یک تبعه سویدنی را میپردازید.
چقدر خنده آور است!

>>>   جریمه آن جوانی که سه پولیس را زخمی ساخت کی پرداخت میکند؟؟؟

>>>   سلام عزیزان من انسانیت مردود زن ندارت دین ومزحب هم ندارت مرزی هم ندارت همه مردم جهان نیم کیلو باش ولی مرد باش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است