«سوم حوت ۱۳۵۸» نمادی از ناسیونالیسم میهنی‼️
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۹    ۱۳۹۷/۱۲/۳ کد خبر: 157537 منبع: پرینت

یادش بخیر؛
امروز داشتم خاطرات روز غرور آفرین سوم حوت/اسفند ۱۳۵۸ را که بی گمان می شود از آن به عنوان نخستین نافرمانی مدنی یا به اصطلاح قیام ملی،شهروندان کابل بر ضد اشغال کشور توسط امپراطوری «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» در تاریخ محاصر کشور نام برد، به فرزندام حکایت می کردم که واقع نخستین جرقهٔ سیاسی مدنی ای بود مرا به سمت یک مبارزه آزادیخوانه ای سازمان یافته کشانید . تفاوت و ویژگی این از روز های دیگر از ساعت های 5 عصر آنگاه آغاز می شود که جوانان سلحشور و کاکه های کابل، خبر پشت بام رفتن آنشب و فریاد زدن الله اکبر را به یکدیگر سینه به سینه و نفس به نفس نقل قول می نمودند و آنشب که مصادف است به امشب، فضای و هنجره کابل سوتکی شده بود که طنین پژوک آزادی را بر کوی و برزن این کشور دمانید.
توریالی غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوم حوت
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   همین حالا اگر هزاران طالب با دست خالی ويکتعداد مسلح بمرکز هرات هجوم بیاورند.و شعار های مرگ بر اشغال گران سر بدهند .مسوولان حکومت و مردم چه عکسالعمل نشان میدهند مينشنند نگاه می کنند یابرخورد

>>>   تورلی غیاثی!!!
در حادثه ای سوم حوت من نیز در کابل بودم و یکعده افراد تحت تاثیر تبلیغات نوکران پاکستان رفته و فریب خورده بودند که گو یا در افغانستان کمونیستها آمده و مسلمانان را میکشند انشب یکعده از روی پلان نعره ی الله و اکبر را سر دادند و یکتعداد هم از ترس بر بام بلند شدند و حتی هند و های کارته پروان نیز در این شب الله و اکبر میگفتند. نمیدانم شما همین اکنون در کجا استید ؟من از همان وقت تا کنون در کشور استم من شاهد حوادث بیشمار بوده و استم ، به صراحت میگویم که شوروی برای آباد کردن افغانستان آمده بود ، برای آنکه اطفال من و تو به خاطر آرام درس بخوانند و کشور از تجاوزات انطرف سرحد پاکستان در امان باشد اما حیف که امریکا و متحدین آن چنان جانانه از ابن موضوع استفاده سیاسی کردند و افغان را با افغان کله ده کله کردند که تا اکنون در ریختاندن خون یکدیگر تشنه هستیم.
خدمت شما عرض کنم که افغانستان با آمدن جهادی ها فروخته شد و دلالان خرید و فروش آن همان مجاهدین دزد و راهزن که من و تو شاهد چور و چپاول شهر کابل توسط آنها بودیم میباشند. حادثه ی سوم حوت فریب یکعده مردم توسط گماشتگان سازمان جاسوسی پاکستان بود . ابن روز را باید سر آغاز مداخلات مستقیم پاکستان و امریکا در تاریخ یاد کرد سر آغاز روزی که تا امروز همین عاملین افغانستان و مردم افغانستان را در چنگالهای شان گرفته و خون مردم را می مکند و نوکران شان در افغانستان و خارج ثروت اندوزی می‌کنند.
شفقت از نو آباد ده افغانان

>>>   کسانیکه از سوم حوت بنام قیام مردم یاد می‌کنند پس باید از طالبان نیز به نام مبارزین ضد استعمار یاد کنند و حمله امریکا بر افغانستان را و حکومات کرزی و غنی و عبدالله را دست نشانده بگویند و کنفرانس بن را پلان امریکا بگویند و کوچ بار خود را بسته از زیر بیرق کفار بیرون و به پاکستان بروند.
چطور غیاثی صاحب صحیح میگویم . اگر شما از طالب دفاع نمیکنید با نوشتن یک مقاله ی دگر از خوانند گان معذرت بخواهید و تصریح کنید که در تحلیل تان اشتباه کرده اید....

>>>   کسانیکه از سوم حوت بنام قیام مردم یاد می‌کنند پس باید از طالبان نیز به نام مبارزین ضد استعمار یاد کنند و حمله امریکا بر افغانستان را و حکومات کرزی و غنی و عبدالله را دست نشانده بگویند و کنفرانس بن را پلان امریکا بگویند و کوچ بار خود را بسته از زیر بیرق کفار بیرون و به پاکستان بروند.
چطور غیاثی صاحب صحیح میگویم . اگر شما از طالب دفاع نمیکنید با نوشتن یک مقاله ی دگر از خوانند گان معذرت بخواهید و تصریح کنید که در تحلیل تان اشتباه کرده اید....

>>>   «آقای غیاثی شما به فرزند تان حقایق را نگفته اید ، شما ایرنا نه گفته اید که پاکستانی ها با حزب اسلامی و دگر نوکران شان مردم را فریب دادند . شما بهتر آیت به فرزند تان اجازه دهید که او به مطالعه علوم سیاسی بپردازد و هم شما کمی از آن خود را بهره ور سازید تا مفهوم سوسیالیزم را بهتر بدانید.»»»

>>>   ««نگارنده ی محترم غیاثی صاحب شما اگر سوم حوت را قیام مردم تلقی میکنید باید قیام مسلحانه طالبان را نیز یک قیام آزادی خواهانه بر ضد استعمار نوین بدانید؟؟؟»»»»

>>>   توریالی جان شما فرق بین استعمار انگلیس و امریکا و به نظر شما استعمار امپراتوری سوسیالیستی شوروی را میدانید؟؟

>>>   «««شما فرزند تانرا به راه ترکستان برده اید...»»»

>>>   ««آقای غیاثی!!!!
شما در نوشته ی تان تذکر داده اید که سوم حوت شما را به سوی یک مبارزه سازمان یافته کشانید . فکر می‌کنم شما همانند دگر دزدان تنظیمی و یا دگر مخالفین مسلح دولت وقت در تنظیم انفجارات و ترور ها و ایجاد وحشت نقش داشته اید لذا فرزند شما با داشتن چنین پدر حتما خجالت میکشد...زیرا شما انسان کشته اید راکت فیر کرده اید و مردم را فریب داده اید...

>>>   ««آقای غیاثی!!!!
شما در نوشته ی تان تذکر داده اید که سوم حوت شما را به سوی یک مبارزه سازمان یافته کشانید . فکر می‌کنم شما همانند دگر دزدان تنظیمی و یا دگر مخالفین مسلح دولت وقت در تنظیم انفجارات و ترور ها و ایجاد وحشت نقش داشته اید لذا فرزند شما با داشتن چنین پدر حتما خجالت میکشد...زیرا شما انسان کشته اید راکت فیر کرده اید و مردم را فریب داده اید...

>>>   «بلی صاحب یادش به خیر. یاد حادثه ی سوم حوت ۱۳۵۸ سر آغاز نوکر شدن عده ا ی از افغان‌ها در پاکستان . یادش بخیر که سوم حوت سرآغاز یک جنگ تحمیلی از جانب پاکستان و متحدانش بود. بلی یادش به خیر که سوم حوت سر آغاز ملیونر شدن رهبران تنظیم ها و فامیل هایشان بود. یاد ش بخیر که سوم حوت سر آغاز چور و چپاول ثروت ملی ما چون سنگ ها ی گران زمرد و لاجورد بود. یادش بخیر که سوم حوت سر آغاز مارشال شدن جنرال شدن و امیر شدن دزدان و قطاع الطریقان بود. یادش به خیر که سرآغاز جنایات شما در برابر مردم افغانستان بود . یادش بخیر که جلو تان در دست کویتی ها سعودی ها و امریکایی ها و مصری ها و از همه بدتر بدست صهیونیست های اسراییل افتاد.اما این روز شوم سرآغاز به جان هم افتادن جوانان وطن ما یکی بنام مجاهد و دگری بنام حزبی بود و حالا بنام های دگر باز هم با همان مضمون دین در خطر است یکدگر را می‌کشیم.
و من ا لله توفیق.
توفیق از گذرگاه کابل

>>>   در راءس آشوب سوم حوت دزدان قرن بیست یعنی مجاهدین قرار داشتند. من دزد که میگویم مستند میگویم .
این جهادی از شورای نظار تا وحدت اسلامی علی مزاری خبیث از سیاف مردار تا مسعود بز از گلبدین قاتل تا دگر سگان جهادی به ترتیب نمره دارایی عامه را چور کردند
۱-تمام موتر های برقی که در زمان داود خان توسط کشور دوست چکوسلواکیا تهیه و استیشن های آن با همه ی این ها که همه copperب بود و پایه های آن همه به غارت برده شد . تمام لوازم دفتری سرقتشد.
۲-مکتب نخنیک ثانوی لیسه ی میخانیکی کابل که وسایل تکنیکی آموزش داشت چپاول شد.
۳تمام تیوب هاتست در لابراتوار های پولیتخنیک شکستانده شد و چوکی ها و لوازم قیمتی غارت شد
۴-تمام عراده جات دولتی از موتر های والگاه تا جیب همه غارت و پرزه یک قسمت آن در پرزه فروشی هزاره ها فروخته شد و باقی در پاکستان
۵-تما موتر های ملی بس غارت شد -تمام بنز های ضد مرمی دولت غارت شدتمام ماشین هافوتوکاپی و حتی تیلفونهای دفاتر غارت شد.سیم های برق را از دیوار ها توسط چاقو کنده و به بازار فروختند.
هزارجنایت نا گفته از این شپش زدگان باقی مانده که امیدوارم تاریخ انرا به مردم باز گو کند.
حالا اگر کسی وجدان دارد بگوید که آشوب سوم حوت را کی ها سازمان دادند و بالاخره به اهداف شوم ناپسند و دزدانه ی شان بعد از سقوط شهید نجیب الله رسیدند. سوم حوت یک اشوب ضد توده‌ی بود و مرگ بر انهاییکه از این روز سیاه به گونه ی دگر یاد می‌کنند.
بصیر احمد توده یی

>>>   توریالی جان ، کاکه های کابل خدمتکار مردم و فقرا بودند ، از انجاییکه جمهوری دموکراتیک افغانستان یگانه گردان سیاسی و پیشرو در راه خدمت به مردم افغانستان بود ، کاکه های کابل در کنار مردم و دولت قرارداشتند نه در کنار تروریستان چون شما و همرکابان تان. نوشتن جملات زیبا و قشنگ ادبی نمیتواند حقایق تاریخی را وارونه جلوه دهد. شما میدانید که قیام مردمی یعنی چه؟ این قیام نه بلکه یک آشوب و توطیه علیه یک نظام مترقی و سیکیولر بود . جناب شما و دگر اخوانی های تان بنام جهاد و اسلام کشور را به پرتگاه نابودی کشاندید و در اخر کار که هنوز هم ریکارد جنایات تان پر شده می‌رود بر شهر های ویران شده ای کشور و قبرستان های بیشمار قصر ها با نقشه های پاکستانی ساختید ذخایر زمرد مال مردم را فروختید قدم به قدم در حق این ملک خیانت کردید ،جمهوری دموکراتیک افغانستان رسما از شوروی تقاضای کمک بخاطر دفع تجاوزات شما تروریست‌ها کرده بود اما شما از هژده سال بدینطرف نه تنها تمام ناتو را بخاطر یک گروه نا منظم طالب به کشور دعوت کردید بلکه تما م دارایی کشور را در کارخانو فروختید و در دوبی قصر ها ساختید، اگر غیرت افغانستانی دارید همه ی تان جام زهر بنوشید تا مردم از شر شما (ع)ها و (غ)ها نجات پیدا کنند.
خیرخواه

>>>   سوم حوت با طنین الله اکبر پیام های نا میمون را برای مردم افغانستان آورد. این روز سر آغاز ایجاد وحشت ، جنایت عده ای از افغان‌های خود فروخته شده و فرزندان ناخلف این کشور بود که بعد از ده سال جنگ و خشونت علیه مردم افغانستان یک حکومت اسلامی متشکل از سارقین حرفوی هزاره و پشتون و تاجیک بوجود آمد و تا امروز ادامه دارد. آقای غیاثی شما هم خود و هم فرزند تانرا به ترکستان هدایت کرده اید . امیدوارم برای فرزند تان از قهرمانی های سربازان ، افسران دلیر قوای مسلح که قامت استعمار ی پاکستان ها را که شما ها هم در زیر بیرق آنها در جنگ جلال آباد علیه نظام مردمی میجنگیدند را شکست حکایت کنید. شاید فرزند شما هنوز به آن سنی نرسیده باشد که دسترسی به تکنولوژی داشته باشد ولی مطمئن باشید که هر زمانیکه او به عقل خود رسید با مراجعه به کتب و آثار موجود در مورد گذشته سیاه شما و رهبران تان حقایق را در خواهد یافت و از اینکه فرزند شماست احساس خجالتی خواهد کرد. زیرا همه میدانیم که آب در کجا آلوده بود!!!
موفق باشید.

>>>   کدام آدم عاقل خانه خودش را با دست خودش ویران می کند اما این ناکس های خودفروخته از بالا نرخر خبیث گلبدین موشک میزد دیگر تنظیم های جنایت کار در کوچه های کابل مشغول غارت بیت المال و مردم بودند خداوند این ها لعنت کند این ها نفرین شده گان تاریخ میباشند
( غفور نانوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است