این ماجرا بازنده نداشت؛ همه برنده شدند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۵    ۱۳۹۷/۱۲/۱ کد خبر: 157507 منبع: پرینت

این ماجرا بازنده نداشت؛ همه برنده شدند:

۱. عصمت‌الله علیزاده بر اساس نمره شایسته و آنچه که حقش بود، در اکادمی نظامی دانشجو شد.

۲. معاون رییس جمهور استاد دانش مانند قضیۀ قومندان علیپور مسوولیت‌پذیری‌اش را در قبال مردمش، و تاثیرگذاری‌اش را بر اوضاع به اثبات رساند.

۳. رییس جمهور داکتر اشرف غنی قاطعیت و سرعت عملش را برای جلوگیری از یک بی‌عدالتی به خوبی نشان داد.

۴. به اعتراض برحق تمام کسانی که در فضای مجازی و واقعی از عصمت‌الله علیزاده حمایت کردند، احترام گذاشته شد و خواستۀ منطقی آنان برآورده شد.

۵. بحث سهمیه‌بندی در وزارت دفاع که یک موضوع عرفی و سلیقه‌ای (نه یک مصوبه کتبی) بوده، به عنوان یک رویۀ غلط و تبعیض‌آمیز، مورد دقت قرار گرفت و دستور اصلاح آن داده شد.

فرید خروش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهمیه
کانکور
نظرات بینندگان:

>>>   6 - درینصورت نباید حکومت را مقصر تبعیض دانست بلکه کدام فردی یا چند نفری بدون دستور حکومت کاری کرده اند وحالا که رئیس جمهور متوجه شد این رسم غلط منسوخ گردید،
ر

>>>   خوشحال شدم.
محمدی
کابل

>>>   ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید اگر امریکا راکت‌های میان برد را در اروپا جابه‌جا کند روسیه نه‌تنها این کشورهای اروپایی، بلکه امریکا را هم هدف قرار خواهد داد

>>>   این موضوع خروش تعداد زیاد علاقمندان تحصیل در رشته نظامی را برآورده بود

>>>   یکی یا دو تا از هزار که حل شود چه فایده؟ که با روحیه سیاسی پشتون گرایی که همین روزها بطور عجیب در اداره ها شدت گرفته، بجای یکی یا دو تا ، یک یا دو هزار واقعه دیگه جبران میشود!
مثلاً همین روزها به هزار بهانه و کارشکنی مسئولین زنجیره ای پشتونها عرصه را بنفع قوم خود بر سایرین تنگ میکند چه کسی از این مسئولین اداری بازخواست میکند؟= هیچکس! چون رشوت نمیگیرد اداره را قومی سیاسی میسازد و پشتوانه سطح بالا هم دارد!
اس پ هزاره

>>>   تمام قدرت و صلاحیت و بودجه و پول و کمک های بین المللی را خودشان میگیرند،بعداً بخاطر آن که موقف سرور دانش را در میان هزاره ها بالا ببرند و به هزاره ها نشان دهند که سرور دانش از ملیت هزاره دفاع میکند،یک نفر هزاره را چند میل سلاح میدهند و او را قهرمان هزاره ها میسازند و بعداً او را دستگیر میکنند و بعداً بواسطه وساطت سرور دانش او را رها میکنند.
یک نفر هزاره را سیصد و ده نمره در امتحان میدهند و بعداً او را ناکام میکنند وبعداً به وساطت سرور دانش او را دوباره کامیاب میکنند.
این را میگویند بازی دادن هزاره ها.

>>>   Salam
به خدا قسم در عصر پسا مدرن تمکین کردن به یک حاکمیت قبیله ی و کرنش در مقابل تفکر تفوق طلبانه آن ، عین ذلت و توهین به واژه ی انسان و عقلانیت آن است . برای یکبار هم که شده برای سیاسیون قبیله گرایی پشتون بگوئید ؛ دیگر بس است ، ما در جهان دیگر زیست می کنیم !

>>>   اول نمره عمومی کانکور یک هزاره بود.
برایش بورس چین دادند.
بورس های امریکا و اروپا به کی ها داده شد؟
مرتضوی اگر اخته نیست لست بورسیه های کانکور را نشر کند.
علاج غده سرطانی فاشیزم قومی کشیدن این غده سرطانی از بطن جامعه است.
امیدوارم انتخاباتی پیشرو باشد نا این امر تحقق یابد.

>>>   ای کاش ریس صاحب جمهور متوجه این پدیده شوم در ادارات ملکی نیز شود. به خصوص متوجه انعده کسانی که شخص خود به اعتماد که دارد مقرری اش را منظور میکند انعده مقامات بدون ترس یک حلقه جور میکند تحت شعار تامین حقوق اقوام خاص و رشد انها از تمام مزایا دولتی که این مسله خود باعث ایجاد فاصله بین حکومت مردم وحتی کادر های مسلکی که اصلا برایشان مسله قوم زبان سمت مذهب ارزش ایجاد گردیده .وقتی در یک وزارت یک شخص دوبار تحت نظارت یک کمیته کلان موفق میگردد برایش گفته میشود که با تو وکیل جمعیت مخالف بود با وکیل حزب در مخالفت کرد ویا این چوکی سهمیه پکتیا است این چوکی سهمیه مشرقی است شخص مقام با بسیار متانت بگوید خیر است یکجای دیگر را انتخاب کن نهایت درد اور است بالاخره منجر به ترک وظیفه میگردد.
گفته بودند چرا اینطور شدی گفتند نبودم ولی رنگ گرفتم بالا خره ای بااین بی عدالتی ها و محرومیت ها میشود صلح برابری تامین گردد.
بااحترام

>>>   این هاتماشان کمپاین است دیگر مفهوم ندارد از دانش کدام کاری ساخته نیست غنی کمپاین دارد

>>>   عجیب مردم خوش باوری هستیم. آیا با یک قضیه فکر میکنید کل مساله تبعیض در کشور آن هم در موجودیت پدر فاشیزم حل خواهد شد.
حمید بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است