سرور دانش قانون نویس قبیله آپارتاید!
اکثر قوانینی را که به نام دانش تاپه و مهر زده اند خصلت آپارتاید و تبعیض نژادی دارد که زنجیر در دست و پای اقوام غیر پشتون بسته اند. مانند قانون سهمیه بندی تحصیلات عالی، قانون حوزه بندی انتخابات، قانون مالکیت دولتی و کوچی ها... 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۰    ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ کد خبر: 157480 منبع: پرینت

اشرف غنی احمدزی بار ها افتخار کرده است که سرور دانش در دوران معاونیت خود ۳۱۵ قانون را نوشته و امضا کرده است که مطابق به یکی از همین قانون ها دارنده ۳۱۲ نمره ناکام و دارنده ۱۴۵ نمره کامیاب است‌.

گرچه پست معاونیت ریاست جمهوری یک پست اجرایی است که روزانه باید مصروف امور کشوری و لشکری باشد و برای طرح و تدوین قوانین چندین ارگان قانونی دگر وجود دارد مانند پارلمان ، وزارت عدلیه ، شورای قانون اساسی ، مشاور حقوقی ریاست جمهوری ، اتحادیه حقوق دانان و غیره ، از قراین چنین برمی‌آید که اشرف غنی احمدزی معاون اول خود آقای دوستم را خلع قدرت کرد و معاون دوم خود آقای دانش را از قدرت دور زده مصروف کارهای نموده که در یک حلقه خاص تهیه و نوشته می شود و بعدا بالای میز سرور دانش گذاشته می شود که وقت خود را با آن بگذراند و در آخر هم تاپه و مهر آن را به نام سرور دانش می زنند.

سرور دانش نیک می داند که تخصص در رشته حقوق ندارد و اگر تحصیل در رشته فقه و اصول فقه دارد این یک بخش از حقوق است نه تمام حقوق!
در دنیای امروز حقوق دارای رشته های مختلف است از قبیل حقوق تجارت ، حقوق بین‌الملل ، حقوق بین الدول ، حقوق جزا ، حقوق خانواده ، حقوق اطفال ، حقوق شهروندی و ده ها شاخه دگر حقوق که هرکدام به تخصص نیاز دارد و آقای دانش نمی تواند جامع الکمالات باشد.

اکثر قوانینی را که به نام دانش تاپه و مهر زده اند خصلت آپارتاید و تبعیض نژادی دارد که زنجیر در دست و پای اقوام غیر پشتون و به خصوص هزاره ها بسته اند. مانند قانون سهمیه بندی تحصیلات عالی ، قانون حوزه بندی انتخابات پارلمانی ولایت غزنی ، قانون مالکیت دولتی و کوچی ها بالای زمین و ده ها قوانین دیگری که تبعیض سیتماتیک را علیه اقوام کشور قانونی کرده اند.

اکنون ارگان های حقوقی ، اتحادیه حقوق دانان ، دانشمندان رشته های مختلف حقوق و اعضای پارلمان باید از ریاست جمهوری سوال نمایند که این ۳۱۵ قانون که‌ آنها پاس نموده اند دارای چه محتوای است و برای چه تصویب شده است آیا با قانون اساسی مطابقت دارند و چرا در محور همه ای این قوانین سرور دانش قرار گرفته است و یا چرا پارلمان از وجود چنین قوانین خبر ندارند؟

چه درد آورد است که در عصر کنونی اگر سران رژیم ایارتاید آفریقای جنوبی و یا آلمان نازی زنده می بودند چه چیزی که از اشرف غنی احمدزی نمی آموختند.

حسن علی عدالت


سرور دانش قانون نویس قبیله آپارتاید

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون
دانش
نظرات بینندگان:

>>>   برای افغانستان قانون لازم وعملی نیست ، هر قلدری به نوعی سر درت آمد هرچه مرد قانون همان است ،
قانون فعلی صرف نمایش برای خارجی ها است وزمینه عملی اش آماده نیست ، حالا برای ما قانون جنگل تطبیق میشود
ر

>>>   زربون مثل است میگوید سیب سورخ نصیب شاغال میشود حالا قانون اساسی نصیبی غنی ودانش شوده این ها خلی قانون گذار است هرروز سری ملت یک قانون تتبق میکند صنف چهار را نخوانده رفته یکش مغز متفکر شده یکش دانش شده
رویانیان

>>>   هموطن عزیز :
(می نویسم تا شاید یکی از سیاسیون ژرف نگر
پشتون بخوانند)نوشته ای از بانو گلالی درانی یکی از هم میهنان پشتون مان
Khuda
بیداری و قدرت طلبی اقوام غیر افغان نتیجه اشتباهات سیاسی سران پشتون است.
سیاسیون پشتون این زمان را با قرن 19 اشتباه گرفته اند، حفظ قدرت در این قرن با ساز و کار های قرن 19 ممکن نیست...

لطیف پدرام بر عکس اکثر سیاسیون فاسد تاجک تبار دست خالی ولی با برنامه طی 18 سال درست زمانی که اکثر سیاسیون پشتون در خواب، خیال پلو حکومت مقتدر عبدالرحمانی را می دیدند، نقاط ضعف اقتدار ما افغان ها را شناسایی کردند، بعد مرحله حضور در میان مردم را فزیکی تجربه کردند به تعبیر دیگر هرجا علیه ملت ها ظلم روا داشته شد پدرام در محل حادثه حضور پیدا کرد، یک روز در جنوبی ترین منطقه کشور که توسط هواپیما های حکومتی اشتباهی بمباران شده بود، یک روز پیش از سران هزاره سر جنازه تبسم بعد هم در میان جنبش روشنایی، یا درصف اول رستاخیز تا آخرین دقایق برچیدن خیمه ها حضور داشت.
بعد هم بخاطر مشکل کمیسیون انتخابات غزنی پدرام صدا بلند کرد، که سیاسیون پشتون اشتباه تاریخی دیگری را مرتکب شدند و گروهی بر وی حمله کردند، اطلاعات ما می رساند که نمایندگان مهاجم بر پدرام این گونه پیش بینی کردند بودند که: وقتی ما گروهی حمله کنیم پدرام فرار خواهد کرد و فرار پدرام او در هم خواهد شکست.
اما اینگونه نشد پدرام فرار نکرد معادله برعکس و پدرام به ابر قهرمان هزاره ها، تاجک ها، ازبک ها تبدیل شد.

حریف باسواد و زیرک ما "پدرام" هر جا نشست روی چند چرا دست گذاشت، نمونه!
چرا سرود ملی پشتو است؟
چرا بیرق مجاهدین را حذف کردند؟
چرا زبان رسمی کشور وقتی 90 % شهروندان فارسی گپ می زنند پشتو باشد؟
چرا نام تاریخی میدان هوایی (کابل) به کرزی تغییر کرد وقتی ممکن است هر لحظه او مرتکب خیانت دیگری شود؟

سیاسیون و مسئولان پشتون به جای پاسخ مناسب با راهکارهای سطحی و غیر مسئولانه تلاش کردند و طوری رفتار کردند که گویا پدرام کسی نیست قابل نگرانی نیست، نهال پدرام با استفاده از همین زمان ها رشد کرد اعتماد مردم را جلب نمود، وقتی سخنان 9 سال پیش پدرام را با آخرین سخنان او گوش می دهیم خواسته های او و برنامه اش تغییر نکرده است، همین یک رنگ بودن او باعث جلب بیشتر جوانان به طرف ایشان می شود.
درحالی که رقیبان داخلی تاجکی پدرام هر لحظه برابر به منافع شان تغییر رفتار به جهت قدرت می دهند.

وقتی غنی کوچی زی اشتباه تاریخی را در مورد تحمیل هویت افغانی مرتکب شد، پدرام زیرکانه دست روی بزرگترین چالش سیاسی افغانستان یعنی نام کشور گذاشت، آن هم از تریبون پارلمان که اکثر نمایندگان کشور ها مشاهده می کنند.

وقتی طرفدران پدرام از پنجشیر تا بدخشان تا تخار و بلخ و تا پروان بامیان بخاطر تذکره های غنی شده به خیابان ها آمدند و تمثیل نمودند که می شود علیه حکومت غنی ایستادگی کرد، در واقع به همه درس ایستادگی دادند، حالا کار به جای رسیده است که پدرام و هواداران او دست روی نام کشور گذاشتند،
چاره ی این درد جز با عدالت ممکن نیست، همانطور که الماس الماس را می برد، درد بی عدالتی عدالت است، این که چند نماینده بیسواد پشتون هر روز در مجلس به نمایندگی از من و ما، به دیگران توهین کنند چاره ی کار نیست جز این که به دشمنان پشتون ها اضافه کنند.

اگر به جای سیاسیون پشتون بودم وقت و زمانم را با سران فاسد تاجیک هدر نمی دادم، بلکه با پدرام گفتگو می کردم، چرا که پدرام اقتدار چند صد ساله ما را در ذهن جوانان به چالش کشیده است و این خطر بسیار بزرگتر از خطر قیصاری و دوستم است.
پدرام بود طرح فدرالی را مطرح کرد و بر اساس همین طرح امروز ازبک ها عکس غنی را پایین کشیده و عکس دوستم یعنی پادشاه خود شان را نصب می کنند، اگر دوستم جرات پدرام را داشت شک نکنید حالا مناطق ازبک نشین فدرالی شده بود.

اشتباه دیگر سران پشتون این که کل طرح فدرالی را بدون مطالعه یک جانبه در اختیار پدرام گذاشتند، در حالی که باید این طرح جدی برسی شود، به سران پشتون پیشنهاد می کنم از پدرام هراسی بپرهیزند و با پدرام به گفتگو بنشینند.
اگر با طالب و داعش انتحاری می شود گفتگو کرد حتمن با پدرامی که کتاب قلم و اندیشه دارد گفتگو ممکن است.

نوت: من نمی گویم پدرام درست یا غلط می گوید، اما می گویم با پدرام گفتگو کنند چون خوب می دانم در هر تظاهراتی از جمله نارضایتی های ازبک ها با توجه به رابطه ی که با دوستم دارد می تواند نقش داشته باشد.

تشکر گلالی درانی

>>>   اگر برادران هزاره می خواهند وحدت ملی تقویه شود نباید زیاد درس بخوانند وزیاد نمره اخذ کنند

>>>   ضرب المثل هزارکی است گاب نفهم گول میشوند که سایر کابه هابه دورش به چرخند وانسان نفهم ملا از استاد دانش انتظار جز این نیست نا خوانده امضا میکند ویا به قول معروف برایش این اهمیت دارد که امضای شان زیر نویشتها باشد ونیاز به خواندن وفگر کردن را نمی بیند و امضا برایش اهمیت دارد ......

>>>   افغانستان کشور جنگل است در جنگل هرکه پر زورتر است حاکم می شود. در نظام جمهوری اسلامی! حلقه اطراف دانش قانونپوه علیه اسلام فعالیت می کنند. همه ارزش های اسلامی را به پای دموکراسی غربی قربانی می کنند.

>>>   Salam
به خدا قسم در عصر پسا مدرن تمکین کردن به یک حاکمیت قبیله ی و کرنش در مقابل تفکر تفوق طلبانه آن ، عین ذلت و توهین به واژه ی انسان و عقلانیت آن است . برای یکبار هم که شده برای سیاسیون قبیله گرایی پشتون بگوئید ؛ دیگر بس است ، ما در جهان دیگر زیست می کنیم !

>>>   من کسی را بیاد دارم که او تمام کادر ها را در مقطع ماستری دعوت کرده بود انها به امید شمولیت ایشان در چوکات پست های دولتی وقتی ایشان تشریف اورده اند بدون مقدمه قطی سگرت که در دست داشت یک دانه سگرت اتش زد و شروع به کش کردن کرد گفت میشنوم انهم نه به پشتو ونه به فارسی به انگلیسی چنان صحبت میکرد که گوی این نظام یک شرکت است واین اقا مسول درجه یک ان گفت تمام اسناد خود با تذکره تابعت برایم ارسال کنید در حالیکه تذکره کار بعدی مقرری است از دست این پست فطرت ها بخاطر ذهنیت های منفی که دارند دقیق بدانند بالاخره در صف یکی از بزرگواران دعوت شده برایش صرف همین قدر گفت میشه سگرت خود را خاموش کنید این یک مجلس اکادمیک است .با بسیار قهر انرا فشار داد و مجلس را ختم کرد.اگر پرش بر این نباشد که چرا بیکار استی دیگر تحمل سخت است امید ریس جمهور متوجه این اقایان ماهر و زیرک پیسه جمع کن گردد.تنها به این اکتفی نکند که هر کس در بیرون بخصوص در امریکا تحصیل کرده فرشته است .این ملت زخمی است به مرحم ضرورت دارد.نه به فریبکار که حتی نام ولسوالی ها را بلد نیست پست های مختلف دوره میکند .
باحترام

>>>   سرور ‌دانش برای حفظ عزت خود مجبور است یک سری از مسایل که مربوط به منافع جمعی است قربانی منافع شخصی خود کند چون میداند اگر نافرمانی از امر غنی انجام دهد به سرنوشت دوستم و ضیا مسعود دچار می‌شود .

>>>   هر گاه یک حکومت و یا یک جریان فکری و سیاسی نتواند خود را ملّی و مدرن ساخته و با دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان منطبق نماید، حتی اگر وابستگی خارجی نیز نداشته باشد، عاقبت به عمله و آلت دست و مزدوری بیمزد تبدیل گشته و منافع سود جویان داخلی و بیگانگان را تاًمین و تضمین می کند. وقتی شخصی، مقامی و حاکم دیکتاتوری از آزادی ( بیان، قلم، اندیشه، مطبوعات، مدیا،...،) می ترسد، یعنی چیزی و حقیقتی برای مخفی کردن دارد و لذا بدنبال ایجاد استبداد و سانسور و خفقان و تاریکی می باشد.این است علت اصلی عقبماندگی و فقرو فلاکت کشورهای مسلمان و جهان سومی .زنده باد ازادی. پیروز باد مردم دلیر افغانستان.

>>>   میدانید چرا قتل عام هزاره ها در دوران عبدالرحمن مشروعیت پیداکرد؟ چون مفتیان درباری مانند دانش جنایت عبدالرحمن را امضا کردند.
یک مهاجر.

>>>   سرور نادان(دانش) بخاطر حفظ چوکی ومقام اش بدستور غنی احمذزی با ساختن قوانین که توسط این شخص ساخته شد خیان بس بزرگ را بمردم فارسی زبانان مرتکب گردیده است به همین اساس است که سرور دانش را خاین بقوم و زبانش میگویند واز ان ناراض هستند و از ان بریده اند.

>>>   در قانون‌ اساسی واضع نوشته شده است که در بین اتباع افغانستان تعبیض ممنوع است و شما که خود را افغان و از افغانستان نمیدانید چر در باره مردم و قانون افغانستان مانند بلبل میخواهید شما می‌توانند در مورد قانون خراسان پرس پال نماید و از یخن آنها بگیرید که در خراسان همرای تان تعبیض میکند و از آنجا به افغانستان شما را تبعید کرده نی که همرای دولت افغانستان دعوا نماید چیزی که حق انرا ندارید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است