تروریسم منبع درآمد و پیشبرد اهداف سیاسی پاکستان!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ کد خبر: 157473 منبع: پرینت

تروریسم مانند غده ی سرطانی بسیاری کشورهای اسلامی را به ویرانه تبدیل کرده است و اکثر کشورهای غیر اسلامی را نیز بی آسیب نگذاشته است ، اما پاکستان از تروریسم به مثابه متاع از گذشته های دور برای به دست آوردن ثروت و پیشبرد اهداف منطقه ی خود نفع می برد.

چنانچه در آستانه سفر محمد بن سلمان شهزاده عربستان سعودی با سازمان دهی ترور توسط گروه جیش العدل در استان سیستان و بلوچستان ایران و کشتن ۲۷ تن از نیروهای سپاه پاسداران و کشتن ۴۴ عسکر از نیروهای مسلح هند در کشمیر توسط گروه سپاه محمد به شهزاده عربستان سعودی تفهیم کردند که اگر عربستان سعودی پول بیشتر را در اختیار کشور پاکستان بگذارد ، پاکستان نیز در عوض دست عربستان سعودی را با استفاده از تروریسم در خاک پاکستان در مقابل رقیب سر سخت سعودی ایران باز می گذارد که در این راستا سفر محمد بن سلمان برای پاکستان ۲۰ میلیارد دالر قرارداد را در پی داشت.

در رابطه به افغانستان هم پاکستان با سروصدای تبلیغات دوگانه و دعوت از طالبان و مذاکره با عمران خان و سازمان دهی مذاکره طالبان با محمد بن سلمان و بعد لغو برنامه طالبان از یک طرف برای محمد بن سلمان نشان دادند که طالبان را در اختیار دارند و در آینده امکان آن وجود دارد که طالبان را با سعودی ها نزدیک سازند.

از جانب دیگر با لغو ملاقات طالبان به جهان وانمود کردند که از پالیسی ملل متحد مبنی بر اینکه طالبان در لیست تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارند و نمی توانند به پاکستان سفر کنند پیروی می کنند در حالیکه طالبان در پاکستان وجود دارد و نیازی به دعوت ندارند.

خلاصه اینکه پاکستان به پول نیاز دارد و عربستان سعودی به افراد که در بدل پول استخدام گردد و از وجود آن ها در جنگ های نیابتی و حتی حفظ عربستان سعودی استفاده کند و منبع چنین افراد هم پاکستان است و می توانند نیازهای یکدیگر را مرفوع سازند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
تروریسم
نظرات بینندگان:

>>>   آقای حسن علی هدالت کاملا درست فرمودید. با مشارکت طاالبان در صلح دست پاکستان بیشتر از حالا باز گذاشته خواهد شد.

>>>   شما بدون آن که از عمق قضایا و سیاست های پشت پرده خبر داشته باشید،تبصره های سطحی انجام میدهید.
هنگام برگزاری جلسه سالانه ملل متحد که رییس جمهور ایران نیز اشتراک کرد،برای آن که ایران نشان دهد که او در پی ساخت سلاح هستوی نیست و از تروریزم در منطقه دفاع نمی کند ،بلکه خودش قربانی تروریزم است،در هنگام رژه نظامی در ایران حملات تروریستی صورت گرفت و یک تعداد افراد کشته شدند.
چند روز قبل که در پولند جلسه یی به رهبری امریکا که موضوع مهم آن ایران و برنامه هستوی ایران و مداخلات ایران در کشور های منطقه بود و نمایندگان حدود شصت کشور بشمول صدراعظم اسراییل در آن اشتراک کرده بود و ایران دایر شدن این جلسه را محکوم کرد و آن را مداخله در امور داخلی خویش خواند،حملات برضد سپاه پاسداران در ایالت بلوچستان صورت میگیرد و ایران به جهانیان نشان میدهد که او پشتیبان تروریزم نیست ،بلکه خودش قربانی تروریزم است.
کشور هند که از دو دهه بدینسو در مبارزه با تروریزم با افغانستان همکاری میکند و هم کمک های نظامی به افغانستان میکند و هم کمک های اقتصادی،دفعتاً خوددرا مواجه با سیاست جدید امریکایی ها که عبارت از مذاکرات صلح با طالبان است و دادن قدرت به طالبان و یا کم ازکم شمولیت طالبان در دولت آینده افغانستان میبیند و از طرف دیگر محمد بن سلمان نیز به پاکستان سفر میکند،عملیات انتحاری تروریستی علیه نظامیان او در کشمیر صورت میگیرد و ده ها نفر کشته و زخمی میشوند.
به همین منوال اگر شما عملیات انتحاری هژده سال گذشته ،بشمول لندن که در هنگام جلسه سران هفت کشور صنعتی بود و یا از مادرید که در هنگام انتخابات بود و دیگر حملات،همه و همه جنبه سیاسی داشتند و از طرف خود دولت های شان صورت گرفته است.
شما در همین افغانستان،عملیات انتحاری علیه جنبش روشنایی و بعضی عملیات دیگر به مساجد شیعه ها و غیره را ببینید،آیا آنها از جانب طالبان و یا داعش صورت گرفته بود؟
معلومدار نی،بلکه از طرف دولت و توسط همین حنیف اتمر طرح ریزی شده بود که حالا محقق منحیث معاون دوم اس خود را کاندید تیم انتخاباتی وی کرده است.

>>>   پاکستان به سه جبه جنگ میکند با ایران با هند و با افغانستان بناهن وقت ان رسیده که از سه جبهایران و هند و افغانستان به پاکستان حمله کنند و این حکومت قاتل چوچه انگلیس را تابود کنند
بصیر نظری

>>>   کسی که باد میکارد طوفان درو میکند. تروریسم هیچگاه در طول زندگی بشر بر روی کره خاکی موفق نبوده وهمیشه شکست خورده است.از قدیم گفته اند چاه کن همیشه ته چاه است. پاکستان تروریزم را در دامان خود پرورش میدهد ولی بداند در اخر خودش قربانی تروریزم خواهدشد.نمونه هایی بمثل انفجار بس عساکر سپاه پاسداران ایران در ولایت سیستان ولوچستان هرگز وهیچگاه از نقطه نظر نظامی کدام ارزش نظامی نداردو هر کس میتواند با عملیات تروریستی بر مردم بیدفاع حمله برده وانها را بکشد.پاکستان بر خانه عنکبوت ( عربستان)خانه کرده است که خانه عنکبوت سست است .از نظرمسایل استراتژیک پاکستان درپذیرش تمویل عربستان و همکاری باتروریستان دست به انتحار زده وسخت به ضردش تمام میشود و دراینده همین تروریستان که درخاک خودتروریستان راهدایت و تجهیز مبکند روزی یقه خود پاکستانی ها را خواهد گرفت وچون اسراییل روز خوش نمی یند..نه پشتونیزم میتواند پاکستان داکمک کند نه شهزاده عرلستان ونه بادار کلانش مستر ترامپ تنها راه نجات پاکستان اجرای حسن همجواری با کشورهای ایران وافغانستان است حتا اگر عربستان میلیون ها دالر نفت رایگان به پاکستان بدهد//
داکترعبدالرب اچک زی

>>>   نظر دهنده دوم لطفا چرند نگو . ایران تا چند سال قبل خود بزرگترین قربانی تروریسم بود با ۱۸ هزار شهید ترور و نیازی به این کارها ندارد چون ایران اساسا غرب را قبول ندارد که برایش دلیل بتراشد . و اینکه گروه تروریستی جیش العدل مسعولیت راپذیرفته و نیازی نیست شمد از انها دفاع کنید
محمد قیاسی ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است