گریز آبرومندانه نیست، ولی "یک پایه مردی گریز است"
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۹    ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ کد خبر: 157469 منبع: پرینت

گرچه شرایط زمان اندکی فرق میکند، ولی بازهم امیداست که امریکا حین خروج قوایی خویش از افغانستان تجربه تلخ ویتنام یعنی شکست بیشرمانه که درتاریخ بنام فرار وحشتناک ثبت شده است تکرار نکند. یعنی اگرامریکا واقعآ قصد پایان اشغال را در این کشور داررد والبته آنچیکه مقامات امریکایی خود در این دراینمورد اظهار میکنند؛ لازم است هرچه ذوتر تدابیر خوبی برای خروج عساکر خویش درنظر بگیرند؛ نشود بارد یگر تجربه تلخ ننگن ویتنام حین فرار دوباره تکرار گردد ، بهتر است از روش خروج قطعات شوروی سابق استفاده کنند.

شما دراین چند نگاره ویا عکسی که جهان را تکان داداه بودمشاهد میکینید:
1- زمانیکه نیروهای انقلابی ویتنام به شهر نزدیک ونزدیکتر میشد ، وامریکا در با دل ناخواسته متقبل این شکست شده بود ومجبور بود این وطن راترک کند. ازآنجاییکه امریکا منتظر چنین شکست تاریخی نبود وفکر میکرد همه چیز باسناریوی خودش پیش میرود، ولی بیخبر از اینکه نیروهای انقلابی ویتنام بسیاری راه های خروجی را قطع کرده بودند و امریکا برای نجات تعداد پرسونل خویش وهمچنان تعدادی شهروندان ویتنامی که نیروه نیابتی ویامزدو امریکایی شمرده میشدند برای فرار درمحوطه سفارت امریکا درسیگون جمع شده بودند و تعداد شان به هزاز ها نفر میرسد ؛ آخرین راه که باقیمانده بود فرار ازطریق نشست هلیکوپتر ها به بام سفارت بود که صحنه وحشتناکی است.

2- درتصویر دیگر حین سقوط سایگون یک مرد ویتنامی در تلاش برای سوار شدن به آخرین هلیکوپتری که از پشت بام سفارت آمریکا در سایگون بر می‌خواست، مورد اصابت مشت یک مأمور آمریکایی قرار گرفت. تانک‌های کمونیست‌ها در حال نزدیک شدن به منطقه بودند.
این اسناد درتمام آرشیف دنیا موحود است.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گریز
شوروی
نظرات بینندگان:

>>>   کجاست عکس ونگلاره ؟؟؟

>>>   فعلاً زمان فرق کرده و منافع امریکا و حتی تمام مناطق مختلف جهان در هم تنیده تر شده و ابزار کافی در اختیار دارد تا نیازمندی حضور خود را به اثبات برساند و این "به مرگ گرفتن است تا منطقه به درد رضایت دهد" چون حساس ترین و آخرین خان رستم برای امریکا در تک قطبی شدن است.
هاشمی یکاولنگی

>>>   بخیرازافغانستان نیزهما نطورخواهدشد
بسم الله ازبدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است