اتمر: تصفیۀ رقبای سیاسی حکومت آغاز شده‌است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۰    ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ کد خبر: 157460 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برکناری شماری از مقام‌های حکومتی و نیز پس‌گرفتن امکانات دولتی از آنان را غیرقانونی می‌داند.
به گزارش طلوع، آقای اتمر می‌گوید که رییس‌جمهور غنی با این کار می‌خواهد ادارات دولتی را از رقیبان سیاسیاش تصفیه کند: «در ادارات دولتی یک تصفیه غیرقانونی رقبای سیاسی حکومت آغاز شده‌است. این تصفیه مخصوص تیم «صلح و اعتدال» است و هم‌اکنون دوازده نفر که پیوند با این تیم داشتند یا برکنار شدند و یا مجبور به استعفا شدند؛ از محقق گرفته تا شماری از وزیرانِ مشاور و والیان.»

رییس‌جمهور اخیرأ شماری از مقام‌های حکومتی از جمله محمد محقق، معاون دوم ریاست‌اجرایی را برکنار کرد. هرچند تاکنون دلیل برکناری آقای محقق روشن نیست و او نیز هم‌چنان به کارش ادامه می‌دهد، اما حنیف اتمر می‌گوید که این کار ازبهر پیوستن محقق به دستۀ انتخاباتی «صلح و اعتدال» است. دستۀ انتخاباتی که رقیب جدی تیم انتخاباتی رییس‌جمهوری غنی «دولت‌ساز» در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته‌ می‌شود.

انتخابات ریاست‌جمهوری، قرار است در ۲۹ماه سرطان سال آینده برگزار شود و هیجده تن خودشان را برای این انتخابات نامزد کرده‌اند. دستۀ انتخاباتی محمد حنیف اتمر زیر نام «صلح و اعتدال»، دستۀ انتخابای رییس‌‎جمهور غنی با شعار «دولت ساز» و تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، رییس‌اجرایی کنونی حکومت با نام «ثبات و هم‌گرایی» وارد کارزارهای انتخاباتی شده‌اند.

آقای اتمر اکنون، رییس‌جمهور غنی را متهم می‌سازد که بگونۀ ناعادلانه و غیرقانونی دست به برکناری مقام‌های حکومتی می‌زند و یا امکانات حکومتی را از آنان پس می‌گیرند: «سه نفر در ریاست‌اجرایی در سه تیم انتخاباتی هستند اما یک نفر برکنار می‌شود و دیگران نه. مردم می‌خواهند بدانند که اعتدال در کجا است.»

حنیف اتمر، هم‌چنان از محاصرۀ خانۀ جنرال جرأت، معاون پیشین شورای امنیت ملی از سوی نیروهای امنیتی نیز انتقاد کرد. او گفت حکومت با خلع سلاح مقام‌های پیشین حکومت جان آنان را در خطر می‌اندازد: «هر واقعۀ امنیتی که بر مقام‌های برکنار شدۀ حکومت رخ بدهد، مسؤول حکومت است.»

در همین حال، هارون چخانسوری، سخنگوی رییس‌جمهور می‌گوید که افراد، بربنیاد روند اصلاحاتی که در حکومت در حال اجرا است، برکنار شده‌اند و هیچگونۀ هدف انتخاباتی ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، از برکناری رییسان و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی نیز انتقاد کرد. او گفت دربارۀ برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی با نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری و سیاسیون مشوره نشده‌است و رییس‌جمهور در این باره عجولانه تصمیم گرفته است.

هفتۀ پیش، پس از آن که طرح تعدیل قانون انتخابات تعدیل شد، رییس‌جمهور رییسان و اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را برکنار و آنان را به دادستانی معرفی کرد. ریاست‌جمهوری، اعضای برکنار شدۀ کمیسیون‌های انتخاباتی را به فساد و استفادۀ سو از صلاحیت‌های شان، متهم کرده‌است.

دادستانی هم می‌گوید که اتهام‌ها بر این افراد مهم و حساس هستند و این نهاد یک کمیته را برای بررسی این اتهاهم‌ها ایجاد کرده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   من که این ع وغ را می بینم هر گز قدرت را رها نمی کنند خاطر تان جمع باشد

>>>   رقبای سیاسی حکومت از بیخ بته پیدا نشده اند که هرکس هرچه خوئاست کند هرکس کسی دارد

>>>   غنی ....زی خلاف قانون ریاست جمهوری راتصاحب کرد به کمک خارجی ها نه به قانون پابنداست ونه به شریعت ازاخلاق ومردانه گی خیلی فاصله دارد

>>>   غ فکر میکند رقبای سیاسی اش از بیخ بته پیدا شده اند

>>>   Ebrahimi
با أين ديالوگ ها و صحنه سازى هاى عوامفريبانه كه در طول بيشتر از 27 سال آمريكا و متحدين جنايتكارش به مردم افغانستان ظلم و جفا روا داشته اند ، حالا باز هم به تكرار آن پرداخته اند ، متوجه باشند و فراموش نكنند كه واقيعيت اين دسايس حالا رسواء شده و كار بُردى ندارد ، براى مردم افغانستان اين حقيقت پوشيده نمانده كه طالب صرف يك نام است و در اصل مانند پاكستان ، عربستان و حكومت دست نشانده' كنونى در ارگ كابل مزدوران و فرمانبرداران آمريكا مى باشند ، و همه ى اين دوزخى ها براى غارت و چپاول بصورت مشترك در يك پروژه مصروفيت دارند .

>>>   Salam
غنی ، عبدالله و اتمر برای خر سازی یکتعداد تیم های جداگانه ساخته اند ورنه اینها همه از یک قماش اند و در آخر کنار هم می ایستند ، آقای مرتضوی دوم ( صالح گگ ) هم به فرمان عبدالله چراغ گرفته است و بیضه های ناکاره غنی را نوازش می دهد تا بخت اش انتعاذ کند .
وای به حال مردم که نمی فهمند که نمی فهمند . در هژده سال چه که در سه سده نفهمیدند ، دیگر نخواهند فهمید .

>>>   هر کار و اقدام غنی نه دولت سازی بلکه عقده گشایی و قانون شکنی است . اقدامات غنی تیشه بر ریشه خودش می زند و وضعیت کشور و مردم را روز به روز بد تر و نا بسامان تر می سازد. مردم افغانستان حالا ولو درس هم نخوانده باشند و سواد نداشته باشند خوب میدانند که کی چه می کند. اگر دولت سازی نه بلکه نفاق افگنی میان اقوام است او اگر دولت سازی نفاق افگنی ، تعصب کور و معامله گری است خدا ما را از شر چنین دولت به زودی نجات دهد و چنین دولت ها در تاریخ محکوم به فنا و نابودی و محکوم اند.
گر محکی تجربه آید به میان
تا سیاه روی شود هر که در او غش باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است