خود را از حصار روانی آمریکایی ها بیرون کنید!
نشریات آمریکایی با این کار هم مردم جهان را تحقیر می کنند و هم از لحاظ روانی آنان را تسلیم نقشه ها و طرح هایی آمریکایی می گردانند تا بعد از این فکر مقابله با نقشه ها و طرح های آمریکایی از سر شان بیرون شود 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۷/۱۱/۲۸ کد خبر: 157445 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) نشریه آمریکایی نیویورک تایمز طی برداشتی عکسی را منتشر کرد که نشاندهنده عظمت و دقت طرح های آمریکایی در کشور ما و حماقت و خوشباوری مردم ما در مقایل این طرح ها می باشد.
در این عکس نشان داده شده است که هر فرد عامل اصلی ناآرامی ها و درگیری ها و مشکلات امروزی دانش آموخته آمریکا و دست پروردگان سازمان سیا می باشد.
زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا، شیرمحمد عباس استانکزی نماینده طالبان، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان!

نشریات آمریکایی در برخی از برهه های زمانی ظاهرا دست به افشاگری های سازمان یافته ای می زنند تا به دیگر مردم جهان بفهمانند که فریب نقشه های آمریکایی را خورده اند و آنان در طول مدت ناآرامی ها و درگیری و دست پنجه نرم کردن با مشکلات، بازیچه آمریکا و سازمان سیا بوده اند.

نشریات آمریکایی با این کار هم مردم جهان را تحقیر می کنند و هم از لحاظ روانی آنان را تسلیم نقشه ها و طرح هایی آمریکایی می گردانند تا بعد از این فکر مقابله با نقشه ها و طرح های آمریکایی از سر شان بیرون شود.

از آنجایی که آمریکایی ها خود را انسان های برتر روی زمین می پندارند و این حس غرور آمیز را در خود به فرزندان و نیاکان خود به ارث گذاشته اند، با تحقیر دیگران، این حس برتری جویی آمریکایی ها بر دیگر انسانها ارضا می شود و آنان از روی تمسخر بر دیگر ملت ها لبخند می زنند.

این بار اولی نیست که نشریات آمریکایی در افغانستان با چنین نقشه ای جلو آمده اند، نشریات آمریکایی بارها و بارها از فساد مالی مسوولان حکومتی و دولتی و نظامی و سیاسی و اجتماعی سران احزاب و مسوولان کشوری افغانستان پرده برداشتند اما هیچگاه به این اشاره نکرده اند که باعث ایجاد بخش مهم ایجاد این فساد خود آنها بوده اند.

آمریکایی ها برای اینکه بتوانند مردم و کشور ما را غارت کنند نیاز به تخریب چهره سران مملکتی و دولتی و سران سیاسی اجتماعی این مرز و بوم داشتند و چنانچه از فاسد ساختن این سران ناامید شدند ناچار آنان را ترور کردند و فقط کسانی را باقی گذاشتند که مورد تطمیع از لحاظ مالی و یا خبط های اجتماعی قرار گرفتند تا محبوبیت آنان نزد مردم ما از بین برود که چنین شد!

حالا هم با نشان دادن این عکس یکبار دیگر به ما گوشزد کردند که هم ناامنی و غارت شما و هم امنیت و رفاه شما در دست آمریکا است!
این نادان ها نمی دانند که قدرت الهی و نیروی مردمی فراتر از نقشه های آمریکایی است و به موقع جواب دندان شکنی به آنان خواهد داد و امید است که هرچه زودتر این سران فریب خورده ما بفهمند و خود را از وسط گودی میدان این بازی کنار بکشند و از حصار دایره روانی آمریکایی ها بیرون بیایند تا خود را یکبار دیگر پیدا کنند و توان مقابله با نقشه ها و طرح های شوم آمریکایی ها را در خود زنده نمایند.

به امید آن روز!
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نقشه آمریکا
سران
نظرات بینندگان:

>>>   هرسه فرد تحصیل کرده هستند و ما به اینها افتخار می‌کنیم چون گفته اند اگر دشمن باشد تحصیل‌کرده باشد بهتر از دوست نادان است اینکه در کجا تحصیل کرده به ما مطرح نیست تقریباً شصت فیصد مردم افغانستان تحصیل کرده روس و امریکا است از اینکه شما ماشین فعال دشمن هستید و نشریات غیر اسلامی و غیر انسانی را نشر میکند کسی باز نخواهد خورد

>>>   الهی امین خداوند امریکا را با همه شرکایش ناکام وتباه بگرداند
احمدازکابل

>>>   مقاله به شخصیت جهادگران عیار نیست چون دین و ایمان شان پول است .
فقط شعور اجتماعی نیاز داریم تا وحدت مجدد مردم متکی به فرزندان خود روزی دست به کار شوند.
گیلدی

>>>   امریکایی ها افغانستان را غارت نمی کنند،بلکه دولت مداران امریکا،بشمول کاخ سفید،پنتاگون و هردو مجلس نمایندگان و مجلس سنای امریکا،مالیه دهندگان امریکا را غارت میکنند.
از سال ۲۰۰۱ تا بحال،حدود دو تریلیون دالر به شکل نقدی و حدود یک تریلیون دالر دیگر به شکل غیر نقدی در جنگ افغانستان به مصرف رسیده است.
این همه پول ها در کجا مصرف شد؟
بهانه جنگ افغانستان این بود که یک نفر بنام اسامه بن لادن در افغانستان که رهبر القاعده بود،طراح حملات بازدهم سپتامبر بود و دولت امریکا از طالبان خواست که او را به امریکا تحویل بدهید،اما آنها ابأ ورزیدند.
آیا فکر نمی کنید که اگر امریکایی ها در عوض اًن که سه تریلیون دالر در جنگ افغانستان مصرف کنند،میتوانستند با دادن هزار دالر به یک طالب او را دستگیر کنند؟
و یا با مصرف ده هزار دالر و دادن به سه نفر ،بنام ژورنالست،مثلی که احمد شاه مسعود را ترور کردند،اسامه بن لادن را نیز ترور میکردند ؟
و یا با دادن دو میلیون دالر به خود ملا عمر،ملا عمر خودش به یک نفر وظیفه میداد که او را توسط یک حمله انتحاری از بین ببرند؟
و یا از دستگاه استخباراتی خودش سی،آی،ای استفاده میکرد و او را پنهانی دستگیر میکرد؟
ویا از دستگاه استخباراتی موساد اسراییل خواهش میکرد که او را زنده و یا مرده دستگیر کنند؟
این کار ها را نکردند،زیرا به پول زیاد ضرورت داشتند و پول زیاد از بودجه زیاد تولید میشود و بودجه زیاد در هنگام جنگ تصویب میشود و خورد و برد زیاد نیز در هنگام جنگ صورت میگیرد،زیرا در هنگام جنگ،بخاطر مسایل امنیتی،تصفیه حساب مصارف نا ممکن است و اسناد و مدارک مصارف ترتیب میشود و به پنتاگون فرستاده میشود و پنتاگون به کنگره میفرستد و کنگره یک نفر را برای بررسی مصارف به افغانستان میفرستد و از قوماندان نیرو های امنیتی امریکا میپرسد که کجاست پوچک های ده هزار راکت های رهبری شده که بالای طالبان امسال فیر کردید و قیمت هرکدام این مرمی های رهبری شده،یک میلیون دالر و در مجموع ده ملیارد دلار قیمت مجموعی آن میشود؟
آنها در جواب میگویند:
پوچک را بالای کسانی که آهن پاره میخریدند و آنها را به پاکستان انتقال میدادند،سودا کردیم و ازین مدرک صد هزار دلار در مصارف صرفه جویی کردیم.
بعداً نماینده کنگره میگوید که کجاست آن صد هزار دلار؟
قوماندان آی،اس،آف از جیب خود می کشد و به نماینده کنگره میدهد و گزارش مصارف پوره میشود و نماینده کنگره دوباره به امریکا میرود و گزارش خود را به کمیته دفاعی کنگره میدهد.
این که چقدر پول دیگر پنتاگون به اعضای امور دفاعی کنگره میدهد،موضوع جور آمد خودشان است.

>>>   درسطح جهانی ما در این عص فناوری یا جایی اول هستیم ویاهم جای دوم از تعصب و قوم گرایی...
خدا سایه این چنین آدم بی برکت کوچی را از سراین ملت آگاه و شجاع ومجاهد پرور کشور هرچ زو د تر کم کن دومین مغز گنده متفکر تعصب «جهان»! که صد ها هزار نفر کشته وزخمی در طی این حکو بی برکت تنها 45000 هزار سرباز این وطن در راه حب وطن شهید در طی حکومت این انسان بی بر کت نا خدا شناس غنی احمدزی چونکه اهل کار وسیاست نبود سربازان وطن بخا طر حفظ مادر وطن جان شرین خود را از دست داده اند . واین خاک پاک را این انسان بی رحم بی نماز ناپاک دست بخون الوده نه به گلستان بلکه به قبرستان تبدیل و اوج تعصب قبیله گرایی بینظر که درهیچ نقطه کره زمین در این عصر 21 وجود ندارد در خونستان این غنی مریض وانی بو جود اورد .
خداوند این نا شرف غنی و بی بی گل هر دو ....را رو سیاه کند تا مردم رنج دیده ما ارام شوند

- دست آورد هروز این شخص کثیف اهل نابکار سه ملیون لشکر معتادین مواد مخدره یک ملیون مهاجر فرار از کشور ویا مهاجر در داخل کشور فقر بیکاری فزوده است. شفاخانه های دهلی واسلام آباد پر از مریض مردم افغانستان است.
اشر غنی کوچی در این فرصت 18 سال سیاست ناکام پشت پرده و روی پرده شکوه و جلال خود را برای زن بچه های خود دزدی 180 میلون دالر در تلویزون بی بی گل نشان داد؛ این روزها اما افول غنی به رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور جهان و همسایه ها را ندارد، برنامه های او تنها در داخل ارگ توسط چند تن متعب قبیله حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور بی دانش معاون دوم او چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
امروز این تنهایی، غنی عصبانیت او را بیشتر از پیش عصبی و پریشان ساخته است. حاشیه‌رانی‌های غنی از طرف امریکا با داراش و بعد به حاشیه رفتن خودش درس بزرگی در تاریخ مردز افغانستان در عصر 21 است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری او است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را در تمام عرصه های حکومت داری مختل و نظم اجتماعی جامعه و ثبات سیاسی کشور را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی بین اقوام شر یف کشور ما ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی احمدزی مریض روانی غرق تعصب قومی را تحریم کرد و تمام صلاحیت ها و امکانات واگذارشده پیرامون روند صلح را نیز از او گرفت. تحریم آمریکا چنان بزرگ و جدی بود که حتی رهبران آمریکایی از پذیرش و ملاقات با آقای غنی نیز خودداری کرده اند.

>>>   Kakar
جامعهء جهانی مجبور است که به چرندیات همین اشخاص ګوش فرا دهد زیرا همین اشخاص استند که به زبان جامعهء جهانی می فهمند۰ ما شب وروز در فیسبوک ها مصروف خود استیم و یک شخصیت حسابی که بتواند با میدیای خارجی حد اقل الجزیرهء انګلیسی بحیث کارشناس مسایل سیاسی مناظره کند و در روزنامه های معتبر مقاله بنویسد نداریم۰ حتی به اندازهء ملا استانکزی خلقی هم کسی نیست که بزبان انګلیسی مخاطبان جهانی داشته باشد

>>>   Salam
افتخار کردن به نام اوغانستان ( افغانستان) در حقیقت افتخار کردن به جبر استعمار است . افغانستان در همین جغرافیا یک کشور کاملن جوان است و برگزیده ی انگلیس . این سرزمین افتخارش در تمدن خراسانی اش است ورنه تاریخ افغانستان جوان سرشار از قهقرا و عقب گرد است . این نام جعلی و این نام بد نام باید به خراسان تغییر کند .

>>>   خند اور اینست که میگویند که طالبان قرار بود که با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیداری در اسلام اباد پاکستان کنند اما فعلا انرا معطل قرار دادند جای تاسف و خنداور است که طالبانی که زیر چتر ای اس ای و نظامیان پاکستان زندگی میکنند و در داخل پاکستان هستند و کمیته های شان در شهر های بزرگ پاکستنان فعال اند پلان و دستور جنگ طالبان با وسایل ونظامی و لوژستیکی طالبان همه از جانب پاکستان است این چنین ادعای کاذبانه را میکنند که گویا انها در خاک پاکستان نیستند بلکه در کره مریخ زندگی میکنند و سلام و مهمات و وسایل جنگی و مصارف انها را از همانجا بدست میاورند در حالیکه طالبان نه از خود اراده دارند و نه سرکشی از امر باداران پاکستانی شان کرده میتوانند که فامیل های شانرا در گروه پاکستان مانده اند .

>>>   Mardanyar
اعضای حزب خلق روابط خود نسبت به شرق با امپریالیزم غرب داشتند
بی رحم ترین حزب در طول تاریخ جهان بودن حتی از داعش .
اینها مردم ها را زنده به گور میکردند
اینها ناخونهای مردم را می کشیدن
اینها مردها را برهنه میکردند و بالای بخاری آتشی می نشاندن
اینها خانمهای با عزت را در زندان می آوردند و در مقابل چشمان شوهر زندانی اش برهنه اش میکردند .
اینها شامل گروپ قصابان هستند که رهبر اینها امین بود و حال شهنواز تنی ناموس فروش است .
استانکزی در آمریکا و هند تحصیل کرده و فعلا در دوبی قصر دارد

>>>   ردانیار گرامی این طایفه همه اش در مقابل پول ایمان ندارند و همیشه ناموس فروشی و خود فروشی کرده اند گاهی خلق > گاهی پرچمی و. گاهی ادر احزاب اسلامی به کاسه لیسی و هزار بیشرف خودرا به یک مقام میرسانند . خداون مارا از شر اینها نجات بدهد . ...

>>>   Mardanyar
لیاقت براتیار بلی دقیقا .
دخترش در دوبی لباس چسپ می پوشد و خودرا پاکستانی معرفی میکند

>>>   دقیقأ که مانند خلقی ....در بشریت نگذشت و نخواهد گذشت!!

>>>   Anwary
سیاف صاحب رفیق جناب لیاف. ...
نیویورک تایمز معلومات تازه‌ای در‌باره عباس استانکزی، فعلاً رئیس هیئت مذاکره‌کنندۀ طالبان، به دست داده است. از جمله این‌که استانکزی در دانشگاهی نظامی در هندوستان تحصیل کرده و سپس از دستیاران عبد رب‌الرسول سیاف در پشاور شده و رابط حزب سیاف با آی‌اس‌آی بوده. پس از تصرف کابل به دست طالبان، معاونیت وزارت خارجۀ دولت طالبان را به دست می‌آورد و به دلیل انگلیسی‌دانی‌اش زبان گویای طالبان در مصاحبه با رسانه‌های غربی و مذاکره با دیپلمات‌های خارجی می‌شود. در جهت تلاش برای به رسمیت شناخته شدن رژیم طالبان از سوی امریکا، به امریکا سفر می‌کند اما سفرش دستاوردی در پی نمی‌داشته باشد. در سال 1998 میلادی به‌ناگهان مورد غضب ملا محمد عمر قرار می‌گیرد و از معاونیت وزارت خارجه برکنار و حصر خانگی می‌شود. دلیلش هم این بوده که علاقه‌مندی زیادی به الکول داشته و از صلاحیت‌هایش سوء استفاده می‌کرده. اما آی‌اس‌آی بازهم به کمکش می‌شتابد و به حیث معاون وزارت صحت طالبان تعیین می‌گردد.

>>>   Panah
سه دوست دیرینه در سه پٌست سرنوشت ساز برای وطن:
خلیل زاد نماینده دولت امرکه، استانکزی خلقی کمونست نماینده طالب های جنایت پیشه و احمدزی قومگرا رییس دولت فساد پیشه...
هیچکدام در جبهه یی برای دفاع از وطن خود نجنگیده اند رنجی نکشیده اند ولی با وابستگی به بیگانگان، سرنوشت یک کشور را در دست دارند.

>>>   ریاض سه صد موتر زرهی لندکروزر و هشتاد عراده موتر باربری به اسلام آباد ارسال کرده است که از آن میان پنج موتر باربری تنها وسایل شخصی و لوازم ورزشی بن سلمان می‌باشد.
به مناسبت سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودیبه پاکستان، تدابیر شدید امنیتی در پایتخت پاکستان اجرا و تمام پروازهای مسافربری لغو می‌شود و سرویس تلفون‌های همراه قطع خواهد بود. دولت پاکستان از میدان هوایی "نورخان" تا کاخ نخست وزیری تابلوهای بزرگی از بن سلمان و پادشاه عربستان را نصب کرده است
تاحال اعراب به همان عادت قدیمه باید برای سفر کاروان تشکیل دهند همانطوریکه قبلا با کاروان از شترها سفر میکردند حالا هم باید با سه صد موتر سفر کند
از برکت یهود ونصارا عرب صاحب موتر زره شده
ر

>>>   دو تا لوگر یکی لغمان
مگر هر سه بود اوغان

>>>   ز بعد چهل سال تعلیم
شدند فارغ چو لوی شیطان

>>>   وشته از : شبیر کاکر .
از دید یک افغان واقعی؛ تمام شاهان پشتون در افغانستان همه بحیث مفاخر وباباهای همهء اقوام شناخته شوند۰ هیچ غیر پشتون حق پرسش و بګو مګو درمورد قراردادهای وطنفروشانهء شاهان پشتون با خارچی ها را نداشته باشد۰ نادر غذار نه بحیث یک انګلیس؛ بلکه بحیث یک غازی شناخته شود۰ ظاهر بابای زنباره نه بحیث شاه بی غمباش بلکه شاه مترقی شناخته شود۰ سردار داوود نه بحیث یک سردار دیوانه بلکه بحیث رهبر وطندوست شناخته شود۰ داکتر نجیب؛ نباید بحیث انسان دیوث بلکه بحیث قهرمان پذیرفته شود۰ ۰ ولی درمقابل؛تمام شخصیت های تاریخی غیر پشتون در قطار دزدان؛ خاینان؛ جواسیس کشورهای بیګانه و جانیان جنګی شناخته شوند۰

>>>   Ayendagan
خطاب سی سال قبل جیمزبیکروزیرخارجه امریکا به شوارنادزه وزیرخارجه شوروی
در سال ۱۹۸۹ جیمز بیکر، وزیر خارجه وقت امریکا در نشست بین‌المللی کنوانسیون حفاظت از فضای بین‌المللی در شهر هاگ هالند، خطاب به ادوارد شواردنادزه، آخرین وزیر خارجه شوروی گفت: «شما به سرزمینی که اشغال کرده‌اید، بی‌تمهید رفت‌وآمد می‌کنید. چه کسی به شما حق می‌دهد که از فضای بین‌الملل این‌گونه عبور کنید.» منظور آقای بیکر از این سخن، رفت‌وآمد رهبران شوروی بین مسکو و کابل بود، اما امروز این رهبران سیاسی و نظامی غربی و به‌ویژه امریکایی ها است که با عبور از فضای بین‌الملل، بدون تمهید و اطلاع و هماهنگی قبلی، وارد کابل و بگرام می‌شوند.
آیا جیمزبیکروزیرخارجه وقت امریکا که حالا در حالت کهولت سن قرار دارد ، می تواند پاسخ دهد که کیها ، مقرارات و تمهیدات بین المللی را زیرپا میگزارند ؟

>>>   Balkhi
مشوره رایگان به چلونکی ها
فقر،تنگدستی یک بیماری شایع در افغانستان است،این پدیده شوم وارد شده است.
موقیعت جغرافیایی افغانستان برای اقتصادش کافیست،منابع زیر زمینی دست نخورده بحث جداست.
چلونکی های عزیز:دفاع از خود فروشان هیچ توجیه منتقطی ندارد،شما پول های باد اورده اینها را گرفته از دل برایشان کاری نکنید.
در این چند روز بحث اشغال بالا گرفته وشماری افغانستان را کشور آزاد ومستقل معرفی می کنند.
هیچ اشغالگری تصرف نظامی وفرهنگی را اشغال عنوان نکرده،واژگان را تغییر داده اند،ختم دیکتاتوری ها،نابود کردن سلاح های کشتار جمعی،توسعه دیموکراسی، اشتباه استخباراتی.
جنگ عراق که میلیون ها عراقی کشته معلول ومعیوب شد اشغال نه،بل اشتباه استخباراتی بود.
جنگ افغانستان 35 میلیون انسان به مرگ تدریجی مواجه،رهایی بار بار تروریستان از زندان ها،سپردن قدربه تروریستان بعد از دو دهه،کشور های در افغانستان حضور دارند که 70 در 100 سلاح،تکنالوژی ،اقتصاد جهان را در اختیار دارند در مقابل یک مشت انسان از انسانیت قرضدار شکست می خورند که این خود یک معماست.
مصر،لیبی،سوریه کشور های که قربانی بهار عرب شدند.
ورجاوندان چلونکی های عزیز ایا شما مردم آزاد استید؟
دو فیصد دالرمدار سرنوشت همه شما را به کمک کشور های خارجی به گروگان گرفته.

>>>   نامش که اوغان است همین قسم لاف و پتاق غیرت را زیاد دارند ولی در اصل همه غلام بیگانه اند نه کدام چیزی بیشتری، بشمول همان بابا هایشان که زمانی در دربار دیگران مصروف خوشخدمتی و دلخوش ساختن دیگران بودند۰

>>>   کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی! آخر تو دیکتاتور چه گُلی بر سر مردم روسیه زده ایی که حالا برای دیگران نیز خط و نشان می کشی؟ از دست تو دیکتاتور و باند الیگارشی حاکم، اکثر روشنفکران و نویسنده گان و معترضین آزادیخواهی که جان سالم بدر برده اند از روسیه فرار کرده و به کشورهای آزاد غرب پناهنده و یا مهاجرت کرده اند، راست می گویی و نترس و شجاع شده ایی؟ برو زندانیان سیاسی و آزادیخواه را آزاد کن. مگر در زمان اتحاد جماهیری شوروی سابق آیا کم موشکهای قاره پیما و سیاره پیما داشتید؟ آخر به کجا رسیدید که حالا بعد از 30 سال فرو پاشی دوباره سلاحهایتان را به رخ می کشید؟ اقتدار که سلاح نیست، مقتدر کشوری هست که حاکمان آن از آزادی بیان، قلم، اندیشه، مدیا، و انتقاد و اعتراض مردم ترس و واهمه ایی نداشته باشند، خادم مردم و مطیع قانون باشند و نه اینکه خود را بالاتر از قانون به کشور تحمیل کرده و دیکتاتوری و انحصار طلبی و یکه تازی کنند، ولی مگر دیکتاتورها توان درک و فهم این ارزش و دست آوردهای انسانی و اجتماعی را دارند؟ هرگز ! نه که خود دید و منش و طینت چوپانی دارند و لذا بلوغ اینها تا حدی است که فکر می کنند مردم نیاز به چوپان و دیکتاتور دارد، ولی چه می شود گفت، آنکه ناموخت از گذشت روزگار --- هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار.

>>>   امان الله در وقت فرار
نمونهٔ از دزدی‌های امان الله در وقت فرار را مطالعه نماید اما پیش از آن، در عکس امان الله و همسرش ملکه ثریا را با حیوانات شکار شده توسط آنها می بینید، ادامه از صفحه بهار چوپان...
دزدان تاجدار
از قول مرحوم عبدالهادی داوی مدتی وزیر تجارت شاه امان الله ؛
«۱» امان الله قبل از فرار از کابل با لباس فاخر وعصا در دست خریطه های طلا و پول نقد رامیشمرد،که داوی وارد آنجا شد،عبدالهادی داوی که شاه را مشغول شمردن و بسته (بندی کیسه ها دید با کنایه گفت؛ «اعلیحضرتا همانطور که بی حساب برایتان آمده بی حساب هم ببرید»۰
شاه امان الله درشب ۱۳جنوری ۱۹۲۹میلادی خلع خودش از سلطنت اعلام وزمام امور را به برادر بزرگش عنایت الله داده خودش فردائی همان روز ساعت ۹صبح با گرفتن ده ملیون ( روپیه ) پول نقد،اسعار خارجی « روسی و انگلیسی» وخریطه های پُر از طلا وغیره اشیائی بها دار همراه با محمود طرزی،صدیق چرخی،یعقوب وزیردربار،عبدالاحد وزیر داخله وشش تن محافظین از گارد شاهی سوار به پنج عراده موتر بطرف قندهار فرار کرد،تعدادی زیادی اراکین دولتی امانی به شاه نو «عنایت الله »بیعت کردند۰
روزنامه تایمز مورخ ۲۴اپریل ۱۹۲۹میلادی خود نوشت؛ امان الله نقداً با خود مبلغ سی هزار پوند استرلنگ طلائی باخود دارد،این مبلغ بر علاوه حسابات پولی او در بانکهای اروپائی است که موصوف دروقت سفر خارجی اش درسالی ۱۹۲۸میلادی باز کرده است۰
بروز جمعه ۱۷جنوری ۱۹۲۹ میلادی عنایت الله«شاهٔ سه روزه»به ساعت یک بعد از ظهر توسط دو طیاره انگلیسی باخانواده،اقاربش ،عبدالعزیز و احمد علی به پشاور پرواز کردند ،معاش شش ماهه گارد شاهی که متشکل از افراد قبیله خودش بود پرداخته و مقداری باقیمانده پول و جواهرات بیت المال رابا خود برد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است