غنی خوابهای بعد از "صلح خیالی" را می بیند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۱    ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ کد خبر: 157383 منبع: پرینت

غنی هیچ راهکاری برای صلح واقعی ندارد، ولی او خواب برنامه های بعد از صلح را می بیند.
اشرف غنی مثل بسیار شاه شجاع های تاریخ کشور در آخرین روز های حیات سیاسی شان رو به حماسه سرایی، ناسیونالیزم کاذب و هذیان گویی می کنند.
او از یک طرف خیلی ترس از آینده دارد و از طرف دیگر خواهان مشارکت طالبان در قدرت در تحت رهبری خودش از طریق یک انتخابات تقلبی دیگر است. این در حالیست که بخش اعظم اعضای پیشین دولتش در تحت رهبری کرزی در تحت حمایت مستقیم روسها تحت نام" صلح بین افغانی" کلید ارگ را به امارت دوم طالبان در یک بیعت ننگین تسلیم کردند. در نتیجه طالبان تمام دست آورد های ۱۸ اخیر در تحت حمایت جامعه جهانی را از قانون اساسی گرفته تا نظام جمهوری اسلامی، ارتش، پارلمان، قوه قضائیه و آزادی های مدنی و زنان را با تکبر به زباله دان تاریخ انداختند.
اما غنی می گوید که در هر جای نشست کنید باز هم پیش او می آیید. این او است که مرز صلح و جنگ را تعیین میکند نه شما!
غنی خطاب به کرزی که در تلاش است او را به هر قیمت ممکنه از ارگ اخراج کند، می گوید که هر چیزی که داشتم کرزی گرفت، تحمل کردم، ولی ریاست جمهوری را که مال پدرم نیست و امانت مردم است هرگز به تو نمی دهم.
تمام تکیه گاه غنی داوود زی، فرشته صلح است. این در حالیست که او
به طالبان بیشتر باور دارد تا اشرف غنی.
غنی از داوود زی می خواهد که جرگه مشورتی صلح را دعوت کند.
تاریخ افغانستان نشان داده که صلح از لوله تفنگ می آید نه از جرگه و نه از تضرع.
تاریخ بیاد ندارد که صلحی بدون زور خارجی ها توسط کدام جرگه ای بدست آمده باشد.
آقای اشرف غنی! بجای ضایع کردن وقت خود در جرگه بازی و چرندگویی باید وقت تانرا وقف سرکوب یک مشت تروریست اجیر با یک ارتش ۳۰۰ هزاری و حمایت ناتو کنید.
شکست یک ملت بزرگ و با ۳۰۰ هزار سرباز و لشکر ناتو در برابر ۲۰ هزار تروریست اجیر یک شرم تاریخیست! باید زهر خورد!

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   Mazari
.... اش بر تک تک از اعضایی شورای جیرخوار نام نهاد علمای افغانستان که بخاطر یک دو صد دالر ماهانه به یک زن نامسلمان اجازه می دهند از دین مبین اسلام اینگونه استفاده ابزاری و تجاری-سیاسی نماید.

>>>   این جنگ تنها درمقابل 20 هزار ترورست نیست بلکه درمقابل اردو واستخبارات پاکستان است
ر

>>>   ملا منان نیازی از شاخه انشعابی طالبان در واکنش نشست بین الافغانی مسکو ملا هیبت الله و ملا ستانکزی را کافر و صدایش را خلاف نشست های صلح بلند کرد

>>>   مجاهدین سابق بدون رضایت و جلب افکار جامعه دست به میل تفنگ برد طول چهل سال قادر به ایجاد حکومت جهادی شده نتوانست .
پروسه صلح بادر نطرداشت جلب افکار عامه گام برداشته شده یک گام جلوتر از طالبان است .
گیلدی

>>>   غنی را بعد صبغت نوبت رفتن رسد دانم

>>>   غنی را بعد صبغت نوبت رفتن رسد دانم
اگر چند در خیال خویش کند قبر حریفانش

>>>   درسطح جهانی ما یا جایی اول هستیم ویاهم جای دوم...
خدا سایه این چنین آدم بی برکت را از سراین ملت آگاه و شجاع ومجاهد پرور; هرچ زو د تر کم کن دومین متفکر «جهان»! که صد ها هزار نفر کشته وزخمی تنها 45000 هزار سرباز شهید . واین خاک را به قبرستان تبدیل و اوج تعصب قبیله گرایی بینظر که درهیچ نقطه کره زمین وجود ندارد.
- دست آورد هروز به سه ملیون لشکر معتادین مواد مخدره یک ملیون مهاجر در کشور فزوده میشود. شفاخانه های دهلی واسلام آباد پر از مریض مردم افغانستان ا ست.
اشر غنی در این فرصت 18 سال شکوه و جلال خود را برای زن بچه های خود نشان داد؛ این روزها اما افول غنی رخ کشیده است.
او در برنامه‌های کلان-صلح و انتخابات-حمایت هیچ طرف مطرح سیاسی کشور همسایه ها را ندارد، برنامه‌های او تنها در داخل ارگ حمایت می‌شوند و گاهی هم تاییدیه‌های سرور دانش چین‌های پیشانی او را صاف می‌کنند.
امروز این تنهایی، غنی عصبی را بیشتر از پیش عصبی و پریشان ساخته است. حاشیه‌رانی‌های غنی از طرف امریکا با داراش و بعد به حاشیه رفتن خودش درس بزرگی در تاریخ افغانستان است، این درس "نه" به انحصارطلبی و دیکتاتوری است.
تصمیم گیری های سبکسرانه و دیکتاتورمابانه آقای غنی روند حکومتداری را مختل و نظم اجتماعی و ثبات سیاسی را برهم زد، نه تنها فاصله بزرگ میان ملت و حکومت وحدت ملی ایجاد شد بلکه ایالات متحده آمریکا، به شکل فوری و یکبارگی، آقای غنی را تحریم کرد و تمام صلاحیت ها و امکانات واگذارشده پیرامون روند صلح را نیز از او گرفت. تحریم آمریکا چنان بزرگ و جدی بود که حتی رهبران آمریکایی از پذیرش و ملاقات با آقای غنی نیز خودداری

>>>   غنی می گوید این چ.کی را من هر گز از دست نمی دهم زیرا در طول یک ماه حتمی من به کشور های خارجی سفر می کنم عیش و نشاط می کنم اگر یک لک مردم هم کشته شود من کاری ندارم

>>>   هارون مادون زاده به ٣٠٠ هزار عسكر گرسنه و اجير سپاه ديموكراسي دل مبند ، خداوند عزوجل به أنها ذلت نصيب گردانده و انشاالله روي خوبي و خوشي نخواهند ديد . چون در مقابل قرأن خواهان به نفع كفر طلبان ميجنگند .
كابلي از نيوزيلند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است