لوی جرگه نی بلکه لوی کرزی جرگه بسازد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ کد خبر: 157370 منبع: پرینت

آقای حامد کرزی رییس هیأت سیاستمداران خود تراشیده در جلسۀ نام نهاد «صلح» مسکو ضمن مصاحبۀ با خبر رسانی روسی گفت: نتایج مذاکرات این حلسه موفقانه و مافوق تصور بود. امید آن میرود که به یک تفاهم بین الافغانی بینجامد. وی افزود که متعاقب این حلسه بعد از اتخاذ تدابیر لازم لوی جرگه، که یگانه مرجع تصمیم گیرنده است برای حل بحران کنونی این وطن آسیب رسیده از جنگ منعقد گردد. آقای کرزی از مقامات روسی غرض فراهم آوری تسهیلات در دایر شدن این کنفرانس تشکر نموده با قدردانی یاد نمود (کدام مقامات؟ نویسنده).

این جلسه و ترکیب شاملین آن جالب توجه و سؤال برانگیز و انعقاد آن بس اسرار آمیز بود.
در پایان جلسه اعلامیۀ مشترک 9 فقره یی به نشر رسیده که مندرجات و محتویات آن معلوم نیست.

چنان بر می آید که حامد کرزی برای ایجاد یک دگر گونی اسرار آمیز دست و آستین بر زده که هدف برگشت به دوران طلایی زمام داری اوو اندیوالان شان است و یا برنامۀ دیگری که از انظار پوشیده مانده ولی ارتباط می گیرد به سفره افگنی منزل صبغت الله مجددی و سر آغاز تلاش ها برای اعادۀ قدرت گروه های کنار برده شده تحت شعار حل بحران و راه نجات.

اگر لوی جرگه مرجع عالی تصمیم گیرنده اهداف ملی است شرایط انعقاد آن هم در قانون به وضاحت تصریح گردیده. نمی دانم حامد کرزی با موقف فعلی اش کدام صلاحیت انعقاد لوی جرگه را به اساس قانون دارد و شاید هم مثل جلسۀ مسکو لوی جرگه نی بلکه لوی کرزی جرگه بسازد.

اوضاع با گذشت هر روز نه تنها که مغلق می گردد بلکه به وخامت گراییده و کرزی و هم دستانش اندر هوس خلق بحران بزرگتری اند.
خلیلزاد برای تأمین اهداف امریکا و ختم جنگ پایین و بالا می دود و مذاکراتش با طالبان در جریان است. آیا این فعالیت مبتکرانۀ کرزی و دار و دسته اش به استشارۀ خلیل زاد صورت می گیرد و یا طریقت مطلقاً مجزا است.
جواب گفتن به همۀ این سؤالات در این پراگندگی و گداودی کنونی مشکل است.

محمد عارف عباسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لوی جرگه
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   رفیق کرزی به سفیر روسیه پیشنهاد کرده است که دردایر شدن لویه جرگه درمسکو همکاری نمایند، کرزی گفته است مصارف رفت وبرگشت اشتراک کنندگان کرایه هوتلها وهمه را می پردازد وزارت خارجه روسیه صرف موضوعات ویزه وامنیت را متقبل گردند سفیر روسیه گفته است موضوع رابه وزارت خارجه روسیه میرساند ،
ممکن است بزودی درمسکو لویه جـرگه ساخت کرزی دایر وهمه فیصله نمایند که کرزی مادر وبنیانگذار فساد چهارده سال دیگر هم رئیس جمهور باشد
( ر )

>>>   اقای کرزی شما لوی جرگه را در زمان حکومت تان بر پا کردید و فیصله لوی جرگه را قبول نکردید شما فساد پیشه و طالب پرست و جاسوس پاکستان هستید و باید محکمه شوید
بصیر نظری

>>>   بکتاش سیاوش:
من هم باور داکتر پدرام نیستم اما بگزارید چند حقیقت پدرام را بگویم.
پدرام خودش را در مقابل تیغ تیز تبعیض ارگ سپرکرده!
پدرام یک ملت روشن فکر را در عقب خود دارد، نه چهارتا تروریست را او نه جنایت کرده و نه چیز زیاد خواسته نه سفیر تعین کرده و نه والی، فقط حق میخواهد.
او هرگز انتحاری را در خانه خدا نگهداری نکرده بلکه برضد دهشت و انتحار بوده، او هرگز تن به معامله های سیاسی نداده بلکه با مشت به دهن یکه تازان و دزدان پارلمان زده؛ پدرام صدای عدالت است، همان عدالت که اشرف غنی برای قوم خود میخواهد نه برای دیگران، همان حق که جنبش تبسم خواست اما لگدمال شد و سرکوب اش کردند.
پدرام ارگ نشینان را فاشیست گفته آیا دروغ میگوید؟
او به نمایندگی از اکثریت سخن گفته، اگر از اکثریت سخن نمی گوید حکومت جرات کند یک دفتر توزیع شناسنامه های برقی را بیرون از کابل ببرد!
پدرام نه خاک فروخته، نه کسی را کشته و نه برای از بین بردن او به عنوان یک تروریست جایزه تعین شده
او نه رشوه گرفته و نه زمین خوار بوده او نماینده مردم ی اصیل این سرزمین است؛ مردم که شهنامه دارند و مردم که قبر هزار ساله دارند.
او توسط مردم به چوکی پارلمان رسیده نه به زور حامدکرزی اما، رقیب اشرف غنی است
عجب است وقت که رئیس جمهور، رئیس سنا، رئیس مجلس نمایندگان باجمع از وکلای هم فکر خود کلاه یک پاکستانی(منظور پشتین) را بر میکنند به رسم همزبانی شعار اکثریت خواهی می دهند و خیلی بی شرمانه حمایت میکنند، قوم پرست نیستند چه هستند؟ وقت رئیس جمهور خلاف تمام قوانین نافذه فرمان صادر میکند و دیکتاتورانه عمل میکند، فاشیست نیست چیست؟ سپاسگزاری از رهبر طالبان که هزاران خانه را در شمالی، خانهِ هزاره ها را در بامیان و ازبیک ها را به آتش کشیدند و سالها برسر مردم مظلوم پشتون بمباری کردند جنایت نیست چیست؟
مگر پدرام تروریست ها را در آغوش کشیده؟
مگر پدرام کلمه خود را غلط خوانده؟
مگر پدرام امام حسین را نواسه خداج گفته؟
مگر پدرام به روی مردم معترض گلوله باری کرده؟
مگر پدرام زندانیان تروریست ها را از زندان رها کرده؟
پدرام حق ملت را میخواهد، حق که باید گرفته شود، حق که اشرف غنی آن را نمی دهد حق ملت که یک عمر بر آنان ظلم شده نسل امروز حق میخواهد و برای گرفتن حق از هرحدِ خواهد گذشت، حکومت دیروز با انتحاری خفه کرد
فردا چه می کند؟
حقیقت این است که هر قدر شمشیر تبعیض اشرف غنی تیز شود لشکر پدرام زیاد میشود.

>>>   دایرشدن لویه جرگه بی تاثیر را به الفاظ شدید محکـــــــــــــوم ممیکنیم همه پول بیت المال مصرف این عنعنه بدوی میشود درحالیکه پارلمان موجود است چی ضرورت که هزار ها کیلو نصوار وهزارها بوتل پانتا وملیون ها افغانی کرایه موتر طیاره هوتل گردد حکومت عهمین پول را برای معاشات متقاعدین مصرف کند

>>>   غنی به عوض اینکه با یک پلان مدون موضوع صلح را در اجندای کار حکومت خود بگیرد طرفه می رود . جرگه مشورتی صلح ؟ یک چند ثنا گوی و بی مسولیت را جمع و با تطمیع راه رسیدن به صلح را که خلیل زاد رویدست دارد اخلال می کند تا عمر حاکمیت پراز تباهی و فاجعه بار خودش را تمدید نماید.
بهر رنگی که خواهی جامه می پوش
من از طرز خرامت می شناسم

بی آب و تحقیر که توسط مردم شینوار شد در همه گوشه وکنار افغانستان با آن مواجه خواهد گردید زیرا مردم میدانند که غنی در قبال صلح صادق نیست چون قبلاٌ خودش نیز این موضوع را در اروپا بیان داشته بود که پروسه صلح در افغانستان حد اقل ۵ سال را در بر میگیرد.

>>>   بياييد اختلافات مذهبي، قومي ،لساني ، سمتي وغيره را كنار زده، مشت رد به سينه دوكانداران معامله گر و استفاده جو زده، كانديد حق طلب ، دلسوز و شايسته رأ حمايت كنيم. اين همه فساد و بد بختي بعد از طالبها ريشه از زمامداري كرزي مداري و دارو دسته اش گرفته ، نبايد باز فريب اين روباه مكار را بخوريم.

>>>   خواستار شدن جرگه مشورتی یعنی تداوم منافع.جرگه ی مشورتی مشروعیت قانونی داشته نمی تواند.کی ها به جرگه حضور خواهند داشت؟ کسانیکه در اریکه ی قدرت اند و اومال آنها. البته واضح است که هیچ زورمند صلح نمی خواهد به شمول آقای اشرف غنی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است