سه شایعه کوتاه اما واقعی!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ کد خبر: 157345 منبع: پرینت

1
بعد از نشست مسکو حنیف اتمر همراه قانونی یک برخورد لفظی داشته است.
در جریان گفتگوها قانونی طرف اتمر گفته لیلینست ممکن است این شکاف ها بزرگتر از این برخورد لفظی بین سران جهادی و خلقی ها شود.
فکر کنم در آخر جلسه اینکه اتمر خوده بزور در بین دیگران جا ساخت بد جهادی ها آمده باشد.


2
در حین مراسم تشییع جنازه‌ی داکتر ملک‌زاده در شفاخانه‌ی ۴۰۰ بستر، محافظان غنی دوبار با محافظان عبدالله درگیر شدند و حتی به آنان‌ اجازه‌ی ورود به محوطه‌ی سردخانه‌را هم ندادند، حال آنکه خودشان هرجا که دل شان می‌خواست، می‌رفتند و می‌آمدند.


3
قرار بود داکتر صادق مدبر با پیوستن به تیم اشرف غنی بحیث سرپرست وزارت تجارت معرفی شود ولی چنین نشد و اجمل احمدی مشاور ارشد غنی در امور مالی و بانکداری این امتیاز را از داکتر مدبر گرفت.


(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
شایعه
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
حکومت مرکزی قوی که شوونیست های قبیله ی می خواهند تنها برای دو هدف است .
۱. ادامه ی سنت تاریخی حاکمیت های استبدادی پشتون ها
۲. مهار و مدغم کردن سایر اقوام در یک نظام تک قومی و اقتدار گرا .

>>>   اویانی
10 februari 2017 ·
پدرام و مبارزه فدرالی سازی کشور، که منجر به واکنش های مثبت جهانی شده است؛ زنگ خطر به دستگاه فاشیزم تباری باشد و بسدا در آمدن دهل «افغان ملت»ی:
حکمتیار به کابلستان و پدرام به گورستان!
باید جدی گرفت!!!
با تاجیک شوخی ندارند.
همیشه چنین کرده اند؛ نخست افسانه پردازی و سپس «حادثه» سازی.
«تاجیک» را چرا باشد اینهمه دشمنی؟
ای «افغان ملت»!
از چی رو اینهمه خشم این آفریده های خدا، بر تاجیک؟
چی میخواهد این «افغان ملت» ازین ویرانه پارسیان؟
از کدام پشم ریسیده است خداوند، این کرده اش را؟
چگونه زیست با این زشتی های بی مانند افغانی؟
ای خدا!
با این کرده های خودت، خودت کنار بیا؛ اگه میتانی!
و ما را برهان به آزادی!

>>>   میگویند وقتی مرگ اسپ نزدیک شود، سنگ و چوب را بدندان میگیرد! یونس قانونی باید بشرمد، او اتمر را لینیست خطاب میکند اما خو راه گم نموده است، جهادش زیر سوال رفته، حزب جمعیت از هم پاشیده، حزبی که خودش ساخته بود، در زمان تأسیس منحل شد، در رسیدن به پای جسد مومیایی شدۀ لینن بر اتمر سبقت داشت، دیگران در آخرت به اعراف میروند اما قانونی با تیمش دنیایی به اعراف رفته است،از من به قانونی بگوئید که شرم هم خوب چیز است اگر داشته باشید!
میهن زرغون

>>>   bdul Hai Khurasani
برای نابودی حافظه تاریخی یک ملت،کافیست؛ «کتاب‌هایش،فرهنگش و تاریخش را از بین ببری ، برایش از نو تاریخ بنویسی ،فرهنگ بسازی ....دیری نخواهد گذشت که او شتابان همه چیز را فراموش می کند»۱

هشتصد سال با قامت بلند و استوار ايستاده است تا بگويد؛كه اينجا مهد تمدن،زادگاه هنر ،سپهر فرهنگ،راه ابریشم و از مراکز مهم امپراطورى غوريان بود!

این قامت بلند تاریخ، اکنون می داند که با نسلی روبروست که هرگز نمی داند...،لاجرم از بی همتی وارثان یک تمدن؛ قامتش شکسته است،مهجور است و با حافظه‌ی تاریخی هشت صد ساله خود خلوت گزیده است.

او از اين همه بى مهرى ها و نا سپاسى ها به ستوه آمده است و قامت استوارش خسته و زخمى از جفا و ستمگرى هاست....

اینکه تفكر قبيله آثار تمدن را بر نمى تابد قابل درک است، اما نماینده این تمدن کجاست ؟
ای قامت بلند تاریخ !
حالا که سرتاسر خراسان را تاریکی و تهاجم تهدید می کند...
فرو ريز اى قامت استوار تمدن فرو ريز
اينجا جهنم تمدن است
اينجا كسى عظمت تو را درك نمى كند
سرزمين جهل و تقلب و كذب و ريا و فريب كجا و هيبت و صلابت سلسله غوريان كجا؟
شرمندهء قيام و جلال و شكوه و عظمت تو هستم ...
جالب اینجاست که منار جام ثبت یونسکو است و فقط این حکومت می باید زمینه و شرایط یونسکو را برای حفاظت فراهم بیاورد.
‏Minaret and Archaeological Remains of Jam
‏The 65m-tall Minaret of Jam is a graceful, soaring structure, dating back to the 12th century. Covered in elaborate brickwork with a blue tile inscription at the top, it is noteworthy for the quality of its architecture and decoration, which represent the culmination of an architectural and artistic tradition in this region. Its impact is heightened by its dramatic setting, a deep river valley between towering mountains in the heart of the Ghur province.
‏Description is available under license CC-BY-SA IGO 3.0

۱- از کتاب The Book of Laughter and Forgetting نوشته
‏Milan Kundera(1929 -age 89)
به نقل از

>>>   Shahin Khorasani
مناره جام در حال فروریختن است !
افاغن ، برای افغان سازی هویت وتاریخ تمدنی خراسان ، از گذشته‌های دور بدینسو دست به تخریب آثار تاریخی و نماد‌ های هویتی تمدنی این دیارزده ا‌ند زیرا تا این گونه شواهد و نماد‌ های هویتی تمدنی وجود داشته باشند افغان سازی این قسمت خراسان ناممکن مینماید.

>>>   Ghiasi Khurasani
بعوض آثار باستانی و تاریخی کشور قبر خان عبدالغفار خان و خوشحال خان ، ولی خان و خان ‌و خان های دیگر را چرا ترمیم نکند . استراتژی افغانیزه سازی کشور حکم میکند که آثار و ابداد تاریخی کشور باید نابود شود .

>>>   Abdul-Karim Taeb-Sharifi
پول در حکومت کابل نقش قانون گذار را ایفا می کند.
برگرفته از گزارش نامه افغانستان
گزارش مؤثق واصل شده به گزارشنامه افغانستان حاکی است که فرزندان بسم الله خان محمدی وزیر دفاع سابق و یونس قانونی، در دوبی با اجمل غنی پسرکاکای دکترغنی چند بار دیدار مخفیانه داشته اند.
هدف ازین دیدارها، معامله و جورآمد بر سِرِ حفظ پرونده های عظیم فساد مالی بسم الله خان است که هم اکنون روی میز دادستانی کل و دادگاه عالی قرار گرفته است.

درگزارش درج شده است که این دو جوان، درهوتل پنج ستارۀ القصر زیر برج الخلیفه دوبی با اجمل غنی فرستادۀ دکترغنی و محرم راز رئیس جمهور ملاقات کرده اند. تقاضای اصلی فرزندان نخبه های جهادی، منجمد کردن دوسیه های فساد مالی بسم الله محمدی است که به صد ها میلیون دالر بالغ می شود. درگزارش آمده است که معامله برسر حفظ دوسیه های بسم الله محمدی اکنون نهایی شده است.
طبق یافته ها، دوسیه ها از گردش رسمی خارج شده و اکنون متوقف شده است.
بسم الله محمدی که زمانی خواب جانشینی مارشال فهیم را در سر می پرورانید، از بهر اتهامات چند لایۀ دزدی، زیر فشار روانی سختی قرار دارد و از مدتی به این سو از مجامع سیاسی نیز به حاشیه رفته و به شدت هراسان شده است.
بسم الله از سیاسیون و نخبه گان پنجشیر شاکی است که او را تنها مانده اند. زیرا گزارش هایی واصل شده است که درصورت تغییراتی ناگهانی، دوسیه های موصوف باردیگر در دستور کار رسیده گی قرار گیرند. دوسیه های درحدی مستدل و مملو از اسناد زنده اند که نجات بسم الله نا ممکن به نظر می رسد.
اجمل غنی با اطلاع مستقیم دکتر غنی، این معامله ها را دنبال می کند.

>>>   لطفآ اتمر را به خلقی ها نه چسپانید.

>>>   بادگارد غنی آدم نست اگر چند خودش ادم نیست ر

>>>   اتمر صاحب نباید خودرا دربین دزد ها غاصبان اختلاس گران ومزدوران پاکستان جا میساخت ،
ر

>>>   اشرفغنی کرزی اوغان طالب داعش صهیونزم خدا ....تان کند

>>>   Salam
مردم نتنها اشرف غنی را در هر جا نگذارند سخن گوید بل تیکه داران قومی ، معامله گران ، پیمان شکنان ، لومپن های سیاسی و خائین که در این هژده سال ثروت اندوختند و برای خودو گروه های مافیای خود سیاست کردند ، بوت باران کنند و لعنت بفرستند تا این طایفه دیگر مجال خر سازی مردم را نداشته باشند . این موثر ترین راه برای ته کشیدن اینهاست .

>>>   Raheel
برای خود لوی لوی، ولایتها جور میکنند اما ما را همه روزه تجزیه.
اما مشکل ما در خود ماست. ما یک تشکل سیاسی منسجم، بینش‌مند و روش‌مند نداریم. مقابله با دشمن قسم‌خورده و احیای اقتدار سیاسی بدون یک تشکل سیاسی مدرن ممکن نیست.

>>>   Anwar Rawi
نجات افغانستان فقط بدست روشنفکران آزادیخواه و عدالت پسند ممکن است و بس ؛ ولی افسوس که جایی همچون نیروی در کشورما خالی است و تصور همچون چیزی در این شرایط که فاشیزم اوغانی همه جریانات سیاسی کشور را در چوکات هدفهای ضد بشری خود فشرده و به زنجیر اسارت در آورده است نیست !
با وجود تسلط کامل فاشیزم بر اوضاع سیاسی کشور ما نباید مایوس بشوم و امکانات همچنین حرکتی را برای نجات کشور از چنگال استعمار و نوکران فاشیست اش نادیده بگیریم . کشور ما از تیف های برزگ روشنفکری انقلابی و آزادی خواه برخوردارمی باشد و این امکان وجود دارد که این نیرو های پراگنده و مختلف روشن فکری کشور بخاطر نجات کشور و مردم مظلوم آن ؛ دست بدست هم دهند و حرکت نجات مردمان ستم دیده و مظلوم کشور را ایجاد کنند ...
تسلیم شدن به جریان های تحت سلطه استعمار و فاشیزم , پست ترین کاری است که یک روشنفکر میتواند به آن تن دهد ؛ بنا براین روشنفکران انقلابی و آزادی خواه ما باید در قدم اول خودشانرا را دنباله روی تبلیغاتی سیاسی فاشیزم نجات دهند و در گام بعدی در جهت ضرورت اتحاد و ایجاد یک حرکت و الترناتیو روشنفکری تبلیغ کرد و در بین روشنفکران وآزدیخواهان ذهنیت سازی کرد .
تا جایی که دیده میشود ؛ روشنفکران ما تبدیل به تحلیل گران حوادث و عمل کرده های فاشیزم شده اند و شب روز وقت شانرا صرف تجزیه و تحلیل کنش ها و واکنشهای آنه می سازند ؛ حالا وقت آن رسیده است که ما به حیث روشنفکران آن کشور خونبار و مصیبت زده حرکت مستقلی را برای نجات مردمان کشورمان مد نظر گیریم و در آن جهت حرکت و تبلیغ کینم ؛ ما باید رسالت تاریخی خودمانرا در قبال مردم کشورمان انجام دهیم .

>>>   مشکلات فعلی کشور ناشی از متعصبین و افراطیون مذهبی و متعصبین هستند که علیه هویت ملی و تمامیت ارضی تاخت و تاز میکنند گاهی میگویند افغان نیستیم و گاهی نام کشور نمی خواهند ،آن طرف در چور و غصب و اختطاف دست دارند، مسایل قومی را دامن میزند، اینها هرگز به مقاصد شوم خود نخواهد رسیدند و روی سیاهی شان حتمی است

>>>   Mazari
....اش بر تک تک از اعضایی شورای جیرخوار نام نهاد علمای افغانستان که بخاطر یک دو صد دالر ماهانه به یک زن نامسلمان اجازه می دهند از دین مبین اسلام اینگونه استفاده ابزاری و تجاری-سیاسی نماید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است