واکنش حامد کرزی به سخنان اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ کد خبر: 157286 منبع: پرینت

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور که رهبری هیأت افغانی در نشست مسکو را بر عهده دارد ضمن ابراز نظر در خصوص اظهارات اخیر اشرف غنی گفت برای دستیابی به صلح و به دست آوردن نتایج از چنین نشست ها با توجه به اوضاع کنونی در کشور، زمان بیشتر لازم است.
این در حالی است که، غنی در واکنش یه برگزاری نشست بین الافغانی سیاسیون و طالبان در مسکو ابراز داشت که شرکت کنندگان این نشست صلاحیت اجرایی ندارند و نمی توانند از افغانستان نمایندگی کنند.

اشرف غنی در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد: درباره روند صلح افغانستان تنها دولت این کشور تصمیم می‌گیرد و هیچ توافقی بین طالبان و آمریکا بدون مشارکت دولت نمی‌تواند نهایی شود.
غنی در در گفتگو با «طلوع نیوز» گفت: در نهایت و در هنگام ایجاد هرگونه توافق صلح، تصمیم گیرنده دولت افغانستان است.

این در حالی است که حدود ۵۰ نفر از منتقدان دولت و شخصیت‌های برجسته سیاسی از جمله حامد کرزی برای دیدار با طالبان به مسکو رفته اند و زمزمه‌هایی درباره تشکیل دولت موقت نیز وجود دارد اما اشرف غنی تاکید می‌کند که هیچ قدرتی در کشور نمی‌تواند دولت را منحل کند.

حامد کرزی، در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت که تمام سیاسیون حاضر در نشست بین الافغانی در مسکو نمایندگان حکومت نه بلکه به عنوان شهروندان افغانستان در این نشست اشتراک نموده اند.
وی افزود که سیاسیون کشور و نمایندگان گروه طالبان در نشست امروزی روی موضوعات مختلف مانند پایان جنگ و حقوق زنان بحث و تبادل نظر نمودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   نگفت تصمیم گیرنده فقط دولت است! گفت تصمیم گیری صلح در قانون اساسی مشخص شده و طبق آن یا نمایندگان مجلس ، یا لوی جرگه و یا انتخابات نظر احاد ملت تصمیم نهایی را میگیرد.
اشرف غنی گفت کرسی برای من مهم نیست مسئولیتهای متوجه این کرسی به مقابل ملت و آینده آنها ، بخصوص مردم فقیر ، برای من مهم است و برای صلح جان میدهم و من نمیگذارم که دشمنان همیشگی افغانستان این ملت بزرگ را تباه کنند
حال که میبینید اشرف غنی به بزرگترین مانع تخریبات تان تبدیل شده، حق و ناحق فقط شخص او را تخریب میکنید جاسوسان!
آزاده

>>>   جایگاه حقوقی کرزی چیست؟
بلی او یک شهروند است. اما شهروندی که ظرفیت نمایندگی از شهروندان را ندارد. او یک سیاست‌مدار شکست‌خورده است. مخالفت او با امریکا حکومتش را به فقیرترین حکومت در روزهای اخیر سال های ۲۰۱۴ تبدیل کرد. حکومت و خانواده‌اش مفسد ترین چهره های تاریخ دولت‌داری را در افغانستان به نمایش گذاشت. حالا گرایش به روسیه وطالبان یگانه گزینه برای تبرئه‌ی این روسیاهی است.
۴. شهامت و وقار سیاسی این گروه شکست‌خورده در چه‌است وقتی نماینده‌ی طالبان نظام سیاسی شان‌را «اشغال‌شده» قانون اساسی شان‌را «ناروا» و ارتش شان‌را «قاتلین» می‌نامد. این گروه شکست‌خورده با تمام وقاحت در عقب طالبی‌که از ریختن خون هزاران انسان فقیر و بیگناه پشیمان نیست جماعت نماز شکل می‌دهند.
این درست است که ما به صلح نیاز داریم. اما ما ارزش‌هایی داریم که متعلق به تاریخ، فرهنگ و کرامت ما است و نباید توسط گروهی از سیاست‌مداران معامله گر بر زیرپای جنایت‌کاران ریخته شود.

>>>   من از سانچارک هستم یکی از ریش سفید ها برایم حکایت نمود یک زمانی در بازار یک چای فروش بود یک صندوق چای را سه کود مینمود یک کود انرا فی کیلو ده افغانی ودیگرش را بیست ودیگرش را سی افغانی قیمت گذاری مینمود در حالی که هرسه کود از یک صندوق ویک چای بود مشتری اطرافی بیچاره برایش میگفت که چای سی افغانگی را بیست افغانی نمیدهی؟ چای فروش میگفت خیر است برای تو میدهم به این ترتیب تا شام صندوق چای را خلاص مینمود سیاست امروزی خارجی ها عین سیاست افتصادی همان چای فروش است کود ده افغانگی غنی وعبدالله وکود دوم هم طالب وکود با ارزش وسی افغانی کرزی ورفقا اند همه از یک منبع تمویل وکنترول میشوند وریمود کنترول همه در دست یک کشور است منتها انها با زرنگی وکیاست برنامه های خودرا توسط طالب وکرزی وغنی به پیش یردند حال که اکسفایر وبیکاره شده اند میخواهند انهاو بد نامی انهارا به اسم دیگران ختم نمایندهمچنان بسیار ناممکن ومحال است که جناب کرزی وهمراهان از ارباب اولی فرمان نبرند اما اورا نیز توظیف نموده اند که به اسم دیگران کار نماید ولی در نهایت محصول کار وفعالیت های ایشان را یاران سابق حاصل مینمایند واینهای که هنوز در ارگ وقصر سپیدار جا خوش نموده اند مانند ببرک کارمل توارش توارش میگویند تا تکمیل شدن حد اقل مدت قرار داد از نظر ارباب نیفتند
یتیم بچه ای تگذاری

>>>   Mohammad Seyam Sediqyar
آقایان اشرف غنی و کرزی در عوام فریبی و نیرنگ در صدر لست قرار دارند

>>>   صدای ملت افغان ۲۰۱۹/۰۲/۰۶
کشوری که به نام سرزمین تریاک در جهان یاد میشد ، امروز به نام
کشور زعفران یاد میگردد
دیشب وقتی سخنان و حرکات اش را از طریق تلویزیون طلوع دیدم و شنیدم خیلی در قلب ام نفوذ کرد
و دوست داشتنی شد...
کشوری که به نام سرزمین تریاک در جهان یاد میشد ، امروز به نام کشور زعفران یاد میگردد .
کشوری که تمام دروازه های کشورهای جهان به رویش بسته بود ، امروز دهلیز تجارتی کشورهای
جهان است.
کشوری که متکی به بازار فرسوده و بی کیفیت پاکستان بود ، امروز به بزرگترین بازارها و مارکیت
های کشور جهان اموالش صادر میگردد.
جهان به نام تولید و صنعت افغانی چیزی نمی شناختند اما امروز هزاران تن کاالها ، میوه سبزیجات
و تولیدات کشور در شرق و غرب و جنوب جهان به فروش میرسد .
طالیی سیاه ) جلغوزه ( که در زیر خاک های کشور دفن گردیده بود ، اما امروز هزاران تن آن در
مارکیت های معتبر جهان به فروش میرسد.
کشوری که به نام بندر چیزی را نمی شناخت امروز برای داد و ستد به بندر بزرگ تجارتی ) چابهار
( وصل میگردد.
سرزمینی که چندین دهه از صلح در آن خبری نبود امروز زمزمه های صلح از هر سمت و سوه در
آن بیداد میکند.
افغانستانی که همسایه هایش و کشورهای دورتر از آن برای دشمنی و بی ثباتی کمر بسته بودند، اما
امروز آن کشورها دست دوستی و همکاری برای صلح بلند کردند.
در ادارات دولتی این کشور به جز زورمند، پسر وکیل ، وزیر کسی دیگر صاحب چوکی و سمت
نبود ، اما امروز پروسه اخذ امتحان برای شمولیت میان تمام اقوام برگزار میگردد.

افتتاح راه الجورد و ابریشم یکی از آرزوهای این مرز و بوم بود ، اما امروز این راه ها در اختیار ما
است.
کشوری که سال ها قومندان، وزیر و رئیس اش باالی پولیس، نظم عامه و ترافیکش سالح میکشید،
مورد لت و کوب قرار میداد اما امروز آنها برای تطبیق قانون سرخم کرده اند.

>>>   اولین زوری بد که آمد کلمرغ بابا مثل امان الله خان صندوق های زنش را گرفته بطرف غرب فرار میکند. پولها را که قبلن خودش و زنش به حساب های اولاد های خود انتقال داده اند. حال از چه ترس دارند؟ ترس او از دست دادن مقام چوکی و عیش و عشرت داخل ارگ است. در غم مردم اگر این خائن های پراشوتی میبوند وضع به این حالت نمیرسید.

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   اگر عدالت اجتماعی باشد ، اول باید کرزی محاکمه شود

>>>   اشرف غنی باید ملانصرالدین ( کرزی ) را ممنوع الخروج ممنوع الدخول وحصر خانگی کند وبرای رسانه ها بگوید این کار برای تامین امنیت جانش صورت گرفته است
ر

>>>   کرزی خاین تمام افراد لچک و لندغر را همرای خود برده بود و هدف آنها صلح نی بلکه زنده ماندن خودشان و از دیت نه رفتن سرمایه ایشان است که از همین امریکایها دزدی نموده است اولتر ازن لندغران باید حساب گرفته شود و بعد می‌تواند به قسم یک شخص عادی همرایی طالبان مزاکره نماید نه به حیث نمایند مردم و یا کسی دیگر و طالبان نیز باید بداند که قاتل تمام مردبیگناه به دست امریکا در این هفده سال همین اشخاص بود ‌امریکا پیش از اینکه افغانستان را ترک نماید باید با‌همین اشخاص سفله حساب نماید.

>>>   رأست است كه همي شان كرزي وإعظاي كابينه سابق واقيعت است كه در نشست مسكو اشتراك داشتند همي شان دزدان كه بول هاي أمريكا را دزدي كردن اشتراك داشته ولي جاي جند دزد مثل برادران شهد قهرمان و خليلي و قصاب كابل راكتيار خالي بود أين منافقين را اشرف غني إز صحنه حذف كرده حالي به نام صلح مي خواهد يكبار ديكر مردم أفغانستان را به كروكان بكيردولي اشرف غني كار هاي انكشافي اش قابل قدر است ولي مردم را قتل كرد

>>>   گرچه کرزی هم یک خائنی بیش نیست و یکی از مهره های قبیله در خدمت استعمار بود مثل خود غنی، ولی اگر دل شیر را هم در قفس سینه موش غنی کوچی بیندازی او کرزی را ممنوع الدخول کرده نمیتواند۰ هردو چاکر های یک بادار هستند و کدام فرقی باهم ندارند۰ فرق فقط در نگهداشت قدرت و چوکی در ارگ است۰

>>>   من جای ریس جمهور غنی باشم این از مذاکره مسکو برميگردن همه این ها را باید بازداشت کند خصوصا کرزي خبیث وکثیف را انشاالله که یک روز فرا این خاينين پیش مردم محاکمه شوند

>>>   من جای ریس جمهور غنی باشم این از مذاکره مسکو برميگردن همه این ها را باید بازداشت کند خصوصا کرزي .... را انشاالله که یک روز فرا برسد این خاينين پیش چشم های مردم محاکمه شوند

>>>   غنی خود چه پلان برای صلح دارد حتماٌ ۵ سال بعد سرش فکر می کند ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است