عالمان دینی ما شباهت به باد دارند نه تقدس الهی!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ کد خبر: 157260 منبع: پرینت

" قربان شوم خدا را - - یک بام ودوهوارا."
نغز بیاد دارم که درهمین نزدیکی های نه چندان دور یکی از هنرمندان کشور ما که میخواست جهت خوشی هموطنان خویش کنسرتی را درشهر هرات باستان به راه بیاندازد تا حداقل این مردم دود وبا روت، خون کشت وکشتار را برای لحظه ای فراموش کنند، بدبختانه و متاسفانه این کنسرت نبود که بلایی جان بود زیرا برای لغو این کنسرت گویا عالمان دین برپا خیستند ،اعتراض نمودند و همزمان مردم را تهدید نمودند؛ حتی صفحات فضایی مجازی کم بود که بترکد، به به تعدادی هموطنان ما ختی از این حرکت به اصطلاح عالمان دین خویش استقبال و از لغو اش پایکوبی نمودند و یکدیگر را تبریک گفتند و این لغو خوشی مردم را در جمله افتخارات و گویا روشنی دین تلقی نمودند.

ولی کنسرت دیگری که در قبله مسلمانان در نزدیکی محل مقدس ( مکه معظمه ومدینه منوره ) و آنهم یک خانم غربی به اسم « ماریا کری » جان گور و جان سوخته که ممکن است به هیچ کتاب آسمانی هم معتقید نباشد برای اولین مراتبه در تاریخ اسلام با لباس های نیم برهنه در این محل مقدس آنچنانی کنسرت میدهند و پایکوبی میکند که به به نپرس و آنهم به اجازه «حرمین شریفین » ، ولی هیچ کسی هم نیست که بگویید چرا؟
بالاخره این عالمان دین کشور ما و این یک تعداد جوانان سربکف ما کجا هستند که از دولت سعودی بخواهند که این توهین و تحقیر برای چی؟ این سکوت بیان کننده چه حقایق تلخ ناگفته و پنهان اینها را بیان میکند؟
معلوم میشود موضعگیری عالمان دین هم شباهت به وزیدن باد دارد نه تقدس الهی.

و از همه جالب اینکه وضعیت ما بجایی رسیده است که در شهر کابل یک شهروند پاکستانی کشته میشود، اما یکتعداد باشندگان خوست و خصوصا باشندگان منطقه هودخیل کابل بخاطر گویا دلسوزی (لر وبر افغان یودی) درکابل خوست... تظاهرات را به راه می اندازند و خواهان دریافت قاتل وی میشوند، درحالیکه همزمان خانه خودش که درآن زندگی میکند و نفس میکشد در آتش میسوزد و روزانه صدها فرزند این وطن به خاک خون کشیده میشود ولی بدبختانه همه درسکوت فرو رفته اند نه گردهمایی و نه مظاهره و نه هم لروبری وجود دارد.!
وای داد بیداد....

گرچه صایب تبریزی قبلها برای من و تو گوشزد کرده بود ولی ما خود را زحمت ندادیم تا کتابی از بزرگان، عالمان .... سرزمین خویشرا ورق بزنیم:
هر که پا کج می گذارد ما دل خود می خوریم
شیشه ناموس عالم در بغل داریم ما

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عالمان دینی
کنسرت مکه
نظرات بینندگان:

>>>   همین لروبر پشتون که میګویند اینها به خاطر ندارند که در وقت جهاد علیه شوروی که هموطنان ما به جهاد پرداختند و عده به پاکستان مهاجر شدند همین رهبران پشتون که عبارت از عبدالغفارخان و بچه اش عبدلولی خان بودند که رهبران نشنل پارتی پاکستان بودند همواره مجاهدین و مهاجرین هموطن ما رامورد اذیت قرار میدادند و عبدالغفارخان میګفت این جهاد نیست این جنګ امریکا و شوروی است و همواره از حکومت کمونیستی نجیب پشتیبانی میکردند. ماچرا آنقدر احمق شویم که خاطره های تلخ که ازین نیشنلی ها داریم فرا موش کنیم باید فراموش نشود. به ګفته یکی از نویسندګان همین عبدالولی خان ګوربا چوف را ګل پاچا میګفت و پدر اصلی خودش که عبدالغفارخان بود اورا پاچا خان میګفت. همین نیشنلی های پشتون غلامان حلقه به ګوش شوروی بودند و هستند. میګویند به داکتر نجیب در وقت محصل بودنش کسی ګفت که شما پرچمی ها غلامان شوروی هستید و نجیب دست به سینه ماند و ګفت به این نام و لقب و غلام بودنش افتخار میکنیم. افسوس که دروقت نجیب کمونیست جسد عبدالغفارخان را در جلال آباد دفن کردند که لیاقتش را نداشت باید این خاک را سرش مردار نمیکرد.
نورالحق

>>>   انها علما وبيروان دين نيستن
اينها اخوان الشياطين وملحد اند

>>>   علمای دینی به سه بخش تقسیم می شوند اولا علمای درباری ثانیاعلمای افراطی ثالثا علمای خیرات خور بی انگیزه

>>>   ملا صاحب میگویند آنچه من میکنم امر خدا آنچه دیگران میکنند کفر خدااست .
ازجهاد ملیونر شدند حرف بزنیم دهن ما کج میشود .قتل کردند قاتل و مقتول را جنت روان کردند کس نگفت این کتاب جدید ازکجا شد ؟
وطن فروختند و خریدار میپالند گویا اشغال دیگران مسولیت امت رسول الله فقط درکشورما است .
گیلدی

>>>   خون دل ما میخوریم

>>>   صبغت الله مجددی یک وقت در زمان جهاد در بین مجاهدین در پاکستان راجع به جهاد و اسلام و قرآن و حجاب و غیره چیز ها صحبت میکرد.
یک نفر مجاهد برخاست و به او گفت:
حضرت صاحب! خبر شدیم که دختر خودت در سویدن همراه با یک نیکر و سینه بند در حوض آب بازی یکجا با مردان و زنان آب بازی میکند.
حضرت در جواب گفت: پرسان نکو که او جوانمرگی ره کالای آب بازی بسیار نمود میته.
حالا کنسرت ماریا کیری است و یا ماریا کدام چیز دیگر،هرچه که هست ،در بلاد خادم حرمین شریفین بسیار زیب میدهد.
نی که در مابین منار های جام هرات که ریخته و پاشیده است .

>>>   کسانی که تظاهرات را در رابط قتل یک پاکستانی براه انداخته بودند انها جاسوسان پاکستان بودند که با اغوای مردم بنام لر وبر یو دی مردم را در خیابان ها کشاندند ارگانهای امنیتی کشور چرا چنین تظاهرات خاینانه جاسوسان اجنبی را اجازه میدهند نباید چنین تظاهرات را اجازه دهند .

>>>   افتخار به شما اقای صفوی.گل گفتیدودر سفتید.
عاقل

>>>   اگر ما عالم دین میداشتیم٫چرا ۴۰ سال دراتش جنگ برادرکشی می سوختیم.اینها عاملین جنگ٫ وحشت٫عقب مانی وهزارها بدبختی دیگر اند.
پاکدل

>>>   علمای ما که در اصل جاهلان قرن ۲۱ اند پس ترین قشر جامعه است!

>>>   قال رسول الله (ص) : سوف يأتي زمن على الناس لا يبقي فيه من الإسلام إلاّ اسمه و لا يبقي من القرآن إلاّ رسمه و أن مساجدهم ستكون عامرة و لكنّها خرابٌ من الهدى ، علماؤهم شرٌّ من تحت أديم السماء ، منهم تخرج الفتنة و فيهم تعود . زمانى خواهد آمد كه اسلام جز نامش باقى نميماند از قرآن جز خطش باقى نمى ماند ، مساجد آنها از نظر معمارى و زيبايى آباد است اما از نظر هدايت خراب . علماى آنها بد ترين مخلوقات در در زير آسمان هستند، فتنه از آنها بر مى خيزد و به آنها بر مى گردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است