روسها از پشت پرده نشست مسکو را مدیریت میکنند
همدستی با پاکستانی ها و روسها برای تخریب دولت و نهاد های نیمچه دموکراتیک و مدنی که به قیمت بزرگ بدست آمده و یا به منظور انتقام از غنی، رییس جمهور خود کامه و نامحبوب غیر قابل توجیه است 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۲    ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ کد خبر: 157253 منبع: پرینت

این روسها هستند که برای اولین بار چهره های سیاسی طالبان را به رهبری عباس ستانکزی به نمایش گذاشتند و طالبان را بحیث یک قدرت مشروع و بر حق به جهانیان معرفی کردند. این کار آنها باعث تحریک واشنگتن شده در نتیجه مذاکرات صلح میان طالبان و خلیلزاد به رهبری واشنگتن و اسلام آباد شکل گرفت و بحث خروج امریکا از افغانستان و انتقال قدرت به طالبان به سر پرستی پاکستان در سر خط اخبار جهان قرار گرفت. در نتیجه ضریب طالب پرستی را بگونه دراماتیک نه تنها در افغانستان، بلکه در مسکو بلند برد.
توافقات دوحه میان خلیلزاد و طالبان در عدم حضور دولت کابل بحث مذاکرات"بین الافغانی" را داغ ساخت.

چرا روسها از پشت پرده نشست مسکو را مدیریت میکنند؟
روسها بر خلاف نشست اول طالبان که بطور مستقیم میزبانی آنرا وزیرخارجه این کشور می کرد به یک گروه از طالب پرستان چپی مقیم مسکو بنام "اتحادیه افغانهای مقیم مسکو" سپرده اند و خود بطور غیر مستقیم مدیریت، رهبری و مصارف و ویزه دعوت شوندگان را بدوش گرفته اند. دلایل اینکه روسها این بار مدیریت مستقیم این نشست را بدوش نگرفته اند، هنوز روشن نیست. شاید یک دلیل آن این باشد که بدون سایه و هدایت روسها گروه های اشتراک کننده، ادعای استقلالیت کنند.

تا جاییکه این قلم از جریان سازماندهی نشست مذکور اطلاعات موثق دارد، نشست مذکور به در خواست حامد کرزی که روابط دوجانبه با مسکو و طالبان دارد صورت گرفته است. هدف برگزار کنندگان این نشست یعنی روسها و کرزی این است که در غیاب دولت غنی مذاکرات موسوم به "بین الافغانی" میان هیات طالبان و طیف وسیعی از گروه های سیاسی در مسکو صورت بگیرد.

چرا مسکو بستر اعتماد سازی میان طالبان و گروه های سیاسی انتخاب شده است؟
به سه دلیل مسکو مکان مناسب برای گفتگو ها میان طالبان و گروه های سیاسی انتخاب شده است:
نخست اینکه مسکو بزرگترین رقیب واشنگتن در منطقه است و با همدستی به پاکستان، چین و ایران خواهان هرچه زود تر اخراج امریکاییها از افغانستان اند.
دوم اینکه نبود مذاکرات "بین الافغانی" میان خلیلزاد و طالبان در دوحه را روسها می خواهند در رقابت به واشنگتن در نشست مسکو پر کنند. و بدین ترتیب اعتماد جامعه سیاسی افغانستان را در بازی های پس از آمریکا در افغانستان کسب کنند.
سوم اینکه هم گروه طالبان و هم کرزی روابط نزدیک و اعتماد به مسکو دارند.

به نظر می رسد کرزی با خود نه تنها یک تعداد طالبان کاخ نشین کابل، بلکه حتا مخالفان آشتی ناپذیر طالبان را برای بیعت نزد هیات طالبان برهبری عباس استانکزی به مسکو می برد.
اشتراک طیف وسیعی از سیاسیون افغانستان از طالب پرستان قبیلوی گرفته تا یک تعداد جهادیان شمال در مسکو نشان می دهد که مسکو به کانون اعتماد و پل ارتباطات با طالبان بحیث قدرت آینده تبدیل شده است.

چرا نشست مسکو یک بازی شیطانی است؟
واقعیت این است که تشویق کردن مسکو در بازی افغانستان در رقابت با واشنگتن که تا دیروز کرزی، اتمر و معاون صاحبان شمال در پنای دالر و اشغال نظامی امریکا افتخار می کردند، ماهیت سیاست مداران بی عرضه و عروسک های سیاسی افغانستان را نشان می دهد.
اینها چقدر زود استعداد پیداکردن اربابان نو برای خود دارند، که دست شیطان را هم بخاطر منافع شخصی خود زیر نام "صلح کاذب" می بوسند!
ترامپ برحق است که می گوید قربانی کردن جان و مال آمریکا برای حفظ قدرت و سرمایه های سیاست مداران فاسد و بی مقدار افغانستان که دشمن درجه اول بربادی کشور شان اند، خیلی احمقانه است.
بجای مذاکرات در داخل کشور سفر کردن به مسکو برای دست بوسی طالبان بحیث لشکر وحشت و اجیر پاکستانی و روسی یک شرم بزرگ تاریخی است.
همدستی با پاکستانی ها و روسها برای تخریب دولت و نهاد های نیمچه دموکراتیک و مدنی که به قیمت بزرگ بدست آمده و یا به منظور انتقام از غنی، رییس جمهور خود کامه و نامحبوب غیر قابل توجیه است.

اینکه دشمنان خارجی افغانستان و اجیران طالبی آن از هیچ تلاشی برای تباهی افغانستان دست بردار نیستند، قابل درک است، نمی توان از آنان گله کرد، ولی کرزی که نقش کلیدی در قدرت رساندن غنی از راه تقلب در ارگ داشت و یا اتمر که تا دیروز دست بوس و هرکاره نظام او بود، برای دست بوسی نزد روسها و شیر خلقی که وعده انحلال ارتش و تخریب نظام سیاسی افغانستان را میدهد، یک خیانت و جنایت نابخشودنی است.

در فرجام خطاب من به جهادیان بی عرضه شمال این است:
اگر کرزی، گلبدین، اتمر، ملا ضعیف، شهنواز تنی و ده ها تن دیگر برای بیعت به تروریستان قبائل خود به دست بوسی روسان می روند، آنها حق دارند، زیرا فرهنگ و ذهنیت قبیلوی و سیستم دولت داری آنها مثل این صد ها بار در تاریخ تکرار شده است، ولی شما مدعیان و قهرمانان جهادی که مدعی شکست شاخ کمونیزم و فروپاشی شوروی سابق را دارید با کدام منطق و روی در رکاب کرزی، گلبدین منحوس، اتمر و شهنواز تنی، ملا ضعیف نزد دشمن آشتی نا پذیر تان که تشنه خون تان اند، برای بیعت کردن می روید؟
توصیه من به شما این است که زهر در خانه خود، در سر زمین اجدادی تان بخورید، ولی این ننگ تاریخی را هر گز انجام ندهید!
نشست مسکو یک توطئه شیطانی برای دست بوسی شما به اهریمن برگزار شده است.
حالا اختیار دارید!

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست مسکو
روس
نظرات بینندگان:

>>>   این روسها نیستند بلکه پاکستانی ها هستند که طالبان را درالختیار روسها قرار دادند تا آنها هم بتوانند ازین اشرار استفاده سیاسی کنند ، پاکستان ابتدا با خریداری دو فروند هلیکوپتر بعد امضای یک پروژه گاز با روسها رابطه خودرا محکم سلاختند بعد بین روسها وطالبان رابطه ایجاد کردند نتیجه اش همین شد ، حالا اگر پاکستان برای روسها وچینائی ها ایرانی ها بگوید افغانستان تجزیه شود آنها با گرمی آنرا قبول وهمکاری میکنند

>>>   ♦️ یک مشوره مفت و اما بسیار مفید به اشرف غنی!♦️

🔸طوری که همگی میدانید، ️چهار سال شد حکم اعدام 790 تروریست طالب روی میز غنی قرار دارد. با آنکه این احکام از سوی محاکم ثلاثه کشور صادر شده است و افراد مزبور مرتکب جرایم علیه امنیت عامه و سازماندهی و اجرای قتل های گروهی شده اند؛ اما باز هم اشرف غنی به دلیل همتبار بودن این احکام را توشیح نکرده است.

🔸️اکنون که تمام ملت مخالف سیاست های قوم محور اشرف غنی هستند و طالبان نیز خواستار برکناری فوری او شده اند باید این احکام را اجرا کند. راهی دیگری هم ندارد.

#فایده اش به اشرف غنی چیست؟
1.️در قدم اول معلوم می شود که دست اش با کرزی و طالبان در یک کاسه نیست.
2.️ دوما ملت که سالهاست از دست گروهک تکفیری طالب زجر می بینند در حمایت او صدا بلند خواهند کرد.
3. سوما وظیفه اش را اجرا کرده است.
4. چهارم این کار روی تمام زشتی ها و سیاه کاری های پنج سال حکومت اش را می شوید.
5. پنجم، روح 45 هزار شهید نیروهای قهرمان امنیتی که در حکومت پوشالی غنی جانهای شانرا از دست داده‌اند شاد و اقارب شان خشنود خواهند شد.
6. ششم ارتش دوباره روحیه می گیرد و یقین می کند که سرقوماندان قوای مسلح دیگر آنها را معامله نخواهد کرد.
7.. ️هفتم نامش در تاریخ ماندگار می شود.

>>>   مهم آرامش وآشتی ملی است ثانیا دورکردن غنی

>>>   تعجب میکنم هر روز که میگذرد گند جهادیان بیشتر می شود. من از غنی حمایت میکنم در مقابل همه این کاسه لیسهای پاکستان، ایران و روسیه. اینها اگر لازم باشد ناموس شان را بخاطر پول در اختیار اجنبی میگذارد چه رسد که مدافع مردم شان باشد.
ص. از ایران.

>>>   بعضی ها یا خیلی ساده اند و یا خود را می خواهند فریب دهند ، وقتی می گویند نشست مسکو ابتکار افغان ها است ، یعنی چه ، این کدام افغان ها اند که در یک کشور بیگانه که خیلی با مشت آهنین رهبری می شود ، چند اوغانستانی مهاجر این کار های کلان را کند .
ما نباید به مردم دروغ بگویم ، روسیه یک کشور مهم در منطقه است و می خواهد در تعاملات منطقه ی و جهان شریک باشد . افغانستان جز کشور های این حوزه است و نمی تواند بیرون از محور کشور های منطقه حیات به سر ببرد .
نشست ماسکو به ابتکار مستقیم رهبری روسیه است و این کدام حرف پنهان نیست .
اگر اوغانستانی های مهاجر اینقدر توانای سیاسی داشتند ، اروپا مرکزی ، کانادا و امریکا ، ایران ، پاکستان و .....از مهاجر پر اند .

>>>   Ahmady
گرامی !
اوغانه ها در پروپاگند و منافقت و کردار تروریستی مقام اول را در جهان از ان خود ساخته اند
از ان روز این خانه ویرانه شد
تروریست اوغانه را لانه شد

>>>   Ali Sajadi
اگر در كانكور سهميه بندي ميشود پس رياست جمهوري همچنان به شكل دوريي سهميه بندي شود و تا سيصد سال ديگر بايد پشتون ها خويش را كانديداي رياست جمهوري نكنندچون خيلي از حق خويش تجاوز كرده اند
براي اينكه در جريان حاكميت شرم آور اين قبيله مهاجر در كشور هيچ نوع دست آورد جز بد بختي فقر عقب ماندگى و فروختن خاك به انگليس روس امريكايي و پاكستاني ديگر منافع مثبتي به ارمغان نياوردند

>>>   نفوس اقوام خراسان تخمین تعداد نفوس خراسان با ترکیب قومی در سال‌ (2018م) نفوس خراسان درسال (2018م) 37,500,000👉 میلیون نفر می‌رسد در سال (2018م) 👉
تاجیک‌ها 16,000,000 میلیون %43👉
افغان‌ها 9,000,000 میلیون %27👉
هزاره‌ها 7,000,000 میلیون %20👉
ترک‌ها 3,500,000 میلیون %7👉
اقوام دیگر 2,000,000 میلیون %3👉
نفوس مهاجرین خراسان در کشورهای دیگر
تاجیک‌ها 3,500,000 میلیون مهاجر داره
هزاره‌ها 3,000,000 میلیون مهاجر داره
پشتون‌ها 2,500,000 میلیون مهاجر داره
ترک‌ها 800,000 هزار مهاجر داره
اقوام دیگر 500,000 هزار مهاجر داره

>>>   نفوس کولی ها که از هر نقطه دنیا به افغانستان آمده و پیشه کولی گری را گرفته و پول مفت بدون سرمایه به دست میاورد سیزده فیصد است این ارقام را که شما داده اید اشتباه گفته اید.

>>>   چاره ای ندارند و فکر میکنند بنفع شان است که خودشان را فعال نشان دهند و هم در بین بلا باشند.
غافل از اینکه وزن سبک شان به ملت مظلوم افغانستان هویدا میشود تا افغانها گذشت کنند و صلح بیاورند.
دگروال عتیق الله جوزجانی

>>>   Mohammad Seyam Sediqyar
آقایان اشرف غنی و کرزی در عوام فریبی و نیرنگ در صدر لست قرار دارند

>>>   اگرچه گفتگو و تفاهم کار خوبی است لیکن واقعیت اینست که تا کا جی بی و دولت روس در عقب این چند تا خرخلقی سابقه نمیبود پدر این اجنت ها این کار را انجام داده نمیتوانستند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است