افسار داوودزی را بکشید!
این مذاکرات به شما هیچ ارتباطی ندارد! یک بادار با اجیرانش در حال گفتگو است، همانگونه که سال ها با شما اجیران و خود فروختگان در حال مذاکره و تجهیز و تمویل بود و از کنار شما هزاران بهره به قیمت نابودی یک ملت برد و اینک تاریخ مصرف شما تمام شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ کد خبر: 157220 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) عمر داوودزی نماینده ویژه اشرف غنی در امور صلح می گوید اگر دور بعدی گفتگوهای آمریکا با طالبان به نتیجه نرسد و طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشود، بهتر است گفتگوها متوقف شود. قرار است دور بعدی مذاکرات حدود سه هفته دیگر برگزار گردد. در همین حال، مسکو هم تا دو روز دیگر میزبان نشستی بین طالبان و برخی از احزاب سیاسی افغانستان است. نشستی که آقای داوودزی می گوید روند صلح را مختل می کند.

همانگونه که اشرف غنی را وهم گرفته و فکر می کند که باید ترامپ به سخنان او گوش دهد و به توصیه های او عمل کند، عمر داوودزی نماینده اشرف غنی نیز دچار توهم شده و فکر می کند که خلیلزاد روند گفتگوهای صلح را به توصیه او تعطیل می کند.

چرا هرکسی را که فرصت ابراز وجود نباشد فکر می کند که زمینه حضور از همه ملت گرفته شده است؟
آقای داوودزی تو و اشرف غنی هرکدام یکنفر هستید آنهم نه از این کشور! که برای دریافت تابعیت کشوری دیگر قسم یاد کردید ولی اینک انتظار دارید در همه زمینه ها و موارد در این مملکت ورود پیدا کنید؟

بس است دیگر! مردم بقدر کافی از سرسپردگی شما به اشغالگران و خرابکاری های تان متضرر شده اند! اینک زمان آن فرارسیده که دیگر دست از سر این مردم بردارید و به همان کشور تابع خود بازگردید.

موری در حال غرق شدن بود، داد می زد بگیرد که دنیا را آب برد! حال حکایت شما است. شما چند نفر از خارج امده با تابعیت های غربی، فکر می کنید همه این ملت هستید در حالیکه این مردم شما را از خود نمی دانند و به چشم خود فروختگانی بی صلاحیت به شما نگاه می کنند و می دانند که چنانچه عرصه بر شما تنگ آید بازهم این مردم را رها کرده و به کشور تابع خود باز می گردید.
اینجا است که باید یک کمی فرصت دهید تا وجدان تان برشما نهیب زند و شما را بیدار کند شاید زودتر دست از سر این مردم برداشتید!

در اصل این مذاکرات به شما هیچ ارتباطی ندارد! یک بادار با اجیرانش در حال گفتگو است، همانگونه که سال ها با شما اجیران و خود فروختگان در حال مذاکره و تجهیز و تمویل بود و از کنار شما هزاران بهره به قیمت نابودی یک ملت برد و اینک تاریخ مصرف شما تمام شده و نوبت به دیگر اجیران رسیده است.

عملکرد این روزهای غنی و پیروانش دقیقا به همان کودکانی می ماند که بخاطر دغل کاری های فراوان آنان را از بازی بیرون کرده اند. این ها برای ورود به بازی به هرعملی دست می زنند و با سر و صدا انتظار دارند آنان را دوباره وارد بازی نمایند.

شاید دل شان به این می سوزد که سال ها تلاش کردند تا دیگر اقوام و ملیت ها را از صحنه بازی های دوطرفه جنگ و صلح کنار بزنند، اما اینک با ورود مجدد روسیه به صحنه سیاست افغانستان، تمامی زحمات چندین ساله آنان برباد می رود و احتمال دارد یکبار دیگر جبهه مخالف اهداف باداران آمریکایی و انگلیسی شان بصورت رسمی وارد میدان شوند و بازهم کنترول بازی را از آنان در اختیار خود بگیرند.

هرچند نشست های صلح چه در قطر تحت نظر آمریکا باشد و چه در مسکو تحت نظارت روسیه، صرفا برای سرگرم کردن دیگران و پیاده سازی اهداف قدرت های بزرگ می باشد و منفعتی چشمگیر برای مردم ما به ارمغان نخواهد آورد اما رقابت ناسالم شرکت کنندگان در این نشست ها برای اثبات وفاداری به باداران شان می تواند ضربه های بیشتری بر پیکر زخم خورده این سرزمین و ساکنان آن وارد نماید.

خداوند همه ما را از شر شیاطین در امان بدارد.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داوودزی
مذاکرات صلح
نظرات بینندگان:

>>>   همین داود زی بعد از یبکدوش شدن از وزارت داخله از طالبان معذرت خواهی کرد

>>>   داودزی قولته نوکر پاکستان

>>>   وقتی گفتیم نکنید، به طالبان وجهه سیاسی ندهید، به آن‌ها برادر ناراضی نگویید، طالبان تروریست هستند، آنها را به آیسکریم خوردن دعوت نکنید...
رگ پشتونی‌تان بالا زد که های، شما منافع‌تان را در جنگ می بینید. پشتون قربانی می شود، غنی صلح می خواهد، برای صلح سر خود را می دهیم.

امروز که همان برادران‌تان نامشروع بودن و دست نشانده بودن‌تان را به روی‌تان می زند باز هم ما بد شده‌ایم که صلح می خواهیم تا پشتون قربانی ندهد. عجب روزگاری شده است.

امروز کار را به جایی رسانده‌اید که هیچ کشوری دولت ما را مشروع و صاحب صلاحیت نمی داند. حتی همان بادارهای‌تان که قلاده به گردن‌تان انداختند و شما را به چوکی نشاندند هم شما را آدم حساب نمی کنند. آمریکا، روسیه، ایران، عربستان، قطر و ... همه طالبان را بخشی از پروسه صلح می دانند و شما را حساب نمی کنند.

باز هم فریاد بزنید که های غنی استاد دانشگاه است، سیاست خارجی قوی دارد، پاکستان را منزوی کرد، ایران را فلان کرد. ای کاش معنی منزوی را می فهمیدید. تا بدانید این بابای جاسوس بی کفایت‌تان چه بر سر این وطن آورده است‌. کار به جایی رسیده است که یک گروه تروریستی مشروعیت دارد و این دولت بی کفایت دست نشانده مشروعیت ندارد.

>>>   درست است که این تکنوکرات های بی خاصیت وبی شخصیت چنین وچنان کردندکشور عزیز را خراب نمودند وملت را پارچه وتوته ساختندودارای های مادی ومعنوی این سرزمین را به یغما بردند ولی همه ای این جنایات را به اختیار واراده ای خود نکردند ودرعقب خود یک قدرت بزرگ جهان را داشتند وحامیان ایشان روی اهداف واستراتیجی مرموزی که داشتند وانها را با ذره بین وتلسکوب های مخصوص زیر نظر وکنترول میگرفتند درواقع چندان مصرف وول خرچی هم درینجا نکرده اندخانم کلنتون هنگامی که وزیر خارجه بود در مجلس سنای امریکا بیان داشت ما تنها ده در صد از عواید خویش از افغانستان را درانجا به مصرف میرسانیم ونود در صد باقی مانده را اینجا می اوریم این که ما نمیدانیم ان عواید چیست وچطور انها ان را انتقال میدهند گناه خود ماست اول گروه مقاومت را با پول بسیار اندک ونا جیز خریدند چیزیرا که در خواب هم نمیدند وبعد تکنوکرات های مزدور وبی پایه ای خودرا اوردند ودر راس اهرم قدرت تصب نمودند واردو وپولیس ساختند وانهارا نه بخاطر دفاع از خاک وناموس وطن تربیه نمودند بلکه چهت استعمال حفظ منافع خویش ودران سوی ریکارت هم فیلم طالب وداعش والقاعده وتروریزم بین المللی را ساختند وسایرین را از ان هراساندند وتا اینجای کار کنترول همه جوانب را کاملا در اختیارداشتند ودارند این که بعد ازین چه برنامه وپلان دارند باز هم غیر از خودشان کسی نمیداند این قدر میدانیم که هر طعام زهر الودی را که پخته مینمایند برای قتل ونابودی ملت ما وسایر ملل مستضعف جهان است
تبنگ چی

>>>   Omar Zia
این دوم بار است که خلیلزاد کشور ما را به قهقرا میبرد. . لطفأ ا زین دو لقب یکی را برایش انتخاب کنید:" مار آستین" یا " لحافکش". طوریکه خودش در کتاب خود اعتراف میکند شخص او بود که استخدام کهنه پرستان مثل حکمتیار و دیگر جانی ها را توسط سی ـ آی ـ ا CIA ممکن ساخت. و بعد از کشته شدن و مهاجرت ملیون ها هموطن و شکست شوروی کشور را در چنگال کهنه پرستان ، دزدان و رهزنان مجاهد به قرن هفتم عقب برد. اینک،۴۰ سال بعد، بار دوم ا ین عمل شیطانی را تکرار میکند و به تاریخ ۲۵ فبروری ۲۰۱۹ میلادی موافتنامه تسلیم کشور ما را به طالبان امضا میکند که باز هم عقبرفتن به قرن هفتم است.

>>>   اگر خلیلزاد میزان توقعات طالبان را به گونه ای که در دروه های قبلی گفتگو هایش با آنها افزایش داده، بالا ببرد، طالبان مثلاً دعوای ملکیت بر امریکا را هم خواهند کرد. اول می گفتند با حکومت گفتگو نمی کنیم، بعداً گفتند این حکومت باید از بین برود و حکومت مؤقت یا سرپرست ایجاد شود، بعد هم تعلیق قانون اساسی را خواستند و حالا هم انحلال نیرو های دفاعی و امنیتی را می خواهند. پس چی باقی می ماند؟ این گفتگو های صلح است یا تسلیم دهی قدرت به طالبان؟ خلیلزاد باید بداند که به عنوان نماینده امریکا، صلاحیت گفتگو با طالبان را دارد؛ اما نمایندهٔ افغانستان نیست که هر چه دلش خواست از حق سرزمین و مردم ما، به طالبان ببخشد.
فهیم دشتی

>>>   Salam
یک دوست در فیسبوک نوشته است ؛ آیا می دانیستید که پاکستان مهم ترین کشور صادر کننده ی جناب خر به چین است ؛
من پاسخ دادم بلی ما می دانستیم ، زیرا هزار ها راس آن در اوغانستان می چرند .

>>>   Salam
کسی که دهن اش کف کرده بو د که افتخار رهایی جانیان طالب را دارد ، حال فهمیده که علی آباد شار است .

>>>   Malikzad
فرصت طلایی افغانستان را شارلتان کرزی و غنی با افکار فاشیستی شان برباد داد و حالا درک کردند که اصل قضیه از چه قرار است و اگر صدبار این فرصت بر اینها تکرار شود باز هم همان کار را انجام مدهند .

>>>   من فکر میکنم تا زمانی که نمایندگی دفتر طالبان در واشنگتن ایجاد نشود و گفتگو های صلح بطور جدی در واشنگتن بین طالبان و دولت امریکا صورت نگیرد،امکانات تأمین صلح در افغانستان نمیرود.
ما شاهد هستیم که از چندین سال بدینسو دفتر نمایندگی طالبان در قطر بمیان آمد.شورای صلح در افغانستان ایجاد شد و چندین دور مذاکرات و رفت و آمد ها برای. صلح در کشور های مختلف از ترکیه گرفته تا عربستان و امارات و ازبکستان و روسیه و پاکستان و غیره کشور ها صورت گرفت.کشور های مختلف با طالبان ارتباط گرفتند و از آنها بخاطر صلح دعوت کردند.اما هیچکدام نتیجه نداد.
حالا باید در مسجد جامع مسلمانان در واشنگتن،بین نمایندگی طالبان و نمایندگان دولت و کانگرس و جامعه مدنی امریکا یک جلسه دایر شود و علل و دلایل ادامه جنگ در افغانستان،مقدار مصارف مجموعی دولت امریکا در هژده سال جنگ در افغانستان و دستاورد های جنگ برای مردم امریکا،همه و همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد و به یک نتیجه برسند.
طالبان باید یک قرار داد با امریکا ببندند که از طرف آنها دیگر هیچ خطری به امریکا و متحدین امریکا بشمول اسراییل متصور نخواهد بود.
اگر بعضی از کشور ها مانند چین و روسیه حقوق بشر را پایمال میکنند و جامعه آزاد و دموکراتیک را برهم میزنند،طالبان باید در همکاری با امریکا،جلو این کشور ها را در سرکوب دموکراسی و آزادی بیان و آزادی ادیان درین کشور ها بگیرند.
این توافقنامه مثل توافقنامه از بین بردن سلاح ها ی اتمی با بوردبزرگ و کوتاه که بین گرباچف و رونالد ریگن امضأ شده بود و توافقنامه برجام با ایران که در زمان بارک اوباما صورت گرفت و یا توافقنامه تشکیل بازار آزاد تجارت جهانی که در زمان بیل کلینتن صورت گرفت،نباید با تغیر رهبری امارت طالبان در افغانستان از میان برداشته شود و رهبر جدید طالبان افغانستان،ازین توافقنامه خارج شود.
زیرا بعضی رهبران جهانی وجود داشتند که با رسیدن به قدرت،بعضی توافقنامه های جهانی را غیر قابل تطبیق دانسته و از آن اخراج شدند.

>>>   عفر عطايى
طالبان چقدر آیس‌کریم‌نشناس برآمدند. آیس‌کریم را خوردند، حالا در دهان آیس‌کریم‌دهنده پیاز هم ریزه نمی‌کنند.

>>>   شرف غني كسي بود كه بين مردم تفرقه انداخت و پشتون را به جان تاجيك اندخت و تاجيك را به جان اوزبيك. اشرف غني باعث شد تا طالبان قدرتمند تَر شوند و در سطح بين المللي براي خود از ابر قدرت هاي جهان امتياز گيري كنند. و حالا همان اشرف غني احمدزي در لب صخره كوه قرار دارد و ما منتظر افتادن اش هستيم.

>>>   Wahdat
چند نفر مسافر سیاسی از غرب آمدند ۱۷ سال طالب را حمایت کردند با طالبان مانند یک دولت معاهده دنده غوری را امضا کردند به طالب دفتر سیاسی در قطر ساختند، حالا یک رقم خود دشمن طالب نشان می دهند که نیستند و فقط منافع شخصی شان در خطر است ورنه از روسیه و ایران کرده همین ها بیشتر نقش در تقویت جایگاه طالب داشتند. حاشیه رفتن شان هم بخاطری است که در داخل افغانستان منفور شده اند .

>>>   Ariaie
سران فاشيزم چى ميگويند؟
مى گويند ما چند ميليون در اين كشور هستيم، ميخواهيم سه برابر نفوس خود را در انسوى مرز كه روزى ان را فروختيم تا ظلم خود را در خراسان ريشه دهيم ، تغير ذهن دهيم تا كشور خيالى لوى اوغانستان خود را بسازيم، براى اين كار چند مشكل داريم نخست انها با ما هم عقيده نيستند، بايد انها را تغير ذهن و برداشت دهيم، پاكستانى هاى ديگر و دولت انكشور را در جنگ شكست دهيم و نيم خاك شان را اشغال كنيم ، و كشور شان را تجزيه كنيم ، اقوام ساكن كشور ما بايد در اين راه مانند گذشته هزاران شهيد بدهند، مردم فقير بمانند مشكلى نيست، بربادى ادامه پيدا كند مشكلى نيست، قدرت سياسى را هم به ديگرى نمى دهيم اما انها فقط قربانى بدهند، در عوض فرهنگ و زبان شان را نيز نابود ميكنيم خاموش بمانند چون ما خواب لر و بر ديده ايم براى چنين ارزوى باطل كه نا ممكن بودن ان معلوم دار است نياز به ده ها يا صد ها سال و يا وقت نامحدود داريم ، صد ها و هزار ها مليارد دالر نياز داريم ، چون ما خواب لر وبر ديده ايم و هيچ كسى حق ندارد اعتراض كند......حالا شما خوب فكر كنيد كه اينها چقدر از خود راضى، مست و احمق اند!

>>>   درست است که این تکنوکرات های بی خاصیت وبی شخصیت چنین وچنان کردندکشور عزیز را خراب نمودند وملت را پارچه وتوته ساختندودارای های مادی ومعنوی این سرزمین را به یغما بردند ولی همه ای این جنایات را به اختیار واراده ای خود نکردند ودرعقب خود یک قدرت بزرگ جهان را داشتند وحامیان ایشان روی اهداف واستراتیجی مرموزی که داشتند وانها را با ذره بین وتلسکوب های مخصوص زیر نظر وکنترول میگرفتند درواقع چندان مصرف وول خرچی هم درینجا نکرده اندخانم کلنتون هنگامی که وزیر خارجه بود در مجلس سنای امریکا بیان داشت ما تنها ده در صد از عواید خویش از افغانستان را درانجا به مصرف میرسانیم ونود در صد باقی مانده را اینجا می اوریم این که ما نمیدانیم ان عواید چیست وچطور انها ان را انتقال میدهند گناه خود ماست اول گروه مقاومت را با پول بسیار اندک ونا جیز خریدند چیزیرا که در خواب هم نمیدند وبعد تکنوکرات های مزدور وبی پایه ای خودرا اوردند ودر راس اهرم قدرت تصب نمودند واردو وپولیس ساختند وانهارا نه بخاطر دفاع از خاک وناموس وطن تربیه نمودند بلکه چهت استعمال حفظ منافع خویش ودران سوی ریکارت هم فیلم طالب وداعش والقاعده وتروریزم بین المللی را ساختند وسایرین را از ان هراساندند وتا اینجای کار کنترول همه جوانب را کاملا در اختیارداشتند ودارند این که بعد ازین چه برنامه وپلان دارند باز هم غیر از خودشان کسی نمیداند این قدر میدانیم که هر طعام زهر الودی را که پخته مینمایند برای قتل ونابودی ملت ما وسایر ملل مستضعف جهان است
تبنگ چی

>>>   صرالله نیکفر
این ها بازهم کوشش دارند مردم را احمق بسازند و خودشان با خاطر آرام کیف قدرت را بکنند

>>>   hafiqullah Shafiq
شهر غزنه در جنگ و حمله‌ طالبان آتش زده‌ شد، چهار روز حکومت مرکزی در فاصله ۲ ساعته میان کابل _ غزنی نیروی کمکی نفرستاد. قبل از آن کندز و فراه سرنوشت بدی را تجربه کرده‌ بودند‌. زمانی‌که از سیاست‌های طالب پروری انتقاد می‌کردیم دوستان دولتی‌ و متمایل به رهبری‌ دولت آزرده خاطر می‌شدند و منتقدان را متعصب و قوم‌گرا می‌پنداشتند‌.
بله طالبان همان اژدهای افسرده‌ای مثنوی مولانا است که مارگیر به ظن شکار آن را از دشت‌های پر برف زمستانی‌ به بغداد می‌آورد.
داکتر صاحب اشرف غنی نیز طالبان را با رهایی از زندان‌ها، تعارف آیسکریم، آتش بس یکجانبه، تساهل و مدارا درمیدان جنگ در چهار سال زعامت شان‌ تا دروازه ارگ رساند. مقام‌های دولتی در روزهای آتش بس هیجان‌ سفلی گرفتن با طالبان را داشتند و رئیس جمهور خود را قهرمان صلح می‌گفت.
اکنون این اژدها جسور و بیدار شده به شانه‌های حامد کرزی و سایر سیاستمداران مخالف غنی می‌باشد. آینده نیز نا معلوم و با شک و ابهام همراهی می‌شود. حالا کسی نمی‌داند
جنگ با کدام امکانات و حمایت‌ها!
صلح با کدام ضمانت‌ها و حمایت‌ها!

>>>   Shafiq
نه اردو ملی را عباس استانکزی یا طالبان منحل می‌‌توانند و نه هم امریکایی‌ها کاملن افغانستان را ترک می‌کنند. سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری‌ در افعانستان و آمریکا، و پوپولیسم و عوام‌ فریبی رهبران سیاسی، موضوع طالبان و صلح را زیر تاثیر گرفته است.
۱_ ترامپ در آمریکا: برای انتخابات سال آینده در آمریکا ترامپ نیاز دارد خروج از افغانستان و سوریه را به عنوان دست آورد معرفی نماید. او سعی خواهند کرد حتی با توافق نیم بند با طالبان، شماری از سربازان آمریکایی را از افغانستان اخراج کند. اما من فکر می‌نمایم خیلی از گمان دور است که افغانستان را بدست طالبان رها نماید.
آقای اشرف غنی: تعریف او از منافع و اجماع ملی خودش است، دیروز بدون حضور همین سیاستمداران( خوب یا بد) توافق با طالبان را جز منافع ملی کشور معرفی می‌نمود، تابستان سال روان همه والی‌ها دستور دریافت کردند که همایش‌های‌ی در حمایت از صلح حکومت با طالبان برگزار نمایند.
سیاستمداران مخالف غنی: از انزوا، تنهایی و عصبانیت اشرف غنی لذت می‌برند، و هیچ فرصتی را بر علیه غنی فروکاست نمی‌کنند. اغلبن واکنشی‌ و بدون برنامه عمل می‌کنند.
حامد کرزی: بر عکس من موقف او را ثابت می‌بینم، او از سال‌ها ۲۰۰۹ تاکنون موقف ثابت و پایدار در موضوع گفتگو با طالبان داشته است. حتی با شهید شدن برادرش بوسیله طالبان وی از اصطلاح برادر گفتن آنها عقب نشینی نکرد.
شهروندان: حق دارند که نگرانی داشته باشند، ولی نوسانات در موقف گیری‌ها حکومت و اپوزیسیون مایه سرخوردگی بیشتر مردم شده است.

>>>   با چنین انسان ها غنی به منزل نمی رسد دیروز همین داود زی منتقد سر سخت غنی و ساست های وی بود اما با یک امتیاز قلابی ۱۸۰ درجه تغیر و یک خدمتگار جان به کف غنی مانند ضیا مسعود نماینده خاص شد. در کدام کشور این قدر نماینه خاص و مشاور وجود دارد که همه اش از یک طرف از راه تطمیع و از طرف دیگر برای پر کردن شکم تظاهر می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است