روشنفكر نماهاى پوپليست يا مردم فريب!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ کد خبر: 157183 منبع: پرینت

روشنفكران فرادست حكومت هاى گزشته و كنونى نه تنها روشنفكر نبوده اند كه با افكار و اهداف فاشيزم قبيلوى شان انسان هاى پوپليست يا عوام فريب هاى رياكار و دروغينى بوده اند كه تنها درپى برپايى و گسترش فرمانروايى و هـژمونى فاشيزم تبارى و قبيلوى شان در همه زمينه ها چون سياست، اقتصاد، جامعه، فرهنگ و زبان، مذهب و حتى سرزمين و جغرافياى انسانى افغانستان بوده اند و هم و غم شان پياده كردن سياست دوبينى، تضاد، تعصب، تحريف و سركوب هويت هاى اجتماعى، فرهنگى، زبانى و مذهبى ساختار جامعه ى چند قومى كشور ما بوده است.

مگر دين، علم، عقل و تمدن انسانى اصل برابرى و احترام متقابل به هويت فردى، اجتماعى و قومى و فرهنگى و زبانى انسان ها را به رسميت نشناخته است و آيا امروز در جهان متمدن و دانشپسند افكار و حاكميت هاى فاشيزم قومى جايگاه و خريدار دارد...؟
آنهايی كه ادعاى روشنفكرى، متفكر بودن دارند و خودشان را دانش آموختگان دانشگاه ها و پرورده هاى تمدن غرب ميدانند با كدام روى و منطق و فضيلت و شرافت انسانى ... برنامه ها، سياست ها و كاركردهاى فاشيستى شان را توجيه ميكنند...

آرى! آنهایی كه بيشرمانه و بى ننگانه در فاشيزم، ديكتاتورى، ستمگرى و سركوب ديگران ريكارد قايم ميكنند...
انتخابات و دموكراسى در افغانستان ابزار دست يك مشت پوپليست و رياكاران دنيا پرستى بوده و است كه با نگاه هاى فاشيستى،خودكامه و ستمگرانه شان سرنوشت سياسى توده هاى فرودست و آگاه و نا آگاه جامعه را به گروگان گرفته اند.
صلح با گروه هاى خشونتگرا و دهشت افگن بدون نقش و اراده و آگاهى و منافع نهادها،لايه ها و توده و طرف هاى سياسى جامعه صلح دروغين، چندروزه، ستمگرانه و ناپايدار خواهد بود.
بازى صلح مانند بازى هاى حقوق بشر، حقوق زن، دموكراسى، مبارزه با تروريزم، موادمخدر، داعش....

بها بقايى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روشنفکر
پوپليست
نظرات بینندگان:

>>>   Balkhi
غنی:معاهده لغمانک را امضاء کردیم، معاهده قدرت تسلیمک را امضاء نخواهم کرد.

>>>   ادفر اویانی
هرگاه کنگره ملی و جنبش روشنایی و دیگران را در گفتمان «صلح!» برای کشور ما سهم دادند، آنگاه باور کنید‌ که برنامه صلح دارند!!!

تحلیلگران ما به «رقص مرده» (به صلح خلیلزادی) فراخوانی دارند.
ریشخند زهرآلود بد تر ازین را نخواهیم یافت!!!
برای ناخوانده های سرگشته خیابان برده سازیی دستگاه فرمانروایی سرمایداری بر سرزمین اشغالی، خود را «تحلیلگر» بر شمرده و می نویسند:

«ترامپ و امریکایی ها پی برده اند که احمدزی و عبدالله آنها را فریب داده اند و از همینرو، (شبانگاه ها و در پنهانگاه ها! - ازین خامه.) با طالبان در تلاش راه دریافت صلح برای کشور ما اند».

هممیهن گرامی!
چالش ناسودگی و درد سر امریکا، رویارویی دو قبیله است؛ نه هیچ چیز و نه هیچ کس دیگر.
اینکه کرزی های که سدای «ضد امریکا» سر دارند و احمدزی ها نیز، سرنای دهل بازار زرگریهای افغانی و در همسویی با تبهکاران اشغالگر است و بس.

وگرنه، هر هوش اندک بیدار بایدست بداند که هتا اگر برای یکماه از امریکا مزد نرسد، کاخ های احمدزی ها و‌ کرزی ها فرو پاشند به یکدم و همزمان.
سرکشی ی مزدور افغان از فرمایش و از خواست کدخدا-بادار جهان نا شدنی و برساخت برساختها باشد.

بیاییم دیشب و همه شب های تاریک افغانی را مرور کنیم و بدانیم که قبیله درانی ها هیچگاه چنین کشته نبوده بدست غلزایی ها و هیچگاه نبخشند ترور رازق ها و کرزی ها و ... اچکزی های شان را.

همه تلاش های خلیلزاد برای اینست تا دو برادر را با هم بنشاند.
اینکار برای همدست و همبسته ساختن غلزایی-درانی است؛ در آنچه منافع امریکا نیز نهفته است؛ تا نشود که یکی ازین دو را ایران یا روسیه و چین و یا دیگری مزد دهد و بکار گیرد.
این هیاهوی «مذاکرات صلح!»، هیچ پیوندی برای صلح براستی در کشور ما ندارد!!

سرمایه برای آوردن صلح، هیچ جایی را اشغال نمیکند.
کشور اشغال شده ما برای سرمایه، بهتر و کمتر و بیشتر از ونزوءلا نیست که نیست!

آنگاه و هرگاهی که رژیم غلزایی های راضی و درانی های ناراضی و امریکا و جهانیان، جنبش روشنایی ما و کنگره ملی ما و مانند های شان را فرا خوانده باشند و در گفتمان «صلح!» برای کشور مان، سهیم ساخته باشند، آنگاه براستی باور کنیم که صلح خواهند برای ما.
مگر، دردا که آنها برای صلح نروند به کشوری‌، هیچگاه!

>>>   درود!
گزارشهای درز کرده از میان طالبان........
به اساس گزارشهای درزگرده از میان طالبان دوگزینه روی میز گفتگو کننده های طالب و آمریکایی ها گذاشته شده که عبارت اند از ایجاد حکومت موقت و سهیم ساختن طالبان در بدنه حکومت ، در صورت عدم ایجاد حکومت موقت دادن ۱۲ ولایت به طالبان زیر نام حکومت فدرالی و پس از آن خروج نیروهای آمریکا ، همچنان گفتگو ها روی کمک های نقدی سالانه آمریکا به طالبان نیز در جریان است ، روی شناختن خط دیورند از طرف دولت آینده افغانستان به عنوان مرز رسمی دو کشور پاک - افغانستان میان امریکا و پاکستان+طالبان نیز توافق شده.

>>>   Mehraban
مردم چک چکی :
در طول چهار سال وقتی که غنی در جریان سخن گفتن با معنا یا بی معنا جیغ می زند حاضرین مجلس چک چک می کنند.

>>>   همین چک چک ها بیچاره را بیخبر از دنیا و اوضاع کشور ساخت و انقدر مغرور کرد که حالا فکر می کند من زنده جهان زنده!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است