خلیلزاد منتظر جایزه صلح و غنی منتظر سرنوشت نجیب
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ کد خبر: 157180 منبع: پرینت

در حالیکه خلیلزاد و عمران خان در انتظار جایزه "صلح نوبل" هستند، اشرف غنی که در طالب پرستی خود را از همه پیشتازتر و صادق تر می شمارد، در انتظار سرنوشت تراژیک نجیب است.

کرزی که ۱۴ سال عمر حکومت خویش را وقف احیای طالبان با همدستی پاکستانی ها کرد و هر کی با طالبان جنگید، سر به نیست کرد، خود را بیش از هر طالب پرست کرده مستحق جایزه "صلح نوبل" می شمارد.

جمعیت اسلامی شاخه اتمر که در آخرین روز های حیات شان قرار دارند، تمام تخم های شانرا در سبد رفیق اتمر گذاشته اند، باور دارند، که "این اتمر است که می تواند غنی را از ارگ بیرون کند". این غافلان نمی دانند که کلید ارگ را خلیلزاد به اشاره ترامپ و یا به تعبیر کرزی "چک سفید افغانستان" را در مذاکرات نفس گیر شش روزه در دوحه به عمران تسلیم داده است. قصه اتمر و معاون صاحبان جهادی شمال مفت است.

عبدالله، این ... مرموز که تمام وقت خود را صرف آرایش و خوشگذرانی کرد، برای او بی تفاوت است که چه سرنوشتی در انتظار مردم افغانستان است.
با تاسف دیر و یا زود شورای کویته تحت نام حکومت موقت با شکوه خاص از طریق بن ۲۰۱۹ صاحب ارگ میشود.
در این میان مردم محکوم افغانستان نگران آینده فرزندان خود اند.

برای بسیاری مردم امارت تروریزم طالبی صد بار شرف دارد نسبت به رژیم فاشیستی و فاسد ع و غ و دلالان فاسد قومی و معاون صاحبان جهادی شمال.
حتی بسیاری ها به این نتیجه رسیده اند که صرف طالبان می توانند مردم شمال را از چنگال معاون صاحبان قلدر نجات بدهند.
برای این مردم جنگ با وحشت طالبان با معاون صاحبان و یا بدون آنها اجتناب ناپذیر است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
غنی
نجیب
نظرات بینندگان:

>>>   هارون خان هیچ کس را ملامت نکن . هرچیز که امریکا میخواهد با ید قبول کن . جبهه شمال را همین امریکا بود که سر قدرت اورد. و اکر نه طالب سر قدردت بود. امریکا کرزی را به قدرت رساند. باز کرزی کار بچه اندری را شروع کرد.اشر ف غنی را سر قدرت اورد . فعلا میخواهد که طا لب را به قدرت بیاورد. هیچ ضرورت نیست که جکر خونی کنیم .

>>>   اقای امیر زاده!
شتابان نروید کمی اهسته گام برداریدمردم هیچ مزدوری را بر مزدور دیگر ترجیح نمیدهند اینها یکی از دیگری بد تر اند بلی وقتی در میان بدها قرار دهند به کم تر بد تن در میدهند معنیش این نیست که ازان راضی اند در انتخاب این که بدیش کم است مجبور شده اند وقتی خود شما میگوید همه چیز به دست خلیل زاد وامریکا است برنامه وپروگرام را براین همه خارجی ها میدهند وبرای کرزی میگویند که در ضدیت با امریکا خود نمای کندتا محبوبیت عوام را جلب نماید وطالب که جز عده ای محدودشان درس خوانده ای مدرسه های دینی نیستند واین عده ای محدود هم فریب علمای مزدور ودست نشانده ای پاکستان را خورده اند واین عمل خاینانه ومزدورانه ای خودرا اسلامی میدانند وحتی بالاتر از ان جهاد میخوانند وخارجی ها هم درینجا وعده های مبارزه با تروریزم ومواد مخدر وتامین دموکراسی امده اند که همه را دروغ گفته اند وخلیل زاد وکرزی وعبدالله وغنی هم دروغ میگویند این بد ها وبد تر ها همه را جبرا وقهرا بر ملبت ما مسلط مینمایند تا بدی هایکه نا تکمیل مانده مکمل سازند
تبنگ چی

>>>   ای ای ای امیرزاده صاحب تو که زمین و زمان از دست قلم باده کرده ات در امان نیست نگران چی هستی بگذار یک بار جنگ تباه کن قطع شود مردم چیزی را از دست نمی دهند بیشتر از این تنها صاحبان قدرت نگران چوکی ها و منافع شخصی خود اند روی این ملحوظ دادوفغان راه انداخته اند که دنیا را اب برد و برای مردم نگرانی ایجاد میکنند مردم وطن هیچ حراس نداشته باشید این دوران و این طالبان با دوران و طالبان گذشته فرق دارد تا صد رقم تضمین و نشان شصت از انها نگیرند هر گز نمی ایند از دست همین حکومت مردم مجبورا گاو را ماما میگویند
ا ح م د

>>>   اگر طالبان دوباره به قدرت برسند.جای هر قوم و ملیت معین است که کجا بروند.
اما از همه جالبتر جایی است که طالبان برای ملیت هزاره در نظر گرفته اند.
اما جالب آن است که زمین خواران،ملیت هزاره را در همانجا نیز آرام نمی گزارد و دعوی میکنند که این قبرستانی مال پدر و پدر کلان های ما است،بنأ بیایید و مرده های خود را بیرون بکشید که ما درینجا بلند منزل میسازیم.

>>>   اقای امیر زاده!وقتی فهمیده ها نمی فهمد که دریش ونکتایی عبداله نه بلکه پیراهن تمبان وقدیفه غنی قابل تبصره است٫ پس ما مستحق امارت اسلامی هستیم.
عاقل

>>>   مادر همه مشکلات همان ملا نصرالدین چپنکی کرزی است که پانزده سال راب به هدر داد هیچ کاری نکرد

>>>   امیرزی سنگین وزیر پیشین مخابرات از ولایت پکتیا در مورد ادعای دیروز رئیس جمهور غنی که خود را نه امیر یعقوب خان در معاهدۀ گندمک، بلکه احمدشاه ابدالی، میروس هوتکی، سلطان محمود غزنوی و امان الله خان خواند، می نویسد:
«تو هیچ وقت احمدشاه بابا یا میرویس نیکه شده نمی توانی. و نه غازی امان الله خان می شوی و نه هم سلطان محمود غزنوی. به خاطر اینکه تو به کمک نظامی و مالی خارجی ها در ارگ نشسته ای.
شاه شجاع هم از تو خوب بود، زیرا در وقت شاه شجاع در مرز دیورند دیوار ساخته نشده بود.»

>>>   عطايى
اشرف غنی خود را در قطار بزرگان تاریخ سیاسی افغانستان می‌شمارد. به نظر من نه خود این نفر چندان آدم است و نه همان امان‌الله‌خان و احمدشاه و دیگران‌شان چندان آدم بودند. پوز اشرف غنی را به خاک مالیده از قدرت پایین می‌کشند. دا گز دا میدان 😊
متأسفانه پایین غم‌انگیز یک فصل از تاریخ افغانستان نزدیک است. برای مردم غریب و بی‌پناه کشور، آنانی که چوب سوخت تحولات هستند، آرزو دارم که از تحولات درحال‌وقوع بخیر بگذرند.

>>>   aan Ayendagan
امروری کوتاهی بر وضعیت زندگی مردم در حکومت کرزی و غنی!

با روی‌کار آمدن حکومت وحدت ملی، مردم افغانستان انتظار بهبود در زندگی شان را داشتند. این انتظارات زمانی بیشتر شد که اشرف غنی به مردم قول داد که جلو فساد و حیف و میل کمک ها را می گیرد و میلیونها شغل ایجاد می کند. اما قصه برعکس شد.

بنیادهای اقتصادی زندگی مردم از هم پاشید، فقر و گرسنه‌گی افزایش یافت، بیکاری به اوج خود رسید، مهاجرت گسترش یافت و نا امنی نیز رشد صعودی داشت. تا جایی که بیشتر از 120000 شهروند افغانستان جانهای شیرین شانرا از دست دادند.

اکنون متهم کردن حکومت کرزی به عنوان میراث دهنده فساد، در واقع بی کفایتی شخص اشرف غنی را نشان می دهد که با وجود در دست داشتن دولت به جایِ عملی کردن حرفهایش، ضعف رهبری خود را توجیه کند هر چند دولت گذشته نیز مانند دولت غنی سرچشمه فساد بوده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است