حنیف اتمر مخالف سیاست دولت در روند صلح است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۶    ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ کد خبر: 157172 منبع: پرینت

حنیف اتمر، سیاست دولت افغانستان در روند صلح با طالبان را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.
حنیف اتمر در صفحه توییتر خود نوشت: «به تعقیب پیشرفت مذاکرات اخیر دوحه میان هیات آمریکا و طالبان، برخورد گنگ، ناشیانه و تنگ‌نظرانه حکومت افغانستان مایه نگرانی عمیق است. به جای ایجاد امیدواری و رهبری این پروسه حیاتی، حکومت در صدد تخریب پروسه و ایجاد ترس در میان مردم برآمده است.»

وی افزود: ما در اصول طرفدار نقش رهبری کننده حکومت افغانستان در پروسه صلح هستیم ولی حکومت فقط در صورتی می تواند چنین نقشی را ایفا کند که از گوشه کوچک انزوا و تنگ نظری بیرون شده، ملت را زیر چتر اجماع ملی متحد سازد و آماده قربانی قدرت برای صلح باشد.»

سخنان وی در حالی است که اختلافات بین دولت افغانستان و نماینده آمریکا بر سر نحوه مذاکرات صلح با گروه طالبان به صورت بی سابقه ای افزایش یافته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روند صلح
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   Dehzad
داکتر محمد اشرف غنی:
«اگر من ١٦ ساعت كار مي‌كنم دليل اش اين است كه ديگران ٢ساعت كار نكرده اند.»
*** *** ****
به جای «کار» اگر این «شانزده» ساعت را رییس محترم دولت خواب میکردند، مطمیناً، ملت خوش تر از امروز بود. مثلاً، شانزده فیصد آن ۴۵ هزار نیروی امنیتی شهید نمیشد، کابل حداقل هفتۀ شانزده ساعت برق میداشت. مغزها چه که حتی معده ها از کشور فرار نمیکردند. و مهمتر از همه، نتیجه هر انتخابات در کمتر از شانزده ماه اعلان میشد.
بناً، وضعیت دردآور و دیوانه کنندۀ امروز افغانستان محصول بی خوابی و اعصاب خرابی رییس جمهور آن است.
*** *** ***
شما مثلاً در یک خریطۀ کاغذی که ظرفیت هفت کیلو کلچه را داشته باشد، «شانزده» کیلو کلوخ پر کنید، کنده نمیشود؟!

>>>   اگر کار می کنی یا نمی کنی خو بدون از او جیره خور کفر هستی اگر کار کردی یا نکردی هچ معلو م نمی شود

>>>   اگر اتمر در راس حکومت می بود همین حالا با یک بر نامه کاملاٌ واضح و روشن با تدبیر و شکیبایی در برابر طالبان قرار مگرفت و بسیار زود طالبان را قانع می ساخت که این است هدف من بیا که روی این موضوعات صحبت کنیم و به نتیجه برسیم . اما بد بختانه که این ظرفیت در غنی وجود ندارد . غنی ادم بی حوصله و احساساتی است با معاون خود چه کرد و رسوایی هایش به کجا رسید و شهره عالم شد،دیروز محقیق را بر طرف کرد وقتیکه غنی نمیتواند با همکاران خود کار نماید با طالبان که طی ۱۸ سال دشمنی و مخاصمت داشته و هزاران نفر از هر دو جانب کشته شده اند هر کز نمیتواند به نتیجه مثبت برسد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است