تاجيك را پشتونيسم تهديد نميكند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۷    ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ کد خبر: 157167 منبع: پرینت

آنچه جامعه و اٌمت بزرگ تاجيك را تهديد مي كند پشتونيست هاي افراطي، گروه هاي تروريستي، حزب اسلامي و نيروهاي طالبانيسم نيست بلكه آنها در مراحل بعدي تهديدات براي جامعه اي پارسي زبان قرار دارد.

مهمترين عاملي كه تاجيك ها را تهديد ميكند در گام نخست عدم اتحادشان و در قدم بعدي نبود رهبري واحد است. تاجيك ها بايد يك حزب مقتدر همه شمول بسازند و در آن از نقش مذهب، محل و... خبري نباشد بلكه اساس توانايي و شايستگي افراد را در رهبري مورد بررسي قرار دهد و كميته اي كه بر رهبري و اقدامات حزب نظارت كند داير باشد و در صورت مغاير بودن رفتار رهبر حزب با منافع مردم آن را بر كنار كند. حزب نقش پٌر رنگ تري را به تاجيك هاي هرات، فراه، نيمروز، قندهار و ... بدهد در واقع يك انتقال سكان قدرت تاجيك ها از شمال به جنوب و جنوب غرب كشور باشد تا آنها در بالندگي و بيداري مردم در دفاع از فرهنگ و زبان شان پيشقدم باشند.

كابلي هاي اصيل تاجيك را كه گنجينه اي بازمانده و يادگار از تاريخ و تمدن درخشان ده هزار ساله در دوسوي رود شهر كابل است را باز يابند و از آنها مستفيد بشند، چونكه آنها درس هاي زيادي از تاريخ و مبارزات نياكان خود به ارث برده اند. به اقوام، مذاهب و اقليت هاي ديگر احترام بگذارند، از برتري بيني و... اجتناب كنند...

وقتي تاجيك ها متحد شدند و چنين حزب مقتدر و رهبر خردمند زایيدند آنگاه تهديد ها برطرف، رهبران سنتي و مزدور صفت برچيده از ديار سياست و رهبري كوچ خواهند كرد و ديگر هراسي از پشتونيست هاي افراطي، گروه هاي تروريستي، حزب اسلامي و نيروهاي طالبانيسم تاجيك ها نخواهند داشت و فرش آزادي، عدالت، انسانيت و اسلاميت در اين سرزمين پهن خواهد شد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیک
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   تاجک و سایر قم هارا نظریات متعصبانه و مملو زا زهر تعصب که در شکمبه تان موج میزند به بحران میبرید و قبلآ هم برده هاید

>>>   گل خمیر خلیفه خودت از تاجک های کابل گپ زدی که در کنار دریای کابل می زیستند. کدام کنار دریای کابل؟ آیا کابل را درست میشناسی یا از نقشه آن گذر کردی ، یک نظر نیک به خودت از طرف بنده ، برو تاریخ کابل درست کابل را مطالعه کن نه چتیاط سفسطه سرایان را و بعد در باره کابل ذهن باز کن .
شما و امثال تان یکبار زردشتی میشوین در لحظه دگر آریایی و بعد از آن هندو و در آخر خراسانی و همزمان کابلی بدون شک هم تاجک سر گو ، چه یک فرهنگ بی فرهنگ که مثل ماش هر طرف لول .

>>>   گل جان امیری!
فکر نمیکنید این نوشتۀ تان خیلی هم خنده آور است؟ دلیل اینکه هرگاه حزب بر اساس قوم و ملیت بنا نهاده شود، بدون تردیدمنافع همان قوم را برمنافع سایر اقوام و ملیت ها ترجیع میدهد، دوم: آن تروریستی که در میان پشتونها وجود دارد، در میان فارسی زبانها هم با همان افراطیت وجود دارد، سوم: حزب اسلامی منحصر به قوم پشتون نیست بلکه شریر ترین و افراطی ترین اعضای این حزب در میان فارسی زبانان و ازبیک ها حضور دارند که شما آنان را یا دیده نمیتواند و یا بر اساس غرور قومیت تان آنرا نادیده میگیرید> چهارم: همگون و یا بهتر بگویم، کاپی حزب اسلامی که شما آنرا منحصر به پشتونها می پندارید، اینطرف در میان فارسی زبانان یا بفرمودۀ شما تاجک ها (من به کوجودیت تاجیک در افغانستان باور ندارم) معادلش جمعیت اسلامی است که به مراتب افراطی تر است، البته این حزب هم منحصر به فارسی زبانان نیست.
جان برادر! حزب بر اساس منافع شکل میگیرد نه بر اساس قوم، ملیت و زبان! و تا زمانیکه بر اساس منافع عمومی شکل نگیرد، نه پشتون به منافع میرسد و نه فارس، نه ازبیک و ونه کسی دیگری.
میهن زرغون

>>>   گل امیری چرا خودت رهبری تاجک ها را به عهده نمی گیری؟

>>>   امیری!
ارشادات تاجیک مشهور را ببین:
تحصيل زنان، مساوي به بي ناموسي است. برويد مرغ بازي و كفتربازي كنيد! معاش سربازان را برای ملا ها می دهم تا در وقت مصیبت، دعا کنند.
از بیانیه حبیب الله کلکانی.»
این الګو تاجیکها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است