نظامیان ایتالیایی از افغانستان بتدریج خارج می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۶    ۱۳۹۷/۱۱/۹ کد خبر: 157155 منبع: پرینت

نظامیان ایتالیایی در ظرف یکسال آینده از افغانستان بیرون خواهند شد.
خبرگزاری رویترز از قول این منابع گزارش داده است که الیزابت ترنتا، وزیر دفاع ایتالیا از فرماندهان نظامی آن کشور خواسته است تا برنامه‌ریزی خود را برای خروج کامل از افغانستان آغاز کنند.

سربازان ایتالیایی در ۱۵ سال گذشته در افغانستان حضور داشته و هم اکنون نیز ۹۰۰ سرباز این کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در آن کشور مستقر اند.
پس از ایالات متحده و آلمان، ایتالیا دارای بیشترین تعداد سرباز در افغانستان است. از سال ۲۰۰۳ تا کنون ۴۸ سرباز ایتالیایی در افغانستان کشته شده است.

حکومت جدید ایتلافی ایتالیا از بدو آغاز کار خود در جون ۲۰۱۸، کاهش حضور نظامیان آن کشور در افغانستان را مورد بررسی قرار داده بود، اما تصمیم کنونی ظاهراً برخی اعضای کابینۀ ایتالیا را نیز غافلگیر کرده است.

انزو مواویرو میلانیسی، وزیر خارجۀ ایتالیا که سرگرم دیدار از اسراییل است در یک کنفرانس خبری گفت "فقط امروز در این مورد شنیدم... او (وزیر دفاع ایتالیا) در این مورد با من صحبت نکرده است".

وزیر دفاع ایتالیا عضو جنبش "پنج ستاره" است، جنبشی که از دیر زمان با ماموریت نظامیان ایتالیایی در افغانستان مخالفت داشته است. اما شماری از احزاب ایتلافی حکومت ایتالیا، کشورشان را به تامین صلح و ثبات در افغانستان متعهد می‌دانند.

ماه گذشته، رسانه‌ها از قول مقام‌های امریکایی نیز گزارش دادند که دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا در نظر دارد تا نصف ۱۴۰۰۰ سرباز امریکایی مستقر در افغانستان را به ایالات متحده برگرداند.

خروج نظامیان خارجی از افغانستان، از شرایط اصلی گروه طالبان در گفتگوهایشان با نمایندگان امریکایی بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر امریکا از رفتن صرف نظر کند هیچکدام اینها هم نمیروند

>>>   پارلمان کشور مالدیو فردا جلسه دارند تا درمورد سه سرباز آن کشور درافغانستان تصمیم بگیرند اما تعدادی وکلای شان نظرداده اند که این موضوع به رفراندوم گذاشته شود تا نظر اکثریت مردم درنظر گرفته شود وبعد درمورد آن تصمیم اتخاذ شوداما حزب پشک های سیاه که اکثریت پارلمان را دراختیار دارند گفته اند برای اینکه درافغانستان خالیگاه قدرت بمیان نیاید در شش ماه اول سال 2019 ازجمله سه سرباز یکی آن خارج ساخته شودوبعد درمورد دوسرباز باقیمانده تصمیم نهائی اتخاذ گردد

>>>   بهتر است در یک ماه خارج شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است