از والی تا والی، از رحیمی تا رحیمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۷/۱۱/۶ کد خبر: 157082 منبع: پرینت

عبدالقیوم رحیمی (وفا) را از سالیانی پیش می‌شناسم، او را کاکه‌ای خوش بزم یافتم و آدمی بُرش‌دار؛ اگر در کسوتی غیر از مقام دولتی به هرات می‌آمد (مثل اینبار که برای پیشوازش دعوت شدم و نرفتم و پوزش هم نمی‌طلبم) علاقمند بودم با ایشان هم‌کلام می‌شدم و از سخنان جانانه‌شان فیض می‌بردم، دستم را محکم می‌فشرد و با آن قامت بلند و نگاه پر نفوذش من‌را تحت تاثیر جوانمردی و عیاری‌اش قرار می‌داد.

اگر به سفر نمی‌رفتم و با ایشان را می‌دیدم مانند یک شهروند عادی این شهر این چند جمله‌ی کوتاه و تکراری را حتما یادآوری می‌کردم:
_ جدیت، قاطعیت و خوی عیاری‌تان‌ گزیده‌ترین سیاستی است که سال‌ها بر همین منوال بر اطرافیان‌تان سیاست کردید؛ امیدوارم این روحیه‌‌ی کارآمد جای خود را به ذهنیتِ محافظه‌کارانه و خنثی گونه‌‌ (که شامل حال اکثر حاکمان این شهر گردیده) ندهد.

_ شما وضعیت جغرافیایی هرات و مردمش را بهتر از والی‌های قبلی می‌شناسید، این شناخت شما تقاضا می‌طلبد که مانند بسیاری از حاکمان این شهر (جهت دوام در قدرت سیاسی هرات/قطب اقتصادی کشور) خویش را از گزندِ کرنش‌گری و امتیاز دادن‌ به دلالان کوچک و بزرگ، جوان و موی‌سفید در امان نگه دارید؛ چنین وضعیت ما را رنج می‌دهد شما را نمی‌دانم!

_ پسندیده می‌دیدم که لا اقل شما ذهنیت‌های جاافتاده پیرامون حاکمیت در هرات را دگرگون بسازید؛ اینکه برخی هرات را «گاو شیری در سیاست» تعریف کردند، برخی دیگر نیز هرات را به مثابه «استراحت‌گاه سیاست‌مداران» تلقی نمودند و ماندن در این شهر را هدیه‌ی زحمات خویش ‌پنداشتند، برخی نیز آمدند تا چند روزی از بازنشسته‌گی‌هایشان لذت ببرند، از چه وقت هرات ویلای دولت‌مداران قرار گرفته؟

_ کار ما نیم‌چه باسوادها نق نق زدن است، گاهی درست و مطابق با واقع نق می‌‌زنیم گاهی نیز نادرست و بی‌موقع یا بد موقع؛ من شما را بعنوان والی جدید هرات می‌شناسم طبیعتا نه شما و نه هیچ دولت‌مدار دیگری از شر نق‌زدن‌های تند و تیز ما در امان نخواهد بود.

_ می‌گویند جوجه را آخر پاییز می‌شمارند، هنوز عرق سفرتان خشک نشده است و اخلاقا هر نوع پیش‌داوری پیرامون شما (و هرکس دیگر در هر موقعیتی) بی‌مورد و بدون مصداق است؛ ولی خوب خواهد بود که حاکمیتِ پس از شما برای والیان پَسینی آن‌چنان دشوار بنمایاند تا هرکسی به خود اجازه ندهد که از روی تفنن، هوس و دل‌خوشی آرزویِ سیر و سیاحت در این شهر را به سر بپروراند؛ نمی‌دانم چرا اداره‌ی هرات و مردمش برای سیاست‌مداران ما چالش برانگیز احساس نمی‌شود واقعا!

رسول عبدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی هرات
رحیمی
نظرات بینندگان:

>>>   اولتر فکر نمیکند رحیمی مانند شما جوالی را دعوت کند اگر دعوت می‌کرد این هویدا است که به پا نی بلکه به کله برایش میدویدی و حالا از سوز دل این چرندیات سر داده اید ویگانه چیزی که شما را ناراحت ساخته است اینست که به جایی جوالی والی تعین شد و بجایی دزد دشمن دزد تعین شد.

>>>   هنوز قروانه اش حواله نشده به جنگ دختران و پسران دانش آموز رفت

>>>   گام به گام حوزه رای‌ عبدالله محدود می‌شود !!
قيوم رحيمى برادر ريس دفتر غنی احمدزی، به عنوان استاندار هرات معرفی شد. بخاطر مدیریت رای‌های گوسفندی، یک همدست برای کامران‌ علی‌زی !!
احمد_شاه_فرید

>>>   خدا رحم كند سر رحيمي ها كه از خواب غفلت بيدار شوند و حيف اينقدر پژوهش ها و.....!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است