افشای راز نشست اشرف غنی با اروزولا فن در لاین!
اشرف غنی اطمینان حاصل کرد که آلمان از هیچ نامزدی به شمول داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت نمی کند و به هیچیک از نامزدان ریاست جمهوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان، اعتماد ندارد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۷/۱۱/۶ کد خبر: 157079 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)محمد اشرف غنی، در حاشیهٔ اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سویس با اروزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان دیدار و گفتگو کرد.
در خبرها آمده است که ریيس‌جمهور غنی و وزیر دفاع آلمان موارد مختلف به شمول حمایت آلمان از پروسهٔ صلح و همچنان تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، را به بحث گرفتند. اما واقعیت قضیه چیز دیگری است!

این دیدار که به درخواست اشرف غنی صورت گرفته بود، تماما روی موضوعات انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می چرخید. اشرف غنی میخواست بفهمد که آیا آلمان و کلا اتحادیه اروپا از داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری آینده پشتیبانی می کند یا نه؟

واقعیت قضیه این است که اشرف غنی و سفارت آمریکا در کابل تردید دارند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده (اگر برگزار شود) پای آلمان در حمایت از یک نامزد مشخص به میان نیاید. به همین سبب تلاش دارند تا بفهمند که آیا آلمان همانگونه در زمینه های دیگری مانند جنگ یورو و دالر، حضور در آسیای میانه، رابطه با چین، تشکیل حکومت در لبنان و... با آمریکا در رقابت است، در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز وارد میدان رقابت با آمریکایی ها خواهد شد؟

شانس آمریکایی ها و اشرف غنی در افغانستان این است که چهره های مشخص و مستقل و بدون وابستگی به کشورهای ذیدخل در افغانستان، امتحان خود را به اروپایی ها پس داده و در همه آزمون ها ناکام شده و فریب آمریکایی ها را خورده اند.

یکبار اروپایی ها به یونس قانونی در ابتدای ورود به کابل اعتماد کردند که او بسوی آمریکایی ها تمایل پیدا کرد و خلیلزاد را بر حمایت اروپایی ها ترجیح داد و از آنان برید.
بار دیگر داکتر عبدالله اروپایی ها را در انتخابات گذشته ریاست جمهوری ناامید کرد که آنان با تمام توان از وی در انتخابات حمایت کردند اما در آخرین لحظات مغلوب خدعه جان کری شد و همه آرزوهای رقابتی اروپایی ها با آمریکا را برباد داد.
یکبار هم عطامحمد نور که آلمان ها در حمایت از وی محکم و استوار در حفظ ولایت بلخ ایستادند اما وی بازهم مغلوب سفارت آمریکا اشرف غنی شد و تمام تلاش ها و نقشه های آنان را در بلخ برباد داد و از ولایت بلخ به نفع آمریکایی ها کناره گیری کرد.

اینجا است که دیگر آلمان ها و کلا اروپایی ها از صحنه های رقابتی سیاسی با آمریکا در افغانستان کناره گیری کردند و در حال حاضر به هیچ حزب و گروه و جریان و شخصیت افغانی برای حمایت و پشتیبانی اعتماد ندارند.
در این روند دیگر شخصیت های افغانستانی نیز نتوانستند در صحنه های قدرت رقابتی آمریکا و اروپا در کنار اروپایی ها بایستند و حافظ منافع آنان در افغانستان باشند که امروز آنان نیز در انتخابات بدرد شان بخورند.

در جلسه اشرف غنی با اروزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان در حاشیهٔ اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سویس یکبار دیگر اشرف غنی اطمینان حاصل کرد که آلمان از هیچ نامزدی به شمول داکتر عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت نمی کند. هرچند این مطلب بصورت روشن و واضح بیان نگردید اما از لحن صحبت وزیر دفاع آلمان اینگونه بنظر می رسید که آلمان در حیط رقابت های سیاسی با آمریکا در افغانستان ناامید شده است و به هیچیک از نامزدان ریاست جمهوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان، اعتماد ندارد.

در این وضعیت نامزد انتخابی خلیلزاد و سفارت آمریکا تنها برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواهد بود و هیچ نامزد دیگری یارای مقابله با او را نخواهد داشت. مگر اینکه ایتلافی جدید شکل بگیرد. ایتلافی که زمینه های رقابتی اروپا با آمریکا را در افغانستان زنده بسازد و جرقه های اعتماد مجدد اروپایی ها را در حیط رقابت های سیاسی با آمریکا بیفروزاند.

طرح این ایتلاف را در نوشتار بعدی بدست نشر خواهم سپرد. اگر عمری باقی بود و شکر سلامتی پابرجا!
و من الله التوفیق
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
افغانستان
داووس
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر اشرف غنی رئیس جمهور برحال کشور برنده مطلق انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 خواهد بود و رهبران مفسد اتلاف شمال چون قومندان عطاء یونس قانونی داکترعبدالله اسماعیل خان و غیره مانند ..... ولگرد در کوچه و بازار کابل باقی خواهند ماند
دلبرجان اکبری از دهلی جدید

>>>   تدبیر کند بنده و تقدیر کند خنده
غنی را تا انتخابات کجا فرصت بود باقی
شاه حسین مرتضوی در فکر قلب و شکرت باش

>>>   بعد از آمدن گرباچف در شوروی وقت به سر قدرت و امضأ توافقنامه خروج سربازان شوروی از افغانستان در ژنیف و برآمدن تمام قوای شوروی تا آخر سال ۱۹۸۹،دولت افغانستان بار ها به مجاهدین و ظاهر شاه پیشنهاد کردند که بیایند و یک دولت اعتلافی تشکیل دهیم،اما هم مجاهدین این پیشنهاد را رد کردند و هم ظاهر شاه(ظاهرشاه نمیخواست که در میان دو مخالف،هم دولت افغانستان و هم مجاهدین،به کوفته تبدیل شود).
چندین مرتبه مجاهدین خواستند از طریق جنگ پیروز شوند،اما هر دفعه شکست خوردند.یکی از شکست های بزرگ شان در جلال آباد بود که گلبدین رهبری آن را به عهده داشت.
بعد از تجزیه شوروی ،روسیه کمک های نظامی و اقتصادی خویش را به افغانستان قطع کرد و در نتیجه داکتر نجیب مجبور به استعفی شد و مجاهدین در همکاری با دوستم،وارد کابل شدند و کابل را اشغال کردند.
حالا امریکا نیز جدول زمان بندی خروج نیرو های خویش را از افغانستان ،برای طالبان پیشنهاد کرده است.
این که طالبان در افغانستان دولت موقت تشکیل میدهند و بعداً بسوی انتخابات میروند و یا این که با دولت فعلی افغانستان،یک دولت اعتلافی تشکیل میدهند و یا با زور و جنگ به کابل حمله میکنند و کابل را اشغال میکنند،معلوم نیست.
این بستگی به آن دارد که امریکا و جامعه جهانی،همچنان از دولت افغانستان حمایت میکنند و از انتخابات افغانستان حمایت میکنند و از رییس جمهور آینده افغانستان حمایت میکنند و به حمایت نظامی و اقتصادی خویش،به دولت افغانستان پابند هستند و یا این که یک دولت مؤقت با اشتراک طالبان میسازند و بعداً بطرف انتخابات میروند و یا دولت را به طالبان تسلیم میکنند.
اگر احیاناً امریکا و جامعه جهانی،مثلی که روسیه کمک های خود را به افغانستان قطع کرد،آنها نیز قطع کنند،دولت افغانستان در مقابل لشکر طالبان که از جانب پاکستان و شاید هم ایران و روسیه و چین و کشور های عربی تمویل میشوند،مقاومت نخواهد توانست و در نتیجه مثل دولت داکتر نجیب شکست خواهد خورد.
اما یک چیز واضح است و آن این است که اگر امریکا و جامعه جهانی پای خویش را از افغانستان بکشند،با گرفتن طالبان دولت کابل را،جنگ خاتمه نخواهد پذیرفت و نیرو های مقاومت در مقابل شان ایجاد میشود و همسایه های افغانستان نیز از گروپ های طرفدار خود دفاع میکنند و در نتیجه جنگ ادامه خواهد پیدا کرد.
یک راه حل دیگر نیز عبارت از عضویت افغانستان و ایران در پیمان امنیتی شانگهای است،که بدینصورت تمام همسایه های افغانستان،بشمول خود افغانستان ،عضو پیمان شانگهای میشوند و در نتیجه امنیت افغانستان.بدوش سازمان شانگهای می افتد،قسمی که کشور های اروپای شرقی عضو پیمان ناتو شدند و انکشاف اقتصادی افغانستان بدوش چین سپرده شود تا با ساختن شاهراه ها و راه های ترانزیتی و خط آهن و استخراج معادن و غیره بخش های اقتصادی افغانستان و ایجاد شغل و کار برای مردم،زمینه پیشرفت افغانستان را مهیا سازد.
البته این بدان معنی نیست که دیگر همسایه های افغانستان با افغانستان روابط اقتصادی و تجارتی نداشته باشند،بلکه دیگر همسایه های افغانستان،بشمول روسیه و هند و ایران و پاکستان نیز میتوانند در افغانستان سرمایه گزاری کنند و زمینه پیشرفت افغانستان را فراهم کنند.
منتهی باید شرایط برای چنین اقدامات فراهم باشد و مهمترین شرط عبارت از آن است که اهل دین و رهبران دین در افغانستان،در امور دولت و دولت داری مداخله نکنند و بگذارند مسؤلین دولت وظایف خویش را در قبال رشد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی کشور انجام دهند و اهل دین در داخل مساجد،برای کسانی که علاقه دارند و به مسجد میروند،آموزه های اخلاقی و دینی بدهند و در کار دولت مداخله نداشته باشند.مثل زمان ظاهر شاه،قبل از دهه دموکراسی.نی بعد از دهه دموکراسی که احزاب آزاد شد و افغانستان مثل لیاف ملانصرالدین توسط احزاب چپی و راستی به هر طرف کشیده شد و نتیجه اش چهل سال جنگ شد.

>>>   از نگاه نظر مردم و رای پاک انها اشرف غنی احمدزی قومگرای معتصب قوم و زبان عوام فریب وعده شکن هرگز هرگز موفق و پیروز انتخابات پیشرو ریاست جمهوری نبوده ونیست و اگر بازهم مانند دور قبلی از ماشین چاپ کارت های انتخابات جعلی و ساختگی بنفع غنی و جعل و تذویر از جانب کمیسون به نفع اشرف غنی دست زنند چنان تظاهرات سراسری در کشور بوجود خواهد امد که ارگ را با ارگ نشینان ان و کمیسون انتخابات همراه کمیشنران رشوتخور انتخابات را به اتش کشانده خواهند شد اگر فیصدی محاسبه گردد دو فیصد مردم کشور بطرفداری اشرف غنی نبوده و اعتماد خود را نزد نود و هشت در صد را بدست اورده نمیتواند .

>>>   بزگترین اشتباه امریکا وشکست امریکا اشرف غنی وکرزای بودکه ریاست جمهوری را دردست داشتن
و ازطالبان حمایت میکردن
امریکا اکر به جای این دوفرد دکترعبدالله را ریس جمهور میکرد برنده بود

>>>   خدمات حکومت داکتر محمد اشرف غنی در طول 4 سال ﻗﺪﺭﺗﺶ.

حکومت غنی در افغانستان ۵۴۲ انتحاری شد
حکومت غنی ۱۸۰۰۰۰ نفر در انتحاری کشته شدند
حکومت غنی ۴۵۰۰۰ نفر اردوی ملی کشته شدند
حکومت غنی ۱۵۰ ساختمان در کابل تخریب شد
حکومت غنی ۸۰۰ طالبان آزاد شد
حکومت غنی ۶۰۰۰۰ هزار زن بیوه شد
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ ﻟﻜﻬﺎ ﻧﻔﺮ ﺭا ﻣﻌﺘﺎﺩ ﺳﺎﺧﺖ.
ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻏﻨﻲ ﺩاﺭاﻱ ﻣﻠﺖ ﺭا ﺩﺯﺩﻱ ﻛﺮﺩ و ﺑﺤﺴﺎﺏ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ.
حکومت غنی ۱۴ ولایت افغانستان به محاصره طالبان است
حکومت غنی ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ دالر افغانستان از آمریکا قرضار شد
حکومت غنی ۳۲ وکیلان افغانستان کشته شد
حکومت غنی ۸۰ فیصد مردم افغانستان ویران از وطن فرار
حکومت غنی ۹۰ فیصد ناکام شد
حکومت غنی ۲۴۳ تظاهرات بزرگ برضد حکومت وحدت ملی
حکومت غنی زد طالبان طالب کش قیصاری گرفتار شد
حکومت غنی جنرال رازق کشته شد
حکومت غنی پارلمان تبدیل به ﻗﻮﻡ پرستی و فساد شد
حکومت غنی در ارگ غیر از ﺗﻴﻢ ﺧﻮﺩﺵ دیگر قوم نیست
حکومت غنی سرک هایمان تخریب شد
حکومت غنی تعصبات قومی سمتی به اوج خود رسید
حکومت غنی میان اقوام افغانستان تفریقه ایجات شد
حکومت غنی داعش به افغانستان پیدا شد
حکومت غنی معاون اول را تبعید و توطعه و خانه نشین کرد.
حکومت غنی از رای دادن مردم بر غنی پشیمان شدند
حکومت غنی لر و بر پیدا شد
حکومت غنی بلآخره افغانستان انقریب است به بحران برود ... تعداد کشته شده گان افراد ملکی تا هنوز بطور واضح مشخص نیست احتمال دارد در مدت ۴ سال به بیشتر از ۱ یک ملیون نفر هم برسد

این هم خدمت آقای اشرف غنی با تیم اش ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩم

>>>   Ghobar
شهردار تازه به دوران رسیده غنی در صفحه شخصی فیسبوکش مردم هرات را به سگ تشبیه کرده
البته این پست را دقایقی بعد از نشرش دوباره حذف کرد

>>>   ٤٥٠٠٠ چهل و پنج هزار انسان تنها در كمتر از پنج سال از حكومت يك رواني با خانم يهودي به شهادت مي رسند و اما مردم گوسفندي هنوز هم در حمايت از وي.
سهيل صديقي

>>>   احمدی
غنی در پنج سال گذشته تا حدی برای اقوام پشتون در رسیدن به سمت های دولتی کمک شایان ای کرد که قابل چشم گیرد بود در عین برای بقای خود هم کار در پی حذف رقیبان خود برآمد حال هم شانس پیروزی بیشتر است

>>>   افغانستان شده خانه اهداف هم سایگانش تاسیاست های خودرادرآن اجراکنند.
مردم افغانستان ازدین خودکه به صورت غیرعقلانی آنراپذیرفته است ضربه میخورندوبس درحکومت پیغمیبر(ص)کافر وپیروان دیگرادیان وکافران نیزهم حقوق داشتندوحتی ازبیت المال به آنها داده میشد. واقعاپیرو دین پیامبر(ص) هستیم مقصراصلی وسازنده اصلی خودمردم افغانستان میباشند

>>>   هرکسیکه در انتخابات اینده برنده شود از اشرف غنی کرده بهترخواهد بود زیرا اشرف غنی نتوانست با کمک کشورهای جهانی که شامل ملیون هزار دالر میشود یک فیصد از مشکلات مردم را حل نکرد بلکه همه پول ها بغارت رفت ومردم فقیر. فقیر تر شد وپول دار ودزدان پول دار. تر پس هیچ دستاوردندارد لذا امید وارم که جامعه جهانی این بار یک شخص صادق. ودلسوز وپاک نفس را انتخاب نمایند
کریم عمر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است