غنی و عبدالله جداگانه عازم سویس شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۷/۱۱/۳ کد خبر: 157042 منبع: پرینت

اشرف غنی صبح امروز در راس یک هیات عالیرتبه دولتی جهت اشتراک در سومین روز اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، عازم شهر داووس سویس گردید.
غنی در جریان این سفر، در یک بحث به محوریت آینده اقتصادی افغانستان اشتراک می‌کند و در خصوص رشد اقتصاد افغانستان و نقش بارز آن در اتصال منطقوی صحبت خواهد کرد.

داکتر عبدالله رییس اجرایی نیز روز گذشته برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد عازم سویس شده بود.

اجلاس مجمع اقتصادی جهان امسال از تاریخ 2 دلو 1397 برابر به 22 جنوری 2019 آغاز شده و به اشتراک بیش از 3000 تاجر، سیاستمدار، نمایندگان حکومت‌ها، نهادهای بین‌المللی و جامعه مدنی به مدت پنج روز ادامه می‌یابد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
سویس
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس سنای امریکا نانسی پلوسی طیاره ندارد که به افغانستان بیاید امارهبران افغانستان هرکدام به یک طیاره سفر میکنند
ر

>>>   الهي رفتن شان شود و أمدن شان ني

>>>   شايد پول هاي دزدي و ذخيره كرده گي شان از رياست تداركات را به حساب شخصي شان در بانك سويس واريز ميكنند. چون عمر حكومت شان تمام است.

>>>   کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی در افغانستان
امدن کوچی ها از آن طرف مرز دیورند با عث نا هنجاری های اجتماعی در کشور ما و آفات طبیعی خطر ناک سر طان زا در جامعه افغانستان !
اولیت استراتژی اشرف غنی کاشتن تخم تفرقه و اسکان کوچیان پاکستان است، آمدن کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی در جغرافیا افغانستان . آمدن کوچی هم به اساس پلان شوم استعمار کهن برای ایجاد تشدید و گسترش بحران سیاسی ، قومی و زبانی در افغانستان بمنظور قتل و قتال ملت ما است.
اقوام کوچی رمه دار آن طرف مرز دیورند با تطبیق نظام نامه امان الله خان در فصل بهار به چراگاه های افغانسان از بیرون مرز دیورند می آیند, آنها دارای زمین و خانه ای نیستند و «چادرنشین » غژدی نیسن اند. و کوچی در ایام تابستان برای استفاده از علف خوش خوار ما به چراگاه های مناطق کو هستانی افغانستان بطور مؤقت به همرای گله بز , رمه گوسفند, گله گاو , شتر ,اسپ از داخل دره ها و باغستان شاداب منطقه به مناطق چراگاه های مرتفع نیزدیک یخچال های طبیعی منابع آبی کشورما کوچ مي نمایند.
این سیستم چرای عنعنوی مفرط و غیر علمی کوچی ها در واحد های چراگاهی افغانستان از طرف ک آنها ها از عدم کنترول دولت های قبیله معمول بوده که باعث پایمال حاصلات مردم بی دفاع و جنگلات کشور زیبا ما توسط رمه ای های آنها و در نهایت خطر عظیم نا هنجاری های اجتماعی تخریب فرسایش نباتات و فرسایش خاک در مناطق دشتی وکوهی افغانستان گردید ه است.

بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی کشور بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله آنها موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق مواجه شده اند وادامه ی این روند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان توسط رمه کوچی مانند آمدن برف کوچ ها سریع آب شدن یجچالهای طبیعی کشور و در نتجیه باعث روا ناب سیلی بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی ,طوفان شن های روان و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در بعضی محالت و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان از عملی ناسلم آنها روبه رو کرده است.

در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان دچار مشکالات بیشتر می شود و با انقاض روبر خوا هد شد. برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی باید تصویب به اجرا در اید تا گیاهان و جانوران بومی بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند. چرای بی رویه کوچی ها یک از دالیل سرزمین های تخریب شده ای کاهش پوشش گیاهی از دید گاه دانش محیط زیست می باشد.

واین نوع چرای بی مسولیت طبیعت زیبای شاداب کشور ما را لکد مال و خاک آلوکرده ساخته اند. ترمیم پوشش گیاهی تخریب شده از طرف کوچی ها در شیب ها ی تند تپه ها و دامنه کوه ها مشکل و تقریبا غیر ممکن است و به ارزش ملیار دار آسیب رسانده و می رساند . رعایت فصل چرا و آماده گی چراگاه جهت استفاده از چرا گاه ها از دید دانش محیط زیستی الاقل یک ماه بعد از آب شدن برف ها ویا از اولین بارنده گی در منطقه تا موقع ای که گیاهان به ارتفاع 21 سانتی نرسیده اند آغاز چرا غیر علمی و غلط از طرف دانشمدان محیط زیست گفته شده است. چرای غیر داشتن تقویم چارواها در بلندی و ارتفاعات چراگاه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاه وبدون رشد ونمو گیا در سالهای آینده و هم موجیب اصلی تخریب منابع طبیعی هیمن چرا بی تقویم می شود و نیز از جمله عوامل تهدید کنند اکوسیتم کوهستانی است و پیامد آن آمدن طغیان دریا ها از اثر برف کوچ , فرسایش آب ,خاک و سیلاب های ویرانگری را به بار آورده و می آورد.
هوطنان مهن دوست نمونه ای خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی از طرف کوچی در بهسود ، در دایمراد
حجرستان ناور غزنی ، خاواک پنچشیر ،دشت شیواه ، بدخشان ، دشت برچی قندوز و این آفات طبیعی خطر ناک اجتماعی در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد اشرف غنی کوچی و تعصب آمیز هم تبار آن ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي نه گرديد. تیم فاشیستی غنی کوچی ابو جعل در ناحیه بگرام ولایت پروان به توزیع شناسنامه افغان را به کوچی های پاکستان جواز توزیع آن به مدیریت ثبت احوال نفوس صادر کرد است .
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.
اشرف غنی احمدزی مامور انجام تجزیه‌ی این سرزمین است اگر چنین نباشد هیچ آدم ملی‌ گرا، عاقل و مهین دوست دست به اعمالی نمی‌ زند که سبب ساز نارضایتی مردم تا سرحد برافراشتن پرچم‌ های قومی و جدایی طلبی شوند.
بطور نمونه ناهنجاری اجتماعی امروز ولایت قندوز براساس نظام نامه امان الله خان شروع شد و دراولین سال حکومت نادر شاه پدر ظاهرشاه اقوم اوغان از پاکستان به سرزمین حصلخیز قندوز وبغلان از آن سوی مرز دیورندآورده اند تا این شاهرک حیاتی زرخیز را در دست داشته باشند و در دوره ظاهرشاه توسط کا کا هان اش اقوام اجناد عنعنوی پیشه چاروا دار غژدی نشین را به منطقه حاصلخیز قندوز کسیل کردند.
بنابرین محیط اجتماعی قندوز کهن در این صد چند سال اخیر ناهنجاری های اجتماعی دشواری را پشت سر داشته و هنوز هم ادامه دارد.
باید اضافه که این چرگاه ها سرسبز به رمه ها کوسفندان و گله بزه و خیل شر قطاران کوچیان عنعنوی اختصاد داده شد واهسته آهسته کو چیان را در جغرافیا قندوز بغلان ساکن ساختند و طبیعت زیبا قندوز باستان وبغلان را قطعه قطعه و اراضی جنگلی آن و دشت های سبز پرعلوفه آن را دست خوش ناملایمات انسانی شده اتت.
هروز از بابت و ناهنجاری های اجتمای زخم هایی بر پیکر طبیعت زیبای قندوز می رسد و بخش زیاد این منطقه با حوادث تلخ طبیعی روبه روی می باشد.
ضمناَ باید اضافه ساخت که ناهنجاری های محیط اجتماعی درولایت قندوز از طر اجناد به واسط فشار بر منا بع محیطی و بهرهبرداری غیر اصولی و ناپایدار از این منابع محیطی موجب تشدید تخریب محیط زیست در منطقه شده است و بحرانهای زیست محیطی نیز به واسط تحلیل و از بین بردن منابع مورد استفاده اجناد عنعنوی بر شدت فقر اهالی بومی منطقه می افزاید..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است