این فاسدان هیچ مسوولیتی در قبال بیکاران ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۹    ۱۳۹۷/۱۱/۲ کد خبر: 157032 منبع: پرینت

فاسد و فساد در درون نظام سیاسی و درون دولت افغانستان بد تر از تروریستان انتحارگر و خون ریز است. زیرا فسادِ فاسدان درون نظام و درون دولت است که افراط گرایی ستیزه جو را که به تروریزم منتهی می شود، تقویت می کند و موجب ازدیاد لشکر طالب و داعش و هر گروه تروریستی و دسته های مافیایی جنایتکار می شود.

فاسدان کنار و درون نظام و درون دولت که هیچگونه پاسخگویی برای مسوولیت خود ندارند و در کرسی دولتی و حاکمیت مشغول فساد سیاسی، فساد مالی، فساد اخلاقی و انواع فساد دیگر هستند و با ارتکاب انواع مفاسد از جامعه و مردم دور و بیگانه شده اند، بستر افراط گرایی و ستیزه جویی،خصومت ورزی و تروریزم را میان اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان ایجاد و مساعد می کنند.

همین دیروز ایشیا فوندیشن در گزارشی گفت که در افغانستان 75 در صد جوانان بیکار هستند و هر سال 400 هزار جوان به بازار کار افزاوده می شود که اکثراً بیکار می مانند. وقتی در چنین حالتی یک جماعت بسیار کوچک فاسد در دولت و در میان احزاب و تنظیم های سیاسی و اسلامی مالک همه چیز باشند و به هیچ عدالت و مسوولیتی تعهد و پابندی نشان ندهند، تاثیر آن ها بر صد ها هزار جوان بیکار چه می تواند باشد؟

هر فاسدی در سیاست و حاکمیت افغانستان و در سایه و کنار این نظام حاکم سیاسی که بدون هیچ نگرانی و بازخواستی به فساد ادامه می دهد، تروریست بالقوه، منبع و عامل تروریزم است. بی جهت نیست که امروز نشریۀ نیشنل پالیسی در مورد افغانستان نوشت که فساد با امنیت ارتباط دارد. فساد سبب افراط گرایی و تروریزم شده است و جامعۀ جهانی باید هر دالر خود را با دولت افغانستان تصفیه کند و حساب بگیرد.
اما نیشنل پالیسی ننوشت که این جامعۀ جهانی مورد نظر او، میدان این فساد را در افغانستان، هم برای فاسدان خودش و هم برای فاسدان داخلی مورد حمایتش چه در درون نظام و چه در بیرون و کنار نظام حاکم سیاسی هموار کرده است.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیکاران
فاسد
نظرات بینندگان:

>>>   ع وغ می گویند بلا ما در پس همه افغا ن ها خدا کند همه شا ن از گشنگی بمریند باید هر دو ما درقدرت باشیم تا اولاد های ما در خارج به پو ل های گذاف دالر خارجی عیش و نشاط کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است