در مکاتب برمل پکتیکا نصاب پاکستان تدریس می‌شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۷/۱۱/۱ کد خبر: 156996 منبع: پرینت

آموزگاران و دانش‌آموزان مکتب‌های ولسوالی برمل ولایت پکتیکا از سال‌ها است که با نصاب آموزشی پاکستان سروکار دارند و با نصاب آموزشی افغانستان آشنایی ندارند.
به گزارش طلوع، آنان می‌گویند، پس از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی در این مکتب‌ها نصاب آموزشی پاکستان و به زبان اردو تدریس می‌شود.

ولسوالی برمل پکتیکا در جنوب شرق کشور، با پاکستان همرز است. دانش‌آموزان در این ولسوالی می‌گویند که حکومت افغانستان در جریان این موضوع قرار دارد اما اقدامی نمی‌کند.

اشرف علی، آموزگار یکی از مکتب‌ها در این ولسوالی گفت: «آموزگاران ما همین‌طور فیصله کرده‌اند که نصاب آموزشی پاکستان در این مکتب‌ها تدریس شوند... مسؤولان حکومت به ما گفته‌اند که این نصاب را تدریس کنید.»

محمد نور، یکی از دانش‌آموزان در این ولسوالی نیز بیان داشت: «بعضی وقتا به زبان انگلیسی هم درس می‌دهند... ما از حکومت می‌خواهیم که نصاب آموزشی خود افغانستان را برای ما فراهم کند.»

مواد آموزشی که برای این دانش‌آموزان تهیه می‌شود، همه، مهر و پرچم پاکستان را در خود دارند.

باشندگان این ولسوالی، می‌گویند دانش‌آموزانی‌که از مکتب‌های برمل فارغ می‌شوند سندهای پاکستانی بدست می‌آورند.

در همین حال، ریاست معارف پکتیکا این مشکل را می‌پذیرد و می‌گوید که دوربودن این ولسوالی، سبب شده تا آنان نتوانند مواد آموزشی به دانش‌آموزان برسانند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مکاتب پکتیکا
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان قصداً آنها را زبان اردو یاد میدهد و به پاکستان برای حملات تخریباته میفرستد،تا پاکستانی ها فکر نکنند که آنها افغان ها هستند.
ای بایی: تم کیا سوچ رهی هی که می افغانی هو؟
مجی بهود در لگی هی که تم مجی افغانی بولتی هی.
یی رها میری پاسپورت:اختر نواب شریف،پنجاب ایالت سی.

>>>   ایا همین دلیل ریاست معارف پکتیا منطقی است که کفته نسبت دوری راه را عدم رسیدن مواد تعلیمی افغانستانی بجای تدریس از سیتم تدریسی پاکستان را بهانه کرده اند اکثر از مناطق سرحدی جنوبی کشور ما با پاکستان توسط خان های دوسره و مسولین خاین بوطن در زیر دول پاکستان در رقص اند دولت گذشته کرزی و فعلی غنی احمدزی ازین خیانت بوطن بی اطلاع نبوده اما بخاطر راضی نگهداشتن طالبان ترورست جاسوسان ای اس ای خود را در کوچه حسن چپ زده اند چشم خود را کور و گوش خود را کر کرده اند لاب منگل وزیر سابق وزارت اقوام و قبایل و والی هلمند و جلال اباد خاین وطنفروش جاسوس بیگانه چرا جلو اینکار را نگرفته بود و اعتراض به این خیانت نکرده بود که سیاه وش بکتاژ جوان بات استعداد ژور نالست اگاه را در تلویزیون طلوع متهم به استفاده از کلمات ایرانی کرده بود و پرخاشگری ان تا سرحدی شد که به اثر فشار ریاست امنیت ملی وارگ ر تلویزیون طلوع ناگزیر ان جوان را از تلویزیون طلوع خارج کردند وطنفروشی و خانت ازین بیش نیست که تدریس سیستم درسی پاکستان و اسناد تحصیلی پاکستانی انهم با مهر و نشان به اطفال و جوان وطن ما داده شده است و هنوز این خیانمت و جنایت دوام دارد و کاکا غنی احمدزی خود را کور و کر نموده اگر طالبان خاین وطنفروش غلام بیگانه نیستند چطور به انها اجازه تدریس درس پاکستانی را به ان مکاتب داده اند جلو شانرا نگرفته اند .

>>>   از دست همين اوغان هاي غول پاكستان شير شده شرم تان نمي أيد او اوغان هاي غول .

>>>   تذکره هم پاکستانی دارند

>>>   او قدر دور بوده هینومه دوو سری دنیا بوده ما خبر نداشتیم

>>>   این ها لر و بر یک اوغان هستند کدام فرقی باهم ندارند.
در معاملات کلان پولی هم در تمام مناطق اوغان نشین از پول پاکستانی استفاده میشود.
سالها این ها حلقه غلامی پاکستان را بر گردن داشته اند در حالیکه کلانکار ها و لافوک هایشان افراد دیگر را غلام بیگانه ویا حتی مهاجر میخوانند.

>>>   وزيريكهً از مكاتب خود خبر نداشته باشد
واقعا داكتر است و اگر داكتر نمي بود چه مي شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است