مشاجره در کمیسیون انتخابات بر سر پسر سیاف
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۵    ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ کد خبر: 156926 منبع: پرینت

يک روز قبل از اعلام نتايج ابتدایی انتخابات مجلس كابل در جلسه اي كميشنران و رياست دارلانشای كميسيون انتخابات، پرخاش فیزيكى ميان صياد و زمانزى ميشود و هر دو يكديگر را خاين و فاسد خطاب ميكردند.
چون صياد ميخواست پسر استاد سياف را شامل لیست كند و زمانزى عملاً از يك نامزد ديگر پول نقد را توسط برادرش در تركيه تسليم شده بود، تا بالاخره جلسه برهم ميخورد و با دشنام دادن ها خاتمه می یابد.
بعد از ٣ ساعت با پا درميانى يكى از مشاورين مغز متفكر بنام (فضل فضلى) كه چندى پيش امرالله صالح نيز در باره اش حقايق تلخ را نشر كرده بود، به كميسيون انتخابات ميرسد و هر دو تن را خواسته و فقط سه به سه نشسته موضوع پسر استاد سياف را حل و فضل نمودند.
يك موضوع را بايد ياد آور شد كه كرسى هاى بيش از ١٣ تن از نامزدان ولايت كابل را صياد، زمانزى و بعضى از كميشنران بشمول ابراهيم سادات ريیس IT به فروش رسانيده اند كه قيمت هر كرسى از سیصد هزار دالر شروع تا به هشتصد هزار دالر ميرسد.
ویدا
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   احتمال دستگیری کمیشنران کمیسیون انتخابات افزایش یافت
همین اکنون در ارگ بر سر بازداشت سریع مسوولان دانه درشت درجریان است.
خبر می رسد که همین اکنون برای دستگیری عاجل دانه درشت های کمیسیون انتخابات، در ارگ ریاست جمهوری بحث هایی در جریان است.
برای جایگزینی کمیشنران دارالانشای کمیسیون انتخابات از چند روز به این سو انترویو ها شروع شده است.
پیش ازین، اطلاعاتی از مجاری ارگ واصل شده بود که از برکناری احتمالی کمیشنران و مسوولان رده بالای دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات و معرفی آنان به ارگان های قضایی خبر می داد. اما این آدم ها مخزن اطلاعات و اسرار مگوی ارگ اند و بعید است سهل از میدان در رفته و گلوی خود را به تیغ فریبکاران ارگ بدهند که از آن ها سوء استفاده کرده و اکنون می خواهند آن ها رسوا و مفتضح بسازند.
درهمین حال گزارش شده که احتمال ابطال نتایج آرای کابل از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی وجود دارد. ظاهراً اصرار برین است که درکابل، دو باره انتخابات برگزار شود. فساد و رزالت درانتخابات کابل به حدی بود که یک رأی در مقابل۱۶۰دالر خریداری می شد.
رزاق مامون

>>>   دا بله خوشحالی خیانت هم اندازه اش در افغانستان سطع سعودی خود به آخرین درجه بالا برده ،از این نماینده های بیسواد چه آرزو داشته باشیم که به زور پدرش در چوکی پارلمان مینیشیند
عبدالله ریحان

>>>   کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی در افغانستان
امدن کوچی ها از آن طرف مرز دیورند با عث نا هنجاری های اجتماعی در کشور ما و آفات طبیعی خطر ناک سر طان زا در جامعه افغانستان !
اولیت استراتژی اشرف غنی کاشتن تخم تفرقه و اسکان کوچیان پاکستان است، آمدن کوچی ها پاکستان با عث خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی در جغرافیا افغانستان . آمدن کوچی هم به اساس پلان شوم استعمار کهن برای ایجاد تشدید و گسترش بحران سیاسی ، قومی و زبانی در افغانستان بمنظور قتل و قتال ملت ما است.
اقوام کوچی رمه دار آن طرف مرز دیورند با تطبیق نظام نامه امان الله خان در فصل بهار به چراگاه های افغانسان از بیرون مرز دیورند می آیند, آنها دارای زمین و خانه ای نیستند و «چادرنشین » غژدی نیسن اند. و کوچی در ایام تابستان برای استفاده از علف خوش خوار ما به چراگاه های مناطق کو هستانی افغانستان بطور مؤقت به همرای گله بز , رمه گوسفند, گله گاو , شتر ,اسپ از داخل دره ها و باغستان شاداب منطقه به مناطق چراگاه های مرتفع نیزدیک یخچال های طبیعی منابع آبی کشورما کوچ مي نمایند.
این سیستم چرای عنعنوی مفرط و غیر علمی کوچی ها در واحد های چراگاهی افغانستان از طرف ک آنها ها از عدم کنترول دولت های قبیله معمول بوده که باعث پایمال حاصلات مردم بی دفاع و جنگلات کشور زیبا ما توسط رمه ای های آنها و در نهایت خطر عظیم نا هنجاری های اجتماعی تخریب فرسایش نباتات و فرسایش خاک در مناطق دشتی وکوهی افغانستان گردید ه است.

بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی کشور بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله آنها موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق مواجه شده اند وادامه ی این روند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان توسط رمه کوچی مانند آمدن برف کوچ ها سریع آب شدن یجچالهای طبیعی کشور و در نتجیه باعث روا ناب سیلی بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی ,طوفان شن های روان و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در بعضی محالت و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان از عملی ناسلم آنها روبه رو کرده است.

در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان دچار مشکالات بیشتر می شود و با انقاض روبر خوا هد شد. برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی باید تصویب به اجرا در اید تا گیاهان و جانوران بومی بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند. چرای بی رویه کوچی ها یک از دالیل سرزمین های تخریب شده ای کاهش پوشش گیاهی از دید گاه دانش محیط زیست می باشد.

واین نوع چرای بی مسولیت طبیعت زیبای شاداب کشور ما را لکد مال و خاک آلوکرده ساخته اند. ترمیم پوشش گیاهی تخریب شده از طرف کوچی ها در شیب ها ی تند تپه ها و دامنه کوه ها مشکل و تقریبا غیر ممکن است و به ارزش ملیار دار آسیب رسانده و می رساند . رعایت فصل چرا و آماده گی چراگاه جهت استفاده از چرا گاه ها از دید دانش محیط زیستی الاقل یک ماه بعد از آب شدن برف ها ویا از اولین بارنده گی در منطقه تا موقع ای که گیاهان به ارتفاع 21 سانتی نرسیده اند آغاز چرا غیر علمی و غلط از طرف دانشمدان محیط زیست گفته شده است. چرای غیر داشتن تقویم چارواها در بلندی و ارتفاعات چراگاه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاه وبدون رشد ونمو گیا در سالهای آینده و هم موجیب اصلی تخریب منابع طبیعی هیمن چرا بی تقویم می شود و نیز از جمله عوامل تهدید کنند اکوسیتم کوهستانی است و پیامد آن آمدن طغیان دریا ها از اثر برف کوچ , فرسایش آب ,خاک و سیلاب های ویرانگری را به بار آورده و می آورد.
هوطنان مهن دوست نمونه ای خطر عظیم ناهنجاری های اجتماعی از طرف کوچی در بهسود ، در دایمراد
حجرستان ناور غزنی ، خاواک پنچشیر ،دشت شیواه ، بدخشان ، دشت برچی قندوز و این آفات طبیعی خطر ناک اجتماعی در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد اشرف غنی کوچی و تعصب آمیز هم تبار آن ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي نه گرديد. تیم فاشیستی غنی کوچی ابو جعل در ناحیه بگرام ولایت پروان به توزیع شناسنامه افغان را به کوچی های پاکستان جواز توزیع آن به مدیریت ثبت احوال نفوس صادر کرد است .
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.
اشرف غنی احمدزی مامور انجام تجزیه‌ی این سرزمین است اگر چنین نباشد هیچ آدم ملی‌ گرا، عاقل و مهین دوست دست به اعمالی نمی‌ زند که سبب ساز نارضایتی مردم تا سرحد برافراشتن پرچم‌ های قومی و جدایی طلبی شوند.

>>>   بهتر این بود که حکومت خودش رسما چوکی هارا به مزایده می گذاشت همین پولی که درجیب کمیشنران میرود به خزانه حکومت میرفت
ر

>>>   من خو از افغا نستان بی ذار هستم چه بسا که از انتخابات

>>>   جنگ سر پوستين ملا نصرالدين ، خداوندا يا ما را عقل ده يا محو كن تا دنيا از شر اين ملت نجات يابد. مردم بيعقل پول هاي به باد آورده را چه قسم خرچ ميكنند، مگر نميدانيد كه امريكا طالب را مياورد و اين ولسي جرگه و مشرانو جرگه ازبين ميرود، همين پولها را در خدمت خلق خدا و دين خدا مصرف نمائيد تا باشد كه وجدان تان بيدار و پاك شده و گناهان تان كمتر شود، در غير آن آتش دنيا و آخرت جايتان و نان تان خواهد بود.
من بصفت يك مجاهد و چهل سال مهاجر، از سياف ميپرسم كه آيا مليون ها دالر پول نقد و جائيداد برادران و فاميلهاي شهداي عرب را كه خودت و انجينر احمدشاه دزديده و تمام سرمايه اتحاد را از پاكستان هم در جيب زديد بس تان نيست كه حالا پسرت حبيب جان را توسط پول بدون رضايت مردم نماينده مردم ميسازي؟ بخدا قسم كه از ريش خود ميشرمم ، من منحيث يك انسان عادي و انجينر خدا را شاهد هر عملم ميبينم و از مأخذه آخرت بسيار ميترسم ، آيا شما كه به شيخ الحديث مشهور هستيد، بخدا و يوم الجزاء عقيده داريد؟ يا اينكه دين تانرا هم در همان دوران توبه كردن تان براي حفيظالله أمين ترك نموديد؟ خودت و تمام برادران تان از پدر مرحوم كه أفسر نظامي و جگرن بود چقدر جائيداد به ميراث برده ايد؟
خودت دزد، معاونت دزد، پسرت دزد، از برادر و برادر زاده خو ملت به بيني رسيده است . به اميد روزيكه مالك دو جهان عدل خود را در اين جهان براي بنده گان خود نشان دهد تا پند باشد ما بنده گان عاجز و مظلوم را، كه چگونه توسط يك صاعقه خداوندي قصرهاي ظلم و قبر هاي مرمرين و جريبي تان و پول ها و دارائي هايتان كه از فروش خون شهداء ، اشك يتيم ها و بيوه ها و درد و آه معلولين و مجاهدين و مهاجرين جمع نموده ايد بخاك و خاكستر بدل شود، و انشاءالله آنروز دور نخواهد بود.

>>>   برای اینکه چنین مشاجره ها بمیان نیاید باید تعداد وکلای که پیروز ساخته میشوند رابین خود تقسیم عادلانه کنند مثلا پنجاه فیصد سهمیه حکومت پنجاه فیصد باقی بین کمیشنران تقسیم وهرکس اختیارش گه سیهمیه اش رابچند می فروشد یا پولش را درکجا اخذ میکند یا پول افغانی میگیرد ، دالر میگیرد جنس میگیرد بخشش میکند صلاحیت از خود کمیشنر باشد ، چون دموکراسی است ،
ر

>>>   من سندی در دست دارم که ابراهیم سادات در تقلب های گسترده و دستکاری نتایج در سیستم و داتابیس نقش عمده و اساسی دارد. هیجگونه تقلب و دستگاری بدون وی صورت نگرفته است.
موصوف از یک نامزد به نام مریم صدیقه سادات که وی نیز از همتبار و هم شهری سید ابراهیم سادات است رشوه دریافت کرده و چندین بار در خانه وی و شوهرش که به نام سلیم خان و یک پاکستانی جاسوس آی اس آی است به صورت خفیه مهمان شده و بعد از گرفتن پول و کام و دستور برای موصوف تلاش نموده است. اما بعد اسناد ر به کمیسیون های مربوطه در رابه رساندم و خوشبختانه مریم سادات در لیست ابتدائی موفق نشد.
شخص پاکستانی به نام سلیم خان که نماینده آی اس آی در افغانستان است به وی در بین سرک دو و اول پروژه تایمنی که خانه وی است پول ،لیست و دستور داده است که در نتایج انتخابات مطابق میل آی اس ای و پاکستان دستکاری و تقلب نماید. جالب این است که از جمع هیئت رهبری دارالانشاء کمیسیون بیشترین یشان را افراد و اشخاصی از قوم سید تشکیل میدهد.

>>>   سیاف چه خدمت به دین اسلام وملت افغانستان نمود که حالا پسرش بکند جای تاسف است وای به حال این ملت بیچاره در بدر .

>>>   غنی احمدزی این انتخابات پارلمانی را خوب تقلب کاری کرد. و همه مخالفان را فلتر کرد بجایش پشتونهای وفادار به غنی را جایگزین کرد.

>>>   خدایا خدایا خدایا
کی چنین اشخاص فاسد وبيرحم از صحنه روزگار محو میشوند.کی این کارهای کثیف وبی وجدانی از سری این مردم رنجدیده برداشته میشود.ماها اسم مان را گذاشتیم مسلمان .همه کار هایکه این اشخاص فاسد وابلس انجام می دهند مغایرت با انسانیت .واسلاميت دارد که توسط اشخاص پلید وحرامزاده زاده به اجرا گذاشته میشود.خدایا ازتو میخوایم این اشخاص کثیف را به راهی راست راهنمایی بکن واگر از ادمگري فاصله گرفتن نیست و نابود شان بکن( آمين

>>>   آن عده اشخاص که دست به تقلب میزنند.واقعا اشخاص پست وخبیث هستند.بالای خود اش هم اطمینان ندارد از قبل می فهمند که بازنده میباشند.ازهمان ابتدا خودشان را برای تقلب آماده میکنند.این کار ها یعنی چه وقتی کسی برایت رای نمیدهد.برای چه می خواهی خودت را جا بزنی....

>>>   درمنطقه باریک آب پاکستانی هارا بنام کوچی ومهاجر جابجا نموده اند وسلاح ومهمات هم دراختیار دارند بالای ولایت پروان امر کرده اند که تذکره تابعیت برایشان داده شود این هم یک پلان خطر ناک فاشیستی برعلیه مردم ماست.

>>>   یک چیز روشن است که غربی ها و امریکایی ها برای حضور شان در افغانستان برای دراز مدت نیازمند حمایت بعضی از تیکه داران دین و قوم بودند و به همین لحاظ بطور تصنعی در بوجود اوردن شخصیت های کاذب زیر عنوان رهبران دین و مذاهب ملیون ها دالر در پاکستان در زمان به اصطلاح جهاد مصرف کردند و از جوالی ها و کسانی که به یک لقمه نان مساجد احتیاج بودند به ملیاردر ها مبدل ساختند .حال انها تاریخ شان تیر شده بای پسران شان این مزدوری را بدوش گیرند که پسر اغای سیاف مثل پدرش یک مزدور خوب امریکایی هاست .پسر ربانی و خلیلی و محقق و امثال هم مثال های زنده اند و باید مسوولیت تاریخی مزدوری به غرب را در اینده بدوش داشته باشند .

>>>   این دستگاه های بایومتریک را خاص به خاطر تقلب بکار بردند وبا همین دستگاه ها هر چه خواستن کردن برای یک نفر که کاملاٌ ناکام بود هزاران رای ساختگی در برابر اخذ رشوت تیار کردن. عجب شهر بی پرسان این را می کن شهر خر بوزه و فساد.
سوال اینجاست که غنی که از حکومتداری خوب و مبارزه با فساد حرف می زند چرا چپ است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است