از بشردوست بیاموزید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۷/۱۰/۲۶ کد خبر: 156920 منبع: پرینت

نتیجه انتخابات پارلمانی حوزه پایتخت، بسیاری را در شوک و شگفتی فروبرد. در این میان اما وضعیت کسانی که تصور می‌کردند در آوردگاه انتخابات با اهرم مدرک دانشگاهی و درجه تحصیلی، متاع بی‌همتایی برای ارایه دارند، رقت‌انگیزتر است.

تردیدی نیست که نتیجه اعلام‌شده، با آرا و انتخاب‌های واقعی مردم، نسبتی ندارد؛ اما نباید از نظر دور داشت که حضور پرشمار نامزدهای مدرک‌مدار آغشته به اپیدمی «توهم دانایی» زمینه‌‌ای مساعد و بهانه‌ای مناسب را برای مهندسی نتیجه انتخابات کابل، در اختیار دولت، کمیسیون انتخابات و سفارتخانه‌های خارجی قرار داد.

نخبگان برج عاج‌نشین آغشته به توهم دانایی تصور می‌کردند که برای پیروزی در انتخابات، مدرک و درجه تحصیلی و ژست‌های خشک شبه علمی و شعارهای آرمان‌گرایانه و انتزاعی و سخنرانی‌های غرا اما غریب و نامفهوم برای رأی‌دهنده عام و عادی، کفایت می‌کند؛ در حالی‌که حتی از برقراری یک ارتباط ساده مثبت و معنادار با توده مردم هم ناتوان بودند، زبان سیاست و قدرت در افغانستان را نمی‌‌دانستند و از قواعد بازی‌هایی مانند انتخابات، بی‌خبر بودند.

بشردوست اگر از جهات بسیاری اسباب مضحکه و طنز و تفریح و سرخوشی و سرگرمی عام و خاص است، دست‌کم برای نخبه‌گراهای متوهم می‌توانست یک الگوی عملی مناسب و در دسترس باشد. او در حالی که نام سنگین تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه را یدک می‌کشد، هیچ‌گاه از این اهرم برای کسب شهرت و رسیدن به قدرت، بهره نبرده؛ بلکه هوشمندانه، سقف سیاست خود را بر ستون معیشت طبقه فرودست و فقیر جامعه بنا کرده و مهمتر از آن، زبانی ساده و عامه‌پسند و بازاری برگزیده است، و این، رمز پیروزی نماینده‌ای تنها و تک‌رو، همیشه معترض، فاقد برنامه‌ و اغلب برآشوبنده نظم نشست‌های پارلمانی است.

علی موسوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بشردوست
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   آقای موسوی نوشت: این، رمز پیروزی نماینده‌ای تنها و تک‌رو، همیشه معترض، فاقد برنامه‌ و اغلب برآشوبنده نظم نشست‌های پارلمانی است.
همه آنچه که ذکر کردید منفی است. یک کسی با این خصوصیات چه نفعی برای پارلمان دارد؟ چگونه می تواند الگوی دیگران باشد؟ تقصیر تحصیلکرده ها نیست جامعه و دولت نگران از ورود آنها در پارلمان است.

>>>   در جامعه ای ثبات و ساختار نیست بشردوست بجای برنامه های نیمه عملی و ناقص ، مستقیماً دردهای نمایان جامعه را تحت برنامه خود قرار میدهد.
و شئی میان تهی صدا و گفتار خشک دارد و بشردوست که عالم پرمحتواست گفتار برایش مهم نیست و کردار مهم است.
اس پ هزاره

>>>   از بشردوست ها معلوم میشود که این کشور در چه حالی بسر میبرد

>>>   میدانید که بشر دوست چرا بشر دوست تخلص میکند؟
وقتی که او در فرانسه پناهنده بود،یک روز در یک جنگل قدم میزد که از روبرویش یک سگ کته اًمد.
او گریخت و رفت و در پشت یک درخت پنهان شد.
صاحب سگ که در جنگل رفع حاجت میکرد.بعد از خلاص شدن،از عقب سگ خویش آمد و قلاده گردن سگ را به گردن اش کرد.
درین وقت رمضان از پشت درخت بیرون آمد و به صاحب سگ گفت که اوبیادر کجا بودی؟نزدیک بود از ترس سگ خودت ما در تنبان خود ایلا کنیم.
صاحب سگ گفت: من خودم مصروف ایلا کردن در جنگل بودم.
از همان روز به بعد،رمضان بخاطری که دیگر با حیوانات در جنگل مواجه نشود،تخلص خود را بشر دوست گذاشت.
این بدان معنی نیست که خدای ناخواسته بشردوست با حیوانات دشمنی داشته باشد،بلکه همراه حیوانات چندان جور نیست و از همین خاطر از خوردن گوشت و شیر و پنیر و ماست و قیمای و غیره محصولات حیوانی چندان خوشس نمی آید.

>>>   فعلآ در افغانستان ودر ولسی جرگه و در بین تمام نمایندگان آقای بشر دوست جوره ندارد او. شخصیت برازنده وملی است که فرد فرد ملت مسلمان و. چیز فهم به تمام معنا او را دوست دارند بشر دوست آدم با ایمان و با عزت و. غمخوار غرابا وبیچاره های وطن است بمانند او در تاریخ چهل سال گزشته افغانستان سیاستمداری نیامده که راستکار با ایمان راسخ و بر ضد افراد لاوبالی باشد امید او روزی ریس جمهور با قدرت افغانستان باشد
عبدالله ریحان

>>>   بشر دوست را لازم دارند چون وسبله است برأي بر هم زدن و به نتيجة رسيدن نشست هاي مجلس

>>>   روزی خواهد آمد که بشر دوست یک رای هم نگیرد همانطور که مضر نیست مفید هم نیست ، نه کسی به حرفش اهمیت میدهد ونه او این استعداد را دارد که چند وکیل رابا خود همراه سازد وبا دوسیه که دربغلش هست اکثرا خودش برای اینکه دنبال کار شخصی اش برود زمینه سازی میکند تا اورا از مجلس بیرون کنند با یک تیر دو نشان میزند ، هم کمپاین هم به امورات شخصی دروقت رسمی رسیدن !
بیشتر از ده سال میشود که وکیل است کدام کار سود مند انجام داده ؟؟؟

>>>   به نويسندهء مطلبِ "ميدانيد كه بشر دوست ؛ چرا بشر دوست تخلص ميكند؟" :
ما در دوران تحصيل ، استاد بزرگوار و دانشمندي داشتيم كه وقتي يكي از همصنفي هاي ما ، نظري بي معنا و بي ارتباط با موضوع را بيان ميكرد ميگفت :
" تشكر ! بشين ! ... خواستي چيزي بگويي ! "
شما نظر دهندهء چهارمي هم ؛ خواستي " چيزي " بنويسي !!!

>>>   یک اوغان کته که از اوغان ملیتی های فاشیست دو آتشه کرده هم دو آتشه تر است همین رمضان بشر دوست است که امید است هموطنان هزاره و بقیه هموطنان این پوپولیست بی مغز را بلاخره بشناسند.
درین نمایش مضحک بنام انتخابات پوپولیست های مثل بشردوست و تعدای دیگری برایشان خطر جدی نبودند لهذا آنها را بحال خودشان گذاشته اند تا مردم را اغوا بکنند و در قسمت دیگران از قلع و قمع تقلبات و خیانت ها خود تا که توانسته اند استفاده کرده اند۰

>>>   آدم خنثی است و هرگز در خصوص نقض حقوق بشر صحبت نمی کند.

>>>   بشردوست بهترین مهره خوش خدمت برای شئونیزم قبیله اوغان و فاشیست های قومی اوغان است۰ او به همه اهداف و برنامه های شئونیزم اوغان صد در صد مطابقت دارد و بهترین مهره خدمتگذار تمامیتخواهی اوغان بوده و است، چه خودش فهمیده چه نافهمیده۰ شئونیزم تمامیخواه اوغان چنین بی شعور های کودن را سخت ضرورت دارد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است