صالح ناکام خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۸    ۱۳۹۷/۱۰/۲۴ کد خبر: 156891 منبع: پرینت

امرالله صالح برای خوش نامی شخصی اش، اقدامات تازه ای را از آدرس پولیس و وزارت داخله روی دست گرفته و شعارهای جالب می دهد. اما به نظر می رسد که این اقدامات راه بجایی نخواهد برد.

گذشته از اینکه صالح در قبال این اقدامات اش چه اندازه واقعا جدی است، دولت غنی هیچ عزم راسخ برای پیگیری تبهکاران و باندهای مافیایی که در این نزدیک به دودهه قدرت گرفته اند و خون مردم را مکیده و چشیده اند ندارد.

صالح اگر موفق شود که فقط همین دزدها و جیب بر های عادی شهری را، که در این اواخر خیلی زیاد هم شده اند کم کند، و مورد تعقیب قضایی قرار بدهد، در تاریخ پولیس شاهکاری را به نام اش ثبت خواهد کرد.

پیگیری دوسیه ها و جنایات سران باندهای مافیایی، که اکثرشان با دولت مداران شریک هستند کار صالح نیست یعنی وزیر جدید داخله از انجام این کار ناتوان است.
بنا به گفته مردم و نهادهای امنیتی، اکثر باندهای مافیایی و شبکه های اختطاف چی، و حلقه های دزدی درکابل، از اهالی پنجشیر و شمالی هستند که برای وزیر داخله پنجشیری این نیز یک مشکل عمده است. در یک کلام اقدامات صالح خوب و ستودنی اما غیر عملی است.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانیکه تغیرات در صفوف قوای امنیتی وپولیس نیاید هر گز صلح و امنیت نمی اید

>>>   اين را همه ميدانيم كه تجربه و دانش با دريشي هاي خوب ، استفاده كلمات انگليسي كسب نميشود ، و قسمي كه نويسنده مضمون ذكر نموده اكثريت دزدي، اختطاف، كيسه بري و پخش فحشاء در داخل كابل از طرف عده اوباشان مناطق خاص صورت ميگيرد كه با صالح ارتباط نزديك دارند، و جرائم تروريستي در زمان رياست امنيت ملي صالح هم خوب پيش ميرفت، و با امكانات زيادتر از امروز نه صالح و نه اتمر لنگ عليه آن چيزي كرده توانستند.
ديگر اينكه موعظه از دهن مردار تاثير براي شنونده ندارد، اگر صالح پاك باشد، بايد تمام ملكيت هاي خود را براي ملت واضح نموده و بگويد كه مدرك مالي اش چه بوده ، كه با اين سن و سال و با سابقه كاري اش چطور اندوخته شده ، و همه پنجشيري ها ميدانيم كه كي سرمايه دار بود، و كي سرمايه شد.
تا زماني كه عدالت اجتماعي تأمين نشود، ملت فريب همچو أشخاص را نخواهند خورد، و هم امكان آوردن امنيت قابل اجراء نميشود.
همه تكهداران بشمول رهبران و شريكان شان و شركاي حكومتي بعد از يازده سپتمبر بايد دارائي ها و مدرك دخل خود را با ملت شريك سازند كه ملامت و سلامت آشكار شود، و مسؤلان دولتي نزد خدا و هم نزد ملت برائت حاصل نمايند.

>>>   انشاالله ایمان محکم واراده قوی میخواهد که آقای صالح دارد و مردم هم پشتبان اش است

>>>   صالح ریشه طالبان را بسوزان...

>>>   تلاش های فعلی وزیر داخله قابل قدر است. موفقیت های بیشترش را آرزو مندم.
باشنده کابل.

>>>   شما از کجا مطمن هستید که اکثر باند های مافیایی و شبکه های اختطاف چی و حلقه های دزدی در کابل از اهالی پنجشیر و شمالی هستند
خیلی بی انصاف هستید. این چنین حکم قاطع ، می رساند که شما این باند ها را می شناسید
من نه از اهالی پنجشیرم و نه از شمالی
ولی خوب و بد در همه جا است
حالا بگذارید که صالح چند مدتی کار بکند بعد قضاوت نمایید . مشکل ما از همین قضاوت های بی جا و عجول بودم ماست شما زمانی می توانید کارنامه کسی را مورد قضاوت قرار دهید که حد اقل یکی دو سال از جریان کارش سپری شده باشد
خلاصه اینکه همین بدبینی و منفی نگری ما باعث ویرانی ماست

>>>   اشرف غنی قصد دارد که توسط امروالله صالح به جای دزدان و انتحاری‌ها و چپاولگران و باجگیران، شخصیت‌های ضد طالبانی و نیرو‌های مقاومت بر علیه دأعش و طالب را از بین ببرد، بعد از آن نوبت خود صالح هم خواهد رسید.چون هدف عمده و اصل راه باز شدن برای طالب است.

>>>   اقدامات جناب وزیر داخله ستودنی وقابل ستایش است تنها نیست مردم با او است مؤفقیت بیشتر شانرا درین راستا ازخداوند ج خواهانیم واین اقدام شانرا به فال نیک میگیریم برایشان باید مثبت باندیشیم به یکباره گی دزدان گم نمیشوند کم کم
ازمیان دیوهای مست باید بگذریم

>>>   اگر کسی فعالیت درست بکند هم مورد انتقاد هست و افراد غیر فعال صد در صد.
اینکه صالح برای نیکنامی خودش یا اداره اش این اقدامات را انجام میدهد کاملا عملی هست در صورتیکه افکار پوچ افراد مانند شما تغییر یابد. کاری نیست که عملی نباشد.

>>>   به یقین که اقدامات اغای صالح جدی و یک ضرورت عصر و زمان است موجودیت باند ها تبهکار و تروریست و ادم کش در کابل تهدیدی کمتر از طالب و داعش نیست . از صحنه کشیدن این باند ها نیرو های امنیتی را توان می بخشد که با ظرفیت بلند در برابر طالب و دگر تروریست های خارجی بجنگند .و یا لاقل فشار مبارزه با مشکلات داخلی از شانه های شان دور شود .
حال اگر واقعا ریس جمهور سفارت امریکا و ارگان های عدلی و قضایی با یک هم اهنگی واحد به پشت امرالله صالح ایستاده شود و اقدامات وی را حمایت کند بدون شک مشکل ظرف یک ماه حل میشود هر گاه حمایت نشود و هم اهنگی لازم ارگان های ذیدخل بوجود نیاید طبعا که امرالله صالح ناکام میشود .و مافیا غالب .
فکر کنم حمایت قاطع همشهریان کابل جامعه مدنی و نمایندگان مردم در مجلس همه با صدا از وی حمایت میکنند .

>>>   زور صالح به پشتون نميرسد از سر تاجك شروع كرده. نر استي برو فاروق وردك را دستگير كن كه مدت ١٣ سال ٥٢ هزار مكتب خيالي ساخته بود و معاش و مصارف ماهانه ان را كه هر ماه مليارد ها دالر ميشود خورد .
اگر ضد بد معاش استي برو قوماندان ميرويس بغلاني را دستگير كن كه زندان شخصي دارد تا حال صد ها نفر راكشته .

>>>   برادر مظفری طوریکه در لست مجرمین نگاه میشود مجرمین از اقوام مختلف افغانستان هستند کوشش میکنید مردمان یک محل را بد نام سازید شاید هم از اهالی پنچشیر هم چندنفری باشد ،ازبک اند هزاره در لست اند پشتون در لست مجرمین اند ،از الله متعال آرزو دارم که همه ملت های مسلمان در سراسر جهان اصلاع شوند و. هم در افغانستان که اخلاق و ادب بسیار به عقب مانده مراحل مثبت خود را ببار آرد
عبدالله ریحان

>>>   زنده باد محترم امرالله صالح وزیرامور داخله ، پیش برو ما حمایتت میکنیم تنها نیستی اول خداوندج دوم تمام مردم زجردیده باشماست

>>>   جنایتکاران که منافع شان در خطر است از صالح بد گوئی میکنند. موفقیت بیشترش را آرزو مندم.
باشنده کابل.

>>>   بلي پيش برو همه دزدان شمال كمكت ميكنيم

>>>   زنده باد صالح! ما همرایت هستیم! قانون را پیاده کن! ریس جمهور ماباش خو قانونی!
پشتون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است