محقق و قانونی در هاویه خود باختگی
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۵    ۱۳۹۷/۱۰/۲۰ کد خبر: 156845 منبع: پرینت

از گزارشات رسمی و غیر رسمی شنیده می شود، که حنیف اتمر مشاور پیشین امنیتی رییس جمهوری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو است. بازهم شنیده می شود که محمد محقق و یونس قانونی، از بزرگان دوره جهاد و مقاومت، بعنوان معاونین اتمر در تکت انتخاباتی ایشان حضور خواهند داشت.

من نمی دانم که این شایعات چه قدر دقیق است، ولی اگر واقعا قضیه چنین باشد چه توجیه و دلیلی برای محقق و قانونی وجود دارد که این ها بعنوان سیاست مداران کهنه کار و در عین حال دارای شهرت و پایگاه اجتماعی وسیع و بلند، معاونت یک فرد امنیتی کوتوله کم سواد و بی پایگاه و بی شخصیت را پذیرفته اند.

واقعا در اتمر چه ظرفیتی وجود دارد، که در محقق و قانونی نیست؟
آیا فقط پشتون بودن این (خادیست کوچک دوره کودتاهای چپی ها) باعث شده است که محقق و قانونی بعنوان رهبران دو جریان سیاسی بزرگ، معاونت و در واقع فرودستی این آدم را بپذیرند؟
اگر چنین باشد، وابحال این آدم ها، و وابحال این دو جریان سیاسی، با ریشه های مردمی که محقق و قانونی نمایندگان شان باشند.

اتمر آن خادیست کوچک دیروز و این امنیتی بیچاره امروز خیلی کوچک تر از آن است که یک سیاست مدار زیرک وی را در انتخابات ریاست جمهوری یک کشور جدی بگیرد اما گویا قانونی و محقق خودشان را کوچک تر از این آدم احساس می کنند ورنه مقام سکرتریت ایشان را نمی پذیرفتند.

به نظرم این آدم های بی ظرفیت و بی شعور، سیاست هزاره ها و تاجیک هارا بیش از اندازه طفلانه و بازیگوشانه کرده و به مسخرگی کشانیده اند. اگر مزاری و مسعود زنده و شاهد این صحنه مضحک می بودند، حتما محمد و یونس را جزاهای سخت و سنگین می دادند.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
قانونی
نظرات بینندگان:

>>>   صفرمحمد تو باید از صفر شروع کنی تاچی زمانی تو کمونست بگوئی وما درجواب بگوئیم اشرار دیروز اختلاس گر وغاصب ومفسد تقلب کار قاچاقبر امروز ؟
آیا به نظرتو تکرار این نامهای که توسط پاکستانی ها مروج شده خوب است ؟
ر

>>>   محقق و قانونى را مردم هر دو بيسواد سياست و خدازده هستند!! اكر دست من مى بود محقق را يك روز هم نمى ماندم!!! نه سواد، شجاعت، نه مردانكى، و غيره وغيره ......،، قانونى خو اينقدر نوكر امريكايى ها شده بود كه زندان ها برايشان باز كرد تا بتواند مردم افغانستان شكنجه و به شهادت به رساند!! اين جند فرق هست كه قانونى و محقق با أتمر دارند!! كر جه أتمر هم صوانى اس جندان باك نيست مكر ....از اين دو خودفروشان كرده خوب هست!!!

>>>   آقای محقق هیچ وقت در کناری فاشیت ها قرار نگیرفته ونمیگیرد

>>>   اتمر پشتون هم باشد در بين پشتون طرفدار ندارد چون نود و پنج فيصد پشتون ها طرفدار طالبان استند و پنج فيصد راي باقيمانده شان بين رهبران دولتي شان تقسيم شده كه به اتمر نيم فيصد ان تعلق نميگيرد. ساير اقوام هم از اتمر دل خوش ندارند. پس من هم نميدانم كه محقق و قانوني به اساس كدام محاسبه معاونت اتمر را پذيرفته اند. ؟
شما باور كامل داشته باشيد كه اين پنج فيصد دولتي هاي پشتون هرگز روي رياست جمهوري را نميبينند اگر ما غير پشتون ها معاونيت شان را قبول نكنيم.
ولي متاسفانه ديده ميشود كه رهبران ما با نفوس و راي ما انها را رييس جمهور ميسازند.
و ان رييس جمهور پشتون كه خود ما ان را رييس ساخته ايم توسط وزراي قوم خود ما ، ما را تار و مار مينماييد.
چرا خود تان نميخواهيد رييس جمهور شويد؟
عبدالمجيد پنجشيري

>>>   تشویش نکنید اتمر منتخب امریکا نیست فلهذا امریکا او را مقرر نمیکند

>>>   محقق شاگرد مزاری و دست پرورده اوست چنانگه یونس قانونی دست پرورده مسعود است زیاد چوش نزنید این ها نواه های بابه اند. مزاری نیز همزمان با مسعود و طالیان معامله کرد که نتیجه اش را گرفت. حافظه مردم را دست کم نگیرید مردم فراموش نکرده اند که باند مزاری در هزاره جات چه کردند و در غرب کابل چه کردند؟ اگر مزاری بود دیگر خریدار ندارد. مزاری هم هیچ گلی به سر این ملت نزد است. چیزهایی را به او نسبت می دهید که خود نیز قبول ندراد.

>>>   بارکج به منزل نمیرسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است