سران تاجیک! غنی و اتمر را بیشتر بشناسید!
اطلاعیه حنیف اتمر نشان از بی اعتمادی این شخص به تاجیک ها را به منصه ظهور رسانید و در همین ابتدای راه نشان داد که هرگز این خادیست معامله گر، پشت سر تاجیک ها نخواهد ایستاد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ کد خبر: 156830 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) افراد مطرح برخی احزاب بجای اینکه به تنهایی و یا با یکدیگر اقدام به تشکیل یک تیم قوی می کردند، معاونت افراد بدنام و بدعهد را بر اتحاد خویش ترجیح دادند.

رقابت بر سر تسخیر کرسی معاونت نامزدی ریاست جمهوری، رساننده ضعف روانی معاونت طلبان بود. معاونت طلبانی که سر از پا نشناختند و خود را بدتر از قبل تسلیم تیم فاشیزم کردند.

در حال حاضر سردمدار این روند، محمد یونس قانونی قرار گرفته است که با نشر نوار صوتی اش هم آبروی سیاست ورزی خود را زیر سوال برد و هم تیم اتمر را وسیله ای برای رسیدن به نیات شخصی اش معرفی کرد.
این کنش جناب یونس قانونی با واکنش های متفاوتی همراه بود که اکثرا وی را شماتت کرده و نوع نگرش وی محکوم کردند.

محمد یونس قانونی یکبار دیگر نشان داد که جرات و جسارت نامزدی ریاست جمهوری و یا جولان در عرصه های طراز اول سیاست افغانستان، از آنان سلب شده و اعتماد به نفس سران تاجیک تا سرحد معاونت پشتون ها پایین آمده است.

محمد حنیف اتمر نیز طی یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام داشت که نوار صوتی نشر شده از محمد یونس قانونی هیچ ارتباطی به وی نداشته و او با هیچ کسی معامله نمی کند.
اتمر با این اطلاعیه ضربه محکمی بر صورت سران تاجیک تبار زد و آنان را تا سرحد افراد معامله گر سیاسی تزل داد.

اطلاعیه حنیف اتمر نشان از بی اعتمادی این شخص به تاجیک ها را به منصه ظهور رسانید و در همین ابتدای راه نشان داد که هرگز این خادیست معامله گر، پشت سر تاجیک ها نخواهد ایستاد و از آنان به عنوان سکوی پرتاب استفاده می کند و سپس مانند غنی آنان را بی مقدار خواهد کرد.
این فرصت خوبی برای تاجیک ها است تا حنیف اتمر بیشتر مورد مطالعه قرار دهند و صرفا بر تعهد های کاغذی و یا قول های گفتاری واهی وی دل نبندند.

با نشر نوار صوتی محمد یونس قانونی که در آن از انتخاب تیم اتمر به عنوان تنها راه بیرون راندن اشرف غنی از ارگ یاد شده بود و نامزدی احمد ولی مسعود بی ثمر پنداشته شده بود، برخی معادلات و هماهنگی ها و هسویی ها در تایید معاونیت های دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری (اتمر و غنی) برهم خورد و معرفی تیم کامل این دونامزد تا رایزنی های بعدی به تعویق افتاد.

با وضعیت پیش آمده لازم است تا سران قوم تاجیک از غیرت قومی کار بگیرند و همه شان باهم تیم های انتخاباتی حنیف اتمر و اشرف غنی را تحریم کنند، تا یکبار دیگر قدرت قومی آنان به سران فاشیزم قبیله نمایان شود که اگر این اتفاق بیفتد بطور یقین سفارت آمریکا نیز نه جانب حنیف اتمر را خواهد گرفت و نه اشرف غنی را!

اینجا است که راه برای یک نامزد مشخص بدون هیچ سابقه قوم گرایی و قبیله روشی، باز می شود و آنگاه تصمیم نهایی به دست سران قوم تاجیک و ازبیک و هزاره خواهد افتاد تا افراد متعهد قوم شریف پشتون را به همراهی دعوت کنند و تیم قوی انتخاباتی را به مردم ناامید از انتخابات پیشکش نمایند و یکبار دیگر جوانه های امید را در دلهای افسرده و ناامید مردم برویانند.

به امید آنکه این طرز فکر فراگیر شود همه دست به دست هم فاشیزم قبیله را با شکست مواجه سازند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سران تاجیک
حنیف اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   بی اعتمادی حنیف اتمر خیلی سریع تحریرونشر میگردد ولی سخنان مشکوک یونس قانونی که خودرا دوسره مثل مارماهی نشان میدهد نشر نه میشود آقای قانونی درتیم اتمر هست ویاحامی تیم احمد ولی مسعود؟
قادری

>>>   سران تاجیک هزاره و ازبیک باید از یک کاندید غیر پشتون حمایت کنند. معامله گران و خاینان باید به انزوا کشانده شوند.

>>>   نفرک را حامی طالب و داعش می گفتن حالا می خواهند معاون جناب ایشان شوند 😉 عجب بی نظمیییی است!
شبنم پوپلزی

>>>   دوستان ورجاوند درود بر شما !
از قرینه ها بر می آید که انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ به راه انداخته نمی شود و این هیاهوی انتخاباتی صرف برای اغوای شهروندان ساده دل روی دست گرفته شده است . همه خبر داریم که زلمی خلیلزاد پلان صلح دولت با طالبان را نهایی نموده است و غنی و رده ای بلند حکومت به شمول اتمر کاملا در جریان هستند . به گمان اغلب در سال پیشرو به جای انتخابات یک لویه جرگه رسوای دیگر فرا خوانده خواهد شد و به رهبری خلیلزاد ، طالب ، گلبدین ، داعش و غنی روی یک حکومت مشترک تصمیم خواهند گرفت و ساختار دولت آینده را فیصله لویه جرگه نهادینه خواهند کرد . شاید در تیم غنی ، جنرال دوستم ، عبدالله و دانش به گونه نمونه و سمبولیک حضور پیدا نمایند .
چون از سوی آمریکا مجاهدین از پیش تروریست خوانده شده اند ، به این بهانه رهبران جهادی همه احزاب اسلامی زیر پیگرد قانونی قرار گرفته یا فراری می شوند یا زندانی . کسی که باقی می ماند پدرام است با چند روشنفکر بیکاره که سالها در اپوزیسیون خواهد ماند و اگر با همین قاطعیت از داعیه خراسان خواهی و فدرالیسم دفاع نماید ، امکان دارد مانند طاهر بدخشی سالها در زندان فاشیزم عمر عزیز خود را بگذراند و هیچ کسی هم لایش را بالا نکند .
جنایت بزرگی را که جمعیت اسلامی و جنبش اسلامی کرد ، اینست که کادر های ورزیده و جنرال های جنگ دیده تاجیک و ازبیک را از بدنه قدرت به نام کمونیست ها دور کردند . هم خود در انزوای سیاسی قرار گرفتند و هم اقوام تاجیک و ازبیک را در تنگنای بی سرنوشتی قرار دادند . حالا دیگر بسیار دیر شده ، شاید دوستانم اپتیمیست باشند ولی من ریالیست هستم .
منصور بدری

>>>   تواریش پدراموف ریس جمهور خود خوانده بدخشان را پیش کنید!

>>>   نویسندۀ گرامی!
...اینهایی را که شما رهبر قوم میگوئید، همین ها نصف قوم شان را بنامهای ملحد و کمونست بدبخت ساخته اند، اینان رهبران و سران قوم نه بلکه مجاهدینی اند که سالها بنام جهاد آدم کشتند و چپاول کردند! مگر کاخهای بلند شان را نمیبینی؟ مگر خبر نداری که خانواده های شان در خارج بسر میبرند؟
نویسندۀ عزیز! افغانستان برای این گروه یک مارکیت است که برای شان درآمد دارد! اینان در افغانستان تجارت سیاسی دارند، نه به قوم بند استند و نه ملیت، جایی که پول باشد از همه چیز میگزرند! لطفاً رهبر تراشی تان را بس کنید.
میهن زرغون

>>>   ترسم نه رسی به کعبه ای اعرابی
این رهی که تو میروی به شبرغان است
بدون اشرف غنی احمدزی کسی دیگری چانس برنده شدن انتخابات ریاست جمهوری راندارد
قربانعلی ارزگانی

>>>   اقای نویسنده!
اتمر هیچگاهی نگفته من پشت سر تاجکان ایستاده میشوم٫بل خواسته تا تاجکان پشت سر او ایستاد شوند.
عاقل

>>>   کدام غیرت قومی فرار درکولاب

>>>   ازبلند منزلهای تان برائید وخوب دیدن کنید که آرمان دل تان برآید

>>>   برادر محترم نمیدانم به خودت چه ارتباط دارد که قانونی با اتمر ائتلاف میکند و. یا محق با اتمر و یا اینکه ائتلاف غنی با عبدالله و دیگر کسان باشد البته این موضوع ارتباط میگیرد به تصمیم خود اشخاص وافرادی که در سیاست دخیل اند و چرا این این موضوع را ارتباط میدهید به قومگرایی و زبانگرایی ،امید این نامزدان با ایمان و مسلمان و وطن دوست باشند تا مردم بیچاره ما از این حالت فلاکتبار رهایی یابد ،همه اقوام و اقشار ملت مسلمان افغانستان مردمان نیک اند و امید شخصی را انتخاب کنند که خدمتگار مردم باشد و در وطن صلح وصفا بیاورد
عبدالله ریحان

>>>   برای شما دزد ها نه باید معاونیت حتی یک مدیریت هم داده شود

>>>   از طبقه ....دوتای شان در یک راه روان نیست هرکس غیب بود دیگری پشت سرش غیبت وتخریب میکند

>>>   برای قا نونی هم شرم است که یک ستون که معا ون یک کمونست و لنک و ستو ن پنجم شود که اتمر گاهی عضو خلق و گاهی طالب و گاهی هم در زیر پتر انگلیس و گاهی درزیر پتر امریکا خود را نمایان می کند

>>>   دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر کابل

قانون اساسی افغانستان دستورالعمل و تامین کننده عدالت، نظم، امنیت، خواست اجتماعی و هویت سیاسی تمام شهروندان افغانستان است و به صراحت از حقوق شهروندی ملت مسلمان افغانستان دفاع می کند؛ هر گونه اقدامی که مغایر قانون اساسی افغانستان باشد، تعدی به حقوق مردمان شریف کشور قلمداد می شود.

کلیپ صوتی که در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود، و تلویزیون آریانا ادعای بدست آوردن آنرا میکند هیچگونه ربطی با من و یا با تیمم ندارد.
تمامی موارد که در آن کلیپ مورد بحث قرار گرفته اند نظریات شخصی محترم محمد یونس قانونی بوده و نمایندگی از رضایت ما نمیکند.
در مورد ائتلاف با حزب جمعیت و اشتراک یکجا در تکت انتخاباتی مان هنوز بحث جریان دارد و به نتیجه نهایی نرسیده ایم.
با ذکر موارد فوق ما از مردم شریف و مجاهد افغانستان خواهشمندیم تا شکار توطئه های دشمن نشده، بر ما اعتماد داشته باشند.

مردم عزیز کشور خوبتر میفهمند که من، منحیث یک افغان وطندوست با هیچکس معامله نمیکنم. حزب جمعیت یکی از حزب های بانفوس و سربلند کشور است که در راس آن رهبران بزرگ همچون استاد شهید برهان‌الدین ربانی و قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود بوده اند و همراهي چنين حزبي با تيم ما بيانگر وحدت و اتحاد هويت افغانيت و اسلاميت است.

و من الله التوفیق

>>>   جناب امیرزاده آقای قانونی و امپراتور شمال مخفیانه بااتمر وارد معامله شدند متاسفانه تیم اشرف و تیم حکمتیار نوار صوتی قانونی که با یکتن از قوماندان جمیعت صحبت میکرد نظام جمعیت اسلامی و برنامه اتمر را به باد هوا داد.

>>>   "ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ بشرمید با این ضعف و قبول عقارت خودتان۰
آیا چه مشکلی وجود دارد که شما تیکه داران قومی تاجیک اوزبیک هزاره و بقیه سران اقوام غیراوغان باهم متحدانه یکدست داخل میدان مبارزه با شئونیزم و تمامیتخواهی اوغان نمیشوند؟
چرا در مقابل همدیگر گذشت ندارید، چرا از امتیاز طلبی های شخصی و گروهی نمیگذرید، و چرا موفق به ایجاد یک جبهه متحد اقوام مختلف بر علیه شئونیزم قبیله نمیشوید؟
"ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ چرا نرسد؟

>>>   ساختار نظام را از طریق مادونی و معاونیت اتمر لنگ تغییر میدهد۰ بیشک والله۰

>>>   آقای امیرزاده قصه های شما نیز مفت است. رهبران جمیعت تنها قدرت و دالر میخواهند و هردو خواستۀ آنها پهلوی اتمر یا غنی برآورده میشود. خط فرمز یا خط سفید برای شان مطرح نیست.

>>>   بیدار شو مردارخور که صبح است برو پیتزا دریوری که بالایت ناوقت شده است

>>>   قانوني را فعلا تاجكها به دوتايي پشه ارزش نميدهد . او به ارمانهاي تاجك ها در بن خيانت كرد. بعدا با تشكيل حزب افغانستان نوين باز هم به ارمانهاي جمعيت خيانت كرد. و بعدا با شكست حزب افغانستان نوين و گم نامي وي براي چندين سال دوباره در موقع انتخابات پيدا شده و با قبولي معاونيت ميخواهد به ارمانهاي تاجك خيانت كند. ولي مطمنا بايد گفت كه قانوني مانند عبدالله از لست افراد محترم در نزد تاجكها پاك گرديده و هيچ تاجكي او را نميخواهد. همانطوري كه قهرمان ملي او را بلبلك راديو و تنبلك عمل ميناميد حالا هم همان قانوني و حتي كمتر از ان است.

>>>   از اول هم معلوم بود که سران تاجیک نه راه درستی انتخاب کردید و نه هدف درست و مشخصی دارید در انتخابات.
پیش از انتخابات همه ای شما مجاهدین یا همان حزب جمعیت هم دل و هم صدا هستید نزدیک انتخابات شما را برق سه فاز میگره و همه پراکنده میشوید همین است که دشمن ضربه ای محکمی به شما میزند بعداً که سرد شدید احضار پیشیمانی میکنید ولی در حقیقت نادان هستید نادان سیاست.
آقای امیر زاده درست فرمودید انتخابات قبلی همه چیز باشما یار بود چانس بخت اقبال، زمین، زمان، خدا و رای مردم چی تاجیک و چی پشتون و هزاره همه چیز را داشتید چی شد یک باره تسلیم شدید خام هستید نادان هستید خام سیاست نادان سیاست و هچنان پول پرست ایمان شما رهبران تاجیک پول است نه خدمت نه حرمت، شما در حقیقت با پذیرفتن ریاست اجرایئه خیانت بزرگی به مردم کردید مردمی که بخاطر شما جان دادن انگشتانشان را از دست دادن ولی آقای عبدالله عبدالله چی کرد همه را فراموش کرد مقاومت نکرد.
باز تازه آقای قانونی دنبال راه که دوست اش رفته میرود بدون این که فکر کند که آقای اتمر یک انسان فاشیست درجه یک است. شما به کار نامه اش نگاه کنید وزیر انکشاف دهات بود از صفا کار تا کتاب دار از فرش تا ظرف همه پشتون بودن پشتونستان جور کرده بود به هر شعبه داخل میشدی در راس آن پشتون بود
باز آقای قانونی با آقای اتمر توافق کردن توافق کردن با اتمر یعنی خنجر زدن از پشت به قوم تاجیک است، بس است با احساسات پاک مردم بازی نکنید از خدا بترسید.
از هم حزبی های خود پند بگیرید چی شد امیر اسماعیل خان چی شد استاد عطاء نور و غیره ها همه اینها از دهن های شان آتش بیرون میشد ما این میکنیم آن میکنیم کوه به کوه میزنیم ولی یک پشتون خانه نشین کرد طفلک ها را خام هستید پخته شوید به عقل بیاید کمی فکر کنید طفلک ها بازیچه نشوید.
شما متوجه نیستید شما را پراکنده کردن پشتون ها از نسل انگلیس هستن از کله پر از مغز خود کار میگیرند.
ولی شما تاجیک ها از احساسات خود کار میگیرید.
عدالله عبدالله کاندیدا است احمد ولی کاندیدا است قانونی معاون است در تیم اتمر خوب دقت کنید شما متحد بودید تا چند روز پیش ولی حالا چی شد پراکنده شدید.
یک تیم واحد جور کنید و همه از او حمایت کنید صدرصد برنده میشوید ولی افسوس که که بعد از انتخابات شما یک تیم واحد میشوید ولی در وقت انتخابات صد تیم جداگانه برنده شدن با این فکر و رفتار خواب و خیال است.
《ضیائی》

>>>   تا چند روز پیش عضو ارشد جمعیت استاد عطا میگفت که حنیف اتمر کسی است که داعش را در افغانستان حمایت میکند،
ولا عجب است چی رقم بخاطری چوکی و قدرت همگی ۱۸۰ درجه تغیر میکنن
قانونی عطانور اسماعیل خان ازاتمرحمایت میکنند وعبدالله صلاح الدین ربانی ازاشرف غنی

>>>   یقینا چنین زیبا فرموده ای

>>>   تا جائیکه من میدانم ما مردم تاجکتبار در طول تاریخ هیچ رهبر وطندوست پیدا نکردیم واینهای که دراین مضمون ازانها به صفت رهبران تاجکها از انها نام برده شده است همه شان جنایتکار غاصب مزدور و جاسوس بیگانه ها بوده و اینکه ما اتمر غنی ذاخیلوال احدی و دیگران را به الفاظ و القاب بد یاد میکنیم این هم از حماقت و جهالت ما مردم است درحقیقت انها برای مردم خود کار کردند ولی این حیوان صفتان مانند قانونی قومندان عطا اسماعیل خان عبدالله صلاح الدین که بنام رهبران مردم تاجک یاد میشوند همیشه در پی منافع شخصی خود بوده وزمانیکه به این هدف و مقصد شوم خود میرسند مردم خودرا کاملآ فراموش کرده وزمانیکه تحت فشار قرار میگیرند درانوقت کلمه مقدس جهاد و مقاومت را بهانه قرارداده به مردم مراجعه میکنند
رحمانی تاجکتبار از لاس انجلس امریکا

>>>   مردم افغانستان این وطن فروشان وخیانت کاران را از سال ها قبل شناخت بودند با تآسف که یک تعداد همو طنان ما حا لا فهمیده اند که اینها جز خیانت وطن فروشی، چور چپاول. غارت گری خاک به چشم زدن دیگر کدام کاری ندارند.

>>>   افسوس بحال کسانی که درمدت چهل سال این دزد هارا هنوز نشناته اند !

>>>   دیگر تاجکان باید به گفتار غ و اتمر نروند چون هر دوی انها داخل و باطن شا ن یکی نیست و زیر اثر این دو مریض باید کار نکنید در غیرا ان هر تاجک که معا ون این اشخاص مرتد شود من خودم ان شخص را به قتل خو اهم رساند
همین است اختار بنده

>>>   اينها هميشه معاوني را خوش دارند. اگر خوش نميداشتند انتخابات بردگي را براي تقلب كار رها نميكردند.

>>>   ببین برادر تو هم حق داری چنین بنویسی.اما برادر های پشتون ما فکرشان وذهنشان.ازدیگر نژاد ها دومتر پیشتر میباشد.چون این داستانهای جدید نیست 200 است که ما ها با همین رویش و روال دست و پنجه نرم می کنیم.مثلا همین ریس جمهور غنی در دوره اول انتخابات چه میگفت چه وعده های به هواداران خودش و مردم میداد زمانی که خری آقای غنی از گیل گذاشت.دوباره همه چیز آمد سری جای اولی اش.به دوستم میگفت تو عقل نداری کله ات خام است وبه ضیا مسعود گفت بودن و نبودن تو این جا هیچ چیزی را عوض نمیکند.خیلی از اشخاصی که برای ریس جمهور شدن غنی کمک نموده بودند.از خودش رنجانده بود اکثریت تبعید و بعضی ها خانه نيشين.شدن همه مردم افغانستان چنین حدس می زدن که غنی به دوری دوم دوباره رجوع می کند به همین ها .که واقعا هم همینطور شد.اتفاق که حالا می افتد که مردم چهارسال انتظار کشیدن.حالا این که رهبران جهادی دوباره تسلیم چنین شخصی شدن مردم را خشمگین نموده اند البته این را هم باید گفت که مذاکره خلیل زاد با طالبان هم شامل همین داستان های که هروز پخش میشود است.تشویش انداختن به ذهنیت مردم و سیاستمدار ها.وترساندن آن ها وپشت پرده.جامعه جهانی هم قرار دارد .این سریال ها از قبل تعیین شده بود فقط منتظر بودند که موقع انتخابات فرا برسد.آفرین به هوشتان.حالا ما مردم رنجدیده افغانستان منتظر آوردن صلح هستیم.فقط به این کشور آرامش را بیاورید.آزاد هستید هر کاری می کنید
(آصف

>>>   عبدالله، فهيم، قانوني و بسم الله وقتي دالر هارا ديدند و برايشان چوكي هاي وزارت وعده داده شدند، هم به إستاد رباني از پشت خنجر زدند و هم به ارزش هاي جهاد و مقاومت. روي دالر از همه چيز پيش شان نازكتر بود. ديگر تعهد در مقابل و طن و مردم نداشتند و وجدانهايشان به خواب زمستاني فرورفت. اين معامله گران در مرحله اول حق تاجك هارا معامله و غصب كردند. اينها درراه خدا و ازادي وطن جهاد نكردند، بل جهاد غنيمت، ، چور، غصب وزر أندوزي كرده بودند.

>>>   درمورد معامله بن واضیع توزیع دهید جناب پویا چه قسم معامله کرده حق کی را معامله کرده آقای قانونی پلان برنامه خودرا درمورد انتخابات ریاست جمهوری اعلان کرده این حقش است تومیتوانید پلان خود را ارایه نماید که همرای کدام تکت انتخاباتی میروید این حق ندارید بگوید قانونی چه کارکرده ویامیکند قانونی هرکاری میکند هوادارانش همرایش هستند.
نبیل - شهیر

>>>   نه تنها قانونی بلکه تمامی رهبران اتلاف شمال معامله گر هستند و حاضر هستند به خاطر تامین منافع شخصی افغانستان را به یک دالر معامله کنند برای معلومات بیشتر کتاب بنام سی آی ای در پنجشیر را بخوانید همه چیز برای تان روشن میشود
قادری از شهر خواجه عبدالله انصار

>>>   وحید مرزبان
«ریاست هم بر ما و شما نمی رسه».
چقدر وحشتناک و فریبنده و زجرآور است این جمله!
جناب قانونی صاحب!
ریاست به ما می رسید اگر جنابعالی در کنفرانس بن ایستادگی می کردید،
ریاست به ما می‌رسید اگر داکتر صاحب عبدالله در انتخابات ۸۹ ایستادگی می کرد،
ریاست به ما می رسید اگر داکتر صاحب عبدالله در انتخابات ۹۳ ایستادگی می کرد،
خلاصه ریاست به ما می رسد اگر دوباره معامله ای درکار نباشد.
به باور من؛ تا زمانی که ریاست را نگیریم و خود ما نظام را تغییر ندهیم، طرف مقابل با در اختیار داشتن ریاست، به هیچ عنوان بر تغییر ساختار نظام تن نخواهد داد.
پ ن: ریاست به ما نمی رسد، ما باید خود را به ریاست برسانیم.

>>>   ( فکر هرکس به قدر همت اوست ! )
از روی تجربه گفته است چون یک ودونوبت که به نسبت پاشا گردشی بریاست رسیدند چنان خرابی کردند که حالا خود شان قانع هستند که توانائی ریاست را ندارند

>>>   ( مـرغ کـــور و آب شـــــــــور !)
ما ودیاست خیلی از هم دورهستیم ،همین معاونیت را هم اگر بدهند خانه شان اباد بحق شان دعا میکنیم ،
ماصرف برای اختلاس دزدی وفساد ساخته شده ایم

>>>   من برای همه تا جک ها اختار می دهم اگر در اینده شما معاون پشتو ن شود دیگر سر تان از بریدن است ایا در طول تاریخ پشتو ن های ستو ن پنجم باید بالای همه حکم فرا باشد اتفاق کنید دیگر هو شار شوید همشن افغا ن های غول بالای شما تا کی حکم فر مای کند غیرت داشته باشید

>>>   محتوی انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان موضوع و سرحد بندی قومی را به خود گرفته است . در حالیکه کاندیدها نه به حساب قوم و تبار شعار های انتخاباتی و پلاتفارم کمپاین انتخاباتی خویش را تد وین نمایند بلکه خودرا خدمتگار مردم و طبیب برای درمان درد ها و الام مشترک میان تمام ملیت ها معرفی نمایند و واقعا از دل و جان مدعی خدمت به تمام مردم افغانستان باشند. متاسفانه عده ای از رهبران تنظیمها که در زمان جنگ غیر عادلانه از نعمات خیرات برخوردار بودند و در جریان نصب حکومت اسلامی در ۱۹۹۱ در افغانستان هم چنان الی ختم حکومت شان با قوه توسط طالب و نصب دوباره ای انها توسط amrica یعنی sugar dady جهادی ها بر مسند قدرت و امدن همان افرادی که در گذشته پوچاق خور و خیرات خور بودند امروز نیز مثل مگس بدور عسل پرواز مینمایند تا یکبار دگر لذت پول و کسب مال و منال را بچشند...نه تنها قانونی بلکه از برادران مسعود تا فامیل ربانی و تمام رهبران و اعضای تنظیم ها و انهاییکه در این مدت مانند محمد زایی ها اکت کرده و میکنند و فامیل های شان در انتهای ارامش در داخل یا خارج زندگی دارند با ید بدانند که مردم افغانستان منبع رای نیست که شما پیوستگان به تاریخ را حاکم خویش بسازند.نباید در انتخابات موضوع ملیت و ملیت بازی در نظر گرفته شود بلکه اصل شایستگی و اهلیت و صداقت . ما مسوول اینده ای خویش استیم و در انتخاب خود دقیق باشیم تا نه شود که فریب خورده و زبان و دهان به شکایت بگشاییم و از انتخاب خود ندامت کنیم .
امیر زاده صاحب.. شما فرموده اید که ریاست حق هر شهروند صرف نظر از....و مذهب میباشد من با شما موافقم . اما امروز یکی از شرایط برای کاندید شدن مسلمان بودن است که این بذات خود غیر دموکراتیک است اگر در اینده یک هندو شایستگی رییس شدن را داشته باشد او صرف بخاطریکه مسلمان نیست نمیتواند به ارزوی خود برسد پس این بذات خود تلف کردن و زیر پا گذاشتن حق یک شهروند است . بهتر است در اینده روی این موضوع که هر شهروند بدون در نظر داشت رنگ پوست مذهب تعلقیت قومی و ملیتی ...حق کاندید شدن را دارد بیاندیشیم و روی تغییر این شرط در قانون اساسی فعلی مکث جدی نماییم . در غیران شرم بر ما خواهد بود که حرف از دموکراسی بزنیم.
فخر اهنگر

>>>   ساختار نظام را از طریق مادونی و معاونیت اتمر لنگ تغییر میدهد۰ بیشک والله۰

>>>   "ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ بشرمید با این ضعف و قبول عقارت خودتان۰
آیا چه مشکلی وجود دارد که شما تیکه داران قومی تاجیک اوزبیک هزاره و بقیه سران اقوام غیراوغان باهم متحدانه یکدست داخل میدان مبارزه با شئونیزم و تمامیتخواهی اوغان نمیشوند؟
چرا در مقابل همدیگر گذشت ندارید، چرا از امتیاز طلبی های شخصی و گروهی نمیگذرید، و چرا موفق به ایجاد یک جبهه متحد اقوام مختلف بر علیه شئونیزم قبیله نمیشوید؟
"ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ چرا نرسد؟

>>>   سخنان فوق الذکر برادر نویسنده کاملاً واقعیت است اما ما ازین تیکه داران خویش که حالا لنگ حمام گشته اند و هرکسی آب خود را سرشان خشک میکند کدام گلایه و قصۀ نداریم .
انجنیر ولی الحق

>>>   قانوني نامش قانوني است ولي يك كارش به قانون برابر نيست. يك معاون ادم است سر معاون كي حساب ميكند؟

>>>   آقای قانونی طفل نیستی دو نزن به اجداد تعرض نکو نتیجه منفی دارد
ما هم گفته میتوانیم که این بلند منزلها وکوچ ها ملکیت اجداد کس نیست ولی تا الحال نگفتیم تا روزش بیآید درسیاست دوزدن وبدماشی مجاز نیست

>>>   از طبقه ....دوتای شان در یک راه روان نیست هرکس غیب بود دیگری پشت سرش غیبت وتخریب میکند

>>>   دنیا در جنجال صلح افغانستان گیر مانده شما از اتحاد تاجیک و هزاره گپ میزنید کی میتانه با تاجیک اتحاد کنه که هزاره به گفته شما چهارپاره با این خودخواهان منافق اتحاد کند؟ گیریم که همه غیرپشتونها اتحاد کردند ، امریکا و جهان صلح باطالبان، شراکت با طالبان و جور آمدن با خواسته های طالبان را میخاهد و طالب پشتون خواسته هایش را با پشتون حل میتواند نه هزاره و ازبک و تاجیک.
این پیشنهادات شما به ضد شرایط فعلی افغانستان است افغانها اگر میخواهند صلح و منافع ملی خود را منسجم تحقق بخشند باید از تفرقه سیاسی پرهیز کنند و برعکس حکومت وحدت ملی، یک حکومت با رآی بالای مردمی ایجاد کنند تا خواسته ها و مشکلات خود را پیش ببرند ایران و پاکستان است که خواستار یک حکومت درگیر و حتی کشیده شدن به حکومتهای موقت و وقت گیر در افغانستان هستند تا پلانهای افغانستان با جامعه جهانی یا امریکا صحیح پیش نرود و نیز دولت افغانستان فرصت منسجم استفاده از آب و مدیریت اقتصاد خود را نداشته باشد و درگیر خود بماند.
هاشمی یکه ولنگی

>>>   یاران مسعود و مزاری همان یاران که بدون قتل و قتال دزدی غارت غصب و بی ناموسی چیزی دیگری درکارنامه های خود ندارند از دست یاران مسعود دختر جوان به خاطر حفظ عفت خود خودرا از 5 منزله پایین انداخت و از دست یاران مزاری سینه های زنان قطع شد رقص مرده به جهانیان تقدیم گردید و کابل از دست همین یاران مسعود و مزاری به ویرانه مبدل گردید مردم افغانستان به هیچ صورت این جنایات یاران مسعود و مزاری را فراموش نمیکنند
محمد آصف قلندری از لاس انجلس امریکا

>>>   اينها كدام برنامه ندارند، صرف به چوكيهاي بيصلاحيت از دو نگاه دلبسته اند: يكي اينكه از آنطريق به زر أندوزي و چطور و چپاول ادامه دهند و دوم از اندوخته هاي خود محافظت كنند. البته در عين وقت مطرح و داراي آرگاه و بارگاه باشند. اينها كساني نيستندكه به قوم و مليت خود و به وطن تعهد داشته باشند. اين گناه از ما است كه پشت اين خودساخته ها رمه وار روان استيم.

>>>   ....که مسعود و مزاری کرده تا حال یاران شان نتوانسته انرا پاک کنند مردم افغانستان جنایات این دو جنایتکار را هرگز فراموش نخواهند کرد ماند مسئله یاران این دو جنایتکار جانی یاران شان فقط و فقط در غم جیب خود هستند وزمانیکه جیب شان پر شود درغم مردم نیستند مانند اقای محقق و یونس قانونی که تا دیروز اقای اتمر را حامی درجه یک داعش میدانیستند ولی امروز بخاطر معاونیت اول و دوم این یاران باوفای مسعود و مزاری با حامی داعش در تکت انتخاباتی یکجا شده اند البته مشت نمونه خروار ذکر شد مثال ها به هزارها وجود دارد
کمال الدین پنجشیری از دنمارک

>>>   قانونی یکی از ....شورای،میخواهد که حنیف اتمر را فریب دهد. اما نمیداند که آن دست شیطات را از پشت بسته است. یکدفعه بقدرت برسد.باز نوبت نابودی جنایت کاران بیست ساله شورای نظار خواهدشد. عاقبت تان بخیر یا بشر.
نجرابی.

>>>   از طبقه ......دوتای شان در یک راه روان نیست هرکس غیب بود دیگری پشت سرش غیبت وتخریب میکند

>>>   اسپ را بر پشت خر بستند
خر هم خر لنگ
حیف این ملت که درگیر اند
درگیر جفنگ

>>>   اتلاف اتمر با همچو یک حزب بدنام و معامله گر یک لکه ننگین به دامن خود اقای اتمر میباشد مردم افغانستان از این حزب بدنام که درطول چند 4 دهه گذشته بدون چور وچپاول دزدی غارت و غصب دارایی های عامه و بیت المال چیزی دیگری درکارنامه های خود ندارد واتلاف با این حزب اقای اتمر همان محبوبیت نسبی که دربین مردم داشت از دست خواهد داد و دراینده مورد نفرین مردم افغانستان قرار خواهد گرفت
عبادالله لغمانی از کالیفورنیای امریکا

>>>   "ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ بشرمید با این ضعف و قبول عقارت خودتان۰
آیا چه مشکلی وجود دارد که شما تیکه داران قومی تاجیک اوزبیک هزاره و بقیه سران اقوام غیراوغان باهم متحدانه یکدست داخل میدان مبارزه با شئونیزم و تمامیتخواهی اوغان نمیشوند؟
چرا در مقابل همدیگر گذشت ندارید، چرا از امتیاز طلبی های شخصی و گروهی نمیگذرید، و چرا موفق به ایجاد یک جبهه متحد اقوام مختلف بر علیه شئونیزم قبیله نمیشوید؟
"ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ چرا نرسد؟

>>>   آقای اتمر شما با این حرف های مزخرف تان هیچ وقت اعتماد مردم را بدست آورده نمیتوانید شما در طول چند سال که مشاور امنیت ملی بودن چقدر قبرستان ها را شما آباد کردن و چقدر جفای بزرگ در حق این ملت کردن و چقدر اولاد های مردم را شما یتیم ساختن و چقدر زنان پاک دامن مردم افغانستان را شما بیوه بیچاره ساختن با کدامین وجدان امروز شما بر خواستن رای اعتماد میگرن ؟ آیا شما حزاب وجدان را نمی چشید؟ شما همان مهره های پوسیده هستین که در تاریخ خیانت کرده آمدن به نام های این و آن شما یک روز نقاب اینگلس را به چهره خود میگرن و یک روز هم از هم امریکا را . صرف برای کسانیکه این متن را مطالعه میکند برای شان توسعه میکنم منحیث یک دهقان بچه اتمر و شرکای قدرت شان هیچ وقت به نفع این مملکت کار نخواهد کردن اگر میخواهید دو باره قبرستان های را ایجاد بکنید و عزیزان خود را از دست بدهید اتمر را انتخاب کنید و اگر میخواهید در آینده در افغانستان کشور عزیز ما صلح آرامش بیاید بدون تعصبات قومی و مذهبی به یک شخص اعتماد بکنید که خدمت گذار و فرزند واقعی این مملکت باشد در غیر آن ماو شما به نوبه خود تباه برباد میشویم.
باحرمت احترام فدایی

>>>   اقای اتمر!
دروغ دروغ زیاد زیاد مجاهد هجاهد نگو٫ مجاهدین خو بتو رای نمیتن از رای ما ملحدا خوده محروم میسازی. رفیق ملحد شما.پیروز باشید

>>>   این اعلامیه کاملاٌ با منطق استوار است. آفرین بر اتمر واقعاٌ یک سیاست مدار مدبر است. درین اعلامیه زره یی از احساسات واهی دیده نمی شود. افغانستان به رهبری چنین اشخاص ضرورت دارد تا آنرا از منجلاب کنونی نجات دهد. در غیر آن همان آش و همان کاسه خواهد بود و مردم قربانی خواهد داد.

>>>   یقینا این قسم انسانها بدرد جامعه ما نمیخورند
فضلی

>>>   مبارزه قدرت میان تاجیک و پشتون بر سر ریاست است نه معاونیت

برای چندین قرن است که تاجیک ها معاون در سر زمین خود شان اند.
در سده بیست و یکم دوران معاونیت به تاریخ پیوسته است. از معاونیت بوی شهروندی درجه دوم در سر زمین اجدادی مان می آید.
مقام معاونیت برای تو در ذهن بیمار پشتونیزم برده داری مودرن است.
چگونه می توانی فرمانبردار و برده یک ولسمشر فاشیست و طالب پرست شوی که خودش مزدور قدرت های خارجی است؟

چرا "ریاست برای ما نمی رسد؟"

وقتی معاونیت برای تو معنا ندارد، پس چرا پشت معاونیت اینقدر چسپیده ای؟
چرا فکر می کنی دیگران معامله گرند ولی تو سیاستگر؟
این معاونیت چه افتخار دارد که تو خود را سزاوار آن می شماری؟
بجای تقلا برای معاونیت ولسمشران تبهکار باید برای ریاست سرفرازی میهنت مبارزه کن!
تا ذهنیت بردگی و شهروند درجه دوم را داشته باشی، هر ولسمشر تبهکار حق دارد خود را بادار و سردار مردمت تصور کند.
برخیزید خود را از زنجیر بردگی ذهنی نجات بدهید معاون صاحبان!

>>>   لطیف پدرام نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸
من به شما متعهد می باشم اگر روزی دیدید که معامله کرده ام، خواست شخصی داشته ام، مردم را نادیده گرفته ام، از مسیر عدالت خواهی منحرف شده ام شما خود دادگاه تشکیل بدهید و برای من جزا تعیین کنید از ابتدایی ترین جزا تا اشد مجازات. نیاز به سارنوالی و قوه ی قضائیه نیست می توانید دادگاه صحرایی تشکیل بدهید و مرا محکوم نمایید. من همرزمان، هواداران و عدالت خواهان را شرمنده نخواهم کرد. اگر در مبارزه نیاز به قربانی باشد من در صف اول خواهم بود.

>>>   سران غیر پشتون از شعور ساسی مناسب برخوردار نیستن و همیشه فریب سران پشتون را می خورند. همین اتمر از دستایران صدیق و فداکار غنی بود. چه شد که یک باره با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری از اشرف غنی جدا شده و خود را به عنوان کاندید ریاست جمهوری در برابر اشرف غنی مطرح نموده است؟ آیا این یک نوع سیاست هماهنگ بنی غنی و اتمر برای ایجاد تفرقهبین غیر پشتونها و باز کردن جبهه جدید انتخباتی برای جذب غیر پشتونها نیست؟ ایا غیر پشتونها این احتمال را نمی دهد که آشرف و اتمر دست به یکی کرده تا ائتلاف غیر پشتونها را با این کار متلاشی کنند که البته موفق شده و این ایتلاف را کاملا متلاشی نموده اند؟ ایا این احتمال وجود ندارد که بعد از متلاشی شدن جبهه شمال آنان دوباره در کنار هم قرار خواهند گرفت؟ به خدا اگر معیار رأی مردم باشد با اتحاد اقوام غیر پشتون پیروزی انان علیه پشتونها قطعی است. اما غیرپشتونها عادت کرده که همیشه باید در خدمت پشتونها باشند و در برابر مبلغ ناچیز و مقامهای بی ارزش در خدمت آنان باشند.

>>>   اول اینکه انتخابات ریاست جمهوری در سال اینده برگذار نمیگردد با گذاشتن سلاح از جانب طالبان بر زمین باساس یک تعهد نامه قبول شده کمیسون مشترک از احزاب مطرحه کشور و دولت و گروه طالبان در کمیسون حضور خواهند داشت دولت موقت یکنیم ساله را مشترکن رهبری میکنند و زمینه انتخابات ازاد و شفاف را برای یک دولت واقعی خواست همه مردم را فراهم میکنند و قانون اساسی کشور را اصلاح میسازند بنابران نه اتمرک و نه غنی گک و نه دیگرک در سال اینده با تقلب و جعلکاری بر گرده مردم سوار شده میتواند و نه امارت اسلامی طالبانی ساخت پاکستانی دوباره ر کشور ما حاکم شده میتواند حکومت موقت تحت اداره یک کمیسون مشترک از همه احزاب مطرحه بشمول طالبان و دولت موجود در سال اینده بخیر عملی میگردد و پس از یکنیم سال انتخابات ازاد و شفاف بدون تقلب و جعلکاری ریس جمهور اینده کشور را معرفی میکند .

>>>   آقائ قانونی بنظرمن ... جنرال دوستم بشما کلاه میشوددرطول پنج سال معاونیت نتوانست یکمرتبه بصفت معاون اول رئیس جمهور دریگ سند امضاء نماید آیا شما میتوانید؟

>>>   واقعا در دهه70 چه جنایات را به مردم کابل کردن.دختران جوان کابل در پایگاه مخوف مزاری زنده زنده زجرکش شدن با سینه های برده وآن خانم دختر کابل باغیرت فقط بخاطر آبرو حیثیت اش.که بدست این جانی ها نیفتد خودش را از آن بالای مکريان انداخت پایین این ها چنین جنایات را مرتکب شدن حتی حاملين جنایت ازطرف قهرمان مولی هم سرزنش نشد گناه همین مردم گرفت خانه خراب شدن بعدش از ترس طالب فرارنمودن تا کوه های بدخشان کولاب .حالا مردم بیچاره متضرر کابل فقط بخاطر رهایی از دست این جانی های ابليس آرزو مينمودن طالبان بقدرت برسسند متاسفانه در حالت بیخبری فکر می کردن که شاید .طالبان مجزه الهی باشد.که برای مردم بیچاره افغانستان نازل شده اند اما نميدانستن که این طالبان خبیث جاهل وملعد تر از آن جهادی فاسد.بجای اینکه بمردم روحیه بدهند بدبختانه ازهمان ابتدای ورود شان بکابل افتادن بجان مردم رنجدیده و عذاب کشیده کابل.از خداوند متعال میخواهیم که این خبیث های مسلمان نما ها از جهادی گرفته تا طالب وداعش خبیث اش که اسم اسلام را در دنیا بد نمودند و لکه ننگ در جامعه اسلامی هستن خداوند هر چه زودتر این جانی ها را از سری مردم بیچاره افغانستان بردارد ونابودشان کند( آمین

>>>   بالای جنایتکاران شورای نظار مانند قانونی نباید اعتمادکرد. قانونی وامثال شان هیچگاه نماینده تا جکها شده نمیتوانند.
باشنده کابل

>>>   عبدالحمید خراسانی جوان شجاع ، دلیر وطن دوست

عبدالحمید خراسانی جوان شجاع ، دلیر دارای ایده حب وطن که دعای پشت حماسه رزمی از گذشته گان خود دارد و ادامه دهنده را ه قهرمان ملی احمدشاه مسعود بزرگ است بنا نسبت عبدالحمد خراسانی با نسبت احمدشا ه مسعود بنی اعامام از اولاده خواجه عبدالله حرار ولی میباشند.
و اقعاُ در درازای تاریخ خراسان اولاده ای خواجه حرارولی یعنی خواجه زادگان پنچشیر ، شریف دعای پست از گذشته گان خود در حماسه رز در تاریخ خراسان امروز افغانستان می با خود دارند. احمد شاه مسعود قهرمان ملی و عبدالحمد خراسانی از اولاده ای خواجه عبدالله احرار ولی یکی از نوابع قرن پانزده میلادی است که زمینه عرفان وتصوف در منطقه ماور النهر یا خراسان بزرگ شهرت زیادی داشته است و وی از مشاهیر فرقه نقشبندیه است و قبره وی در روستا ی کمانگران در پانزده کیلومتری سمرقند زیارتگاه مردم کشور ازبکستان و بخصوص اهل سلوک می باشد. سلطان محمد خان نورزخیل بازارک جد بزرگ قهرمان از اولاده ای خوا جه یزدالد ین و سپسالار غلام حیدر خان جد بزرگ عبد الحمید خراسانی از اولاده خواجه نصر الدین ؛ خواجه یزالدین و خواجه نصرالدین پسران خواجه عبدالله « احرارولی » می باشند به این حساب نسبت سپسالارغلام حیدر خان تا واخ و سلطان محمد خان نورز خیل بازارک باهم بنی اعمام می شوند. مغززین تاواخ و معززین سنگانه بازارک از اولاده جناب خواجه عبدالله احرار ولی هستند و نسبت شان به حضرت خلیه اول ابوبکر صدیق ( رض) از طرف مادری می رسد.
حمله پنچ هزار نفری وفصله کن سپه سالارغلام حیدر خان« عبدالحمید خراسانی » که او داما یکی ازخوانین بلورستان بود در 1895 میلادی به فتح نورستان دست پیدا کرد و به حاکمیت دولت مرکزی افغانستان انجام داد. و از خدمات شایان سپه سالار غلام حیدر خان رایج به فتح نورستان در جلد سوم سراج التواریخ درصفحه 384 درج است.
منبع :
در جلد سوم سراج التواریخ در صفحۀ 384 خدمات سپهسالار غلام حیدر خان در ج است.
نگا یی به سر زمین پنچشیر شجره نامه میر کلان خان جد بزرگ سپسالار غلام حیدر خان. شادروان استاد محمد ها شم انتظار اکرمی 1353 هجر شمی .
ولديه يا مختصر -اين رساله پارسي توسط بابر موسس سلسله بابريان در هند در سال 1528 در هندوستان به زبان ازبكي ترجمه شده است.
فقرات العارفين كه درسال 1910 ميلادي در تاشكند به چاپ رسيد.
پنچشیر سرزمین مرد خیز ( دهبید یان سمرقند خواجه احرا ولی ) حکیم قربان اف باختری به خط کریلک تاجیکی چاب 2012 میلادی.
خوا جه احرا ولی کیست ؟ دوشنبه 11 فبروری 2008 مكتوبات پراكنده كه در «سلسله العارفين» توسط محمد قاضي جمع آوري شده است

>>>   به قادری صاحب !
دلیل اینکه از اتمر صاحب زود نشر میگردد اینست که سخنان او ارزش دارد اما این شروفساد هر روز دریک گروپ است تا دیروز با استاد سیاف بود پریروز با داکتر عبدالله بود ، در زمان پارلمان خودرا مقابل استادسیاف کاندید کرد ومانع شد تا استاد سیاف نتواند رئیس پارلمان شود
نظرات یا گفته های اینها ارزش ندارد که زود نشر شود یادیر ، اتمر یک انسان مدبر یک مدیر خوب وقابل اعتماد است او میتواند برای وطنش کاری کند که به خیر همه باشد
ر

>>>   مرغ زيرك:
مسألهء فايل صوتى جنجال برانگيز محمد يونس قانونى، حالت روانى حنيف اتمر را برهم زده است. او كه با اتاق فكر قبيله در ارگ پلان مخفى از هم پاشاندن حوزهء مقاومت را طرح ريزى كرده بود و پيش مى برد، فكر مى كرد كه اينبار اينهارا به شكل سياسى انتحار بكند. چون قبلاًنقشه هاى انتحارهاى تروريستى خود را در بسيارى حالات مانندتظاهرات جنبش روشنائى، جنبش رستاخيز، جنازهء سالم ايزديار و غيره و غيره عملى كرده بود، اينبار بسيار زوق زده بود و با خود مى گفت « This is the last mission » و شايد هم شب ها تا مرغ بانگ فكر مى كرد همهء شان را براى هميش از سر راه خود دور كند. اما معلوم مى شود كه بيچاره بسيار آدم كم طالع است، از بخت بد پاى را در خدمت خاد نجيب از دست داد، حالا آرمانهاى خود را در خدمت غنى.
Habib Fatah

>>>   غنی ، گلو واتمر یک تیم هستند فقد به خاطری پاشاندن اعتلاف ملی جدا شده اند . یگانه تیم که قدرت شکست پشتونیزیم را دارند استاد عطا ، استاد محقیق ودوستم است
Mena Wardak

>>>   اتمر
تا ديروز طالبان ،ترورستان داعش به شمال انتقال ميداد و در ترو دوستم نقش داشت
امروز دور انديش و فردا ريس جمهور
عجب مردمي داريم كه يك لحظه به قول قرار گفته هاي خويش مانا نيستند.

>>>   به نبیل شهیر
ببین برادر آنهای که در این سایت از قانونی انتقاد میکنند اشخاص هادی نیستن.یک عمر این ها جان های شان را برای این ها سپر نمودند درهر اتفاق و حوادث ها خودشان را بعنوان بهترین وفاداران ازخود شهامت نشان دادن.بدبختانه دراین18سال هیچ امتیازی چیزی هم برایشان کسی در نظر نگرفت .فقط زحمت زیادی نصیب شان گردید.و بیشتر هم متضرر هم شدن.حالا تو جوجه درحالت نافهمی به زخمی دیگران نمک ميپاشي مگر میشود که اینها خودشان را بخاطر اینها فدا بکنند اما در امورات اینها مداخله نکنند .
جاوید شاه

>>>   به شهیر نبیل
این را همیشه به یاد داشته باش .که در هرجای ودر هر مکان درسراسري دنیا حرف اول را مردم میزند وقتی مردم حمایت نکند.نتجه هیچ .همین آقای قانونی را اگر چهار نفر حمایت نکند .غیر از آن کسی به دوتایی پشه اهمیت نمیدهد

>>>   Amirzada
چگونه قانونی در ظرف ۲۴ ساعت از معادله قدرت حذف شد؟

سیاست مدارانی که بیش از حد غرق در خود بزرگ بینی میشوند، بعضی وقت ها قبر خود را بدست خود می کنند. محترم یونس قانونی با تاسف به همین سر نوشت دچار شد. او هرگز فکر نکرده بود که سخنان غیر رسمی او رسمی و علنی شده و او را در ظرف ۲۴ به یک مرده سیاسی تبدیل می کند. این در حالی بود که بسیاری ها از کارنامه او از کنفرانس بن تا لویه جرگه قانون اساسی، دوران ریاست او در پارلمان، خاموشی او با هویت اوغان و بد تر از همه خاموشی و بی تفاوتی او در برابر رفتار فاشیزم منشانه کرزی و غنی و ترور های هدفمند از وی چندان دل خوشی نداشتند. اما او تلاش داشت که در انتخابات ۲۰۱۹ در در زیر سایه آمد آمد طالبان نقش مارمولک و توطئه چین علیه مردم و همرزمان خود بازی کند.
واقعیت اینست که نوار صوتیکه منسوب به او بخش شد، نه تنها تخریب او علیه همرزمان و همفکران او در جمعیت اسلامی را آشکار ساخت، بلکه بیعت او به رذیل ترین و تبهکار ترین بازیگر سیاست افغانستان بخاطر مقام معاونیت تحت نام تغییر نظام نیز برملا ساخت. خشم اکثریت جامعه علیه او بخاطر این نیست که او چرا به اتمر، بیعیت کرده، بلکه اینست که او این ذهنیت غلام منشانه را در میان نخبگان و جامعه تاجیک تلقین می کند که گویا" ریاست به ما نمی رسد"
هر چند قانونی روزی بعد تلاش کرد که با نشر ویدیو از خود دفاع کند، ولی او در افکار عامه به یک مرده سیاسی تبدیل شد.
پیامد سخنان نوار دز کرده او نه تنها باعث واکنش شدید جمعیت اسلامی شد و او را بحیث شخص توطئه گر، معامله گر و بی ارزش معرفی کرد، بلکه باعث اتحاد بیشتر جمعیت اسلامی بدور یک کاندید واحد شد. این کار باعث شد که عبدالله مرموز از سر نوشت او پند بگیرد و دست از خت کردن آب بردارد و در نتیجه حمایت خود را از احمد ولی مسعود اعلام کرد. این در حالی بود که عبدالله و قانونی کاندیداتوری احمد ولی مسعود را گروگان گرفته بودند و علیه او در همدستی ارگ و ستون پنجم در داخل جمعیت و پنجشیر توطئه می چیدند.
اما این بخش سخنان قانونی که گویا " ریاست به ما نمی رسد" بجای تضعیف روحیه مردم باعث یک جنبش و محرک و عزم بیشتر جامعه تاجیک برای ریاست جمهوری شد.
سخنان نا سنجیده و خوابهای تغییر نظام و هم چنان اینکه " این اتمر است که می تواند غنی را از ارگ بیرون کند" باعث شد که اتمر هم از او رو گشتاند و رو بطرف جنرال دوستم کرد. این در حالیست که هیچ کسی دوستم را بخاطر پرونده ایشچی تحویل نمی گرفت و گاهی به دربار غنی سر می زد و گاهی به دربار گلبدین. بدین ترتیب ممکنست دوستم بجای قانونی به اتمر بیعت کند.

>>>   هيچ تاجك هيچ هزاره هيچ ازبك به شكل پراگنده برد ندارد. يگانه گروه كه توان برد را دارد تنها و تنها ايتلاف ملي است. تمام توطه ها بخاطر از هم پاشي ايتلاف است. ولي ايتلاف پيروز ميدان است انشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است