حمایت از طرح جمهوریخواهان برای خروج از افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ کد خبر: 156803 منبع: پرینت

الیزابت وارن از سناتوران برجسته حزب دموکرات امریکا از تصمیم کاهش نظامیان امریکایی از افغانستان پشتیبانی کرده است و افزوده است که با وجود حضور هفده ساله امریکا در افغانستان، حکومت این کشور تنها در کمتر از ۶۰ درصد خاک افغانستان حاکمیت دارد او از تولید و قاچاق مواد مخدر نیز به عنوان بزرگترین چالش درافغانستان یاد می کند.

به گزارش یک، الیزابت وارن سناتور امریکایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰در برابر دونالد ترامپ قرار خواهد گرفت، از تصمیم ترامپ برای بیرون کردن نظامیان امریکایی از سوریه و افغانستان، پشتیبانی کرده است.
خانم وارن گفته است ترامپ برای بیرون ساختن نیروهای امریکایی از سوریه و کاهش نیروها از افغانستان تصمیم خوبی گرفته است اما باید در این خصوص با متحدان خود در ناتو و منطقه رایزنی می کرد.

الیزابت وارن گفت: "من فکر می‌کنم تصمیم بیرون کردن نظامیان امریکایی از سوریه و افغانستان تصمیم درستی از سوی دونالد ترامپ بوده است، اما ما نیاز داریم تا در خصوص مسایل مهم مثل این، پلانگزاری کرده و با متحدان خود در منطقه مشورت داشته باشیم. ما با بودن در کنار متحدان خود بهتر درامن و ثبات خواهیم بود. اما نظریه حفظ نیروها در منطقه و داشتن نیروهای بیشتر برای یک مدت طولانی بخش از یک جنگ نیست. چنین سیاست نمی تواند کارآمد باشد. این خروج باید صورت بگیرد".

رسانه‌های امریکایی با اعلام خبر بیرون شدن نیروهای امریکایی از سوریه توسط ترامپ گزارش هایی را در پیوند به تصمیم رییس جمهور امریکا مبنی بر کاهش نیمی از نظامیان امریکایی در افغانستان نیز خبر داده اند.

با آنکه سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید این گزارش‌ها را رد کرد اما هفته پیش معاون رییس جمهور امریکا نیز اعلام کرد که ترامپ هنوز گزینه کاهش نظامیان از افغانستان را ارزیابی می‌کند و تاکنون تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.
با این حال خانم وارن می‌گوید که با وجود حضور دوامدار و طولانی امریکا در افغانستان هنوز ساحه حاکمیت دولت افغانستان محدود است و حکومت این کشور پشتیبانی کامل مردم را ندارد.

این سناتور دموکرات در سنای امریکا گفت: "ما از هفده سال است در افغانستان حضور نظامی داریم اما هنوز ساحه حاکمیت دولت افغانستان به حدود ۶۰درصد است. تولید و قاچاق مواد مخدر خیلی در این کشور بالاست، گروه‌های مختلف هراس افگن در این کشور و خارج از آن فعالیت دارند، مشکلات متفاوت و خیلی زیاد هنوز در افغانستان وجود دارد به نظر می‌رسد سیاست خارجی امریکا برای ماندن در افغانستان برای همیشه است این سیاست نیست ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم".

این اظهارات درحال مطرح می‌شود که ناظران در واشنگتن به این باورند که نبرد افغانستان به یک جنگ ناخوشایند و منفور درایالات متحد مبدل شده است به گونه ی که اکنون سیاست حفظ نیرو در افغانستان طرفداران چندانی دربین سیاست مداران امریکایی ندارد و صحبت ها از فراخوانی سربازان از افغانستان، زمانی که پیکارهای انتخاباتی در اواخر سال روان میلادی آغاز شود، بیشتربلند خواهد شد.

بهاو الدین انصاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمهوری خواهان
امریکا
خروج افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ درافغانستان دیگر تمام شده باید نیروهای خارجی رفع زحمت کنند دیگرافغانسنان نیازی به نیروهای خارجی ندارد وخوداردوی ملی میتواند از تمامیت ارضی کشور
درمقابل همه دشمنان دفاع وحراست کند بودن نیروهای نظامی امریکا ومتحدانش بعد از این اشغال حساب میشود چونکه دیگر تشکیلات گرو تروریستی القاعده درافغانستان ازهم پاشیده ودقیقامنضور امدن امریکا ومتحدانش به افغانستان همین بود دیگر نیروهای خارجی هیچ بهانه ای برای ماندن درافغانستان ندارند جنگ باگروهای دیگر هیچ ربطی به نیروهای خارجی ندارد خود اردوی ملی وپولیس ملی افغانستان توان مقابله را بااین گروها دارد.
ب ل

>>>   در اردو هم یک تعداد محدود خدمت می کند اما یک تعداد انها فقط برای اینکه به چه رقم دالر های امرکیای را به جیب خود کند

>>>   اگر امريكايي ها بروند باز مردم مجبورند از ترس طالب دست به دامان مجاهدين شوند. از همين حالا نشانه هاي وجود دارد و مردم كم كم بطرف هوا خواهي انان روان اند وانتقادات كه در سالهاي قبلي عليه انها وجود داشت فعلا وجود ندارد چون مردم ميدانند در صورت خروج انريكا يگانه گروه كه توان دفاع از مردم و توان جنگ عليه طالب را دارد انان اند و رفتن امريكا باعث جنگ هاي بسيار خطرناكي بين طالب و مجاهد خواهد شد كه تا حالا وجود نداشته. چون به همه معلوم است كه طالب بعد از رفتن امريكا صلح كردني نيست بلكه در پي حاكميت مطلق است.

>>>   به نویسنده سومی
برادر از کدام مجاهد حرف می زنی نکند خیالاتی شدی.مردم از تمام اسلام گرا ها متنفر اند چه طالب .چه داعش باشد ویا اسلام نما ها دهه70 .بعد شما فرمودید که مردم از ترس طالب به مجاهدین نزدیک شده .مردی مومين مسجد ندیده.مگر مردم چه جرمی را مرتکب شده اند که از طالب بترسند.هرگز طالب بمردم کاری ندارد طالب هم آن چنان توانایی آن را ندارد که به شهر بیاید چون حکومت افغانستان بهترین ارتش را دارد.دوما حالا گرفتیم که آمدن حکومت را تصرف نموده.بعد به صراغ که میرود به سراغ اسلام نما ها .اشرار های زمان کمونیست ها.
( جلال الدین لغمان

>>>   به نویسنده سومی
طالب با شما کار داره با مردم کاری ندارد. مردم دیگر عادت کردند ...آن بالا بنشیند از آن اطاعت میکنند.مردم فعلا تشنه صلح هستن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است