تیم انتخاباتی غنی و اتمر تکمیل شد
شاید مانند انتخابات گذشته ریاست جمهوری، جان کری دیگری پیدا شود و بازهم این دو تیم مطرح انتخاباتی را بهم پیوند بزند و بر کمیسیون انتخابات و رای مردم پوزخند زده همه تلاش های انتخاباتی را به سخره بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ کد خبر: 156779 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) بیشتر از نیم زمان باقیمانده برای ثبت نام قعطی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سپری شده و تا کنون بیشتر از هفتاد بسته نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دریافت شده است اما از میان این هفتاد بسته تا کنون تعداد شش نفر ثبت نام کرده اند. افراد مطرح در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل عدم تکمیل تشکیل تیم انتخاباتی خویش هنوز موفق به ثبت نام نشده اند اما اینک که تیم های شان در حال تکمیل است در روزهای آینده ثبت نام و معرفی خواهند شد.

اشرف غنی و حنیف اتمر از جمله افراد مطرح و دو رقیب اول در انتخابات ریاست جمهوری به حساب می آیند. در رده های بعدی، لطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی، فرامرز تمنا رییس مطالعات وزارت خارجه، احمد ولی مسعود رهبر جریان وفاق ملی، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، رحمت‌الله نبیل رییس سابق امنیت ملی، محمد حکیم تورسن از آگاهان سیاسی، شیدامحمد ابدالی سفیر سابق افغانستان در هند در رده های بعدی قرار دارند که برخی از آنان ثبت نام نامزدی در انتخابات شان تکمیل شده است اما در میان آنان چهره هایی که هم تایید سفارت آمریکا را داشته باشند و هم از جمله افراد مطرح در میان مردم باشند، کمتر دیده می شود.

تا کنون حکمتیار چهره افراطی شناخته شده پشتون ها و جنرال دوستم فرد اول ازبیک ها نه نامزد مشخصی برای ریاست جمهوری معرفی کرده اند و نه در تیم های مطرح نامزدی در انتخابات سهیم شده اند، ظاهرا رایزنی های شان به نیتجه نرسیده و از قافله جذب افراد مطرح عقب مانده اند.

بنابر پیشنهاد ایتلاف ملی، رییس جمهور سه معاون و یک رییس اجرایی در انتخابات معرفی کند که این پیشنهاد مورد تایید اشرف غنی قرار گرفته در این انتخابات لحاظ می شود.

اگرچه تا کنون تیم های انتخاباتی اشرف غنی و حنیف اتمر معرفی نشده اند، اما منابعی در میان این دوتیم از توافقات تازه این دو نامزد با سران مطرح سیاسی خبر می دهند. افرادی که به نوعی مورد تایید سفارت آمریکا و شناخته شده در میان مردم باشند.

در همین حال، رایزنی های اشرف غنی با برخی سران مطرح نتیجه داده و ظاهرا این افراد یکبار دیگر خام وعده های میان تهی و پوچ اشرف غنی شده اند. داکتر عبدالله و صلاح الدین ربانی از جمله کسانی اند که به تیم اشرف غنی پیوسته اند.
عبدالله همچنان در همین سمت به عنوان رییس اجرایی و صلاح الدین ربانی به عنوان معاون اول اشرف غنی انتخاب شده اند، سرور دانش معاون دوم فعلی اشرف غنی نیز در همین سمت دوباره به میدان آمده است ولی هنوز از معاون سوم جناب غنی خبری نیست که به احتمال قوی فردی از میان ازبیک ها برای این سمت انتخاب خواهد شد.

محمد حنیف اتمر نیز پس از رایزنی های بسیار، موفق گردید تا تیم قوی در برابر اشرف غنی ایجاد کند و افرادی مانند عطامحمد نور و محمد یونس قانونی و محمد محقق را جذب نماید.
عطامحمد نور به عنوان رییس اجرایی، محمد یونس قانونی در سمت معاون اول، محمد محقق به عنوان معاون دوم و محمد شاکر کارگر در کرسی معاون سوم در تیم انتخاباتی حنیف اتمر مشخص شده اند.

هنوز هم موضع سفارت آمریکا مشخص نشده و بطور یقین یکی از دوتیم اشرف غنی و حنیف اتمر برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود.
غنی و اتمر هر دو از جمله سرسپردگان علنی آمریکایی ها در افغانستان هستند و این دو فرد قبل از اینکه به افغانستان تعلق داشته باشند به آمریکا تعلق دارند، زیرا این دوفرد به وفاداری و پیشبرد اهداف آمریکا قسم یاد کرده اند و باید به آن پایبند باشند.

شاید مانند انتخابات گذشته ریاست جمهوری، جان کری دیگری پیدا شود و بازهم این دو تیم مطرح انتخاباتی را بهم پیوند بزند و بر کمیسیون انتخابات و رای مردم پوزخند زده همه تلاش های انتخاباتی را به سخره بگیرد!

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تیم انتخاباتی
غنی اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   محمد یونس قانونی:
به صراحت و جدیت به داکتر عبدالله گفتم که ۵۶ فیصد آرا ره از آن خود کرده یی و تحت هیچ شرایطی حاضر نشوی که به دور دوم بروی. بعد فریبش دادند و دیدیم که بدون درنظرداشت حرف های ما به دور دوم رفت.

بعد برایش گفتیم، حالا که تقلب صورت گرفت و همه دنیا هم وجود تقلبات گسترده ره قبول دارند، ریاست اجراییه را قبول کن به شرط آنکه رییس جمهور خودت باشی و رییس اجراییه اشرف غنی. اما دیدیم که بازهم حرف ما ره گوش نکرد و ریاست اجراییه را قبول کرد.

باز هم برایش گفتیم، حالا که اینطوری کردی خودت را محکم کن و از یک کرسی و حق ات هم تیر نشو و ما همه پشتیبانی ات میکنیم، هیچگاه زیر بار خواسته های تحمیلی و یکجانبه اشرف غنی نروی. نتیجهٔ این را نیز همه ماوشما شاهد هستیم.

حالا شما میخواهید که بازهم از همین آدم حمایت کنیم؟

>>>   اول تبم که اتمرسر دسته ای انست عبد الله نیست تا انصراف دهد ویا پست دوم را بپذیرد اگر تقلب و فریب وتزویر صورت نگیرد عنی خان با همه تب وتلاشی که صورت دهد بیش از ۱۳۰۰ رای وپدرام از ۴۰۰ تا ۶۰۰ رای وهمه ای کاندید های دیگر ۸۰۰ رای وجنرال دوستم وحکمتیار ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ رای گه ۲۵۰۰ ان مربوط جنرال صاحب ومتباقی به جزب اسلامی رای خواهد داد واگر طالب ها هم در پهلوی حکمتیار قرار گیرند رای حکمتیار تا ۵۰۰۰هم ممکن است واتمر چیزی مابین۵۸۰۰۰ تا ۶۵۰۰رای در دور اول ودور دوم بیشترین ارا را از ان خود خواهد کرد شانس بد اتمر وتیمش این است که از تیم لندن هستند اگر انگلیس وامریکا درین باب توافق نموده باشند دیگرمشکل ندارند ودر نهایت حبیب الرحمن حکمتیار جای خالی صلاح ربانی را پرخواهد نمود وپست وزارت خارجه به اوتعلق خواهد گرفت تامعادله ای حکومت بعدی برقرار شود ودوست ها تشویش نداشته باشند اگر جان کیری نیست پمیو وزیر خارجه ای فعلی قاطعتر وفعال تر از اوکار میکند اما دیگر ترامپ اوباما نیست بی نزاکتی ونا فرمانی را قبول ندارمگر این که باز کنگره مداخله نکند در وزارت دفاع اسدالله خالد باقی مانده وکرسی وزارت داخله را یا محمدیویا عتیق الله بریالایاحراز خواهند نمود
خلیلی

>>>   عده ای به اصرار از چرچیل خواستند که سیاست را تعریف کند
چرچیل به ناچار دایره ای کشید و خروسی در آن انداخت.
گفت خروس را بدون آنکه از دایره خارج شود بگیرید.
آنها هر چه تلاش کردند نتوانستند و خروس از دایره بیرون می رفت.
آخر از چرچیل خواستند که این کار را خود انجام دهد.
چرچیل خروسی دیگری را کنار خروس اول گذاشت و آن دو شروع به جنگیدن کردند ،
آنگاه چرچیل هر دو خروس را از گردن گرفت و در پاسخ گفت : این سیاست است.
آری ....
خدایان زمینی ، از زبان الله ، دو برادر را با تبلیغ ساحرانه ، به هوای غازی شدن و شهید شدن و تصاحب انار پستانهای بهشتی ، جوی های شیر و شراب و عسل ، کمر های شان را به کشتن و کشته شدن بستند .
هیهات !!
ما دو برادر که دارای عقل سلیم نبودیم ، فریب قدرتمندان زر و زور را خوردیم و برای بقای آنها کشتیم و کشته شدیم ، تا انار پستانهای زمینی ، نصیب خدایان زمینی شود .
با جرآت می توان گفت : ما " ملتهای خدا زده ی " هستیم ، که قاتل و مقتول حماقت های عقاید واهی خود شده ایم .
کریمی استالفی

>>>   ...ايتلاف دنباله رو هيچ كانديدي نيست از خود كانديد دارد كه همانا محترم احمد ولي مسعود ميباشد.

>>>   تیم گلبدین قرار ذیل است:
گلبدین-رییس جمهور
دوستم-معاون اول
خلیلی-معاون دوم.
شهرانی-معاون سوم.
گلبدین دولت اعتلافی و رییس اجراییه و مجراییه را به رسمیت نمی شناسد.

>>>   اگر چنين شده باشد طالع لطيف پدرام خيسته . چون هزاره و ازبك و تاجك دل به ايتلاف نجات خوش كرده بودند كه يك كانديد ازين سه قوم مظلوم از ميان شان معرفي كنند. اگر اينها دوباره معاونت را قبول كرده باشند شما باور كامل داشته باشيد كه يك نفر تاجك و ازبك و هزاره به اينها راي نميدهد و به حيث خايبن قوم خود نفرين شان ميكنند و اينها بكلي از صحنه سياسي كشور به دور خواهند شد. امروز تمام جوانان هزاره تاجك ازبك و روشنفكران شان همه چيز را درك كرده اند. بدين لحاظ همه به سوي پدرام خواهند رفت و او رهبر واقعي مردم خواهد شد و اگر تقلب در انتخابات صورت نگيرد پيروز خواهد گرديد.
اول خودم با تمام اطرافيانم كه طرفدار ايتلاف استم اگر بدانم معاونيت را پذيرفته اند سرشان نو خواهم كشيد و نامرد خطاب شان خواهم كرد و به هر كانديد مستقل كه از سه قوم مظلوم باشد و كمي درك و فهم داشته باشد راي خواهم داد و مطمن استم مثل من ميليون ها طرفدار ديگر ايتلاف چنين خواهد كرد.

>>>   حنیف اتمر راه حل سیاسی جهت حل مشکلات اقتصادی، بیکاری و فقر و عقبماندگی کشور ندارد ، چونکه ایشان یک رجل سیاسی نیست و بلکه شدیداً مرتجع و مذهبی هست و لذا اگر فرض کنیم حنیف اتمر سرکار باشد، در نهایت وضعیت و حال روزگار کشور تشدید جنگ و دعواهای قومی و مذهبی شده. چرا مردم افغانستان راه حلهای سیاسی مدرن و آزاد و دموکراتیک مانند آلمان و آمریکا را انتخاب نمی کنند، چه کسانی و جریانهایی مانع شناخت مردم از راه حلهای سیاسی کشورهای آزاد و دموکراتیک می باشد. امیدوارم این نظر را بخاطر بسپارید.

>>>   خايايت تكميل شد خو ميبيني

>>>   اشرف غنی کوچی دو مین مغز فاشیستی در جهان بعد از هتلر
هدف سیاسی فاشیسم، استقرار تکه قومی وسلطه یک نظام خودکامه غیر پارلمانی و متکی به تمرکز قدرت در دولت بوده است که با برانداختن سوسیالیسم و آزادی های فردی همراه باشد.

همه پشتون است و حکومت تکه قومی مستبد غنی است و در کجای از این لست وحدت ملی است دراین سهمیه‌بندی کجاست؟
١. رييس جمهور - پشتون
٢. مشاور شوراي امنيت ملي - پشتون
٣. رييس عمومي امنيت ملي - پشتون
٤. وزير دفاع - پشتون
٥. وزير ماليه - پشتون
٦. وزير مخابرات - پشتون
٧. وزير انكشاف دهات - پشتون
٨. وزير زراعت - پشتون
٩. وزير اقوام و قبائل - پشتون
١٠. وزير دولت در امور پارلماني - پشتون
١١. وزير اطلاعات و فرهنگ - پشتون
١٢. رييس ستر محكمه - پشتون
١٣. لوي سارنوال - پشتون
١٤. رييس كميسيون ملي تداركات - پشتون
١٥. رييس كميسيون نظارت بر تطبيق قانون اساسي - پشتون
١٦. رييس شوراي عالي طبي - پشتون
١٧. رييس مجلس سنا - پشتون
17. رييس اكادمي علوم افغانستان - پشتون
١٨. رييس راديو تلوزيون ملي - پشتون
١٩. رييس دافغانستان بانك - پشتون
٢٠. رييس پشتني بانك - پشتون
٢١. رييس عمومي گاز مايع و مواد نفتي - پشتون
٢٢. رييس انكشاف زون كابل - پشتون
٢٣. رييس بورد عدلي و قضايي - پشتون
٢٤. رييس كريكت بورد - پشتون
٢٥. رييس كميته ملي المپيك و تربيت بدني - پشتون
٢٦. رييس عمومي احصائيه مركزي - پشتون
٢٧. رييس شركت هوايي آريانا - پشتون
٢٨. معين كُل گمركات افغانستان - پشتون
٢٩. رييس كميسيون انتخابات - پشتون
٣٠. رييس بانك ملي افغان - پشتون
٣١. معاون اول وزارت دفاع - پشتون
٣٢. معين تاميناتي وزارت دفاع - پشتون
٣٣. قوماندان قول اردوي كماندو - پشتون
٣٤. قوماندان قول اردوي شاهين - پشتون
٣٥. قوماندان قول اردوي ميوند - پشتون
٣٦. قوماندان قول اردوي اتل - پشتون
۳۷. قوماندان قول اردوی تندر - پشتون
۳۸. قوماندان قول اردوی سیلاب -پشتون
۳۹. قوماندان عمومي سرحدي - پشتون
۴۰ . پيژندوال وزارت دفاع - پشتون
۴۱. رييس ارتباط خارجه وزارت دفاع - پشتون
۴۲. رييس روابط عامه و سخنگوي وزارت دفاع - پشتون
۴۳. معاون اول وزارت داخله - پشتون
۴۴.معين ارشد امنيتي وزارت داخله - پشتون
۴۵.معاون معين ارشد امنيتي وزارت داخله - پشتون
۴۶. معين تاميناتي وزارت داخله - پشتون
۴۷. معين محافظت عامه وزارت داخله - پشتون
۴٨. معين اداري وزارت داخله - پشتون
۴۹. پيژندوال وزارت داخله - پشتون


۵۰. رييس عمومي استخبارات وزارت داخله - پشتون
۵۱. قوماندان عمومي نظم و امن عامه وزارت داخله - پشتون
۵۲. رييس عمومي لوژستيك وزارت داخله – پشتون

۵۳. رييس عمومي تعميرات وزارت داخله - پشتون
۵۴. رييس تداركات وزارت داخله - پشتون
۵۵. رييس مالي وزارت داخله - پشتون
۵۶. معين سياسي وزارت امور خارجه - پشتون
۵۷. معين اقتصادي وزارت خارجه - پشتون
۵٨. رييس اداري وزارت خارجه - پشتون
۶۰. رييس تشريفات وزارت خارجه - پشتون
۶۱. رييس انستيتوت ديپلماسي وزارت خارجه - پشتون
۶۲. رييس همكاري هاي امنيتي وزارت خارجه - پشتون
۶۳. رييس امور پارلماني وزارت خارجه - پشتون
۶۴. رييس رياست پنجم سياسي وزارت خارجه - پشتون
۶۵. رييس رياست دوم سياسي وزارت خارجه - پشتون
۶۶. رييس رياست اول سياسي وزارت خارجه - پشتون
۶۷. رييس رياست ملل متحد وزارت وزارت خارجه - پشتون
۶٨. رييس همكاريهاي منطقه اي وزارت خارجه - پشتون
۶۹. رييس نمايندگي هاي ولايتي وزارت خارجه - پشتون
۷۰. سفير افغانستان در آمريكا - پشتون
۷۱. سفير افغانستان در كانادا - پشتون
۷۲. سفير افغانستان در جرمنى - پشتون
۷۳. سفير افغانستان در فدراسيون - پشتون
۷۴. سفير افغانستان در ويانا - پشتون
۷۵. سفير افغانستان در خلق چين - پشتون
۷۶. سفير افغانستان در پاكستان - پشتون
۷۷. سفير افغانستان در جاپان - پشتون
۷٨. سفير افغانستان در هندوستان - پشتون
۷۹. سفير افغانستان در ايتاليا - پشتون
٨۰. سفير افغانستان در ناروى - پشتون
٨۱. سفير افغانستان در كشور شاهي اوردن - پشتون
٨۲. سفير افغانستان در فرانسه - پشتون
٨۳. سفير افغانستان در دوحه قطر - پشتون
٨۴. سفير افغانستان در عربستان - پشتون
٨۵. سفير افغانستان در بلجيم - پشتون
٨۶. سفير افغانستان در كوريا جنوبي - پشتون
٨۷. جنرال قنسل افغانستان در دبى - پشتون
٨٨. جنرال قونسل افغانستان در پشاور - پشتون
٨۹. جنرال قونسل افغانستان در كراچى - پشتون
۹۰. جنرال قنسل در كويته - پشتون
۹۱. جنرال قنسل افغانستان در بن جرمنى - پشتون
۹۲. جنرال قنسل افغانستان در مرى تركمنستان - پشتون
۹۳. جنرال قونسل افغانستان در استانبول تركيه - پشتون
۹۴. سرپرست جنرال قونسل افغانستان در نيويارک - پشتون
۹۵. معين امور شاروالي هاي ارگانهاي محل - پشتون
۹۶. معين مالي و اداري ارگانهاي محل - پشتون
۹۷. رييس اداره مبارزه با فساد اداري - پشتون
۹٨.والی قندهار -پشتون
۹۹.والی ننگهار- پشتون
۱۰۰.والی غزنی- پشتون
۱۰۱.والی خوست -پشتون
۱۰۲.ولی پکتیا- پشتون
۱۰۳.والی پکتیکا -پشتون
۱۰٤.والی قندوز -پشتون
۱۰٥.والی بغلان -پشتون
۱۰۶.والی‌ کنر- پشتون
۱۰۷.والی میدان وردک-پشتون
۱۰٨.والی هلمند -پشتون
۱۰۹.والی لوگر - پشتون
۱۱۰. فرمانده پولیس ۲۰ولایت -پشتون
۱۱۱. ریاست های ۲۳ ولایتی امنیت ملی -پشتون
۱۱۲.قومندان قول اردوی هوایی- پشتون
۱۱۳.رییس میدان هوایی کابل- پشتون
۱۱۴.رییس شرکت برشنا- پشتون
۱۱۵.سی پست ریاست های ارگان محل- پشتون
اگر کانکور سهمیه‌بندی شد این بست‌ها هم باید سهمیه‌بندی شوند
غنی احمدزی ناکام‌ ترین سیاستگر قوم افغان « پشون » پساطالبانی است اعمال غنی صرفا شماری از نوچه‌ ناسیونالیست‌ های برتری طلب، کم سوادان قوم افغان و پیران شوونیست پشتو زبان را خوشحال می‌کند و بس غنی نه تنها رهبران ازبک، تاجیک و هزاره را از خود دور کرد که با شمار زیادی از متحدان سیاسی همتبار قوم افغان خودش نیز سر به مهر نشست.

>>>   نویسنده محترم اینطور که شما تشریع وتوزیع داده اید پس غنی در انتخابات آینده دوباره رییس جمهور میشود ، بنظر من باید رییس جمهور از امکانات دولتی استفاده نامعقول و ناچیز نکند تا باشد به واسطه این امکانات دست داشته رقبای سیاسی خود را از اهداف شان دور نسازد ،در طول زمانی که غنی قدرت را بدست دارد چه از برادرهای پشتون ما و. چه برادرهای هزاره ما وهم برادرهای فارسی زبان ما هم علیه غنی میشوریدند اما حالا که انتخابات نزدیک شده همه مانند. مرغان گوشنه بطرف دانه میدوند و امید است که من اشتباه کرده باشم چنین نباشد و. یا اینکه غنی همه را جادو. کرده باشد.
عبدالله ریحان

>>>   در صورتیکه من توعقل نداریم وبه سر همدیگر میزنیم پس بگزار کسانی راکه از ما بیخردان استفاده میکند بکند، ما در طول تاریخ برده بودیم وخواهیم بود علت را تو هم میدانی و من هم.

>>>   به نظر بنده باید تمام تاجکها - هزاره ها - ازبکها وسایر اقوام شریف افغانستان ازپست فعلی خویش استعفا و جوکی خویش را برای پشتون ها تسلیم نمایند زیرا این ها باشنده اصلی افغانستان هستندمتل هامیانه ا ست مرغ بیرونی امد مرغ اصلی را از خانه ګریزان نمود. مثل اسرایل که فلسطین اشغال نمود. عاقلان یک نکته بس است .

>>>   ...از طرف همي مجموعه هاي"روزمره" به نام احزاب مه ميشرمم.
شش ماه ديواني ما كردند كه انتخابات پارلماني بايد از سيستم بايومتريك كار گرفته شود.غني كه تمام اسباب و امكانات در اختيارش است، گفت درست.چنان با همو سيستم بايومتريك خود شان انتخابات را مهندسي كرد كه يكتا صداي مخالف خود را به پارلمان راه نداد و مجموعه هاي بي برنامه تحت نام احزاب را شكست فاحش داد.حالي اين مجموعه هاي شكست خورده در انتخابات پارلماني حيران اند كه چه كنند.دوباره همين بي برنامه ها آمده اند و بر دُهل بايومتريك در انتخابات رياست جمهوري ميكوبند،فراموش كرده اند كه ابزار هنوز دست غنيست يعني همان اش است و همان ديگ و غني براي بار دوم چنان"كَله زَنگ"شان خواهد زد كه تا پنج سال آينده به حال نيايند.
اينگونه اين مجموعه هاي بي هدف و برنامه يك بار ديگر خيانت نابخشودني را در حق مردمِ راه گم كرده ي ما مرتكب خواهند شد.باز كله هاي ما خواهد بود و شمشير فاشيزم.

يگانه آدمي كه غني و تيم فاشيستكش را دچار سراسيمه گي كرده و مي كند لطيف پدرام است.

برادر ! نميتوانيد، بياييد حمايت و اقتدا كنيد تا اين مرد جامعه و مردم را به سر منزل مقصود راهنمايي كند،شما كه در هژده سال نتوانستيد كاري كنيد در هژده صد سال دگام نخواهيد توانست.پدرام هم طرح دارد هم برنامه ،هم هدف هم ،راهكار هاي تجربه شده و علمي ،هم از صد پدر شما هم شجاع تر است و هم آنچه ميگويد بر آن باور دارد.

دگه به لحاظ خدا مردم را در چار راهي حادثه تنها گذاشته فرار نكنيد.سنگي را كه بلند كرده نتو انستيد بوسه زده بر جايش بگذاريد.

>>>   انيس آريايي نژاد
نگران نباشيد، فقط طالبان لُنگي دار تشريف ميآرند و طالبان نيكتايي دار به كارهاي قبلي شان به اروپا و آمريكا برميگردند

>>>   او برادر به غیر پشتون دگه در افغانستان استعداد است اگر است کجاست. آیا در کانکور به غیر از پشتون ها کسی دگه کامیاب میشود و یا خیر. تا جایی که میبینم سهمیه بندی هم به همین خاطر خواهد بود.
نخیر برادر این فاشیست ها جز فاشیستی دگه هیچ چیزی را نمیخواهند. شرم باد به انهایی که خود را رهبران سایر اقوام میدانند که باز هم با این تیم یکجا شوند.
شاهین شمالی

>>>   خبر خوش برای #تاجیک تباران عزیز بخوانید از حقایق باخبر شوید.
واقعیت که قبیله گرایان از نشر آن در هراس اند و پیش از آنکه نشر شود با تبانی با سفارت آمریکا و انگلیس خواستند مانع آن شوند و با تقلب مانند انتخابات گوسفندی خواستند که ارقام تخیلی نفوس را ارایه کنند و چون میدانند که نفوس شان نظر به سرشماری واقعی آنطوریکه فکر میکردند خیلی پایینتر از آن بود یک باره اعلان کردند که نفوس افغانستان در حدود 35 یا 36 میلیون نفر است ومیخواستند که برای 5 یا 6 پشتون های پاکستانی هم شناسنامه توزیع کنند و آن را شامل نفوس افعانستان گردانند اما خوشبختانه که حقیقت هیچگاه پنهان نمی ماند و این هم نتیجه سرشماری سال 1396 که توسط سازمان های معتبر جهانی با همکاری ریاست ثبت احوال نفوس صورت گرفته و غنی مانع اعلان رسمی آن گردید، نتیجه و واقعیت نفوس شهروندان چنین است.

#تاجیک 45.6 %
#اوغان (پشتون) 26.4%
#هزاره 13.1%
#اوزبیک 7.2%
#ترکمن 2.2%
#اقوام دیگر 5.5%

ХУШХАБАРИ ФАВРӢ – 45,6 фоизи аҳолии Афғонистон тоҷиканд (яъне 15.504млн нафар тоҷик)

Сафорати Амрико ва Ангилия натиҷаи баҳисобгирии аҳолиро, ки ду сол пеш дар Афғонистон гузаронда буданд нашр кард.Инро давлати фошистии қавмгарои паштунии Ғани то ба ҳол пинҳон нигоҳ медошт.

Аз 34 млн. ахолии Афғонистон:
1.ТОҶИКХО-45,6 ФОИЗ.
2.Паштунҳо (Афғонҳо) 26,4 фоиз.
3.Хазораҳо 13,1фоиз.
4.Узбекҳо 7,2 фоиз.
5. Туркманҳо 2,2 фоиз.
6.Дигар кавмҳо 5 фоиз.

Ба хамаи мардуми Афғонистон маълум гашт, ки паштунҳо (АФҒОНҲО) ақалиятро (қисми ками аҳолиро) ташкил медиҳанд. Онҳо дар давоми 100 солаҳо инро пинҳон нигоҳ медоштанд.Дар охир хақиқат ғалаба кард.

ХАМАИ ТОҶИКОНИ ДУНЁРО БО ИН ГАЛАБАИ БУЗУРГИ ТОЧИКОН ДАР АФГОНИСТОН МУБОРАКБОД МЕНАМОЯМ.
Хохишмандам,ки ин хушхабарро ба хамагон расонед.

>>>   زاره تا ن بترقه! ای تبعیضیان لوده! غنی رهبر است!!!!!!!!!!!!

>>>   اگر یک دوره دیگر اشرف غنی ریس جمهورشد گیلم تمام دزدان و غاصبان و تفنگ سالازان جمع خواد شد و فساد در کشور ریشه کن و دشمنان خارجی ماهم ناکام خواهد شدند، تبلیغات علیه غنی توسط دارودسته چپاولگران و اجنتک های بیگانه گان کماکان ادامه دارد. ریس جمهور موفق کشور اشرف غنی یک شخص بی تعصب است که نه در فساد آغوشته است و نه در جنگ های داخلی دخیل بود، پس مورد پسند دزدان سرگردنه نیست ولی مردم عام اورا حمایت میکنند،

>>>   .... رهبران جهادی این خاینین وطن فروش بودن که وطن مارا ویران کردن بنام دین وجهاد جوانان مارا کشتن میگفتن گلبیدین میاد که اماد اینسگ کسیف چی شد به گفتهشهید قهرمان همش میگفت که این رهبران جهادی مزدوران پاکستان وآمریکا هستن کسی گوش نمیکر حالا هم حق شان است که هر بلای سرشان میایدآن وقت تجاوز بناموس مردم نبود مردم گرسنه نبودنآن وقت اتوبوس برقی داشتیم برق تولید خوده کشور بود حالاچی داریم بد بختی وگدای از کشور های دیگه جنرال دوستم بیشرف است اینکسافت بود که راه را بالای شهر کابل بست که مردم بیچاره بشن لعنت خدا بر کسانی که حطا یک روز سلاح برداشته ودر مقابل ب دیموکراتیک خلق افغانستان جنگیده مرگ بر آمریکا مرگ برپاکستان مرگ بر عربستان مرگ زنده وجاوی دان باد یاد وخاطرات فرزندان قهرمان حزب دیموکراتیک خلق افغانستان

>>>   دوستان ارجمندم درود بر شما .
سرزمین من و شما به یک تغیر بنیادی ، به یک خیزش بزرگ اندیشه یی و به یک قیام بزرگی که بتواند تابو شکنی کند ضرورت دارد . شهروندان سرزمین من و شما چنان در طلسم جادویی دروغ و مرده پرستی گیر افتاده اند که جهیدن و رستن ازین دام از دید من حقیر تنها به کنار آمدن و تفاهم نمودن روی انتخاب پیشگام است ، که تا امروز ما افغانستانی ها نتوانسته ایم به آن پیروز شویم . شخصی که برای امروز اجرایی نمودن این رسالت بزرگ مردمی را می شود برایش باور نمود و اعتبار کرد آقای داکتر عبداللطیف پدرام است .
این مرد آب و آتش دیده در دو دهه گذشته با وجود تنش های سیاسی ، قومی و سلیقه یی توانست برنامه مشخص کاری سیاسی را طرح نموده سرخط مبارزه خود قرار داده ، استوار برای رسیدن به این هدف گام پیش نهد . آقای پدرام عملاً نشان داد که میتواند پیشگام یک تحول بزرگ در عرصه سیاست گذاری امروز افغانستان باشد و این رسالت بزرگ میهنی را که همانا حل عادلانه مشکل مسئله ملی و تطبیق نظام سیاسی فدرالی است را پیش برد . پدارم نشان داد که توانایی سیاسی ، درایت رهبری و دانش مسلکی این امر بزرگ را دارد و می تواند جسد نیمه جان افغانستان را از چنگال لاشخوران رها نماید .
گرچی کشور های استعمارگر دموکراسی فروش و تولید کننده گان بی آزرم القاعده و طالب و داعش هرگز نمی خواهند در کشور زیر سیطره شان خیزش های فکری رشد نموده شخصیت های مردمی قد بلند کنند ، اما باز هم ملت ها می توانند با یک جهش و خیزش غیر قابل باور اندیشه یی به این سیاست منفور و مردود دموکراسی فوشان پایان دهند .
آقای پدرام با پشتیبانی جوانان رسالت مند و شهروندان آزادی خواه خود که تا هنوز در بند و اسارات تکه داران قومی و مذهبی قرار نگرفته و آرزوی رسیدن به سرزمین آباد و متمدن در سر دارند ، می تواند تابو شکنی کند و به این قاعده قبول شده نامیمون نقطه پایان گذارد. برای آقای پدرام پیروزی های بیشر در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی آرزو داشته و امید می برم که جوانان رسالتمند ما بتوانند در انتخاب شخصیت ها در رهبری افغانستان آینده کوشا و محتاط باشند .
منصور بدری

>>>   کار هایی را که آغاز نموده است تکمیل کند؟
من خو در طول پنج سال گذشته نه کدام پروژه بزرگ را در افغانستان دیده ام که تکمیل شده باشد و نه هم کدام پروژه بزرگ که افتتاح شده باشد.
مردم تمام وعده های او را در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری گذشته که در ولایات مختلف به مردم وعده داده بود،به یادش بیاورند که کدام وعده اش را در ساحه عمل انجام داده است؟
چه دست آورد امنیتی و اقتصادی در پنج سال گذشته برای مردم داشته است؟.لطفاً نشان بدهد!
بغیر ازین که هم اوضاع امنیتی خراب تر شد و هم وضعیت اقتصادی.
تنها چیزی که از دوره او نصیب مردم شد،از بین رفتن یک وحدت ملی نیم و نیم کله بود که در زمان کرزی،بعد از جنگ های داخلی بین مردم بوجود آمده بود.
من خو کدام دستاوردی را در طول پنج سال حکومت وی نمی بینم.
اگر شما شاهد اش هستید،لطفاً بنویسید که هم مردم داخل و هم مقامات خارج از آن خبر شوند.

>>>   در چنین حالتی که یک تعداد مردم برای منفعت شخصی خود از نام قوم و تبار به بدون داشتن کوچکترین دانش سازی و مسلکی می خواهند رهبر شوند ، بهترین گزینه امروز برای رهبری افغانستان آقای پدرام است . امید و آرزو دارم یک کمپاین بزرگی در راه پیروزی آقای پدرام مردم به راه اندازند تا اندیشه ها را

>>>   لطیف پدرام شخص با دانش ، استوار با اندیشه و راه اش ، با برنامه مشخص تامین عدالت اجتماعی که همانا تمرکز زدایی و حل مشکلات داخلی و خارجی با همسایه های کشور ما میباشد است .در شرایط موجود لطیف پدرام شخص مناسب به ریاست جمهوری میباشد . و هر گاه با تمام افرادی که کاندید های احتمالی از آنها نامبرده میشود ، به همه معنی برتری دارد و مناسب است

>>>   Zahir Ariaie
تازه ١٥٠ هزار كشته و زخمى شده و قريب به ٥٠٪؜ خاك از دست دولت خارج شده، كارى را كه شروع كرده ميخواهد تمام كند ، باز نامزد انتخابات است. حريف او عبدالله نيست . شرايط بهتر از ٢٠١٤ نخواهد بود. آنهايكه فكر ميكنند قدرت هاى بين المللى در سياست از احساسات و دلسوزى كار ميگيرند ، سخت اشتباه ميكنند. اينكه امريكا بياييد و از روى ترحم بگويد اين بيچاره سه بار گذشت كرده اينبار بايد ريس جمهور شود ، بسيار خيال طفلانه است. قدرت ها براى اجراى سياست هايشان از احساسات و دلسوزى كار نمى گيرند. اين تبليغات كسانى اند كه در سپيدار لميده اند ، معاشات دالرى با چهار تا باديگارد كه در خواب نمى ديدند هوش انها را ربوده است. انها نه در فكر أرمان و خون جوانان و تابوت هاى جوانان اند نه چيزى بنام عدالت برايشان مطرح است. عدالت و تغير را فقط خود مردم با زور و راى و دفاع از ان ميتوانند تامين كنند. به دنيا نگاه كنيد در كجاى دنيا جز مردم عامل اصلى تغير بوده است؟!

>>>   دكتور لطیف پدرام:
«اگر اشرف‌غنی ۱۵پانزده دقیقه با من بحث و استدلال منطقی توانست و در اين مدت هيچ چيغ و فرياد نزد، از سیاست دست می‌کشم؛ آماده هر نوع مناظره رسانه‌ی با غنی در برابر ملت بدون چيغ زدن و عصبيت هستم.»
😆😆😆😆بفرماييد

>>>   ایا از دید شما جالب نیست
جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری حق رفتن به شبرغان را ندارد
قوماندان علیپور حق رفتن به غور را ندارد
قوماندان حکیم شجاعی حق رفتن به زادگاه اش را ندارد
معنی تبعید چیست و چرا چنین سیستمی؟
لطفا نظرتان را مسوولانه بنویسید

>>>   اگر اجل به سراغش نیاید

>>>   خود را کاندید میکند هههههههههه .

>>>   زنده باد اشرف غنی ان شاء الله طی پنج سال آینده بنام دزد ،رهزن قاچاق بر ،آدم کش زور گوی، جنک سالار وغیره در افغا نستان عزیز باقی نخواهد ماند.

>>>   تکمیل‌پروژه‌هایش‌یعنی‌متفرق‌شدن‌تمام‌اقوام‌وملیت‌های‌افغانستان
تکمیل‌پروژه‌داعش‌وطالب‌وخلاصه‌یک‌افغانستان‌ویران‌ودربدر و
دستبین‌استعمار‌،امیداست‌‌تمام‌ملت‌بحال‌آیند‌ونگذارند‌که‌این‌پروژه
شوم‌استعمار‌دوباره‌بالایشان‌تطبیق‌گردد.
ولسلام مهاجر

>>>   اگر این یهودی 5 سال دیگر هم باشد یک نان مردم از 10 فیصد به 1ی فیصد تبدیل می شود اگر شما مردم افغا نستان واقعا خود را مسلمان می گرید دیگر نگذارید این یهودی دوباره ریس جمهور شود

>>>   بلی کارش نا تکمیل است.
50% افغانستان را در 5 سال اول تسلیم طالبان کرد و 50% باقیمانده را باید در 5 سال دوم تسلیم کند و بعد دست بی بی گل را گرفته و فرار کند.
مگر
و
باز هم مگر
پیک اجل فرصت اش نخواهد داد.

>>>   کارهای باقی مانده اش جمع نمودن گلیم سیاه شـرو فساد است که سی سال میشود سرشانه های مردم سوار هستند وهمه چیز رابرای خود می خواهند ، قانون شکنی تخمرد اختلاس دزدی رشوت زورگوئی همه کردار آنهاست

>>>   کرزی گفته است :
اگـر مردم بخواهند من حاضرم باردیگر خودرا کاندید نمایم !

>>>   کـرزی گفته است اگر مردم بیایند وبرای من عذرو زاری کنند شاید خودرا کاندید نمایم !
کرزی سردسته اختلاس گران قانون شکنان بانک چوران پیش خود فکر میکند کارهاری خوبی انجام داده ومردم بازهم اورا می خواهند ، درحالیکه فاسد ترین حکومت جهان را لقب گرفت همه کمک های خارجی رابه هدر داد ، شعارش تشویق به دزدی اختلااس وغصب بود
حکومتی بی سرو پاترازحکومت کرزی هیچ زمانی نبوده ،حکومت حضرت صاحب وحکومت کرزی یک شکل بودند
حالا انتظار دارد مردنم بروند دست وپایش را ببوسند که بیا چند سال دیگر را هم هدر بده !

>>>   تصفیه قومی و دین زدایی در افغانستان از ماموریت های اشرف خانم است که به آمریکا و غرب قول داده است. این پروژه نیمه را باید تمام کند.

>>>   کسانیکه‌از‌ادامه‌کار‌اشرف‌غنی‌حمایت‌میکنند‌ممکن‌است‌مثل‌خوداو
مریض‌روانی‌باشند‌ویا‌مزدگیرهای‌استعمار‌اند

>>>   عجب نیست که غنی دوباره کاندید شود وریس ارگ هم منصوب گردد زیرا استعمار همیشه به دنبال انسان های کودن ونادان است وعبدالله هم معاون او نصب میگردد تابرنامه های استعمارونقشه های تجاوز رابه اکمال رسانند پیش از پیش اقای غنی دروغ گوی را شروع کرده است مثلا می گوید پروژه های را که شروع نموده باید تکمیل نماید ما تا هنوز کدام پروژه ای ندیده ایم که عنی خان شروع کرده باشد شاید خواب دیده ویا در عام خیال بسر می بردوباز میگوید میخواهم جنگ را خاتمه دهم!!!معنی ان این است که افغانستان را به طالب تسلیم مینمایددرینصورت جنگ خاتمه می یابدوهم اینها از راز های خارجی ها اطلاع دارند نمیخواهند دیگران اسرار انهارا باخبر شوند ازینرو از اینها مردورتر وسر سپرده تر پیدا نمیتوانند
فدوی هروی

>>>   Lalzad
خوشی بی مورد در قتل سمیع الحق!
==================
* اگر «پدر بیولوژیکی» طالبان یعنی مولانا سمیع الحق کشته شده است، «پدر رضاعی» آنها یعنی ملا غنی در ارگ کابل زنده است... جایی برای پایکوبی زیاد وجود ندارد!
* نباید کور خود و بینای دیگران باشیم...

>>>   حاجت کاندید شدن نیست امریکا پشتی بانت است کامیبا هستی.

>>>   عطايى
یک عده با آب‌وتاب می‌نویسند که اشرف غنی می‌خواهد باز کاندیدای ریاست جمهوری شود. این که مثل روز روشن است و نیاز به خبر ساختن از آن نیست. اشرف غنی با شور و شوق هم هوای کاندیدا شدن دارد و هم با شوق بیش‌تر در پی تقلب است. درختی که از تن اشرف غنی بیرون آمده، اگر به وجدان، غیرت، ننگ و شرافت او واگذار کنیم، تا که او زنده است، می‌خواهد در سایه‌اش عیش کند و وقتی هم مرد می‌خواهد در سایه‌اش دفن شود....

>>>   دوستان وعزیزان وطندارمن/امروز وطن ما نیاز به افرادی دارد که فراقوم باشند واز زندانهای تاریک وسیاه قوم پرستی واسارت قوم گرایی بیرون شده وان زنجیرها جهل وخودخواهی راپاره کرده باشند.هم کرزی وهم اشرف غنی دوسیه روشن وشفافی در مقابله با استعمار نوین نداشته وندارند هر چند خیانت اشرف غنی در امضا پیمان امنیتی با امریکا تا ابد ماندگاراست ولی کرزی این پیمان را امضا نکرد ولی نسبت بهازادی طالبان وروانه کردن انها به دامن بادارشان اشتباهی غیر بخشش بود .در کل این دونفر عملکرد روشن وشفافی نداشتند برای امروز وطن افرادی نترس شجاع پاکدست وفرا قوم لازمست از هر قومیتی که باشد رییس جمهور همه مردم افغانستان باشد نه رییس جمهور پشتونها یا تاجیکان
وهزاره ها یا ازبکها متعلق به همه مردم باشد .افرادی باتفکرات دکتر لطیف پدرام ورمضان بشر دوست برای کشورلازم است تانجات پیدا کنیم//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   این بار اگر با تقلب روی گرده مردم سوار شود تجزیه افغانستان حتمی است.

>>>   پدرام شخص فعال است ما هم قبول داریم اما یک سوال داریم اگر پدرام در مقابل انتخابات 28 میزان 1397 استادگی نماید و انتخابات را به چالش بکشد ما میدانیم که پدرام مستحق کاندید ریاست جمهوری است در غیر آن انتخابات شعار است که پدرام هم تحت تاثیر آن قرار گرفته دانید که ما هم رای دادیم جطور ثبوت خواهد کرد که رای گرفته که حمایت اش میکند؟ انتخابات 28 میزان یک انتخابات مهندسی شده تمام عیار بود دنیا این موضوع را درگ کرد اما تا بحال نه کاندید های احتمالی ریاست جمهوری و نه احزاب های سیاسی هیچ یک نتوانسته از این معرکه سر در بیاورد این انتخابات یک آزمون است هر کسی توانست سر از این معما بیرون نموده انتخابات را تحریم و ریس کمسیون انتخابات را روانه به پای میز محاکمه نماید ریس جمهور آینده افغانستان است خودس به تنهایی میتواند ریاست را تصاحب کند در غیر آنصورت این یک آزمون بزرگ و تاریخی سر نوشت ساز بود که خودش سر نوشت ریس جمهور آینده را روشن میکند. آزموده را آزمودن خطا است . در انتخابات پارلمانی چه کردید ؟ که در ریاست جمهوری بتوانید ؟یک دولت که نطفه اش با تقلب اراده اش با تقلب اصولش با تقلب امورش با تقلب . کمسیون از خودش ریس کمسیون از خودش کمپنی های بیومتریک فروش از خودش همه و همه مایملک پدری اش باشد تمام کشور های متجاوز از خودش امکانات دولتی از خودش پل های مفت و فراوان مانند وزارت مالیه از خودش باشد باید راه درست و حسابی حل مشکل پیدا شود و همرایش محاسبه شود در غیر آن صورت صرف گذشتاندن عمر خیالی و خواهشاتخیالی خواهد بود تا بحال از کدام جفا و تخطی این دولت مردم حساب گرفته توانسته ؟ لطف کنید هر کسی خبر دارد بگوید معدن های این مملکت از خودش شب ها هم در اختیارش روز ها خو بیازوهم از خودش است طالب از خودش داعش از خودش انتحاری و انفجاری از خودش بقدر کافی لطف کنید بگوید مرد حساب گیر کیست ؟ ملت را جنین در غم و در هم فقر نموده که تمام روز لب نان خواب میبیند با همت ها را چنان با دسیسه های سیاه و شوم یک پس دگر به نابودی میکشاند بگوید مرد حساب گیر کیست؟ نصف اراکین دولتی با معاشات . پول های هنگفت اعصای انواع کمسیون های سیاه و سفید و خاکستری است تا بحال کسی نتیجه اش را دانسته لطف کنید بگوید مرد حساب گیر کیست ؟ پس خواهش ما از پدرام اینست که یک حمایش بزرگ مردمی را که از تمام رسانه های افغانستان و بینن المللی در آن اشتراک داشته باشد و مردم افغانستان اعم از پیر و جوان زن و مرد در آن اشتراک داشته باشد جامه مدنی و احزاب های سیاسی افغانستان هم در آن اشتراک داشته باشد بر گزار نموده از آغاز ریاست غنی تا بحال دانه دانه از غنی پرسیده و جواب آنرا به مردم ارایه نماید بعد ما میتوانیم در این مورد فکر کنیم که راستی در افغانستان بجز تیم ارگ دگرمردم هم میتواند کاری انجام دهد و تصمیم خواهد گرفتیم

>>>   تمام مردم افغانستان به استثنای چند جنایتکار غاصب قاتل جنگ سالار دزد از کاندیداتوری جناب اشرف غنی احمدزی در انتخابات ریاست جمهوری سال اینده حمایت و پشتیبانی میکنند و تاجائیکه دیده میشود تاحال هیچ بدیل وجود ندارد که مردم افغانستان به ایشان رای بدهند تا جای گزین رئیس جمهور غنی شود بنابران به اطمینان کامل گفته میتوانم که برنده اصلی انتخابات ریاست جمهوری سال اینده کماکان رئیس جمهور فعلی کشور جناب اشرف غنی احمدزی خواهد بود و اتلاف بدنام شمال اهسته اهسته تجزیه خواهد شد چنانچه تجربه نشان داده رهبران اتلاف نجات همیشه در دقیقه نود فروخته شده و این بار هم فروخته خواهند شد
عتیق الله پنجشیری از هالند

>>>   لطیف پدرام بهترین گزینه برای ریاست جمهوری افغانستان چون نه متعصب است و نه قوم گرا و با مشارکت همه افغانها در قدرت مشکل ندارد گفتارش بر مبنای واقعیت هاست . انهای که او را قوم گرا میدانند بینش و گرفتشان از گفتار پدرام ضعیف است .
تواب از خوست

>>>   برای غنی بس است اینقدر بد نامی . چه بلای نبود که بر سر این ملت نیاورد کافی کافی است . مغز و اعصاب برایش نمانده زیاد تلاش کرد مگر چیزی نتوانست. افغانستان رهبر مدبر و دور اندیش و بی تعصب و حد اقل به خود متکی و نه مزدور بیگانه ها نیاز دارد که این کشتی شکسته را از طوفانی که در آن گیر مانده نجات دهد خود غنی یک ملوانی است که نمیتواند این کشتی را به سر منزل مقصود برساند . شخص عصبی و بی حوصله است دور اندیشی و دید باز ندارد چیغ وفریاد درد مردم را دوا نمیتواند . مردم افغانستان اگر می خواهد ازین جنک ، فقر و بد بختی نجات یابد با غنی خدا حافظی کند در غیر آن همه وعده های غنی بی مصرف و مفت است که ما آنرا طی ۵ سال گذشته تجربه کردیم.

>>>   اشرف غني نصف كشور را به طالبان تسليم كرد نصف ديگرش مانده بايد هدف نيمه كاره اش را تمام كند.
سخي باور

>>>   در فروختن وخریدن شمال شک نداریم واقعا که همیشه در دقایق 99 خود رابه پول ناچیز و بهای ناچیز عرضه مینمایند اما اگریک ذره هم بالای خداوند خود حق داشته باشیم ما را از شر غنی و هم تبارانش نجات دهد خداوند روزی را دگر نیاورد که باز جوانان این سرزمین کشت تریاک را با خون خود آبیاری کنند و منفعت اش را غنی با بادارانش تقسیم نمایند. ما از غنی بجز از قوم پرستی دگر موضوع را ندیدیم

>>>   دلاک از مشارکت مردم میترسد و میدانند که مردم برای وی دیگر یکفصید رای را مردم با این چند سال دوکه و فریب ان که بمردم داده رای شانرا به ان نخواهند داد ودیگرنه به وعده های دروغین ان ونه بخودش نزد مردم برایش اعتماد و اعتبار مانده و نه بکسانی که در گذشته از ان بدروغ توصیف های نادرست نزد مردم میکردند اگر جنرال دوستم و ضیاء مسعود در تیم انتخاباتی ان نمیبودند و فریبدروغ های انرا نمیخوردند قبلن هم یک فیصد رای مردم را بخود گرفته نمیتوانست چون به استثنای حنیف اتمر و معصوم استانکزی و اکلیل حکیمی و چند نفرک خورد و کوچک دیگر که دهن جوال گیری ان هستند و خود هم منفعت های زیادی را با انجام خیانت بملت دیگر کسانی که در اوردن رای بوی کمک و همکاری کرده بودند و یا مبلغین ان گردیده بودند با وعده خلافی هایش مانند سایر مردم دیگر با اشرف غنی احمدزی بایکات کرده اند و در مقابلش ایستاده اند در دور قبلی هم و دور بعدی همچنان بدون تقلب گسترده و دزدی رای پاک مردم بحیث ریس جمهور چه که بحیث یک مامور عادی هم رای مردم را بخود اختصاص داده نمیتواند دروغگویو عوام فریب باساس عادت فطی اش هیچگاهی راست بوده نمیتواند .

>> همه ميدانستند كه شخصي كه با تقلب و زور دوستم رييس جمهور شود نتيجه اش ويراني كشور است كه همينطور شد. افسوس به اين ملت به خواب رفته كه تا هنوز چنين رييس جمهور را تحمل كرده اند.

>>>   واضح است که نظر به عملکرد نادرست اشرف غنی احمدزی مبنی بر قوم اندیش و قومگرایی ان و علاوتن عوام فریبی و دروغگویی و تعهد شکنی ان اکثریت از طرفداران عمده سابق زمان گمپاین های انتخاباتی سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری از تیم اشرف غنی جدا شده و بر ضد غنی قرار گرفته اند که میتوان بطور نمونه از جنرال دوستم و دیگران یاد کرد بدین اساس اگر تقلب گسترده تر از گذشته را کمیشنران کمیسون های انتخاباتی انجام ندهند اشرف غنی احمدزی صد در صد ناکام است و برنده انتخابات حمل ۱۳۹۸ شده نمیتواند و اکنون اشرف در صدد معاونین خود شده و به هرکسی که پیشنهاد معاونیت اول را میکند نظر به تجارب گذشته شان حاضر به قبولی معاونیت اول ان نشده تنها کسی که با غنی بحیث معاون کله جنبانده و در خدمت اشرف غنی است سرور دانش است که برای جایگاه قدرت سازی ان در بین قوم هزاره گرفتاری و رهایی قوماندان علیپور را صحنه سازی و تمثیل کردند اما بر خلاف مردم هزار چندین برابر نفرت و مخالفت شانرا در برابر غنی و هوا خواهان ان بیشتر و بیشر شده است .

>>>   اگر غنی را باز هم بر سرنوشت این ملت حاکم بسازند تمام ملت به صحنه خواهند آمد و مانع خواهند شد

>>>   بچیم اگه دوستم زور میداشت حق و صلاحیت معاونیت خود را میگرفت. کدام زور؟ این کله خام را صرف بحیث اله ....استفاده می کنند و بس.
مرض بان

>>>   اشرف غنی در شرایط کنونی کشور بدیل ندارد، و این گروه های متعصب و فاشیستی و دزدان سرگردنه و غاصبین هستند که علیه او تبلیغات سو میکنند

>>>   ها ! خوشحال از این که مردم دنیا حقیقت کشور ما را میفهمد و افسوس از این که این روز نامه نگاران و ژورنالیست ها نمیدانند در این کشور ما هیچ پیش بینی بر اساس منطق و عقل سلیم پیش نمیرود این جا سرزمین حاکمیت تقلب و جعل و انتحاری است ب اساس منطق تمام اکسریت مردم ما از سیاست های فاشیستی اشرف غنی بیزار است و کدام علاقه ای به حلقه انتصابی از طرف فاشیست های قوم گرا ندارد ولی هنگامی که انتخابات شود به کمک رای های گوسفندی یک دفعه ورق برمی گردد و نام یک کوچی قوم گرا از صندوق بیرون میشود.

>>>   اگر در انتخابات پیشرو سیاستمداران تاجیک و هزاره یا ازبک قبولدار شوند باز تحت معاونیت اشرفغنی قرار گیرند یعنی ما خود با دست خویش سند بدبختی خراسان خود را امضا کرده ایم و قدرت را به نحو مطلق تقدیم کوچیها کرده اند در این حال مقدمات انجام یک تقلب بزرگ سازمان یافته و مدیریت شده از پلانهای شوم قوم گرایان فراهم میشود اگر در انتخابات آینده جناب پدرام کاندید شود که همو بهترین گزینه است ور نه بهتر این است که به یک نامزد مستقل خراسانی با اتحاد تاجیک و هزاره و ازبک و پشتونهای میانه غیر قوم گرا مدنیت یافته در قندهار رای بدهیم
پروان

>>>   بزرگترین گروه متعصب و فاشیستی و دزد سرگردنه و غاصب همین خود غنی کوچی و تیم متعصب قبیلوی و فاشیست او است۰

>>>   زنده باد اشرف غنی بابا ...
خدا جان ۱۰۰ سال عمر بدهد به شما ...
فقد یک دوره دگه هم پادشاهی کن و تمام دزدان > غاصبین> متجاوزین و زور گویان که از نام پاک جهاد استفاده به سودخود میکنند از ببرد و همه شان را به دار مجازات برسانند و تمام پول های غارت >‌چور و چپاول و را از بین ببرد
زنده باشی .. مرگ به تعصب مرگ به نژاد پرستی ...

>>>   در دوره اول اشرف غنی ملت چی خیر دید که بار دوم خود را کاندید مینماید یک خائن است و قوم پرست است
روز به روز اوضاع امنیتی کشور بد تر شد ولی این ادم از طالبان دفاع کرد

>>>   اگر محتوای این مضمون واقعیت داشته باشد درانصورت کامیابی داکتر اشرف غنی درانتخابات ریاست جمهوری اینده صد در صد معلوم است
خدای بردی از میمنه

>>>   دزدها معلوم اند سابق خر نداشت حالا بلند منزلها دارند ازبرکت اسلام

>>>   آزموده را آزمودن غلط است
غنی کوچی نه تنها تابعیت امریکا را دارد بلکه یک جاسوس درجه اول امریکا است

>>>   اگر کسانی از رهبران و کلانان اقوام تاجک و ازبک و یا هزاره با تیم اشرف غنی احمدزی دشمن مردم اقوام همراه و همگام شوند بدون تردید و با یقین گفته میتووانم که مردم با انها نخواهند بود و یکه و تنها باقی خواهند ماند و نزد مردم اش بحیث یک خاین معامله گر زر اندوز چوکی پرست استفاده جو شناخته شده مرد انرا از خود میرانند دیگر بحرف و سخن ان نمی کنند .

>>>   بهتر است دوستم با غ یکی شود اما ازبک هایش رابگوید رای ندهند درینصورت غ کامیاب شده نمیتواند

>>>   .....مگر میشود در کشور چند رییس جمهور داشته باشیم. نفس همین تحلیل بوی اختلاف و نفاف و حدایی را به مشام همه میرساند. فرقی ندارد اشرف یا اتمر یا عطا یک رییس جمهور لازم است.

>>>   درکشوراسلامی همسایه دوفلم بنامهای خاتمه واکسدوس برای توهین وتحقیر مهاجرین یعنی افغانها ساخته شده وبه نمایش گذاشته میشود
شایدبا نشر این دوفلم قسمت زیاد از مشکلات حکومت ومردم کشور همسایه به نسبت تحریمات بوجودآمده مرفوع گردد وزندگی راخت تری نصیب آنها شود
ر

>>>   شما طوری وانمود می کنید، که گویا غیر از غنی دیگران همه احمق اند و در سابق فریب کرزی را خوردند و حالا قریب غنی را می خورند.
اگر چنین است، پس آیا مردم افغانستان احمق ها را بحیث رئیس جمهور خود انتخاب کنند، یا یگانه فرد هوشیار را؟

>>>   مردم هوشیار شده اند گپ دزدهاخلاص شد و قصه شان مفت دیگه عطا گلبدین ربانی مسعود خیلی سیاف محقق دوستم کرزی و بقیه دزدان تاریخ شان تیر شد و هیچکس سر همچو ....هاباور ندرند
شغنانی
کابل

>>>   کاندید ریاست جمهوری با ید از یک ملیت نه بلکه از تمام ملیت ها ولو اگر دروغ هم باشد باید خو د را نماینده جا زده و رای بگیرد تا انتخاب شود . اشرف غنی مطابق معیار های کمپاین انتخاباتی به شرق و غرب شمال و جنوب میرود و به زبان های رسمی کشور با انها صحبت میکند شما اگر به زبان پشتو بلد نباشید تا پنج قرن دگر هم اگر باشد کسی از قوم تاجیک رییس جمهور نمیشود و انهم اگر پشتون ستیز باشد. ببرک کارمل با وجودیکه بهترین نطاق وبود و صحبت های علمی میکرد زمانیکه جرگه ای اقوام و قبایل را در کابل دایر میکرد بزبان فارسی حرف میزد چون زبان پشتو بلد نبود و نمایندگان نمیدانستند که چه میشنوند بر عکس دکتور نجیب الله مشکلی نداشت. رییس جمهور افغانستان به دو زبان رسمی با ید بلد باشد و حتی معاونان و وزرا. به این ترتیب دولت میتواند در بین مردم راه پیدا کند وزرا و معاونان رییس جمهور و صدراعظم ستون رابط میان رییس جمهور و مردم اند.
بامیانی..

>>>   رای ما داکتر لطیف پدرام است چون از هر حیث توانایی و مدیریت خوبی نسبت به تیکه داران جهادی دارد و انسان پاک نفس میباشد چون هیچ سندی در مورد ایشان وجود ندارد که غاصب یا معامله گر بوده باشد .

>>>   انتخابات سرمایه گذاری برای احزاب و آوردن رای از احزاب برای تداوم منافع احزاب در کشور چون افغانستان.

>>>   ...
از طرف همي مجموعه هاي"روزمره" به نام احزاب مه ميشرمم.
شش ماه ديواني ما كردند كه انتخابات پارلماني بايد از سيستم بايومتريك كار گرفته شود.غني كه تمام اسباب و امكانات در اختيارش است، گفت درست.چنان با همو سيستم بايومتريك خود شان انتخابات را مهندسي كرد كه يكتا صداي مخالف خود را به پارلمان راه نداد و مجموعه هاي بي برنامه تحت نام احزاب را شكست فاحش داد.حالي اين مجموعه هاي شكست خورده در انتخابات پارلماني حيران اند كه چه كنند.دوباره همين بي برنامه ها آمده اند و بر دُهل بايومتريك در انتخابات رياست جمهوري ميكوبند،فراموش كرده اند كه ابزار هنوز دست غنيست يعني همان اش است و همان ديگ و غني براي بار دوم چنان"كَله زَنگ"شان خواهد زد كه تا پنج سال آينده به حال نيايند.
اينگونه اين مجموعه هاي بي هدف و برنامه يك بار ديگر خيانت نابخشودني را در حق مردمِ راه گم كرده ي ما مرتكب خواهند شد.باز كله هاي ما خواهد بود و شمشير فاشيزم.

يگانه آدمي كه غني و تيم فاشيستكش را دچار سراسيمه گي كرده و مي كند لطيف پدرام است.

برادر ! نميتوانيد، بياييد حمايت و اقتدا كنيد تا اين مرد جامعه و مردم را به سر منزل مقصود راهنمايي كند،شما كه در هژده سال نتوانستيد كاري كنيد در هژده صد سال دگام نخواهيد توانست.پدرام هم طرح دارد هم برنامه ،هم هدف هم ،راهكار هاي تجربه شده و علمي ،هم از صد پدر شما هم شجاع تر است و هم آنچه ميگويد بر آن باور دارد.

دگه به لحاظ خدا مردم را در چار راهي حادثه تنها گذاشته فرار نكنيد.سنگي را كه بلند كرده نتو انستيد بوسه زده بر جايش بگذاريد.

>>>   خبر خوش برای #تاجیک تباران عزیز بخوانید از حقایق باخبر شوید.
واقعیت که قبیله گرایان از نشر آن در هراس اند و پیش از آنکه نشر شود با تبانی با سفارت آمریکا و انگلیس خواستند مانع آن شوند و با تقلب مانند انتخابات گوسفندی خواستند که ارقام تخیلی نفوس را ارایه کنند و چون میدانند که نفوس شان نظر به سرشماری واقعی آنطوریکه فکر میکردند خیلی پایینتر از آن بود یک باره اعلان کردند که نفوس افغانستان در حدود 35 یا 36 میلیون نفر است ومیخواستند که برای 5 یا 6 پشتون های پاکستانی هم شناسنامه توزیع کنند و آن را شامل نفوس افعانستان گردانند اما خوشبختانه که حقیقت هیچگاه پنهان نمی ماند و این هم نتیجه سرشماری سال 1396 که توسط سازمان های معتبر جهانی با همکاری ریاست ثبت احوال نفوس صورت گرفته و غنی مانع اعلان رسمی آن گردید، نتیجه و واقعیت نفوس شهروندان چنین است.

#تاجیک 45.6 %
#اوغان (پشتون) 26.4%
#هزاره 13.1%
#اوزبیک 7.2%
#ترکمن 2.2%
#اقوام دیگر 5.5%

ХУШХАБАРИ ФАВРӢ – 45,6 фоизи аҳолии Афғонистон тоҷиканд (яъне 15.504млн нафар тоҷик)

Сафорати Амрико ва Ангилия натиҷаи баҳисобгирии аҳолиро, ки ду сол пеш дар Афғонистон гузаронда буданд нашр кард.Инро давлати фошистии қавмгарои паштунии Ғани то ба ҳол пинҳон нигоҳ медошт.

Аз 34 млн. ахолии Афғонистон:
1.ТОҶИКХО-45,6 ФОИЗ.
2.Паштунҳо (Афғонҳо) 26,4 фоиз.
3.Хазораҳо 13,1фоиз.
4.Узбекҳо 7,2 фоиз.
5. Туркманҳо 2,2 фоиз.
6.Дигар кавмҳо 5 фоиз.

Ба хамаи мардуми Афғонистон маълум гашт, ки паштунҳо (АФҒОНҲО) ақалиятро (қисми ками аҳолиро) ташкил медиҳанд. Онҳо дар давоми 100 солаҳо инро пинҳон нигоҳ медоштанд.Дар охир хақиқат ғалаба кард.

ХАМАИ ТОҶИКОНИ ДУНЁРО БО ИН ГАЛАБАИ БУЗУРГИ ТОЧИКОН ДАР АФГОНИСТОН МУБОРАКБОД МЕНАМОЯМ.
Хохишмандам,ки ин хушхабарро ба хамагон расонед.

>>>   اگر دوستم باز هم در تیم اشرف غنی قرار بگیرد، باید در عاقل بودن او شک کردوازبک ها باید او رااز رهبری خود خلع نموده و به دنبال کسی دیگری بگردند.

>>>   این لکه بدنام توهین و تحقیر را شما جاسوسان قسم خورده بالای دوستم میزنید دوستم تحقیر نشده و نخواهد شد و اگر دوستم هوشیار باشد باید هر نوع پیشنهاد غنی را بپذیرد و یگانه راه کامیابی دوستم و خدمت به مردم وملت یکجا شدن باغنی و رها نمودن لندغر های دزد است وبس

>>>   توهین،تحقیر و همه برنامه دور سازی همراهان غنی از طرف اتمر صورت گرفته است. تا اتمر در افغانستان باشد افغانستان هیچگاهی آرامی را نخواهد دید. من در داخل ارگ وظیفه دارم همه برنامه های که رئیس صاحب جمهور را ضعیف و ناتوان می ساخت پلانها ازطرف اتمر سنجیده می شد و پول آنرا حکیمی میپرداخت (وزارت مالیه).کاندیدان متوجه باشند که فریب اتمر را نخورند.
کل بادشاه

>>>   والله از این کله خام هیچ شکی نیست. راستی او خو کدام شخصیت مهم و محبوب نیست که به شخصیت خود اهمیت بده و یا نده. آدم های با شخصیت از تحقیر و توهین میترسند نه این واری دیوانه لوده.
شاه مرضا

>>>   از این دوستم کله خام چه انتظار های بی جا دارد برادران ازبک . این ادم فقط خودش و خانواده اش برایش مهم است نه ازبکها .

>>>   اگر دوستم با غنی یکجا شود بعد پیروزی غنی مثل مارشال کشته میشود.

>>>   این هنوز آغاز معامله است.
پیش از انتخابات اشرف غنی قیصاری را نیز رها میکند و دوستم با کاروان موتر ها باز به شبرغان و میمنه میرود و به مردم میگوید که من قیصاری را رها کردم و در حین حال من رییس جمهور خود را نیز پیدا کردم.
رییس جمهور من اشرف غنی است و شما به اودرای بدهید.
حالا این که دوستم این مرتبه چه مقرر میشود،هنوز معلوم نیست.
امکان این وجود دارد که او باز معاون اول مقرر شود و عطا محمد نور معاون دوم مقرر شود و دانش بخاطر ترسو بودنش که هزاره ها در مظاهرات خانه اش را محاصره کرده بودند و او عاجل علی پور را رها کرد،به یک رتبه تنزیلی به مقام معاون سوم ریاست جمهوری مقرر شود.
آنچه که به داکتر عبدالله رییس اجراییه ارتباط میگیرد،او باید خودش سه معاون اش را انتخاب کند.
اگر گلبدین معاونیت اول ریاست اجراییه را قبول نکند،امکان دارد پس محمد خان منحیث معاون اول باقی بماند و محقق و یا خلیلی معاون دوم ریاست اجراییه و ایشچی معاون سوم ریاست اجراییه مقرر شود.

>>>   اگر دوستم برای بار دوم با تیم اشرف غنی یک جاشوددیگر بانک رای نی بلکه صرف رای اعضای فامیلش را در صندوق های رای اشرف عنی خواهد ریخت و در نتیجه هم دوستم و هم غنی هر دو به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
تیمور بیگ - کابل

>>>   اگر بار دیگر جنرال دوستم با اشرف غنی عوام فریب از خود راضی قومگرا در تیم انتخاباتی ان یکجا شد بدون شک که مردم ازبیک و ترکمن دیگر دوستم را شخص معامله گر قوم فروش تلقی کرده روابط و حمایت شانرا از دوستم قطع و بر ضد ان خواهند بود و اگر دوستم حد اقل مغز و کله و غیرت داشته باشد دیگر ولوکه تمام صلاحیت ارگ را غنی احمدزی بوی رسما قبول کند نباید که جنرال دوستم دوباره فریب عوام فریبی اشرف غنی را بخورد .

>>>   کله خام که میگن اینه چوب چی که درخت را هم در کونش کنند میگه عجب سایه ای داره
از رهایی قیصاری چه خبر جناب دوستم

>>>   نادان را از هر طرف بخوانی نادان است :
دوستم را حاکمیت حزب دموکراتیک خلق
افغانستان دوستم ساخت اگر نه یک آدم فاقد دانش وووو بود همان اعضای حزب او را علیه نجیب استعمال نمود بعدآ جهادی ها اورا استعمال نمود البته به نوبت بعدآ هم تکنوکرات های غرب تا که زنده است این پروسه جریان خواهد داشت هزار بار حیف قوم شریف ازبیک و ترکمن که چنین رهبر دارند.

>>>   گذارش نامه نوشته است:
(( دکتر غنی از اظهارات اخیر زلمی خلیلزاد که بیشتر از زبان رهبران طالبان و به طرفدرای از آن ها در رسانه های خارجی انتشار یافت؛ به خشم افتاده و در مشاوره با حواریون خویش تصمیم دارد شورای علمای اسلامی را به عنوان حربه ای برای کوبیدن خلیلزاد به عنوان عامل یهود و نصارا وارد صحنه بسازد.

امور مقدماتی راه اندازی یک جلسه ویژه متشکل از علمای دولتی تحت سر پرستی سلام رحیمی در حال انجام است و قهرمان جماعت تکفیری، آقای عبدالحکیم منیب معین وزارت حج و اوقات انتخاب شده است. وی به دلال علماء با ارگ معروف است. نامبرده از تنظیم حرکت انقلاب اسلامی در دولت نماینده گی می کند. حرکت انقلاب اسلامی اولین تنظیمی بود که رهبر متوفی آن- مولوی محمد نبی محمدی- از عاملان سرشناس آی اس آی به « امیرالمؤمنین» سال های هفتاد دست بیعت داد.

روز پنجشنبه، جاده های حاشیه غربی کابل به سوی خیمه لویه جرگه به روی تردد هزاران موتر مسدود شده و ردیفی از تانک ها برای مقابله با یک حالت اضطراری احتمالی در کنار جاده و اطراف خیمه صف بسته بودند.
در خیمه لویه جرگه چه خبر بود؟
قراربرین است که خلیلزاد باید متوقف شود. این مأموریت را هیچ کسی جز یک دسته از تکفیری های اسلامی ( درازاء دریافت پول و امتیاز حج عمره) کس دیگر به انجام رسانده نمی تواند. سوء استفاده از مذهب با بهره وری از امکانات دولتی، حالا در دست گروه غنی افتاده است. نخستین جلسه در خیمه لویه جرگه سازمان داده شد تا به خلیلزاد اخطار داده شود که به نماینده گی از کفار در امور یک کشور اسلامی مداخله نکند!
در خیمه، آقای منیب کلماتی رکیک مشابه به دشنام به آدرس خلیلزاد حواله کرد و روند آماده سازی قیام علماء برضد خلیلزاد آغاز شده است.
گزارش می گوید که این اقدامات بیانگر آن است که دکترغنی از احتمال برکناری یا صورت دادن یک معامله در غیاب وی با طالبان به وسیلۀ خلیلزاد مشتبه شده و اکنون برای مقابله آماده گی می گیرد. غنی ممکن است تمام گروه هایی را که تا این دم از صحنه رانده بود؛ دو باره با اعطای امتیازات کلان به دور خود بسیج کند ))

تا اینجا از گذارش نامه بود حالا چشم دید خودنم:
سال 1374 بود، با شروع رسمیات سروصدا بالا شد که کسی صندوق پگول وزارت( سیف) را باز کرده ودوصد لک افغانی را برده است ،جنائی آمد وپیاده مظلوم وبیگناه شعبه راباخودبرد ، اصل واقعه سطوری بود که عبدالحکیم منیب بحیث معین اداری وزارت شبانه درهمان دفتر سیف می خوابید ، همان شب شیطان براوچیره شده وپول حرام دلو دین از دستش ربوده واو پول را از سیف کشیده چند نوت ده هزاری را از کلکین به پائین انداخته که گوئی کسی آمده پئول را گرفته واز طریق کلکین بیرون شده که این کار نسبت ارتفاع کلکین غیر ممکن بود ، خلاصه پیاده شعبه را چند کیبلی زدند ودانستند که او اینقدر جرئت نمیکند که چنین کاری کند، همه مامورین میدانستند که این سیف زنی کار کولوی صاحب عبدالحکیم منیب است ، اما هیچکس جرئت علنی گفتن آنمرا نداشت ،آن دوصد لک افغانی را این مولوی دزد مانند شلغم خورد ،
(ر)

>>>   اگر این بار دوستم باز فریب غ یهودی را بخورد از این کرده کله خام دیگر در جها ن پیدا نخو اهد شد

>>>   افغانستان هنوز شکننده و ضعیف است اشرف غنی بحیث یک شخص پرکار و مشهور، نسبت به مشکلات، خوب است و اگر دوستم بخاطر وطن با اشرف غنی همکاری کنه هم بد نیست بیازو امریکا غنی را قبول دارد.
اس پ هزاره

>>>   این بار باید ایشچی رهبر شود

>>>   اگر اینبار دوستم فریب اشرف غنی را خورد و زیر یوغش قولبه{ شخ } کرد مردم باغیرت ازبیک و ترکمن مردانه وار باهم یکجا شوند کاری را دوستم بالای ایشجی آنجام داده بود مردم غیور ازبک وترکمن بطور دسته جمعی بالای عبدالرشید دوستم آنجام بدهندتا در طول تاریخ عبرتی باشد برای همه همچو .... بی ننگ.

>>>   از تیم جنایتکاران جهادی کرده درتیم غنی باشدبهتر است.
باشنده کابل.

>>>   برای جنرال دوستم جای خجالت و شرمساری است که بار سوم غلامی قبیله را بپذیرد.قبل از ریاست جمهوری اشرف غنی احمدزی گفته بود که جنرال دوستم بخاطر حادثه دشت لیلی منحیث جنایت کار جنگی باید محاکمه شود (بخاطر قتل طالبان)درروزنامه های خارج نشر شده بود. عقده مند بود .بعد از وی درانتخابات استفاده نمودبعد درمیمنه امر کشتنش صادر شد بعد قضیه ایشچی را سازماندهی کردند بعد تبعید بعد دوباره بخاطر خاموشی تظاهرات طرفداران قیصار را خاموش کند بعدش ممنوع الخروج شد.بلاخره اورا ترور میکنند اما این اپند درس عبرت نگرفت بازهم سرتعظیم فرود آورده بدشمن سرخم کرده .

>>>   دوستم هم ميداند كه أشخاص بيسواد و بي تعليم و داراي سابقه گنده مانند او را والله اگر پدرش هم اين منزلت و درجه را بدهد كه غني ديوس و خرزي براي اين ها داده بود، من اميدوارم كه حكومتي مانند طالب و داعش بقدرت برسد كه سالها بودجه خود را از ضبط أموال تمام اين خائنين سياسي و نظامي جمع نمايند، و هر كس را بجا و مقامي كه مناسب حالش باشد برسند.

>>>   اگر اینبار هم اینکار را کند واقعن کله خام است۰ از این کار کرده یک مرده گاو خانه برای سیاسیون باز کند بهتر است۰

>>>   نی اگر دوستم‌غیرت داشته باشد دیگر هیچ وقت با غنی در یک راه نرود .

>>>   به اشرف جان رای بکاراست تاریس جمهور باشند وبه دوستم جان جان پول .دیگر هیچ .برای کسیکه زیاد زردک میخورد گفتند که زردک چه مزه دارد که اینقدر میخوری .گفت ولا مه مزه مزه اش کارندارم امی خره پسش خوشم می آید.به رهبران دولتی ما هیچ مهم نیست فقط درراس قدرت باشند.

>>>   دوستم خودش یک انسان سالم و. بالغ است و. خود میتواند تصمیم گیرد و. اطرافیان دوستم هم مردمان صاحب فکر و درایت سیاسی اند امید تفکر درست نماید و. تصمیم بجا گیرد و. فریب نخورد ، او باید پرستیش سیاسی خود حفظ نماید و. از روی ایمانداری تصمیم گیرد
عبدالله ریحان

>>>   مردم این علما نماهای تنظیم حرکت اسلامی ملا نبی محمدی متوفا را که طالبان مربوط همین تنظیم مربوط به ای اس ای است خوب شناخته اند هرقدریکه چنین ملا نما ها شاگردان و غلامان ای اس ای قول بکشند پوچک بپرانند بالی مردمان کشور تاثیر و اثری در حمایت از گفته های انها نمیکند چون میدانند که اینها نوکران ای اس ای دولت پاکستان دشمن افغانستان هستند و اشرف غنی که ۹۹٪ مردم کشور از عملکرد ان در طول بیشتر از چهار سال نا راض و بر ضد عملکرد گذشته ان هستند دیگر به هیچ وجه نمیخواهند که این شخص معتصب عوام فریب بیکاره وعده خلاف را بحیث ریس جمهور کشور شان ببینند و امریکا هم درک کرده که اشرف غنی توان کار ریاست جمهوری را ندارد بودن ان بضرر امریکایی ها هم است .

>>>   غني ... و کرزي براي دوستم منزلت نداده بود بلکه دوستم به آنها منزلت داده بود و در به قدرت ماندن شان با آنها کمک کرده بود، ولی آن اوغانهای نامرد هردو به قسمی به دوستم خیانت کردند۰

>>>   به عبدالله ریحان
اگردوستم و اطرافیانش مردمان صاحب فکر و درایت سیاسی میبودند و تفکر درست میداشند به این اندازه بار ها توهین و ریشخند نمیشدند۰
راستی حالا دوسم هنوز هم ممنوع الخروج است ویا وقت بازهم ممنوع الدخول شده؟

>>>   ما درافغانستان به کسی رای می دهيم که به مهاجران وپناهندگان ايران وپاکستان که بیست درصد جمعيت افغانستان راتشکيل می دهند توجه داشته باشندوحقوق شهروندی آنهاراچه هم بعنوان پناهجو ازطرف کشورهای ميزبان وهم بعنوان شهروند افغانستان تأمين کنند.
ما درمنطقه ای که زندگی می کنيم حقوق وامکانات ميخواهیم وناديده گرفتن حق رای مهاجرين يک خيانت آشکارونقض قوانين است.
شيوای بلخی

>>>   دوستم و عطا و محقق هرسه شان با اشرف غني توافق كنند كه اينبار باهم يك تيم قوي كاري را بسازند و از اشرف غني هم تعهد محكم گرفته شود كه ديگر دلغشي نكند و از دروغ بپرهيزد و ايشچي سازي و خو گري را بس كند. اين چهار تا باهم ميتوانند كشتي نيمه غرق كشور را به ساحل نجات برسانند در غير ان همين اش و همين كاسه.
معلم نصرالدين

>>>   ملا نصرالدین صاحب
بر غنی اعتماد کردن مثل آنست که بر یک اوغانی در قرآن مهر کرده باشد و به شما قول شرف داده باشد اعتماد کنید۰ تاریخ گواه است که با این طائفه این غلط را دیگر نباید کرد۰

>>>   به عبدالله ریحان
اگردوستم و اطرافیانش مردمان صاحب فکر و درایت سیاسی میبودند و تفکر درست میداشند به این اندازه بار ها توهین و ریشخند نمیشدند۰
راستی حالا دوسم هنوز هم ممنوع الخروج است ویا وقت بازهم ممنوع الدخول شده؟

>>>   غنی پیش از انتخابات با عزرائیل ملاقات خواهد کرد.

>>>   در هر ولایتی و در هر سخنرانی که اشرف غنی احمدزی برای مردم داشت با وعده خلافی هایش و دروغگویی هایش بعوض اینکه بخود طرفدار پیدا کند بر خلاف علاوه از کسب دشمنی مردم خود را مسخره ساخت و جوک های از سخنان ان ساخته شده است اینکه میگوید انتخابات ریاست جمهوری بوقت و زمان تعین شده کمیسون انتخابات برگذار میگردد جز اذیان گویی که لرزه و ترس را بدلش انداخته چیزی دیگری نیست غنی خوب میداند که اکنون به اثر اعمال قومگرایی و تعصب و کینه اش با اکثریت مردم و دروغگویی و وعده خلافی هایش و تگ قدرت طلبی هایش و بیکاره گی هایش دو فیصد رای پاک مردم را بدست اورده نمیتواند مگر اینکه با کمک کمیسون انتخابات تطمیع شده اش تقلب گسترده را هم مانند دوره گذشته به ثمر رساند اما این هم مهال است کجا شود جانکیری دیگر پیدا شود تا دست انرا بالا کند .

>>>   خيلي خوب ميكند! ما مردم عادت گوسفند را داريم و هر كل و كور و لنگ و ديوانه بالاي ما حكومت مي كنند و ما هم قبول داريم. بياييد سر بلند كنيم و همه متحدانه اين مزدوران را به گورستان ابد بفرستيم.
خنجر

>>>   فقط یک یا الله می خواهد که همگی علیه این بی دین و نژاد پرست قیام کنند.

>>>   کمپاین ( نه به غنی و تیم انتخاباتی اش ) را باید هرچه زود تر آغاز کرد.
پیش از اینکه بر گرده ملت سوار شود پوزش را باید به خاک مالید.

>>>   ماهمه اعمال ننگین وخیانت پیشه این نفرین شده مردم افغانستان را نکوهش میکنیم ، امااین راه چاره نیست اتحاد ویک دلی تمام مردم شرط اساسی به خاک سپاری این جانی قرن 21 است . متحد شوید متحدشویداین ... خون خواررا ازسرزمین پاک خویش دورکنیم.
کابلی

>>>   رئیس هر قومی برای همان قوم یاد تان رفته که هر روز زنده باد آمریکا می گفتید. این هم ز برکات یهود است.

>>>   اوو نویسنده محترم.
بسیار عالی می نویسی ...
شکر بکشین مردم افغان اگر اشرف غنی نباشد تمام تانرا ای جنگ سالاران و تفنگ داران دوباره دزدی >‌چور >‌ رهزنی را اختیار میکنند و همان گونه که قبلا این رهبران به خاطر چور و چپاول اعلام جنگ کرده بود بازهم همین کار را میکنند

>>>   یا غنی باید ریس جمهور شود یا خود اتمر!!!!!!! اولویت ملت است!!!

>>>   واقعیت قضیه همین است
شیما کابل

>>>   حنیف اتمر به درخواست دولت و حزب اسلامی، بخاطر از هم پاشی اعتلاف شمال، به یونس قانونی و محقق نه تنها مقام معاونیت، بلکه چند میلیون دلار نیز داده است که در انتخابات با وی یکجا کمپاین کنند،اگر انتخابات را باختند،بازهم پول را میتوانند با خود داشته باشند.
بنأ برای قانونی و محقق،در صورت باخت انتخابات هم،برد مالی وجود دارد.

>>>   طوری که اینها را می شناسیم، هر جزب این ائتلاف یک نامزد رئیس جموری خود را اعلام خواهد کرد. خودمحوری و خودخواهی یکی از خواص این اشخاص است.

>>>   سلام همه میداند بدون از پشتون کسی دیگه پاچاهی کرده نمی تواند حق پاچاهی هم ندارد تو فکذ مکینی شاید این بار هزار ریس حمهور شود هههه

>>>   اول اينكه خط رهبران از اقوام شان جدا است. هركدام در فكر جيب خود است . از مردم خود استفاده ابزاري كرده، انهارا دست بدست ساخته معامله ميكنند. چون اينجا مسأله استفاده شخصي از نام قوم است، در اينصورت رهبران نامنهاد هزاره هوشيار استند. انها در تيّم هاي مختلف فعاليت ميكنند. باينترتيب هميشه يكي از انها در رهبريت است ولو بيصلاحيت. اما بخاطر استفاده وزر اندوزي شخصي ، گرفتن قرار داد ها كفايت ميكند. بعضي از فاميل هاي سرشناس هم از اين روش استفاده ميكند. مثلن فاميل ارسلايي. يكي با اشرف غني، ديگرش با عبدالله، يكي از انها درايتلاف بزرگ.

>>>   بدبختها هال هم چندان جان ندارند

>>>   در سیاست یک اصل را بنام هوشیاری می نامند و این هوشیاری بر اصل گفته مارکس که تحلیل مشخص از اوضاع مشخص است استوار می باشد .فکر میکنم که اقای قانونی و محقق هر دو کتاب مارکس را خوانده اند و اوضاع را تحلیل کرده و تصمیم گرفته اند .شاید خواب های شان به واقیعت بگراید . و یا کدام رفیق زور شان در کدام سفارت بگوش شان چکانده باشد .که ریس جمهور اینده تان فلان نفر است خپ تانرا بگیریید .

>>>   عجیب انسانهایی در کشور ما وجود دارد. اصلا خود را نمی شناسند. محقق و قانونی دقیقا خود شان را در بغل دشمن قرار می دهند. محقق همیشه کارشکنی و عهد شکنی کرده و باز نتیجه تلخی از آن گرفته و باز هم همان راه را دوباره امتحان کرده است. اتمر با غنی جنگ زرگری را در پیش گرفته و می خواهد با این نقشه غیر پشتونها را اغفال کنند. برای غیر پشتونها اتمر از غنی خطرناکتر است. در دوره قبلی نیز ایتلاف با شیطنتهای کرزی، اشرف غنی و دستیارانش از هم پاشید و امثال محقق و قانونی در دام آنها افتادند. در این دوره دوباره با همان شیطنت بازی و فریبکاری شمالی ها فدای پشتونها خواهند شد. تاجیک، هزاره و ازبک اگر یک کاندیداتور داشته باشند پیروزی آنان با رأی مردم قطعی است. مگر اینکه آمریکا و ناتو بدون در نظر گرفتن رأی مردم کسی مانند اتمر یا غنی را بر مردم ما تحمیل کنند.

>>>   محقق خاین همیشه هزاره ها را از پشت خنجر زده. ...

>>>   مابه یک کاندید مستقل از اینها رای خواهیم داد که شش میلیون مهاجر پاکستان وافغانستان را حمایت حقوقی نماید که بیست درصد جمعیت کل افغانستان می باشد
حق انتخاب برای افغانهای مهاجر یک حق طبیعی وقانونی وحق مسلم هرافغان است .
شیوای بلخی

>>>   اگر ابوبکر بغدادی هم قانونی را معاون بگیرداو حاضراست خدمت کند ،

>>>   گذارشنامه گفته :
نشریه امریکایی LA TIMES درتازه ترین گفتار خود نوشته است که دولت ترمپ در ماه اپریل سال ۲۰۱۹ به هدف برگزاری گفت و گو های صلح با شورشیان طالبان یک جدول زمانی را اعلام می کند.

به گفته مقامات پیشین و مقامات برحال در دولت امریکا، هدف کوتاه مدت، رسیدن به یک توافق در باره یک آتش بس حداقل مؤقتی است تا از میزان حملات پرتلفات طالبان بر نظامیان و شهروندان افغانستان کاسته شود.

سایت Mother Jones که این خبر را دو باره نویسی به نقل از لاتایم می گوید: اما چشم انداز رسیدن به یک توافق سیاسی فراگیر هنوز کمرنگ است. ترمپ همانند رئیس جمهور های قبلی، در ماه های آینده بدون نشانه ای از پیشرفت با همان دشواری های مشابه رو به رو خواهد بود که آیا تمام ۱۴هزار نیروهای امریکایی- خارجی را از افغانستان بیرون بکشد؛ یا خطر پیروزی طالبان را بپذیرد؟
مشاوران ترمپ بدین باوراند که امریکا در جنگ افغانستان برنده نمی شود. کیوین دروم نویسنده مطلب می گوید که به نظر می رسد که ترمپ از جنگ خسته شده و می خواهد از افغانستان بیرون برود. این دقیقاً همان چیزی است که شورشیان افراطی را به میز مذاکره کشانده است

>>>   این برای اتمر شرم است که یک چپاولگر و دزد یونس .....را و یک بیسواد مطلق و .... درجه یک محقق را معاونین خود انتخاب کند

>>>   خایین ترین انسان در بین قوم هزاره همین محقق است که اکثر برادرهای هزاره ما را فریب داده و دایم طرفدارانش همه روزه چرند. وپرند در مقابل اقوام شریف افغانستان مینویسند یکی نژاد پرست یکی متعصب دیگری از قوم یهودی خطاب میکنند تفرقه قومی را در بین اقوام افغانستان ایجاد میکنند ،این خود محقق اتمر را صد بار فاشیست و. بقای کمونستان خلقی وپرچمی خطاب کرده و. حالا بخاطر منفعت شخصی خود با او. یکجا میشود شرم است بر تو. ای محقق که با اتمر یکجا شوی مرگ سیاسی ات نی بلکه باید مرگ انسانی ات ،از انسانهای پست فطرت همه چیز ساخته است
عبدالله ریحان

>>>   حنیف اتمر با سابقه آنهمه جنایت ادم متنفری در فکر مردم است
نمیدانم چرا و با کدام عقل شان ایم قانونی و محقق معاون این فرد شده اند
شیما کابل

>>>   این جنایتکاران در فکر مردم نیستند متوجه منافع ومقام اند.
باشنده کابل.

>>>   واقعا متاسف هستم برای این دو شخصیت با آینده سیاسی ما بازی میکنند و خواسته های تاجیکان و هزارهگان را به بازی میگیرند ای کاش عاقلان جمع شده و یک شورای اتحاد تاجک هزاره برای انتخابات حمل تشکیل دهند

>>>   چرا به این ادم اعتماد می کنند
این ادم اینهمه به اینها خیانت کرده است ولی این ها نمیداندد و مردم خود را فدای قدرت و شهرت و مقام می کنند

>>>   واقعا متاسف هستم برای این دو شخصیت با آینده سیاسی ما بازی میکنند و خواسته های تاجیکان و هزارهگان را به بازی میگیرند ای کاش عاقلان جمع شده و یک شورای اتحاد تاجک هزاره برای انتخابات حمل تشکیل دهند

>>>   من شخصاان ریاست محترم محمد اتمر صاحب را به دل و جان قبول دارم
ولی معاونینی در کار نیست
نباید برای هر موش خور اجازه ورود به قصر ارگ داده شود
آدم غریب و گوز برنجی.

>>>   چرا متوجه نيستيد؟ اين همه تبليغات خود اتمر و تيم اش است. ايشان نه قابليت پرداخت ميليون ها دالر و نه قابليت برد رقابت را دارند. نويسنده محترم نبشتار بالا به اشتباه است كه سه شخص تا بحال ثبت نام كرده. به هر حال!!!! اين همه تبليغات شبكه هاي اتمر است كه خويشتن را از جهت كامل بر عكس مطرح ميكند. !!!!!!! تكرار مطرح ميكند. يعني وقتي كه ما وشما راجع به وي بحث ميكنيم؟؟؟؟؟عاقلان خود دانند

>>>   هزاره ها اول با خاینان خودی مشل محقق که از خون هزاره ها به پادشاهی رسیده بزودی تصفیه حساب خواهد کرد.

>>>   سیاست و سیاستمداری که هدف و آرزویش حق حاکمیت ملی ( دموکراسی) و احترام به آزادی و قوانین حقوق بشر، ضمین صلح و دوستی و تاًمین منافع ملی و عدالت اجتماعی نباشد، دیر یا زود افشا و رسوا شده و دفع خواهد شد.
کسی که حق نشناسد چه جای شکوه از اوست *** ورا زفتنه و شر نیز احترازی نیست.
زبزم مرده دلان رمز راز عشق مجوی *** از آنگه مجمر خاموش را گدازی نیست. پیروز باد صلح و دوستی و اتّحاد مردم افغانستان.

>>>   این دو تا از نظر ساسی مرده اند قبلا مرده اند برای همین خود را به آب و آتش می زنند.

>>>   من همیشه برایم سوال است چرا هزاره و تاجیک با هم اتحاد قوی ندارند روی هم رفته ۶۰ فیصد مملکت را شامل میشوید اما اتحاد ندارید چه گویم نتیجه کارخود را میبینید

>>>   سیاست یعنی برنامه ریزی و طرح راه حلهای مسالمت آمیز برای حل مشکلات کشور. ولی آنهایی که توان ارایهً راه حلهای سیاسی ندارند از روی عجز و ناتوانی سیاست را بی پدر و مادر...، تعریف می کنند و یا از روی جهل و نادانی عمله و آلت دست گشته و بدام و دامن بیگانگان می افتند.سیاست و سیاستمداری که هدف و برنامه اش ایجاد و تحقق حاکمیت ملّی(دموکراسی) و احترام به آزادی و قوانین حقوق بشر، تضمین صلح و دوستی و تاًمین منافع ملی و عدالت اجتماعی در کشور نباشد، دیر یا زود افشا و رسوا شده و دفع خواهد شد.
کسی که حق نشناسد چه جای شکوه از اوست *** ورا زفتنه و شر نیز احترازی نیست.
زبزم مرده دلان رمز راز عشق مجوی *** از آنگه مجمر خاموش را گدازی نیست. پیروز باد صلح و دوستی و اتّحاد مردم افغانستان

>>>   قانونی و محقق به معامله گران سیاسی شهرت دارند بعید به نظر نمی رسد که چنین کاری اتفاق خواهد افتاد . کاندید امریکا برایش نظر موافق داشته باشد ، قلدران قومی نگاه شان به جانب انتخاب امریکا است .
اگر جمیعیت یک کاندید مستقل داشته باشد مردم از پشتون ها خسته شده اند برنده میدان خواهد یود باز میرویم به طرف یک حکومت توافقی .

>>>   مبارک شان باد

>>>   اگر اینها خوب باشند این همه دارائیها را ازکجا کرد معلوم است ازمکیدن خون ملت حتما به مردم حساب خواهند داد

>>>   حنيف اتمر لياقت اين را ندارد كه كانديد شود. همچنان بنابر سابقه كمونيستي اش مورد تاييد امريكا و اروپا نيست. از همين جهت از وظيفه اش برطرف شد.

>>>   اتمر یک خائن فروخته شده برای چندین جناع مختلف بوده. برای قانونی و محقق مرگ و ننگ است با این خائن همدست شوند.

>>>   اگر به این خاینین که در طول 18 سا ل در قدرت بو دن و کسی باز هم برای انها رهی بدخند از او کرده نا مرد و بی غیرت دیگر کس نخو اهد بود
لطفا او مردم به یک شخص بی طرف و مسلمان حقیقی رهی دهد که تا خدا و مردم از نزد تان خوش باشد نه به غ یهودی و دیگر دار ودسته که رفیق و همرا کفار اند

>>>   این ریاست اجراییه چیه جمع کنید اینو تاریخشم که داره تموم میشه و هیج کاربردی جز حیف و میل پول نداره
محمد

>>>   وقتی توافقات بین امریکا و طالبان به نتیجه مطلوب و نهایی برسد همه چیز ضرب صفر میشود

>>>   نظر به ائتلافات فعلي ، شوراي نام نهاد جمعيت بايد دائر شده ، وتمام كساني را كه با اتمر و ديگر چپي ها ، يا ديگر قاتلين ملت بخاطر قدرت يكجا شده اند از تنظيم جمعيت اسلامي افغانستان اخراج نموده و عضويت شان براي هميش گرفته شود ، در غير آن مجاهدين مسلمان جمعيت اسلامي و وارثين شهدا عدم عملكرد جدي صلاح الدين و شورا را خيانت به دين ، وطن ، تنظيم و خون شهداء دانسته و سبب اختلاف داخلي خواهد شد...

>>>   فقط تغییر بنیادی میخواهیم و آن صرف از طریق دوکتور لطیف پدرام ممکن است نه از طریق این معامله گران آزموده شده و آن قبیله گرایان امتحان داده۰

>>>   گلبيدين اگر معاونين خودرا از خانم ها بگزيند برنده است

>>>   توجه به خبري كه همين اكنون بدست رسيد:
حنيف اتمر و غني هر دو معاون اول و دوم استاد عطا شدند. محقق رييس اجراييه و جنرال دوستم وزير دفاع و معاون سر قوماندان اعلي در بخش نظامي در يك تكت انتخاباتي وارد شدند.

>>>   تيم محترم رمضان بشردوست هم تكميل شد. محترم نظام باي معاون اول و محترم شمشير خان معاون دوم . بشردوست صاحب در صورت پيروزي تمام انجو ها را به نانوايي تبديل مينمايند و در چورلمان اصلاحات مياورند.

>>>   جنبش‌روشنایی و خواب عمیق زمستانی؟
جنبش‌روشنایی، برای تحقق عدالت اجتماعی، به‌ویژه برای بازگرداندن لین برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان به مسیر اصلی آن (بامیان _ وردک) سه سال کامل مبارزه نفس‌گیر کرد و هزینه‌های بسیار سنگینی را هم در این راه پرداخت.

اما درست زمانیکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و تیم‌ها، به‌ویژه تیم حاکم اشرف‌غنی، برای پیروزی در انتخابات حاضر است، خواسته‌های مردم را برآورده و توجه مردم را جلب نماید، جنبش‌روشنایی به خواب عمیق زمستانی فرو رفته است.

جنبش‌روشنایی اگر از خواب عمیق زمستانی بیدار شود، یقیناً هر تیمی حاضر است، به خواسته‌های عدالت‌طلبانه آن توجه کند و این جنبش می‌تواند حداقل به خواسته اصلی خود که همانا بازگشت لین برق ۵۰۰ کیلوولت به مسیر بامیان _ وردک است، برسد.

>>>   دوستان گرامی :
هنوزنسل کشی ها ادامه داردو انشاالله در پنج سال بعدی نوبت تروراین معاون صاحبان پندک بردار فاشیزم خواهد بود که از صحنه سیاست توسط شبکه تروریزم بین المللی (سیا) امریکامانند فرید ، فهیم ، ربانی ، مولانا، داود ، کاظمی ، انوری و ... با دهن پت ازین دنیا رحلت خواهند کرد تا هوشیار نشوند.
انجنیر- ولی

>>>   این کرگس ها به مردم چنان وانمود میکنند که از طریق تملق چاپلوسی و معاونیت دشمن موفق به اجرای کاری برای مردم خواهند شد، ولی حال دیگر ما میدانیم که این معامله گران عقب چه امتیازاتی هستند۰

>>>   معامله گران مفسد چاپلوس و بیغیرت۰
این پیام های اخیر تیلفونی فاش شده قانونی فقط منتهای ناتوانی و بیچارگی این معامله گران را نشان میدهد۰
چرا توان متحد شدن و مردانه وار و مستقلانه داخل میدان شدن علیه این قبیله سالاران را ندارند ولو اگر ببازند هم۰
"ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ بشرمید۰
آیا چه مشکلی وجود دارد که این تیکه داران قومی تاجیک اوزبیک هزاره و بقیه سران اقوام غیراوغان باهم متحدانه یکدست داخل میدان مبارزه نمیشوند؟
بیغیرت ها۰۰۰

>>>   وقتی ‍پشتون ها با بیست فیصد جمعیت خود قادر شده که کل افغانستان را تصرف کند ، به راستی که باید هم حکومت کند

>>>   قانونی بر خلاف اتمر تبلیغات واظهار نظر میکند.عاقبتش بخیر.

>>>   اگر حنیف اتمر سرقدرت شود نسل هزاره نوین را نیست ونابود خواهدساخت این چند وقتی که شکر خداوند حنیف اتمر در قدرت نیست همه مناطق هزاره جات امنیت شده ومردم هزاره هیچ خطری احساس نمیکنند این جنایت کار نباید به قدرت برسد.
علی یاور

>>>   خداوند همگی تان راهدایت کند

>>>   Angelica Babak
يك پشتون پشت سر يك تاجيك ايستاد نشد بلكه همه تاجيكان پشت سر پشتون ها ايستاده اند مانند عطا نور ، قانوني ، محقق ، عبدالله ، صلاح الدين رباني ، سرور دانش و غيره . تاجيكان مزدور پشتون ها
...
بهتراست همه راي بدهند براي يگانه تاجيكي كه خود را كانديد رياست جمهوري كرده باشد .

>>>   پدر عزیز، در مقام مقایسه وضعیت اقتصادی در زمان شاه بهتر از جمهوری اسلامی بود، ولی اگر بقول شما در زمان شاه ایران بهشت برین بود، جزیرهً ثبات بود، پس چرا سرنگون شد؟پس عوامل و ارزشهای دیگری نیز مانند آزادی ( بیان، قلم، اندیشه، احزاب ، مدیا...،) وجود داشته و در پایه های حاکمیّت دخیل و آنرا پایدار می سازند، آیا غیر از این هست که شاه شما به ارزشهای آزادی و حقّ حاکمیّت ملّت و قوانین حقوق بشر جهان واقف و پایبند نبود و بدتر همه اش مانند زمان فعلی سرکوب و استبداد و خفقان حاکم بوده است؟ اینکه خمینی به کاروان انقلاب آزادیخواهانه زده و مسیر را منحرف و به استبداد مذهبی ختم کرد، بحث دیگری هست. ولی چرا شاه امکان رشد و رقابت آلترناتیوهای سیاسی را نمی تابید و چرا جامعه را با کودتا و خفقان و استبدادش به مرهلهً انفجار اجتماعی رساند؟ کمونیستهای ورشکسته درج نمی کنند چرا؟

>>>   یک تن از دوستان در مورد این اشخاص ابرازنظر خواسته است ؟
جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری حق رفتن به شبرغان را ندارد.
قوماندان علیپور حق رفتن به غور را ندارد.
قوماندان حکیم شجاعی حق رفتن به زادگاه اش را ندارد.
نه میدانم که این دوست ما خود را به کوچه حسن چپ میزند ویا هم مقصد دیگر رادارد .خیر به هر ترتیب من میگویم آیا خودت درخانه وکاشانه خود به دذد،رهزن ، قاتل ، جلاد ، مافیا ، اشرار، جاسوس بل آخره به یک حیوان وحشی ودرنده راه میدهید ویانه .من از تفرقه قومی ، نژادی مذهبی ،سمتی ، لسانی وغیره وغیره سخت متنفر هستم وبه آن به دیده حقارت میبینم یک مطلب راخدمت دوستان بعرض برسانم اینکه خداکند که هموطنان اهل هنود وسک ما که هدف شان خدمت صادقانه به وطن ومردم باشد نور چشم مااست چه کنم تاجک، پشتون، ازبک ،هزاره ،ترکمن ، وغیره اقوام شریف کشور ماکه دذد ، جاسوس ، خاین ، غاصب ، قوم پرست ، وطن فروش ، مافیا ،جنگ سالار ، تفنگدار رهزن ،معامله گر،تفرقه انداز وغیره باشد طوریکه در طول 18 سال همه این ها امتحان خودداده اند و به پیشگاه ملت شرمنده ، روی سیاه ، وسر افگنده اند که هیچ عزت وآبرو وحیثیت ندارند همه مردم ایشان را نفرین میکنند مانند رهبرنما های که فعلآ در قید حیات نگین مانند خفاشان وکنه ها زنده گی فلاکت باروتفیلی خودرامثل موشهادرغارها سپری مینمایننداز تمام دوستان بخصوص قشر روشنفکر ان این وطن ویران که ثمره جنایت بیشرمانه این رهبر نما های تقلبی است میخواهم که دیگر در نقش قدم های این مفسدان وسیاه رویان تاریخ دیگر نروند در یک اتفاق ملی وهمدیگر پزیری به دوازذرع تخم زهر آگین که توسط این حیوان صفتان در سر تاسر کشور مابه خاطر منافع کثیف شخصی خوددر بین اقوام شریف ما پاشیده شده است وحدت نمایند به خاطر نجات وطن از چنگال این حیولان خون آشام مبارزه نمایندواین مکروب های فاسد ومضر جامعه را از بدن وطن ما دور نمایند

>>>   ساختار نظام را از طریق مادونی و معاونیت اتمر لنگ تغییر میدهد۰ بیشک والله۰

>>>   این کرگس ها به مردم چنان وانمود میکنند که از طریق تملق چاپلوسی و معاونیت دشمن موفق به اجرای کاری برای مردم خواهند شد، ولی حال دیگر ما میدانیم که این معامله گران عقب چه امتیازاتی هستند۰

>>>   فقط تغییر بنیادی میخواهیم و آن صرف از طریق دوکتور لطیف پدرام ممکن است نه از طریق این معامله گران آزموده شده و آن قبیله گرایان امتحان داده۰

>>>   هيچ تاجك هيچ هزاره هيچ ازبك به شكل پراگنده برد ندارد. يگانه گروه كه توان برد را دارد تنها و تنها ايتلاف ملي است. تمام توطه ها بخاطر از هم پاشي ايتلاف است. ولي ايتلاف پيروز ميدان است انشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است