اسلام، پشتونيزم و جامعه پارسي!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ کد خبر: 156767 منبع: پرینت

در ميان عوام مردم پارسي زبان وقتي از پشتونيسم، فاشيسم حرف زده ميشود عده بيشمار از دريچه اسلام در دفاع از پشتونيسم برمي خيزند!
اين برداشت اشتباه باعث عدم تفكيك ميان نژادپرستي و مبارزه گران ضدنژاد پرستي شده است.

نزديك سه قرن است يك أقليت كوچك بي ريشه تازه متولد شده كه پابه خراسان زمين نهاده يك ملت كهن بزرگ و با فرهنگ را كه هزاران سال دراين جغرافيا زيست كرده با كمك خارجي ها باترفند هاي گوناگون در اسارت خود گرفته كشور را با سياست و زندگي قبيله اي و كوچي گري، ظلم و بي عدالتي خود اداره كرده و آن را درتنگناي تاريك فروبرده است مردم را دچار بدبختي كرده ...

متاسفانه درد آورتٓر از اين "يك عده هم زبانان ما به ويژه عالم نماها"مفهوم فاشيسم و متن دين اسلام را در مورد "نژادپرستي"ندانسته برعكس منتقدان فاشيسم را به نژاد پرستي وضداسلامي بودن متهم مي كنند!

به آن عده عزيزان پارسي زبان مسلمان نما بايد گفت؛ از آنهايی كه در زير نام مقدس اسلام دفاع ميكنيد، آنهاخواستار نظام تك قومي اوغانيسم هستند برنامه و اهداف شان مخلوطي از ضد انساني ترين نظام هاي نژادپرستانه قرن بيستم است كه باهيچ يك از أصول و ارزشهاي اسلامي سازگاري ندارد.

اگر به عملكرد پشتونيست ها دقت كنيد متوجه خواهي شد كه آپارتايد آفريقاي جنوبي، آلمان نازي، ايتالياي فاشيستي، نسل كشي هاي رواندا، بوسني و... عليه اقوام غير پشتون در افغانستان صورت گرفته است.

حالا شما تاريخ را ورق بزنيد عبدالرحمن، امان الله، ظاهرشاه، ملاعمر، كرزي غني حكمتيار چه تفاوت ها و شباهت ها بهم داشته اند كه شما از آن تفكرات دفاع ميكنيد؟
مگر عده حماقت نكردند حكومت را با آن عظمت شان تقديم يك قبيله گراي فاشيسم بنام كرزي كردند شاهد بوديد ديديد و شنيديد چه اتفاق افتاد؟

پشتونيست ها براي أهداف پليدشان كه تك قومي كردن اين سرزمين است متحد هستند،
رهبران اين پشتونها يهودي، مسيحي، ملا، تكنوكرات، جاسوس، لباس هر موجودي برتن ميكنند و دست بر هر عمل غيرانساني ميزنند تاحفظ اقتدار و استمرار حكومت پشتوني را در دست داشته باشند.

پشتونها نه اكثريت هستند و نه حاكميت سيصد ساله اشان در برابر هزاران سال تاريخ و فرهنگ مردم آريانا، يا خراسان زمين قدعلم ميكند...
سالها دست اسلامي برابري، برادري هم پذيري دراز كرديم اما آنها دست ها و پاهاي قطع شده يا اجنازه هايمان را پس به خانه هايمان فرستاند.
پس بيایيد عزيزان تفكيك قایل شويم ميان اسلام و پشتونيسم، ميان پشتون و پشتونيست ها، ميان نژادپرستي و عدالت خواهي...

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسلام
پشتونیزم
نظرات بینندگان:

>>>   بلی ناگفته نه باید گذاشت که مانند شما انسان‌ها که تا فعلا مفهوم اسلام را نمیداند و باز انتقاد از مسلمانان میکند شما بخاطر قدرت از نانو ‌دین خود تیر هستید ولی مسلمانان واقعی اصل هدف را دانسته و میداند کودن ها مانند شما که هر قدر بگوید باز هم همان کودن هستید ‌کسی یک مولی را در دست تان نمیدهد وقتیکه خود شما این اقرار را میکنید که یک اقلیت کوچک برخاسته و به اصطلاح شما خراسان و خراسانیان در اسارت خود گرفته این وانمود میسازد که این اقلیت کوچک می‌تواند از اسلامیت انسانیت وتمامیت ارضی خود مردانه وار دفاع نماید و تو خراسانی که هزاران سال تاریخ داری و تمام تاریخ تان صرف لواط چور و چپاول چیزی دیگری نیست مردم سرزمین افغانستان به یاد دارد که توسط باداران خود چند زمان بالای افغانستان حکمرانی بنام کرد که صرف چور چپاول قتل دزدی دیگر. چیز دستاورد نداشت چور و چپاول آنقدر برای شان لذت بخش بود که چوکی ریاست را همرایی خود در غار های موش میبردند و یک سلطنت خیالی در جبل سراج و بعد در تالقان حکومت کانتینری ساختند وقتیکه همت چیزی را نداری و نمیتوانی در دین ات محکم باشی بگذار که یک اقلیت برایت افتخار بیاورد چون یک ضرب آلِمثل است که می‌گوید یا مرد باش یا در سایه مرد حالا شما باید زیر سایه مرد باشید که هم دینت را نگاه میکند و هم ناموست را و از این خیال پلوهای بی هوده خراسان بگذر اگر دعوایی خراسان داری برو همرایی ایران دعوا کن چون خراسان در ایران است. نه در سرزمین دلاوران بنام افغانستان بزرگ. رنده باد مسلمان این سرزمین

>>>   انشالله عدالت جای خود را خواهد گرفت. دین ایکه در آن عدالت نباشد دین نیست عوام فریبی است. آقای امیری، تحلیل هایت همیشه مملو از بیداری و خود آگاهی است. قلمت سبز و خرم باد.
فراموش نباید کرد که عدالت خداوندی دیر یا زود دامن ظالمان را خواهد گرفت.

>>>   احسنت جزاک الله خیرافی الدارین

>>>   پیشنهاد حقیر برای آغاز این جمله شما"رهبران اين پشتونها يهودي، مسيحي، ملا، تكنوكرات، جاسوس، لباس هر موجودي برتن ميكنند و دست بر هر عمل غيرانساني ميزنند تاحفظ اقتدار و استمرار حكومت پشتوني را در دست داشته باشند." اینست "چپاولگران پشتون (بذعم شما رهبران) چه یهودی، ....". درینصورت از ذیدخل بودن مردم از دنیا بی خبر و رنجدیده پشتون (مانند مردمان دیگر این سرزمین) درین مظالم شیونیستی و فاشیستی جلوگیری کرده ایم.
در طول چند دهه اخیر این مسئله که این چپاولگران چه اسلامی و چه چپی (لیدران اشرار پاکستانی، افغان ملتی، خلقی، فرکسیون نجیب) همانطوریکه فرموده اید "دست بر هر عمل غيرانساني ميزنند تاحفظ اقتدار و استمرار حكومت پشتوني را در دست داشته باشند" در نهایت باعث شعله ور شدن جنگ هایی تباه کن و خانمان سوزی شده است که مردم بیچاره چه هزاره، پشتون، ازبک، تاجیک و....در آن سوخته و برباد شده اند.
من با اینکه با شیوه و تیوری هایی متداول چپی (سویتیسم و مائویسم) از بنیاد مخالف ام مگر اگر از حق تیر نشویم در دوران رژیم کارمل بعد از سالیان متمادی برای اولین بار دخالت همه ملیت ها بدون تبعیض در ارکان دولتی عملأ تطبیق گردید. ای کاش این دولت نه بمثابه رژیم دست نشانده بلکه بمثابه یک دولت مقتدر ملی در تاریخ کشور مان ظهور میکرد. و یا نجیب بعد از خروج نیرو هایی استعمار سرخ بجای روی آوردن به شیونیزم پشتونی همین شیوه همگرایی با همه ملیت ها را اصول راه خود قرار میداد. چه همه میدانیم (بشمول همه لیدر صاحبان) که روی کار آمدن آدم کشان تربیت شده "آی اس آی" و شکست رقبای چپی شان نتیجه همین قوم گرایی فاشیستی در درون حزب خلق الپرچم است.
میگویند از نکات منفی تاریخ باید آموخت واز نکات مثبت آن پیروی کرد و این همگرای ملی نکته مثبت تاریخ زنده کشورماست و درس خوبیست برای هر دولت ملی ایکه در آینده بر اساس انتخاب واقعی مردم روی کار آید.
آزاده

>>>   هرکرا برای کاری افریده اند :
- تاجک ها برای دزدی اختلاس غصب قانون شکنی ظلم بی عدالتی
- پشتون برای حکومت کردن جنگ کردن
- از بک برای همیشه انسان دوم بودن
-هزاره برای کارکردن افریده شده وبهمین دلیل صاحب استعداد است

>>>   امیری صاحب بسیار متعصب هستی و یاید بفهمی که تبلیغات سوء شما هیچ دردی را دوا کرده نمیتواند فقط در تعصب و حسد قلب تان میسوزد و بس

>>>   90فی صد افغانستان مسلمان نیستند ومن حاضرم قسم یاد کنم.مگر انسان مسلمان بی رحم است.
واقعا در کدام از ما رحم ومروت وجود دارد؟؟؟؟؟
بیایید خود را فریب ندهیم.

>>>   90 فی صد مردم افغانستان نژاد پرست هستند .
در کدام جای اسلام نژاد پرستی یاد شده ؟؟؟؟؟؟
پس چطور خود را مسلمان مینامیم. ؟؟؟؟؟؟؟

>>>   فرهنگ پشتونيزم فرهنگ طالبي است كه غير از ظلم و وحشت و بربريت چيزي ديگري ندارند. اينها انقدر عاشق قدرت و چوكي اند كه غلامي پاكستان را كه دشمن خود پشتون هم است پذيرفته اند و حتي چوكي و مقام را تا غار هاي وزيرستان و پشاور در.... خود چسپانده و نزد باداران خود رفته اند تا به انها پناه ببرند. علاوه بر ان اينقدر كم ظرفيت و متعصب اند كه تمام دار و ندار افغانستان را حتي اثار تاريخي را ويران و تكه تكه نموده به بادار خود سپردند و ظلم و وحشت بيداد گري را طوري به نمايش گذاشتند كه حتي در دوره عرب بدوي و دوره جاهليت مثال ان را تاريخ سراغ ندارد. اينها به اشجار و سرسبزي وطن هم رحم نكرده درختان و تاكستانها را اتش زده قشلاق ها و دهات را سوختانده و مردم ان را قتل و نسل كشي نموده اند. در شهر ها لباس مردم را از تنش كشيده مثل حيوان انها را دريده سر شان را قيچي نموده و زن و مرد را در روي شهر شلاق كاري نموده و فرهنگ زشتي از افغانستان به نمايش گذاشته اند كه تا امروز افغانستان از درد ان زخم بهبود نيافته.
فعلا هم در هرجاي افغانستان كه اقوام ديگر حضور دارند كاملا امن و برادري حاكم است ولي در مناطق كه پشتون ها حضور دارند كس از ترس رفته نميتواند كه اين خود وحشي گري و بربريت را نشان ميدهد.
يگانه راه نجات وطن همانا رفتن به طرف ايجاد اريانا است . بايد اريانا دوباره احيا شود تا مردم ما بتوانند اسوده و جدا از اينها زندگي كنند در غير ان اينها بخاطر قدرت وطن را به هزاران بار ديگر ميفروشند تا بتوانند بالاي اقوام ديگر حاكم باشند و به ظلم خود ادامه دهند.
زنده باد اريانا

>>>   کار کرد وخروجی دین برقراری قسط وعدل ورفع تبعیض است واگر جز این باشد یک تصویر کاریکاتوری؛ ومسخره ونمایشی از دین خواهیم داشت.اصولا صهیونیزم بین الملل امده است که اسلام را زمین بزند وبی محتوا وبی ارزش نشان بدهد .قومیت پرستی ونشنالیزم قومی یک تفکر باطل وانحرافی است.اگر امروز میبینید با گفتن الله اکبر سر میبرند وخون مردم بیگناه در سرکها روان میشود واطفال وزنان ومردان بیگناه بی هیچ جرم وجنایتی به خاک وخون میافتند نتیجه همین قوم گرایی افراطی وقوم برتربینی است ودرنهایت به جنایت وفساد وتباهی ختم میشود.امروز مدیا یا رسانه ودالر ابزار استعمار گران وبدخواهان شده و تعدادی ملای بیسواد وضد دین را اجیر کرده تا بر طبل قوم گرایی وخود برتربینی قومیتی بکوبند که البته هیچ گاه روحانیون وعلمای راستین اسلام با هر قومیتی بر علیه این تفکرات عده ای مزدور خود فروخته چون کوه ایستاده اند وهیچگاه اجازه نمیدهند تفکرات باطل سلفی و وهابی به شریعت مقدس اسلام نفوذکنند وملایان پاک و مجاهد فی سبیل الله باتمام وجود برعلیه تفکرات باطل مبارزه میکنند.خداوند جل وجلاله همه انسانها را صرف نظر از رنگ پوست ونژاد وقومیت وزبان یکسان افریده وهیچ کس بر دیگری مزیتی نداردجز تقوای الهی.پشتونیزم افراطی راهی باطل ورو به انحطاط است وخود خواهی وخود پرستی قوم گرایی راهش به چهنم است..تمام اقوام در کشور ما یکسان هستند و اپارتاید محکوم است.برادران وخواهران پشتون هرگز از شیاطینی که به دروغ قومیت گرایی وافراط گرایی راانتشار میدهند ومزدوری اجانب را میکنند هرگز تبعیت وپیروی نمیکنند.//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   غني هنوز نميداند كه اوغان است يا مسلمان

>>>   امیری صاحب چرا با این کشور جنگ زده با اطفال یتیم و بی سرپرست وزنان بیوه و مادران بی فرزند هزاران جوان معتاد و به خون فرزندان این وطن که بخاطر ارامش من و تو هر روز جانهای شرین شانرا نثار میکنند و در مجموع مردم کمر شکسته ای این وطن مزاح میکنید . این نوع موضعگیری ها به نفع انسان درد دیده ای این وطن نیست. شما مگر نمیبینید که چادر سیه جنگ بر همه ای اقوام و ملیتها پهن شده است و هیچ ملیتی از ضرر و خسارات این جنگ ها بی نصیب نمانده است.شا ید شما خارج از کشور باشید و به همین خاطر در ارامش کامل روحی تخم نفاق و بد گمانی را شب و روز میکارید .من تاجیک استم و از جنایات و استکبار تاجیکان و مغولها در طول قرنها به خوبی مطلع استم. بجای ایجاد روحیه بد بینی روحیه ای همدلی را میان مردم ایجاد کنید . مردم را در راه محو بیسوادی که مادر تمام بدبختی ها است تشویق کنید . قلم تانرا علیه مافیای مواد مخدره تروریزم طالبی و داعشی متوجه سازید. قلم تانرا متوجه خیانت و جنایات که هر روز در کشور رخ میدهد سازید زیرا همین اعمال غیر مشروع عرصه ای زندگی را برای من و تو و مجموع کشور تنگ ساخته است.شما سعی کنید تا مردم را در یک سنگر واحد و در یک جبهه ای واحد متحد سازید تا خود ما سرنوشت خو را بدست گیریم و کجکول گدایی و غلا می را برای همیشه بدور اندازیم و مالک وطن خاک و منابع طبیعی و قوای بشری خویش باشیم . امروز هزاران جوان ما ثروت طبیعی ما از پشتون گرفته تا تاجیک و هزاره و دگران در دریا ها و ابحار بخاطر دست یافتن به یک زندگی انسانی غرق شده اند و فامیل های شان در سوگ عزیزان شان نشسته اند. امروز لکه ای سیاهی دگری بر پیشانی من و توست و ان سنگسار زنان که وقتا فوقتا در زیر ریش ما صورت میگیرد و ما وقانون ما از انها حمایت کرده نمیتوانیم . من چنین میاندیشم و هر باری مقاله و نوشته ای در باره ملیت ستیزی از شما بخوانم بیدرنگ با همه ای نا توانی های قلمی ایکه دارم بر ضد ان خواهم نوشت. هر خیانت و جنایتی که اگر از زمامداران در ادوار گذشته که منظور شما پشتونها است رخداده است مسوولت ان کا ملا فردی است . مسوول اعمال عبدالحمن خان شخص خودش و همفکران او که در میان انها تاجیک دقیقا موجود بوده اند میباشند.
سعادتمند باشید
حنظله....

>>>   90 فیصد مردم افغانستان مسلمان خاص هستند که در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود
مرگ بر شما افراد خاص یهود که فقط تبلیغات سو دیگر کاری ندارید.
موسی

>>>   جواب نظردهنده اول!
اولا همین جا خراسان بود و هست ولایت خراسان ایران تنها یک ربع حصه خراسان یعنی فقط ربع نشابور را مشمول میشود ولی در وطن ما دو ربع حصه خراسان کهن و با افتخار قرار دارد و آن یک ربع بلخ است و یک ربع هرات پس اگر قرا باشد اینجا بیش از ایران نام خراسان صحت دارد اما شما اوغان ها خودتان میدانید که نام کشور ما را هم جعلی کردید بر روی نام قوم خودتان و البته ما به خواست خدا روزی آن را به نام حقیقی و پرآوازه خود بازگردان خواهیم کرد اینجا هزاران شاعر و دانشمند خراسانی داشتیم که شما همیشه خواستید نام آنها مدفون شود چون اگر نام آنها زنده شود معلوم میشود نام وطن ما خراسان بود پس شما با آنها دشمن هستید چون دوست دارید حقیقت مخفی و پنهان باشد هیچ گاه آثار گذشتگان و نیاکان ما خوانده نشود
سامان از هرات

>>>   مفهوم «افغانیت» و «افغان» ساخت‌های تاریخی‌ متأخرند و قبایل چون غلجایی‌ها، خلج‌ها و ترک‌های افغان‌ شده‌اند، طرح بدیل افغانستان جامع، دقیق و هوشمندانه باشد. اگر واقعیت‌های تاریخی و تحولاتِ جغرافیایی را پایه قرار دهیم، «خراسان» یک بدیل تاریخی هوشمندانه است و با واقعیت‌های تاریخی، زبانی و تکثر فرهنگی این منطقه همخوانی دارد. صورت‌بندی مسئله در قالب دو واحد سیاسی خراسان و افغانستان جداگانه می‌تواند سمت و سوی تحولاتِ تاریخی را روشن ساخته و مردم و نیروهای امنیتی‌ را از سردرگمی نجات دهد. دلیلِ موفقیتِ طالبان این است که آن‌ها هدفِ فتح سرزمینی دارند و برای یک واحد سیاسی مشخص می‌جنگند. مخالفین طالبان اما سر درگم‌اند. نه تعلق عاطفی به واژه افغان دارند و نه واحد سیاسی جایگزین تعریف شده دارند. تمام زد و بندهای شان در چوکی و معاش خلاصه شده‌ است.
خراسان در عینِ حالی که معنای تاریخی و فرهنگی عمیق دارد، از نظر قومی خنثا است. در این نام امید روشنی می‌درخشد. معنای تباری و زبانی و مذهبی ندارد. تداعی‌گر خورشید آسمانی است که نورش را بر همه‌گان یک‌سان عرضه می‌کند و عظیم‌ترین سیاره‌های عالم به دور آن می‌چرخند. برای شرح و توضیح آن لازم نیست سرگذشت قوم خاص را مبنا قرار دهیم. از نظر ترکیب زبان نیز قشنگ و خوش‌نماست. نام سرزمین من «خراسان» است و من «خراسانی‌ام» معنا و مفهوم خوش‌آیند دارد. مهم‌تر از همه این یک دال تاریخی و فرهنگی بد نام نیست. با ترور و دهشت و انتحار پیوند ندارد. وقتی خودت را به کسی معرفی کنی که من «خراسانی‌ام» از تو نمی‌ترسد. فرار نمی‌کند. هزاران فکر و تصور بد در کله‌اش رژه نمی‌رود. ساختار سیاسی این واحد جدید می‌تواند «جمهوری» باشد و نام حکومت «جمهوری خراسان» باشد. شاید برخی بگویند نام خراسان هم نام با یکی از ولایت های ایران است و این مشکل است اما در جواب میگوییم این عملا هیچ مشکلی پیش نمی آورد اگر منظور هم نامی تداعی فرهنگ بومی خراسان زمین است که این نه تنها اشکال ندارد بلکه بسیار نیک است و دانشمندان و شاعران بزرگ خراسان را در نظر ما زنده میکند اما اگر منظور عدم تمایز سیاسی است این شبهه وجود ندارد برای مثال میبینیم امروز جمهوری آذربایجان همچنان که نام مشترک با ولایات شمال شرقی ایران دارد استقلال سیاسی خود را حفظ کرده است و در همان حال روابط فرهنگی قوی بین مردم آذربایجان وجود دارد.

>>>   بسمه تعالی
عنوان :
ضرورت تاسیس کنفدراسیون ایران بزرگ
نگارنده :
مهزیار مهرآذین
اندیشه تاسیس کنفدراسیون ایران نخستین مرتبه توسط ظاهر شاه پادشاه افغانستان طرح شد که متاسفانه از جانب ایران استقبالی نشد . برای مرتبه دوم این اندیشه توسط ژنرال ایوب خان رئیس‌جمهور پاکستان تحت عنوان کنفدراسیون ایران- افغانستان- پاکستان مطرح شد. که متاسفانه باز هم از سوی ایران استقبالی نشد .
در اینجا بهتر است توضیحی راجع به کنفدراسیون بدهیم بنا به نوشته ویکی پدیا : " کشورگان یا کنفدراسیون اتحادیه‌ای مرکب از چند ایالت خودمختار یا کشور است که با حفظ حاکمیت خود برای نیل به اهداف مشترک، امور سیاست خارجی و دفاعی را در یکی از ایالت‌ها یا کشورها متمرکز می‌کنند . کنفدراسیون بر خلاف فدراسیون دارای یک قدرت مرکزی نیست که بر شهروندان همه دولت های متحد فرمانروا باشد، دولت های عضو، در سیاست داخلی و خارجی خود آزادند. ایالات متحد آمریکا پیش از آن که به صورت فدراسیون درآید از ۱۷۷۸ تا ۱۷۸۷ کنفدراسیون بود، آلمان از ۱۸۱۵ تا ۱۸۶۶ و هلند از ۱۵۸۰ تا ۱۷۹۵ به صورت کنفدراسیون بودند. کشورهای عضو کنفدراسیون در روابط بین‌المللی به صورت کشورهای جداگانه و با سیاست خود حرکت می‌کنند اما جنگ را میان خود ناروا می‌دانند و آن را جایز نمی‌شمارند ".
به هر حال در شرایط فعلی که تمام دشمنان ایران همداستان شدند که ایران و ایرانی را تحقیر کنند و شخصیت وی را خرد و غرور وی را جریحه دار کنند . تاسیس کنفدراسیون ایران با حضور هفت کشور هم فرهنگ و هم دین و هم تاریخ یعنی : ایران و پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و جمهوری آذربایجان و عراق و بحرین . می تواند پاسخ محکمی به آنان باشد . ( البته همانطور که آوردیم کشورها در کنفدراسیون آزادند که سیاست های داخلی و خارجی خاص خودشان را داشته باشند فقط در اجرای سیاست های بسیار کلی خارجی و دفاعی همنوا هستند ، بنابراین هیچ کدام از کشورهای حاضر در کنفدراسیون در خصوص آزادی عمل طبق اقلیم خاص خود نباید هراس داشته باشد ) . به هر روی اگر کنفدراسیون ایران بزرگ با حضور این هفت کشور تاسیس شود . علاوه بر اینکه برای همه کشورهای حاضر منفعت مادی و معنوی خواهد داشت . دشمنان گذشته ایران که آن را تکه تکه و پاره پاره کردند و نیز دشمنان فعلی ایران ، اعم از داخلی و خارجی ، که در سر رویای این دارند که ایران عزیز را حتی از همینی که هست هم کوچکتر کنند ، جواب دندان شکن خواهند گرفت . و البته با تشکیل کنفدراسیون ایران بزرگ . تحریم های ظالمانه آمریکا قطعا کم اثر خواهد شد و ان شا الله این آمریکا خواهد بود که تحقیر می شود نه ملت کهن و ریشه دار ایران . ان شا الله .

>>>   پاسخ حنظله.. :حاظر هستم قسم بخورم که تو تاجیک نیستی و فقط قصد اتهام و ننگ اندازی به تاجیک داری و خود را تاجیک معرفی میکنی هیچ تاجیکی نیست که اسم مغول را کنار تاجک قرار دهد هیچ تاجیکی نیست که بگوید از جنایات و استکبار تاجیکها خبر دارم مردم دیگر خوب شنا اوغانیزم ها را شناخته اند به نام تاجک و هزاره نظر مینویسید و به تاجیک و هزاره توهین میکنید خدا شاهد است بارها با خود گفتم بیا گذشته را فراموش کنیم و با اوغان ها پیوند دوستی و رفاقت اندازیم و آنها را برادر دانیم هنوز هم نظرم عوض نشده است چون میدانم در بین همین اوغانها مردم شریف وجود دارد اما وقتی گاهی نظرهایی تنفر انگیز و دروغ و تهمت اندازی همچون تو را مشاهده میکنم پشیمان میشوم و با خود میگویم چرا کسی را برادر بخوانی که او تو را توهین و ناسزا گوید
متاسفم برای تو و افکارت و برای همه پشتونیزم ها
عبدالله میرشریف .پروان

>>>   آقای موسی
فقط با ادعا مسلمان نمیشویم.
مسلمان باید عمل داشته باشد. اگر ما مسلمان هستیم چطور به هم تهمت یهود بودن میزنیم.در دین اسلام ایا تهمت زدن رواست! !!!؟؟؟؟؟؟
واگر ما رحم داشیم ونژاد پرست نبودیم مملکت ما اینگونه بود؟؟؟؟؟؟
در کجای اسلام عزیز نژاد پرستی وبی رحمی رواست .
در حالی که ما مردم افغانستان بی رحم ترین ونژاد پرست ترین مردم در دنیا هستیم.
که بلای جان هم شده ایم.در حالی که هیچ کشوری به ما حمله نکرده چهل سال در جنگ خونریزی هستیم.
پس چگونه مسلمان هستیم؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است