مردم هرات همچنان در خواب غفلت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ کد خبر: 156758 منبع: پرینت

خبرها حاکی از آن‌است که اداره‌ی اراضی که اکنون در چوکات وزارت شهرسازی فعالیت دارد، برای بیجا شدگان داخلی در هرات، دو هزار جریب زمین اختصاص داده است.

این در حالی است که هزاران تن از مردم بومی هرات از داشتن سرپناه محروم‌اند و در خانه‌های کرایه‌ای یا گروی و در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
این در حالی است که از سال‌ها بدین‌سو قرار بود برای معلمان هرات، شهرک ویژه ساخته شود و نشد.
این در حالی است که فراوانی از استادان دانشگاه از داشتن خانه و سرپناه محروم‌اند؛ در حالی‌که برای استادان دانشگاه در شهرهایی مثل کابل و جلال‌آباد محل مسکونی در نظر گرفته شده است!
این در حالی است که هرات هم‌چنان آزمایشگاه اجرای دساتیر اداره‌های نابه‌کار حکومت‌ها و قربانی سیاست‌های تبارگرایانه‌ی صاحبان قدرت است!
این در حالی است که حضور این گروه‌های به‌ظاهر آواره، مشکوک است و گفته می‌شود که این گروه‌ها بر اساس یک استراتژی تباری به ولایت هرات منتقل شده‌اند!
و این در حالی‌است که مردم هرات همچنان در خواب غفلت بسر می‌برند!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هرات
زمین
نظرات بینندگان:

>>>   آقا سید
دنبال چه هستی انتظار داری مردم بومی هرات مهد تمدن ها چه اقدامی انجام.بدهند.تظاهرات بکنند کشور را به اشوب بکشند متوجه هستی همین نوشته های شما چه تحریکات را بوجود می آورد.کمی از خدا بترس کشور ما داره ازدست ما میرود اما شما بفکري آن هستی که زمین چرا به مستحقین توزیع میشه .هر کسی تابعیت افغانستان را دارد حق دارد در هر گوشه از این کشور زندگی کند.همین حرف های شما وامثال شما باعث می شود که مردم بجان هم بی افتن واین کشور و این مردم هیچ وقت روی آرامی را نبیند.
وسلام

>>>   پشتون سازی افغانستان ادامه دارد. از خواب بیدار شوید

>>>   -ر-
هراتی ها درین دنیا مسئولیت شان فروختن فرش کرمج وکالای ایرانی است
آنکه هفت اقلین عالم را نهاد
هرکسی راهرچه لایق بود داد

>>>   راه نجات احياي اريانا است. بايد اينبار بخاطر استقلال خود و ايجاد كشور بومي خود مبارزه كرد.

>>>   ميگوييند نصف ايتلاف از اتمر و نصف ديگرش از غني شده . اگر چنين شده باشد طالع لطيف پدرام خيسته . چون هزاره و ازبك و تاجك دل به ايتلاف نجات خوش كرده بودند كه يك كانديد ازين سه قوم مظلوم از ميان شان معرفي كنند. اگر اينها دوباره معاونيت را قبول كرده باشند شما باور كامل داشته باشيد كه يك نفر تاجك و ازبك و هزاره به اينها راي نميدهد و به حيث خايبن قوم خود نفرين شان ميكنند و اينها بكلي از صحنه سياسي كشور به دور خواهند شد. امروز تمام جوانان هزاره تاجك ازبك و روشنفكران شان همه چيز را درك كرده اند. بدين لحاظ همه به سوي پدرام خواهند رفت و او رهبر واقعي مردم خواهد شد و اگر تقلب در انتخابات صورت نگيرد پيروز خواهد گرديد.
اول خودم با تمام اطرافيانم كه طرفدار ايتلاف استم اگر بدانم معاونيت را پذيرفته اند سرشان نو خواهم كشيد و نامرد خطاب شان خواهم كرد و به هر كانديد مستقل كه از سه قوم مظلوم باشد و كمي درك و فهم داشته باشد راي خواهم داد و مطمن استم مثل من ميليون ها طرفدار ديگر ايتلاف چنين خواهد كرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است