ترامپ: روسیه و پاکستان باید در افغانستان بجنگند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۱    ۱۳۹۷/۱۰/۱۴ کد خبر: 156746 منبع: پرینت

رییس‌جمهور امریکا در نشست کابینه گفته است که پاکستان و روسیه باید در افغانستان بجنگند.
رییس جمهور ترامپ، همچنان گفته است که طالبان و داعش در بخش‌هایی از افغانستان در برابر یگدیگر می‌جنگند و امریکا نباید در این میان وارد عمل شود.

به گزارش طلوع، او در این باره افزود: «طالبان دشمنان ما اند. داعش دشمنان ما اند. چهار، پنج هفته پیش به جنرال‌های ما یک ساحه را نشان دادم که طالبان و داعش در آنجا با هم می‌جنگند؛ من گفتم که چرا نمی‌گذاریم که آنها با هم بجنگند؟ چرا ما در این میان وارد می‌شویم؟»

با این حال، رییس‌جمهور ترمپ می‌گوید که از کارکردهای جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده امریکا دربارۀ مدیریت جنگ افغانستان ناخشنود نیست.

جنرال متس که در جنگ‌های افغانستان و عراق بنام «سگ دیوانه» شهرت یافته بود، هفتۀ گذشته پس از آن که ترمپ دستور خروج نظامیان امریکایی از سوریه را داد از سمتش کنار رفت.

ترمپ دربارۀ جنگ افغانستان می‌گوید: «هند در آنجا است. روسیه در آنجا است. روسیه زمانی اتحاد جماهیر شوروی بود،‌ افغانستان آن را به روسیه تبدیل کرد چون جنگ افغانستان آنها را ورشکست ساخت. پاکستان در آنجا است. آنها باید در آنجا بجنگند. روسیه باید در آنجا بجنگند.»

با آن که ماه گذشته گزارش‌هایی دربارۀ خروج حدود ۷ هزار سرباز امریکایی از افغانستان، پخش شد، اما ترمپ تا حال در این باره چیزی نگفته‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
روسیه
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر روي احساسات خود گپ نزنيم و واقعا فكر كنيم ترامپ حرف واقعيت را گفته . اتحاد جماهير شوروي را افغانستان پارچه پارچه نموده به روسيه تبديل نمود و هژده كشور جهان را ازاد ساخت.
فعلا هم منافع روسيه و پاكستان و هند و ايران در افغانستان در خطر قرار دارد نه منافع امريكا چون امريكا از نظر جغرافيايي انقدر از افغانستان دور است كه شب و روزش از هم فرق دارد. يعني وقت شب ما انجا روز است و وقتي روز ما انجا شب است.
اين هردو حرفش واقعيت است .بايد روسيه و هند و ايران و پاكستان با دولت افغانستان بيشتر همكاري و همسويي داشته باشند و عليه طالب بجنگند ولي برعكس اين كشور ها به استثني هند همه از طالب حمايت ميكنند. اين چي معني دارد؟
واقعا ترامپ مسايل را درست درك كرده. رهايي جنگ افغانستان به حال خودش منافع همه كشور هاي منطقه را در خطر مواجه خواهد ساخت. همين فعلا از نمام اين كشور هاي همسايه افرادي در لشكر طالبان وجود دارد كه بعدا بلاي جان اين كشور هاي همسايه خواهد شد.

>>>   امریکائی ها با این حرف ها بیشتر حماقت خودرابه نمایش میگذارند پاکستان برضد ترورستان بجنگد ؟؟؟ پاکستان فابریکه های تولید ترورست دارد ،برضد مزدوران خود بجنگد؟؟؟
پاکستان همانطوریکه برضد شوروی جنگید همانگونه برضد شما می جنگد ، جنگ جاری درافغانستان جنگ بین امریکا وپاکستان است
این جنگ اگر پیروز میشود یا ناکام هردو مربوط امریکا وپاکستان است ، دیده شسود کی شکست می خورد امریکا یا پاکستان !

>>>   عجب احمقي!

>>>   راست می گوید ترامپ در این قدر فاصله دور اگر ما قصد تجاوز را بالای این کشور نمی داشتیم چه می کردیم ما به بهانه داعیش و طالب مردم کشور خود را بازی داده که گویا امریکا در خطر است اگر مسله خطر باشد اول باید پا کستان روسیه در خطر باشد که همسایه در به دیوار افغا نستان است دیگر ما فریب چند نفر محدود که در افغا نستان در پست های کلان است نمی خوریم زیرا همین اشخاص در حدود 400 نفر است که دالر و پو ل ما را در طول 18 سال در جیب های خود انداخته و ما را بازی دادند

>>>   او در بیانیه اش در جلسه کابینه همچنان گفت که اتحاد شوروی بخاطر جلوگیری از نفوذ تروریزم در کشورش مجبور شد به افغانستان حمله کند.
اما دولت افغانستان قهر شد و این سخنان دونالد ترامپ را رد کردند که او به جهاد مردم افغانستان توهین میکند.
اما واقعیت چیزی است که دونالد ترامپ بیان داشته است.
اتحاد جماهیر شوروی اولین کشوری بود که در سال ۱۹۱۹افغانستان را به رسمیت شناخت.
اگر او قصد اشغال افغانستان را میداشت.در شصت سال گذشته این کار را میکرد.
این در حقیقت سیاست غلط داود خان بود که فریب وعده های رضا شاه پادشاه ایران و پادشاه عربستان سعودی را خورد و بت برخورد نا مناسب سیاسی در مقابل رهبری اتحاد شوروی،سبب بوجود آمدن کودتا در افغانستان شد.
اگر روس ها به افغانستان حمله نمیکردند.آنچه که در سال های نود میلادی قرن گذشته در تاجکستان و آسیای میانه و چیچین واقع شد،امکانات وقوع آن در زمان داود خان میرفت.
در زمان ریاست جمهوری داود خان که روابط او با حزب پرچم و خلق خوب بود،گلبدین و ربانی و دیگر اخوانی ها به پاکستان گریخته بودند و پناهنده شده بودند.
زمانی که روابط داود خان با ایران و پاکستان نزدیک شد و داود خان به مراسم حج رفت و عربستان نیز وعده کمک برایش داده بود،قرار بر این بود که گلبدین و ربانی و دیگران نیز وارد کابل شوند.
اما اًنها گفتند که تا زمانی که رهبران خلق و پرچم گرفتار نشوند،ما به کابل نمی آییم.
همان بود که قتل میر اکبر خیبر صورت گرفت و اعضای خلق و پرچم مظاهره کردند و داود خان همه اعضای خلق و پرچم را دستگیر کرد و نزدیک بود که گلبدین و ربانی ث دیگران به کابل بیایند که کودتا صورت گرفت.
اگر کودتا صورت نمی گرفت و داود خان به حکومت اش ادامه میداد،وقت اخوانی ها در کشور های آسیای میانه رخنه میکردند.
بنأ آنچه که دونالد ترامپ میگوید واقعیت است.
چنانچه همین چند روز پیش نیز وزیر دفاع جدید از بیانیه داکتر نجیب یاد آوری کرد که گفته بود سر میدهیم اما سنگر نمیدهیم.

>>>   همین پاکستان است که باشما می جنگد همین پاکستان بود که اتحاد شوروی رابه روسیه تبدیل کرد افغانهارا تنها نان پول وسلاح بدهید هرچه خواسته باشید انجام میدهند وپاکستان ازین خصوصیت شان نهایت استغاده را کرد ،
برای افغانها پول بده خانه اش را ویران میسازد پدرو مادرش را میکشد

>>>   جنگ افغان ها درمقابل شوروی وامریکا گوسفند وار است وقتی دال کلدار وسلاح دادند دیگر مغز شان فلج میشود ونمیدانند چی میکنند

>>>   ههههههههه یکی بگوید که خیر شما برای چی .... به افغانستان امدین همه روزه افغانهارا بین شان جنگ و اختلاف مندازین گم شوین آز افغانستان بیرون شوین که صلح شوه تا وقتیکه متجاوزین درافغانستان باشد جنگ و جهاد هم خلاصی ندارد اگر خارجیها نباشد هیچ وقت مسلمان درمقابل مسلمان نخواهد جنگید.
م ی

>>>   ترامپ نه تنها با این قدر بسنده نموده چند گام دیگر هم جلو رفته ومجاهدین افغان را تروریست خوانده وبه روسها حق داده که دران هنگام با تروریست ها می جنگید اما بی خبر ازین که همین تروریستها را دولت وقت خودش مسلح وتمویل مینمود ووزیر خارجه ای وقت امریکاتاسرحد پاره چنار رفته بسوی افغانستان فیر نموداگر ترامپ حواسش نیست این رویداد ها در حافظه ای تاریخ ثبت است وباز مگر ترامپ نمیداند که امریکای ها درینجانه بخاطر افغانستان وافغانها بلکه جهت مهار نمودن چین وروسیه وایران وشاید هم پاکستان امده اند وجهت تامین منافع خودشان تشریف اورده اند با اظهارات بیانات پراگنده وبی محتوا نمیتواند ذهنیت ها را مغشوش سازد
لالی از ننگرهار

>>>   به اولی :
اگر ازروی احساسات سخن نگوئی افغان ها چکاره بودند که شوروی رابه روشسیه تبدیل کردند؟ اگرافغان ها کسی می بودند کشورخودرا میساختند، آنکه شوروی رابه روسیه تبدیل کرد خود امریکا وپاکستان بود ، همان زمان هم پاکستان مانند امروز لانه وپرورشگاه ترورست ها واشرار بی فرهنگ بود
همان زمان هم سرقوماندان اعلی آی اس ای بود حالاهم ،

>>>   هرچه باشد طنابی پاکستان سال هاست که زیر پای امریکا است.پاکستانی ها مثلی بز از امریکا ميترسد

>>>   هر احمقی که طالب را ساخته و احمق هایی که حمایت کردند باید جواب گو باشند.

>>>   بجز هند، پاکستان، روسیه چندین کشور دیگر هم عناصر خود را در افغانستان دارد. ( ترکیه، اوزبکستان، تاجکستان و ... .).

>>>   وقتی سران آمریکا و کشورهای غربی. اول ویسکی.و عرق سگه را میخورند .به قولی ایرانی ها.زمانی تصمیم میگیرند.کله شان درست کار نمیکند.درحالت وسواس طالبان را به وجود آورد فکر کرد که همه چیز به نفع آمریکا پیش میرود بعدها دیدن که نتیجه منفی بود برای سرکوب آن اقدام نمودند.همین طور داعش وهمین طور انقلاب انقلاب ایران فکر کردن که اگر آن اخوند حمامه سیاه بر سري قدرت قرار بگیرهد همه چیز به نفع آمریکا است نميدانستن که همه این ها دشمن های سرسخت آمریکا میشوند .تصمیم های عجولانه بیخود و بی معنی همیشه از این ها سر می زند است که عواقب هیچ کدام اش در نظر گرفته نشده همینطور فعلا با سیاست های بی ارزش شان در افغانستان همین حالا سعی میکنند طالبان را با همان قیافه های نحس شان با مفکوره های جهل و جهالت شان بکشانندبه این سمت بدون اینکه به گذشته واعمال ننگین آن ها فکر کرده باشند.ویا اینکه نظر40 میلیون انسان در افغانستان و خصوصا میلیونها انسان آزادی خواه مترقی بلخصوص سکولار اهمیت قايل شوند .همینطور با خودشان تصمیم های خر خری.گرفته و یک شبه راهی موفقیت را به نفع خودشان می بینند وفکر میکنند که همه چیز خوب پیش می رود درصورت که این طور نیست .تجربه دهه70 نشان میدهد با آن که همه چیز توافقی به نتیجه رسیده بود.باز هم خیلی از انسان های زیادی کشته و آواره شدن.
( محمد پلخمري

>>>   عجب درخواستي
يعني پاكستان خودش با خودش بجنگد
مگر ترامب نميداند كه طالب لشكر پاكستان است

>>>   اوغان ها جنگجویان خوبی هستند لیکن یک مشکل دارند که وقتی شکم آنها را با دال پاکستانی خوب سیر کردی دیگر مغز شان کار نمیکند و هر امری که بالایشان کنید حتمن آنرا انجام میدهند۰
خانه ات را خراب کن، میکنند
ناموست را بفروش، میفروشند
مردمت را بکش، میکشند
ملکت را تباه کن، میکنند
۰۰۰ خلاصه بخاطر دال پاکستانی به هر بی حیثیتی بیشرافتی و بیناموسی تن میدهند

>>>   افغانستان اتحاد جماهير شوروي وا به روسيه تبديل نمود و ديوار برلين را شكست و ازبكستان و قزاقستان و اوكراين و تاجكستان و بلغارستاو و .... و هژده كشور از از نقشه اتحاد جماهير شوروي ازاد ساخت.
مردم افغانستان در جنگ اول اند و اين را همه دنيا ميداند. ولي كاش بين خود جنگ نميكردند تا وطن اباد و ارام ميبود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است